Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Twitter - og danskere?
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 12:30

For lang tid siden lavede jeg en konto på Twitter fordi jeg skulle se et eller andet derinde. For kort tid siden sad jeg så og kedede mig en dag og kom i tanke om min Twitter. Jeg begyndte at udforske Twitter og synes faktisk det er et ret fedt medie! Først tænkte jeg det var det samme som Facebook og at det derfor var tåbeligt at have begge dele, men nu har jeg egentlig fundet ud af at det er det slet ikke (- eller det synes jeg ikke det er anyways!).

 

Men så kom jeg til at tænke på at meget få af mine venner bruger Twitter, som ellers er meget populært andre steder i verden. Og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvorfor du/I ikke bruger Twitter, eller hvis I gør evt. hvorfor så?

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Twitter
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 12:47

 

Jeg blev nødt til at få Twitter i forbindelse med noget onlineundervisning engang, og så prøvede jeg det lige. Det er da meget sjovt at følge idoler derinde, men jeg holdt op efter få dage.

 

For mig er Twitter lig med exhibitionisme og jeg forstår ikke rigtigt det med at have en profil, som udelukkende består af statusopdateringer. Så meget af mit liv, har jeg vitterligt ikke lyst til at dele.

 

Men måske har jeg også selv misforstået Twitter.

 

Heidi



~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 12:55

Ja altså.. Jeg har også en konto på Twitter. Den er ikke blevet brugt siden jeg oprettede den.

 

Jeg ved ikke, det fangede mig bare SLET ikke. Og jeg bruger ellers Facebook flittigt (er ikke sygeligt afhængig, men jeg synes det er spændende at se hvad folk laver, og så har vi en rigtig hyggelig årgangs-gruppe med alle fra studiet, hvor vi snakker og deler dyre-billeder og info om studiebøger osv).

Men jeg havde jo hørt om det der Twitter. Det er kæmpe i UK og USA.

Så jeg oprettede en profil og begyndte at følge nogle af mine idoler (Frank Iero osv). Jeg kunne ikke finde nogle af mine egne venner.

 

Så det blev ret hurtigt kedeligt hele tiden kun at læse om hvad kendte folk laver -.- selvom jeg har den dybeste respekt for mine musikalske idoler, så fandt jeg hurtigt ud af at jeg bare IKKE var interesseret i hvad de lavede til daglig!

 

Og ja, som sagt var der ingen jeg kendte der brugte Twitter, så det blev simpelthen for kedeligt.

Desuden er jeg en af de personer der har det bedst med at skrive lidt mere end 140 tegn, eller hvor meget man nu maks må skrive! Jeg sad flere gange og blev irriteret over at jeg ikke kunne skrive det jeg gerne ville.

 

Synes desuden Facebook er mere detaljeret, hence vores fantastiske årgangsgruppe, hvor vi deler alt muligt :) alle er jo på Facebook, så det er meget sjovere/nemmere at samle folk i en gruppe, lave en begivenhed og inviterer folk osv. Jeg ved ikke om man kan alt dette på Twitter? Så meget nåede jeg ikke at udforske det nemlig..

 

Under alle omstændigheder synes jeg ikke det er sjovt når ingen andre er på xD Nu er der så to fra min gamle gymnasieklasse, der er på Twitter, har jeg fået at vide. Men det er ligesom ikke helt nok.. :P

 

Så jeg synes bare Facebook giver mig alt det jeg har brug for. Ser ingen grund til at bruge Twitter også. Fordi der mangler folk, fordi jeg ikke gider styre og passe endnu et medie, og fordi jeg slet ikke synes der er de samme muligheder som på Facebook :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar......
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 12:56

Heidi: Det har du til dels ret i. Men mange af dem jeg følger deler spændende artikler, nyheder og mange typer af viden som jeg f.eks ikke synes er så meget trenden på Facebook. På den måde synes jeg Twitter er mere interessant! Hvor Facebook netop mere er sådan "I dag har jeg lavet det og det sammen med den og den agtigt".

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar......
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 12:59

Sophie: Som jeg skrev til Heidi synes jeg at det der bliver delt på Twitter ofte er anderledes end Facebook. Men ja jeg synes også det er ærgerligt at der kun er meget få sådan ca. 5 eller deromkring af mine venner derinde!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 13:17

CarolineR: ja så kan jeg godt forstå du har det bedre med Twitter :)

Jeg sagde godt nok at jeg synes det er hyggeligt at følge hvad omgangskredsen går og laver, men det ville jeg selvfølgelig blive træt af i længden! Som dig elsker jeg nemlig også, når der bliver delt lidt mere spændende ting.

 

Måske er jeg så bare rigtig heldig med mine Facebook-venner :P som uni-studerende har jeg jo en masse venner derfra, og vi er alle meget flittige til at dele spændende artikler om den nyeste forskning inden for vores felt (selvom vi kun lige er blevet 2. årsstuderende ), og alt sådan noget. Det elsker jeg virkelig, jeg ville blive træt af fjæsbogen hvis der kun var kedelige ting som "i dag har heg spist en is".

Så måske er jeg bare heldig med mine facebook-venner (selvom det er en lidt ynkelig titel - det er jo ikke alle jeg snakker med i virkeligheden! Men altså).

 

Men som sagt nåede jeg slet ikke at opleve så meget af Twitter, så måske er pointen gået forbi min næse :)

Jeg tror bare ikke jeg gider holde styr på flere sider. Jeg har nemlig lige opdaget den HYGGELIGSTE side, Pinterest!

Det er sådan noget man kan sidde og nusse om i timevis :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sophie....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 13:21

Sophie: Jamen det er skam heller ikke fordi jeg er utilfreds med det mine venner deler på Facebook Jeg synes bare generelt der bliver delt flere artikler mv. på Twitter ligesom jeg så også der jo følger en del mennesker som jeg ikke ville få opdateringer fra på Facebook.

 

Jeg læste også en artikel hvor der stod at danskerne har "misforstået" Twitter fordi de nemlig sidestiller det med Facebook.

 

Pinterest bruger jeg ikke, jeg bruger dog Instagram på min mobil som jeg også synes er helt fantastisk fordi jeg elsker billeder osv.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 13:47

Ja okay ;) den artikel lyder faktisk spændende. Især fordi jeg nok er én af dem. Jeg tænker sådan lidt "naaah, jeg skriver allerede statusopdateringer på facebook, ingen grund til at bruge Twitter".

 

Måske man alligevel skulle give det en chance :P

Instragram kørte jeg også død i -.- måske er min tålmodighed bare ikke særlig stor!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sophie....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 13:52

Sophie: Jeg bruger klart også mere tid på Facebook end Twitter, men jeg synes det er fedt at gå ind og læse på Twitter da der opdateres med mange spændende links til artikler osv. og igen så kan man jo følge en masse mennesker man ikke har på Facebook normalt!

 

Ang. Instagram er jeg helt vild med det. Jeg deler så også nogen gange mine Instagram billeder på Face og Twitter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 16:55

en Twitter-konto, som jeg brugte ca. to gange, da jeg oprettede den i 2008... Det var min high tech-veninde, der syntes, at det ville være supersmart - men det er lidt kedeligt, hvis man ikke kender andre derinde, synes jeg. Ikke at min veninde er kedelig Men hende har jeg så også på facebook, etc.

 

Man kan jo også følge masser af mennesker på facebook, som man ikke kender i virkeligheden, så på den måde er der vel ikke forskel? Offentlige personer, brands, etc. - enten anmoder man om venskab eller melder sig ind i gruppen, og så får man alle opdateringerne i sin news feed. Jeg er medlem af nogle superspændende faglige grupper, der giver mig tips til, hvordan jeg kan forbedre mine kunderelationer, etc. Plus jeg må have nogle meget spændende venner, for de deler også på livet løs - både nyheder og interessante artikler (og sjov og spas).

 

Jeg har LinkedIn og Facebook, og begge dele er nyttige, synes jeg (hvis du søger nogle faglige artikler, så prøv at melde dig ind i diverse relevante grupper på LinkedIn - det er altså de rigtige "big boss CEOs" såvel som folk med mange år i ens branche, der offentliggør ting og sager derinde). Twitter forsøgte jeg mig med, og jeg har også en ufærdig google+-konto, men der er bare grænser for, hvor mange sociale netværk online, jeg gider at tjekke hver dag. Især når en times tid på HN jo er en nødvendighed

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sine....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 17:17

Sine: Jeg synes ikke man får de samme ting fra Facebook ved at følge forskellige ved at like deres side (-fremfor at være "venner"). Mange af dem kommer ikke frem som nyheder hos mig, og jeg gider ikke sidde og skulle klikke ind på alle mulige sider for at se om der er noget spændende så er timelinen på Twitter noget nemmere lige at tjekke engang imellem synes jeg. Samt jeg synes at mange fra f.eks USA virker til at være mere ivrige brugere af Twitter end f.eks Facebook, så jeg synes som sådan ikke de to medier tilbyder helt det samme!

 

 

Jeg er også på Linkedin, men må indrømme det er begrænset hvor meget tid jeg bruger derinde pt. Som du også skriver er der jo grænser for hvor mange sociale medier man orker, men jeg undrer mig bare over at Twitter ikke synes at have slået igennem i Danmark når det nu er så stort i udlandet.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der var jo
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 17:29

også engang, hvor man ikke kunne kommentere på folks status på facebook fx. Der er RIGTIGT mange funktioner, der er blevet tilføjet over de seneste år - og derfor synes jeg på nuværende tidspunkt, at siden dækker samme behov som Twitter (og mere til) - jeg har så heller ikke problemer med, at mine gruppers nyheder ikke dukker op i min news feed

Men jo, det er måske lidt mærkeligt, at DK har sprunget det medie over... Jeg har ingen anden forklaring, end at vores behov må være tilfredsstillet andetsteds ELLER mangel på markedsføring. Da jeg boede i UK, henviste de f.eks. altid til Twitter-konti sidst i Nyhederne om aftenen, hvor journalisterne live kommenterede på aktuelle sager, etc.

 

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar......
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 17:36

Sine: Ja, men selvom man får nyhederne er mit indtryk stadig at Twitter er mere anvendt end Facebook af alt fra kendisser til kloge mennesker der deler af deres visdom ude i den store verden, og derfor får jeg slet ikke det samme fra Facebook som fra Twitter. FB er mest sådan til at hyggedele med vennerne, hvor jeg synes Twitter tilbyder meget mere viden og nyheder men igen det er selvf. også individuelt og alt efter ens venner, likes osv.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 17:37

Sine kommer faktisk med en god pointe. Læg selv mærke til i hvor mange danske reklamer, der til slut kommer med et link til deres Facebook - man ser det aldrig med Twitter. Og det er lige omvendt i UK faktisk.

 

Tror vi er ude i noget marketing-reklame relateret her, og der må jeg sige ikke at være så stærk :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sophie....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 17:42

Sophie: Jeg aner faktisk ikke hvor meget Twitter er blevet markedsført i udlandet og om man i DK bare ser Facebook anvisningen fordi det er der afsenderen forventer danskerne er Det er vel mest naturligt for en virksomhed pt. at henvise til Facebook fremfor Twitter når Twitter slet ikke trender så meget i DK.

 

De fleste steder hvor man kan dele artikler og lignende kan man vælge både Facebook, Twitter (og andre).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det er
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 18:02

selvfølgelig en "hønen og ægget"-diskussion mht. henvisninger på tv til FB/Twitter

 

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar......
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 18:04

Sine: Klart! Og egentlig har jeg heller ikke nok viden om hvorledes Twitter er markedsført her i DK vs. andre steder osv. til at kaste mig ud i den

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 18:17

Jeg har haft en konto i et stykke tid, men er først for en uges tid siden begyndt at bruge den.

 

Jeg annoncerer aldrig rigtig noget selv, for jeg har ikke nogen personligt bekendte derinde. Hvad jeg bruger det til er, at følge offentlige personer.

Fx følger jeg folk, hvis kanaler jeg annoncerer på, på Youtube, nyheder og artikler tweetet af forskere mv. Jeg synes faktisk det er meget smart.

 

Jeg kommer måske til at bruge det, når jeg tager til Japan, og opdaterer min blog - med mindre folk følger den alm. RSS-feed.


 

Bissen

Tomorrow - do better

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 18:22

Jeg synes twitter på nogle område er mere mere overskueligt end facebook. Fx. det med at man kan søge på et eller andet ord også kommer alle updates der omhandler dette frem.

Synes det er en anden info/kommunikation jeg har gennem twitter som jeg ikke får ved facebook. Dog bruger jeg fortsat mere tid på face ;)

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 twitter
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 18:25

Jeg har en profil på twitter og der er ca 3 der kender mig (fnis)

I forhold til facebook er deres app's til android MEGET bedre. Fra min telefon kan jeg nå at åbne twitter, skrive en besked og dele den og lukke ned igen inden jeg overhoved har fået en facebook-app i luften.

Egentlig er den vist også hurtigere i browseren en facebook

Derfor bruger jeg min tweeter til at sende videre til facebook. Jeg tweeter og det kommer på facebook.

 

Måske jeg skulle tage at følge noget mere fag-relevant på twitter bare for at se om det skulle poppe nogle interessante artikler op


Mvh

Charlotte


T-shirtbutikken.dk

Portrættegninger udføres i A4 (evt. A3) se min præsentation

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 22:13

jeg glemmer bare at bruge andet end facebook.

 

ville rigtig gerne tage mig sammen til at oprette mig derinde, for at følge diverse kunstnere. bare for at følge med og "vise min støtte".



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar......
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 17:01

Louise: Det er bare at komme igang så

 

Og fedt at læse at der også er andre der bruger Twitter og synes det er fantastisk! Troede næsten jeg var den eneste HN'er

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider