Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor mange lektier på HF?
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 19:53

Hej

 

Hvis ikke det lykkedes mig at finde en elevplads med start fra sommer (færdig med HGV juni 12), så overvejer jeg at læse HF - den lokale afd. har en pakke med 10 timers dansk, A, 9 timers engelsk, B, 8 timers samfund, B og 3 timers psykologi, C samt en enkelt værkstedstime.

 

Hvor mange timers lektier skal man mon "regne" med ved de her 31 timer i ugen? overvejer nemlig om jeg skal have matematik på B eller C med på samme tid...

 

Lene


ERDH Malou Ask ifoles med BH Zack i 2011, og Sunny Girl-F med T.Temptation!

0
0
Svar på denne tråd
 
 vel et sted
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 20:04

mellem 10 og 20 timer til lektier, afhængig af hvor hurtig du er til at lave dem.....

 

Husker en af det undervisere vi havde, sagde at vi skulle regne med at bruge lige så mange timer på hjemmeopgaver som på undervisning.... :-O

 



Zamangah

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lektietid på HF ..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 20:09

Så meget tid bruger jeg slet slet ikke på hjemmearbejde på min HF.

HF enkeltfag på VUCFYN.

Jeg bruger maks 10 timer om ugen på lektier. Og det er inkl. rapportskrivning i kemi (15 sider). Personligt ville jeg sagtens kunne tage matematik udover de fag der.


.. Sagde LilleChelle ;)


Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Højere forberedseksamen
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 20:10

jeg har mig en "gammel" HF( her menes en tages over 2 år på gymnasiet) som jeg tog da jeg var de her 18-20 år, så det vil sige før børn, hus , ansvar og dybere seriøse forhold til noget eller nogen,Ud over mit job, hest og skole. Og jeg synes der var mange lektier, og måtte ofte, lidt for ofte droppe nogle lektier for at nå nogle andre afleveringer, eller lektier jge synes det var vigtigere.

 

Er du god til matematik ? Så kan du måske styrer det, jeg har mat på A niveau, jeg ELSKER matematik, jeg ER god til det, og ville læse det på Uni efter HF ... ( men blev gravid osv)Og jeg er ikke sikker på at jeg ville kunne have klaret dobbelt dosis matematik oven i alt det andet den gang. Og der var jeg ung og frisk i kødet.Men igen det er jo hvordan man er, jeg er bare ikke et sidde og lave lektier menneske,jeg klarede mig da ganske ok selv om jeg er så flyvsk,men er nu super glad for at jeg fik taget min hue før jeg fik afkom. Og så kan tage det videre gående bagefter.



"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 20:18

Det kommer nok mest an på personen. Jeg synes ikke der var mange lektier for, dengang jeg tog en 2 årig HF.

 

 


Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tiden skal være der!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 20:27

Hej

 

Har det ganske let ved det skolemæssige, så det skræmmer mig ikke så meget, men der er jo netop det faktum at jeg har hus, hjem, heste, kæreste og 2 børn som naturligvis også skal passes og pleje forud for alt andet!!!

 

 


ERDH Malou Ask ifoles med BH Zack i 2011, og Sunny Girl-F med T.Temptation!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 20:31

Hvis du har let ved det, så ville jeg mene du sagtens kan gøre det.. Evt. udnytte tiden imellem timerne til at læse lidt?!?


Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen mellemtimer
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 20:34

...har netop set skema for i år, og der er der timer man-tordag fra 8.15-14.50 og fredag kun fra 8.15-10.55 - og det regnede vejleder med vil komme til at være på samme måde næste skoleår! Derfor vil der (nok som udgangspunkt) ikke være mellemtimer, hvor der kan læses på skolen...


ERDH Malou Ask ifoles med BH Zack i 2011, og Sunny Girl-F med T.Temptation!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 22:36

Går også på HF enkelt fag VUC. Jeg har 4 fag pt. Dansk, Engelsk, Psykologi og Samfundsfag.

 

Jeg laver max 2 timers lektier om ugen. Dette er både afleveringer og læsning, opgaver. Det er altså ikke særlig slemt. Jeg synes du skal tage matematik oveni.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 HF enkeltfag
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 10:24

Jeg går også på HF lige nu, præcis på den pakke du taler om.

 

Der er rimelig mange lektier, og du skal nok satse på ca 8-10 timer pr uge.. der kan dog være afvigelser når der er større opgaver.

 

Har lige lavet en opgave jeg alene brugte 13 timer på over et par dage.

 

Men det er nok også individuelt hvor meget man gider gå op i det, og forskelligt fra skole til skole hvor meget de lægger vægt på hjemmearbejde.


 


MVH. Britt Lynnerup.


Den 11 feb. 2009 blev jeg mor til verdens skønneste datter.


Jutlandia's Parfait


0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 10:40

Jeg vil stadig passe på med at tage for meget, når man tænker på du har børn, hus, kæreste og ansvar, det er noget andet at ikke have det, så kan man bedre tillade sig at lave det når man vil, Med børn, så bliver det når de ikke kræver opmærksomhed, så når de er kommet i seng, og det reducere timerne meget, synes jeg, jeg har studeret både med og uden børn. kan så godt være jeg havde flere timer den gang om ugen, jeg synes vi var det hver dag fra 8 til 15, og så videre på job, eller hesten eller hvad det nu var.

 

Og ungerne de er jo unger, så kan de blive syge, manden har en job situation der gør han ikke lige kan hjælpe og så videre. :/ eller så er der alle de ting som børn nu engang går til :) vi er altid af sted synes jeg, med et barn til noget.

 

Så jeg vil nok starte og se om hvordan det var end starte for meget for så at springe fra, men igen der er vi meget forskellige.

 

Men spændene at se om du ikke får en elevplads :)



"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 17:18

Hvordan er det med brugerbetaling på HF??

 

Else



Sunde heste, er stærke heste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 18:28

For mig at se, er det på ungdomsudd. stadig på et niveau, hvor det kommer heeeeeeeeelt an på, hvordan du arbejder, hvordan du lærer og (det man helst ikke må sige) hvor kvik du er.

 

Jeg er gået gennem gymnasiet med ikke flere lektier end der kunne laves i pauser og fritimer (de ting, jeg rent faktisk læste, der var RIGTIG mange, der aldrig læste noget som helst til timerne og jeg var ofte en af de bedre forberedte), fysik/matematik brugte jeg måske en time eller to på derhjemme, og en samf/dansk/tysk aflevering måske et par timer. Jeg har altså sjældent haft mere end 5-10 timer i alt.

 

Så læste jeg måske op i et par timer om dagen i læseferien inden eksamen, nogle gange kun en weekend inden. Samme måde det første år på UNI.

 

Men jeg ved også, at der var piger i min klasse, der sad i ligeså mange timer derhjemme, som vi havde timer i skolen. Og ikke alle af dem var altså "dumme", de lærte og arbejdede bare anderledes.


Så, min pointe er, det er altså forskelligt.

 

MEN jeg kan da huske, at der var en helt fast bestemmelse for, hvor meget hjemmearbejde + timer brugt på aflevering, de enkelte fag var normeret til, og det kan du da i hvert fald undersøge. Hvis det ikke er til at finde på google må skolens studievejleder kunne hjælpe dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for alle tilbagemeldinger
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 19:40

...I skal alle sammen have mange tak for jeres erfaringer osv.

 

Jeg krydser alt hvad jeg kan for er kaldt til en samtale om en uge!!!

 

Så håber ikke det bliver aktuelt med at læse videre!!!

 

Lene


ERDH Malou Ask ifoles med BH Zack i 2011, og Sunny Girl-F med T.Temptation!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider