Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Produktions år på sadel
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 13:40

Kan man ud fra det serienummer der er på sadlen se hvornår den evt er fra?

Eller kan man gå ind på en hjemmeside og søge på nummeret?

Sadlen er en kieffer, og en nyere model, og kunne godt tænke mig at vide præcis hvornår den er fra.

Først står der 7 cifre, og så et lidt længere henne. Nedenunder står der et 1 tal. Går ud fra at det nederste er bomstørrelsen?

Mette.

/\-/\

(0 . 0)

\ .. /

(00)

"I believe that beautymagazines promotes low self esteem"

Savage Garden.
0
0
Svar på denne tråd

Bom, alder kieffer
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 15:39
Aller først. Det nederste tal er ikke bomstørrelsen men sædestørrelsen. Kieffer skriver ikke bomstørrelser i deres sadler da denne kan ændres ret nemt ved en sadelmager. Kieffer sadler findes i 3 forskellige størrelser. 0 som er 16", 1 som er 17" og 2 som er 18".
Mht produktionsår er jeg helt sikker på at skriver du en mail til kieffer med hele den øverste række af tal så kan de sige dig hvornår den er lavet.

R.I.P Min elskede Plette

Nu med den mellemrøde Guf

0
0
Svar på denne tråd

Ved de....
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 15:56

Kieffer-sadler jeg har haft, har der stået produktionsår på en af stigremslåsene... Mon ikke det er det samme med din. :)

Det står i en lille cirkel - og er ikke ret stort, og ofte lidt svært at læse.. :)

Milla

Heldig og lykkelig ejer af:

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)

Afskaf fjederled - se HER og HER

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 16:18

jeg skrev til kieffer og spurgte med mine daværende 3 kieffer sadler,

Det er nemt lige at spørge dem og her er svaret fra hende. jeg spurgte om hvad numrene repræsenteret. Da jeg vidste at I-II-II betød 16-17 og 18 "

Thank you very much for your interest in our products.

Actually the serialnumber of our saddles are showing the date of manufacture but we have had different systems of numbers in the past and so you cannot see it in every number.

If you tell me the number of the saddle I tell you how old it is.

I hope that this information has been of help to you.

Best regards

i.A. Natalie Corteyn

jeg havde også hørt det med at stigerem holderen havde nummeren, men så skulle en af mine sadler være fra enten 2005 eller 1905 og da det var i 03 den gang så passede det ingensteder på den.

Kan være at det gør ved nogle, men ikke alle

Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 13:10

Ja 1 tallet er sædestørrelsen, ved ikke lige hvorfor jeg skrev det andet. Det kan jeg jo se, når jeg kigger rundt på nettet.

Tallet på låsen er 05, og så gammel er sadlen i hvert fald ikke. Den er dårligt nok brugt, og når jeg ser dem der er til salg ellers, under øverste sadelflap, så vil jeg gætte på at den her sadel er under 4 år, men mere end 1 år gammel.

Takkker for svarene.

Mette.

/\-/\

(0 . 0)

\ .. /

(00)

"I believe that beautymagazines promotes low self esteem"

Savage Garden.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider