Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 øv hvor er jeg sur
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 19:08

 

Ja øv hvor er jeg bare sur og skuffet, så indlægget vil blive langt og måske noget rodet.

 

For lidt over 3 år siden solgte jeg en vallak til en rideskole, på den betingelse at jeg skulle have forkøbsret på ham når han ikke kunne bruges til rideskolehest mere.

 

Dette var også grunde til de fik ham 10.000 billiger end jeg ellers havde fået budt for ham.

 

Uheldigvis skifter klubben formand og bestyrelse, og jeg informere ny formand om den aftale jeg har på hesten.

 

Tide gik og jeg fulgte ham på sidelinjen, og jeg måtte nok indrømme at jeg blev mere og mere ked af jeg havde solgt ham, han gik flere og flere timer i undervisningen og mere og mere på forparten, da ingen af de større eleverne kunne ride ham rigtig, de havde simpelhend ikke benmuskler nok.

 

Så i løbet af tiden blev han forvandlet fra en hest, der selv søgte til holdning og var selvgående, til en doven uoplagt hest med underhals og skæve muskler.

 

Det sidste år er det så gået rigtig ned af bakke, han begyndte at halte på forbenene og smeden beordret ringsko.

 

Dette holdte dog ikke længe, da klubben ikke havde råd til at ligge ringsko på. Så han endte op med alm sko igen, og problemet blev ved.

 

Han havde fået ny sadel, hvilket slet ikke passet heste, den var for smal, så den lå og klemte ham.

 

Dette kommenteret jeg til formanden og hun lovet at se på problemet. Men 14 dage senere ser jeg ham gå med samme sadel endnu.

 

Jeg var grædefærdig, for der er ingen tvivl om jeg stadig holder af min gamle vallak. Og er dybt fortvivlet over at formanden kan behandle elevhesten på sådan en måde.

 

Efterfølgende har jeg så hørt at der er andre som har taget deres hest hjem som har været udlånt til pågældene rideskole, pga dårlig pasning.

 

I går finder jeg så ud af på FB at hesten nu er blevet solgt til en af pigerne der var passer på ham. ( hun er så tilfældigvis formanden datter )

 

Jeg ringer til formanden og konfrontere hende med hun har brudt den aftale der ligger på hesten. Her benægter hun at hun nogensinde har hørt om nogen aftale på den hest.

 

Hvilket jeg har beviser på, på sms at hun godt har vist, samt mindet hende om det mundtligt, da hun kom og vil lave en ny kontrakt i forbindelse med nye pas regler .

 

Hun vil nemlig lave en ny salgskontrakt hvori der stod at hesten var solgt til rideskolen, jeg nægtet at skrive under på den, da jeg ville have tilføjet i den nye, at hesten skulle retur til mig den dag den ikke kunne bruges til rideskole hest mere, og hun kom aldrig med en ny.

 

Jeg har hele tiden godt vist at den nye formands datter gerne ville have hesten, men jeg har altid holdt på han skulle hjem til mig på pension, netop fordi pigebarnet ikke kan ride, men bare hænger i tøjlen og sparker løs med benene imens.

 

Jeg har ikke fået budet på hesten, som aftalen var ( hvilket der er flere vidner på og jeg har en underskift fra ham som var formand da jeg solgte heste )

 

jeg kan ikke få oplyst prisen på hesten.

Men det er jo også rigtig lusket når formanden, reelt handler hest med sig selv.

 

Jeg vil bruge dette som en advarsel til folk som overvejer at låne eller sælge sin hest til en rideskole.

 

Jeg ved godt at tingene ikke er ens i alle klubber, men tro mig, forholdene kan hurtig ændre sig når en ny formand kommer til har jeg erfaret.

 

Jeg har så meget lydt til at trække sagen igennem en advokat så hesten kan komme hjem til mig og få de rigtige sko på og slippe for en rytter som ikke kan ride ham, og ellers bare kan gå og hygge sig.

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 19:13

Har du papirer på det, så er der vel kun, at gå til en advokat. Måske skulle du også snakke med bestyrelsen på rideskolen.

 

Jeg har så aldrig set en rideskole, hvor jeg ville sende mine dyr hen, så hellere aflive.


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Trailerkort 3360kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 handel
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 19:19

jeg har snakket med formanden og kasseren fra rideklubben i sammelagt en time i går.

 

De mener at det stykke papir jeg sider med, kan jeg ikke bruge til noget, for hesten er solgt.

dette men jeg dog ikke er helt rigtig, specielt når der er også er vidner til handlen, den dag den blev indgået og jeg stillet kravet.

 

jeg har snakket med den gamle formand, han var dybt chokket over de kunne finde på det.

 

og efter som det er formanden som har købt hesten af ridekolen = sig selv, er hun ikke til at tale med, erfaret jeg i går, da hun smed røret på da jeg snakket i tlf med hende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalalalala
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 19:24

Øv hvor er det dog bare surt! Det er jo altid nemt at være bagklog. Men jeg har endnu ikke set en rideskole jeg på noget tidspunkt i mit liv kunne tænke mig at sende nogen som helst hest hen. Og min egen kommer heller aldrig sådan et sted hen, så hellere aflive ham. Men nu er du jo selv den erfaring rigere.

 

Jeg tror den eneste måde du kan få noget igennem på er ved at kontakte en advokat med speciale i hestehandler. Det tror jeg du får mere ud af end at blive ved med at kontakte rideklubben, for de er jo tydeligvis fløjtende ligeglad.

 

Jeg håber du får din gamle hest hjem igen.


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 kontakt
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 22:40

pernille skinderup og forlæg sagen for hende. Super dygtig advokat som har mange hestesager.

 

Sikke en trist historie du og din tidl. hest går igennem.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror du har en sag..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 07:39

Jeg er faktisk rimelig sikker på at du ville vinde den her sag.

 

Jeg har en veninde, som havde en kontrakt hvor hun havde skrevet under på at hesten ikke måtte rides med bid. Hun solgte hesten videre, og så blev den redet med bid.

Forrige ejer lagde sag an, og det viste sig at den gamle kontrakt følger hesten, så fobuddet var gældende endnu. Det endte med at min veninde måtte betalte hestens pris (igen) for at få kontrakten gjort ugyldig. Det var nemlig konsekvensen.

 

Så mon ikke det er det samme i denne sag? Så længe du ikke har skrevet under på nogen anden kontrakt, så tror jeg at formanden skal give dig tilbuddet - og dermed hesten, tilbage.


They tell us everything's alright, and we just go along. How can we sleep at night, when something's clearly wrong?

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er noget med
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 07:42

at der skal stå noget i kontrakten om hva der skal ske hvis ik kontrakten overholdes, for at man kan gøre noget mener jeg. Men det erj eg sikker på Pernille Skinnerup ved hvis det er- je gsys at ha hørt det i andre lignende sager



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider