Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bid fra klæg - What to do?
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 17:41

Jeg blev hapset af en klæg bag på anklen den anden dag.

Biddet startede med at klø, gik over til at svide og gør nu decideret ondt + væsker så meget, at det nogen gange direkte løber ned af min min hæl med gullig/hvid væske. Der er naturligvis gået hul på "bulen", og udenom hullet ligner det næsten en vabel, hvor huden "poser" med væske indenunder.

Har godt nok aldrig oplevet, at det har været så slemt, selvom sådan en klæg nu i forvejen plejer at efterlade et mærke, der er til at få øje på...

 

Hvordan behandler man bedst sådan et bid?

Er ved at blive gak, og det må gerne snart gå væk!


 

Rose - og Kongejordens Cardiff

Cardiff søger part nord for Aalborg: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/242168

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lad det få luft
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 18:25

Lad det få luft, og lad væsken løbe af sig selv. Kløen, hvis du har kløe, kan tages med en antihistamin ("allergipille").

 

Ja, det gør ret ondt, og det hæver op og det er ret ubehageligt mens det står på. Nogle arter af klæg har et værre bid end andre.

 

Går der betændelse i det, skal du en tur til lægen. Den gennemsigtige gule væske der løber ud af det, er blot lymfevæske, der er med til at rense- og ophele såret fra biddet.

 

Et af mine klægbid fra sidste sommer:

 


Billede




Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 20:41

Hold da wow!

 

Jeg er blevet bidt af klæg mange gange, men da aldrig oplevet noget i den stil.

 

Mit råd ville nok være lidt klorhexidin under et plaster. Lad det hele lidt - et par dage - og derefter få luft.


 

Bissen

Tomorrow - do better

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 14:17

Ih, jeg sidder lige og googler klægbid , og falder over Jeres tråd her.

 

Jeg blev selv bidt igår på læggen, og området hævede lidt. Her til morgen lignede det så en vabel, og jeg fik prikket hul på den, og den væsker nu bare hele tiden. Der er også løbet noget ned til hælen, som du beskriver, Rose.

men ellers ligner det meget godt dit billede, Salvia.

 

Har prøvet med et plaster, for der ikke skulle komme skidt i, da jeg var i stalden, men det væsker for meget...

Håber det snart stopper!


Mvh Camilla.


**************** www.kaabers.dk *************


Barockpinto - Barockhest - Tinker.


Træning af tricks er beskrevet på

hjemmesiden.



******** En rigtig hest har hovskæg ********

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klæg de bæster
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 16:42

Her i huset reagerer vi ret voldsomt på insektstik/bid, derfor har jeg altid følgende klar:

 

Allergi medicin

Mepyramin creme, som dæmper kløe og hævelse

Kølegel i fryseren

 

 


Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd
 
 klægbid
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 17:16

Hej jeg har haft samme tur for et par uger siden og det var mindst lige så stor som det på Salvias, er det arm ?. Jeg fik kradset hul i det så der kom lidt væske ud plus at jeg fik nogle kraftigere allergi piller hos lægen. Var ved at blive vanvigttig.

 

Men så anbefalede mine forældre mig denne her ``suger`` som man sætter på det område hvor man er blevet stukken og så trækker man ellers bare alt hvad man kan, efter et par sekunder tager man den så af og så kan man se giften komme ud.

Jeg kalder det for en gift suger og jeg mener den er købt på apoteket til ikke ret mange penge.

 

Kan kun varmt anbefale den + at den også kan suge andre ting fx. brod fra bier, har jeg ladet mig fortælle.

 

Efter et par dage var mit klægbid halveret, efter jeg havde haft den på til at suge giften ud, skal dog lige nævnes at man får et lille mærke rundt om der hvor den har sat og suget, men er ikke noget alvorligt og det forsvinder hurtigt igen, lidt ligesom et suge mærke.

 

Til alle jer stakler som er blevet stukket, ønskes I rigtig god bedring.


Billede



Vi er ALLE guds små engle børn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 pas på.
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 17:26

jeg blev bidt af en klægmyg for to år siden.

Anklen hævede op, blev ildrød og det bredte sig som en kæmpe rød blodsprængt plamage.

Ringede til vagtlægen der bad mig hurtigt køre til nærmeste skadestue.

Lægen på sygehuset fortalte at jeg var heldig at jeg kom under behandling hurtigt, da det havde bredt sig som en forgiftning i mit ben.

 

Så lad være med at lade stå til, få behandlet der hvor i er blevet bidt. Rens det godt og hold øje med det ikke breder sig. breder det sig, er det bedst at få det tilset af en læge.

 





IMC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider