Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bolig i Århus.
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 21:47

Hej alle gode HN'er.

 

Min bror er blevet optaget på et studie i Århus. Han har dog ikke fundet bolig endnu og han bor på Sjælland, han skal starte om 6 dage, hvilket gør det jo meget akut ;)

 

Har I nogle gode bolige sider og andre tips? Alt modtages med dyb taknemlighed.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 22:01

På ikke mindre end Facebook var jeg superheldig at blive tilbudt bolig.

 

Der er forskellige boliggrupper derinde, som kan findes ved at søge lidt :)


 

Bissen

Tomorrow - do better

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 23:36

En midlertidig løsning (eller langsigtet, hvis man ikke har noget imod at bo i en anden by) kan være at finde noget i Randers. Det er langt, langt lettere i Randers - tror måske endda, der er nogle af de nye ungdomsboliger (bittesmå lejligheder) i Paderup ledige. Evt kunne man også kigge på kollegiet i nordbyen, hvis man har mod på en smule længere cykeltur. Bussen tager ca 30-40 minutter hver vej, og hvis man finder noget i Paderup, Kristrup, Vorup eller Midtbyen kan man finde lejligheder med ca. 2-15 minutters cykelafstand til busruten. Bussen kører 2 gange i timen fra meget tidlig morgen til sen aften, og i morgentrafikken flere gange (kig på busrute 118L eller 918x, 118 tager en smule længere).

 

Jeg pendler selv frem og tilbage og det er virkeligt intet problem.

Der går oveni købet busser indtil kl. 4 fredag og lørdag, hvis man vil gå i byen i Århus..


Det er da i hvert fald værd at undersøge.


Mvh. Katja

 


Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

Passer/rytter søges til dressurhest. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 23:37

... Buspris er fast, og den stopper ved siden af bl.a. universitetet.


Mvh. Katja

 


Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

Passer/rytter søges til dressurhest. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 23:47

På facebook er der skrevet ud i netværket og fundet en relevant gruppe - som dog kræver en bekræftelse, som man jo må vente på. :)

 

Randers er en god ide, som allerede er blevet undersøgt (sådan da).

 

Tak for hjælpen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 07:57

Jeg ville også søge ud af byen. Enten i de omkringliggende småbyer eller Skanderborg, Silkeborg eller Ry. Her er der ofte ledige boliger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 08:07

Ellers skal han måske betale lidt ekstra i starten.

Her er noget i Randers

www.findbolig.nu/Findbolig-nu/ Find%20bolig/Ledige%20boliger/ Boligpraesentation/ Boligen.aspx?aid=11472&s=2

 

Silkeborg, hvor flere står til ingen ventetid.

http://www.boligsilkeborg.dk

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 10:59

prøv at ring til byggeselskabet mogens de linde ( delinde.dk )

 

de skaffede mig og min ven med det samme :)

og de er super søde!

 

ligger lige i centrum - men er så også noget dyre i forhold til man er studerende. men skal man starte så skal man jo starte.

 

på facebook har jeg også kigget på den her www.facebook.com/groups/ 271144399403/

 

og ellers så kan i finde Århus Onsdag ( en avis) online hvor der også kan være lidt annoncer i! :)

 

så er der jo boligportal men altså jeg vil egentlig ikke anbefale den for det eneste jeg fik ud af det var at jeg blev de penge fattigere. og ud af de 11-12 stykker vi skrev til (fordi der ikke var opgivet nummer) fik vi ét svar, fra en som så havde solgt lejligheden. men igen skal man afsted er det jo værd at prøve.

 

så er der lejebolig.dk den har jeg ikke rigtig noget kenskab til.

 

 

god jagt. det er super frustrende at tælle ned til at starte - uden en bolig!



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 11:18

Tak for hjælpen (utroligt så mange folk, der gider at hjælpe :) ). Jeg synes helt klart Randers er et godt alternativ, da 1 times transport i mine øjne er det rene ingenting i denne situation (dog skal man dog huske at regne transport udgiften med).

 

Nu er min far og bror taget til Århus, mens jeg sidder og roder med evt. muligheder, de kan ringe til og tage ud og se. Alt bliver undersøgt og netværket er ude og hjælpe til.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Boligportalen
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 12:37

Går ud fra, at I allerede har købt adgang til Boligportalen, da der er mange udlejere, som benytter den.


Et alternativ kunne være denne hjemmeside: http://www.findroommate.dk/


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsan
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 16:37

Hvis han kommer i Knibe og kun skal bruge noget imidlertidigt, ved jeg at mange unge starter med at bo på Århus Camping i Lisbjerg.

 

Mvh.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 ungdomsbolig
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 14:28

Jeg bor selv i Lystrup og studerer i Århus - tager ca. 15 min med bus eller tog til midtbyen herfra.

 

Vi (kæresten og jeg) fandt vores lejlighed gennem:

http://www.ungdomsboligaarhus.dk

 

Der findes både kollegier og lejligheder. Tror faktisk endda der er nogle steder med mulighed for indflytning øjeblikkeligt.

 

Du er velkommen til at skrive hvis du har nogle spørgsmål :)

 

Man behøver ikke være tosset for at være her...


Men det hjælper! :)


Sov sødt Kalimo 21/5-2009 <3

 
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 17:37

Mange tak for jeres hjælp :-). Bolig bliver dog ikke i denne omgang nødvendig, da han alligevel ikke vil starte (og dermed flytte).

 

Det kan være, der sidder andre derude som mangler bolig og jeg kan selv slutte, at det er noget af en kamp og jeg håber i alle får fundet en bolig. Jeg selv var så heldig at komme ind på et studie, således det var nemt for mig at pendle og senere finde et kollegieværelse.

 

Min erfaring siger, at man skal sørge for at have bolig i tankerne inden man søger. Det er virkelig vigtigt ellers skal man være indstillet på til at pendle. At finde noget over boligportal.dk har været en udfordring, da de ryger hurtigt og der er mange om buddet. Jeg vil helt klart anbefale, at man i sådan en situation vælger en midlertidig løsning. Det vil sige, at man finder et vandrehjem/feriebolig eller noget udenfor byen (med lidt transport tid). Senere kan man så finde noget bedre.

 

Specielt kan jeg se, at min lillebror slet ikke har overvejet muligheden for at blive optaget i år. Han søgte ind på statskundskab og blev optaget på stand-by med et (relativt) lavt snit. Så lavt, at han ærlig talt forventede et sababtår. Så mentalt slog det ham fuldstændig ud, da han fik at vide, at han skulle forlade venner og familie + finde bolig indenfor de næste 6 dage. Derfor til alle jer der må søge: Begå ikke samme fejl, overvej/forvent alle tænkelige udfald og sæt jer ind i reglerne.

 

Mange tak for jeres hjælp herinde.

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider