Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Pas til hamborg?
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 12:27

Hey, hverken internet eller telefonpersonale kan give mig et entydigt svar så: Skal man bruge pas for at komme til hamborg tur retur (med tog)???


Mia

Jeg træder i en pyt, og tænker "Pyt!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal have pas..
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 12:28

med hvis du bliver stoppet..

 

Så ja, i Tyskland er de ikke tilfreds med kørekort.. Så passet skal med..

 

 

 


Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas på pas
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 12:32

Hamborg = Tyskland = udland (ikke nordisk):

 

www.politi.dk/da/borgerservice/pas/ hvornaarskalduhavepasmed/

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 PAS?!?!?
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 14:28

Really?? Jeg troede de var schengen (eller hvad det hedder, den aftale?)

Jeg skal til koncert i Hamburg i næste måned, jeg har kun mit udløbne pas, intet nyt. Men har al mulig andet identifikation inkl. et EU sygesikringskort.

- Og jeg skal med tog over grænsen og bil tilbage?

 

Hvad sker der hvis man ikke har pas?

Troede egentlig bare at det var ligesom med Sverige, at "Det er da altid en god idé at have med, men det går nok også hvis du ikke har" - agtigt

Jeg har sg* ikke lige 600 kr. til et nyt pas - og kan jo vel egentlig heller ikke nå det til d. 26/11??

 

 

(Sorry jeg spammer tråden, men det er jo samme emne :-P )


 

 

>> Victoria Friis...

 

Sky above me,

Earth below me,

Fire within me.

 

Søger part i Randers!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 14:34

du kan godt nå det, min datter fik et ugen før at de skulle flyve så du har omkring 6 uger til, det kan du fint nå.,

 

 

Og ja man skal have pas med, og man kan risikere at blive stoppet, det blev vi sidst vi var i østrig, på vejen hjem blev vi hevet ind til siden politiet, og det første de spurgte efter var pas, og papir på bilen.

 

sakset :

 

 

Skal jeg have mit pas med, hvis jeg rejser til et andet EU-land?

Ja. Personkontrollen ved grænserne er ikke ophævet i Storbritannien og Irland samt Cypern, Bulgarien og Rumænien, og der skal derfor vises pas ved ind- og udrejse af disse lande.

Desuden skal der også medbringes pas ved rejse til øvrige EU-lande. Schengen-reglerne ophæver kravet om, at man skal vise pas ved passage af Schengen-landenes indre grænser, men der kan stadigvæk kræves forevisning af gyldig legitimation efter, at man er rejst ind i et Schengen-land. Dette legitimationskrav betyder, at statsborgere i et Schengen-land skal kunne bevise deres statsborgerskab, hvilket i forhold til danske statsborgere indebærer forevisning af pas. Du skal derfor alligevel medbringe dit pas på rejser til Schengen-lande, selvom der ikke er paskontrol ved grænsen, i lufthavnen m.m .

På grund af Den Nordiske Pasunion behøver danske statsborgere dog ikke at medbringe pas ved rejse til de øvrige nordiske lande (Sverige og Finland samt ikke-EU-landene Island og Norge).

 

Fra : www.eu-oplysningen.dk/emner/ schengen/spsv/

0
0
Svar på denne tråd
 
 passport
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 14:49

Hmm, damn!

 

Men nogle af mine venner siger så, at de fint rejste til og fra Tyskland uden?

Og at en der fornylig var i Tyskland (og som kontaktede politiet omkring det) fik at vide, at en dåbsattest, det udløbne pas og billedID ville være okay?

 

.- Og man kommer vel ikke i fængsel? :-O Altså, jeg er jo hverken kriminel eller noget.


 

 

>> Victoria Friis...

 

Sky above me,

Earth below me,

Fire within me.

 

Søger part i Randers!

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså som jeg ser det
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 14:59

kan du tage chancen, og enten bliver i spurgt om pas, eller så gør ikke og så må man gøre op med sig selv om man vil tage konsekvenserne.

 

Jeg er på skole på Als lige nu, tæt på grænsen og vi har da tager ture over grænsen uden pas, fordi det er glemt, vi har vurderet at konsekvensen af at blive taget uden, var noget vi godt ville leve med..

 

Så kommer an på hvad person man er.. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 blablabla
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 15:25

Det er vist noget med at selvom tyskland er et schegen land så skal man kunne besvise man er fx. dansk statsborger. Og i danskernes tilfælde er bevis på dansk statsborgerskab vores pas :) så derfor ska man alligevel have pas med.

 

Det var i hvert fald sådan jeg forstod det da min kæreste står lidt i samme situation = udløbet pas og vi skal til berlin i uge 43.

 

Ved dog ikke hvad der sker hvis man ikke har med og bliver opdaget..


JOSEFINE BUNDGAARD HILDEN

 

HVIL I FRED
KIND OF BLUE

??.04.1993 - 18.06.2012

 

LILLE HVIDE SKID

 02.12.2008 - 26.08.2012

 

BESØG MIN BLOG

FYLDT MED KREATIVITET OG DIY:

JUSSES BLOG

0
0
Svar på denne tråd
 
 passport
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 15:27

Ja, jeg tror også at jeg tager chancen Og så snupper jeg min dåbsattest med og mit gamle pas. Bare for en sikkerheds skyld.

Og så må man jo bare være venlig og samarbejdsvillig, hvis de nu stopper en.

Men skal hverken overnatte på hotel (hvor de jo kan spørge til pas) eller noget, så det eneste jeg skal, er ind i Markthalle og hjem igen.

 

 

.... Ellers må jeg gemme mig i bagagerummet på vej hjem xD


 

 

>> Victoria Friis...

 

Sky above me,

Earth below me,

Fire within me.

 

Søger part i Randers!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kunne
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 15:42

også godt tænke mig at vide, hvad der sker, hvis de stopper en for at tjekke på et vilkårligt tidspunkt, og man kun har f.eks. nationalt kørekort og diverse andre kort på sig? Bliver man taget med på politistationen, for at de kan fastslå ens identitet? Får man en bøde?

 

Vi kørte i september Frankrig-Tyskland-Schweiz-Østrig og tilbage igen på en weekend uden at blive tjekket, så det fungerer fint med Schengen ved grænseovergangene.

 

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 16:28

en fra min gamle klasse havde ikke sit pas med til Berlin.

han skulle mødes med en helt masse vigtige mennesker i løbet af studieturen. men præcist hvad han skulle ved jeg ikke



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 17:37

Sakset fra Usenet (Juragruppen)

>Pas skal altid medbringes ved rejser uden for de nordiske lande.
>Bøden for manglende pas plejer at være 500,-

 

Husk at bøder i udlandet (Lige som for udlændinge, der får bøde i Danmark) skal falde med det samme.

 

Og når I skal handle i en grænsebutik på hjemvejen så skal der bruges enten pas eller kørekort, for at handle dåser og flasker.


VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)


I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures!


Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 bøder...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 18:16

At bøden skal falde med det samme? Hvad så hvis man vitterligt ikke har de penge?? Hverken kontant eller på en eller anden sær konto?


 

 

>> Victoria Friis...

 

Sky above me,

Earth below me,

Fire within me.

 

Søger part i Randers!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 18:23

jeg ville nok hellere finde de 600 til et pas, end måske skulle stå og ærge mig over at skulle betale 500 kr i bøde, passet gælder trods alt i 10 år, så læg 5 kr til side hver mdr i de år og så er der til et nyt :)

 

Men ved ikke hvad de gør, om de ser letter på det når det "bare" er en grænsebutik tur end hvis man skal længere ned i landet ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 19:22

Jeg ved at hvis en ikke-dansker bliver stoppet for at køre for hurtigt/ uden sikkerhedssele/ taler i mobil så bliver vedkommende fulgt til nærmeste bank, så vedkommende kan betale med det samme. Har vedkommende ikke kontanter eller penge i banken må vedkommende tage kontakt til egen bank og så stillet en bankgaranti ellers må familie overfører pengene.

 

Grænsehandel: De er hverken til at hugge eller stikke i, hvis man køber dåser eller flasker: Man skal udfylde Eksporterklæring og vise pas eller kørekort. Har man det ikke med, får man ikke lov at købe sine varer eller man skal betale tysk pant for varene.


VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)


I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures!


Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 jow jow men
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 19:38

nu har jeg så altid mit kørekort på mig, når jeg kører . så det har aldrig været et problem selv om jeg ikke har haft pas med mig ned over grænsen ....

 

Tror de fleste har deres kørekort med når de selv kører, at jeg ikke havde mit pas med var fordi det var som sagt en spontan tur over grænsen, og vi var klar til at tage konsekvenserne

0
0
Svar på denne tråd
 
 i gamle dage
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 21:49

Jeg er tysk statsborger og er bosat i Danmark.

For mange år siden skulle vi på familiebesøg i Tyskland, Min pas var udløbet, men jeg tog chancen. Vi blev stoppet - dengang var der grænsekontrol - og dengang fik jeg følgende at vide:

Tolderen sagde "jeg kan ikke nægte dig inrejse til Tyskland, for du er Tysk statsborger, men så skal du være opmærksom på, at du ikke kan rejse ind til Danmark igen, da din pas er ugyldig.Heldigvis blev vi ikke stoppet på hjemvejen.

Omvendt har jeg også en tysk veninde, der fik lov til at rejse ind i Danmark uden pas, kun med kørekortet, med begrundelsen "hvis du rejser ud samme dag, så er det ok".-Men tolderen havde jo ingen jordisk chance for at se, om hun nu også rejste ud igen.

Ud fra de erfaringer jeg har, ser det ud til at "udfaldet" har været afhængig af den tolder man møder.Hvordan det er nu og om mine erfaringer stadig gælder, det ved jeg ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er der jo
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 12:39

Så rigeligt givet svar til TS, men jeg må efter at have læst tråden til stadighed undre mig over, at voksne mennesker ikke har kendskab til disse regler. De har jo ikke været ændret i flere år.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Silas ...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 13:31

jeg mødet ofte en opfattelse at et kørekort eller andet id er nok over den tyske grænse.

 

Jeg tror mange går med den opfattelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes nu
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 14:42

ikke, at det er så dumt et spørgsmål. Mange kører nok ikke syd for grænsen særligt ofte, og de slækkede tjek i lufthavnene i lande inden for Schengen samt helt manglende tjek ved grænseovergange på jorden kan jo give indtrykket af, at man ikke behøver pas længere?

Schweiz er f.eks. først for nyligt kommet med i aftalen, fandt vi ud af.

 

Og tak for svar på, hvad man betaler i bøde i øvrigt til jer andre

 

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider