Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Janteloven
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 20:18

Åh hvor kan jeg nogen gange blive træt af den danske mentalitet og vores såkaldte jantelov. Synes efter hånden jeg møder den jævnligt og er bare SÅ træt af det!

 

Jeg ved godt jeg er født ind i en rig familie og jeg kommer til nogen ting nemmere end andre, men jeg kæmper lige så hårdt som andre, for at opnå de ting i livet jeg gerne vil.

 

Mine forældre har et mindre stutteri hvor de avler dressur heste, mine (har 3) heste har vi selv avlet.

 

Jeg rider rundt nede i hallen idag og øver serier på min 7 års, han gør det rigtig godt og jeg er selvsagt glad for det stykke arbejde han levere. Nogen af pigerne har stået og kigget på mens jeg har redet. Da jeg rider forbi siger den ene: " Det må være fedt altid at få alt serveret". Jeg spørger hvad hun mener med det. Jo jeg fik jo bare de gode heste smidt i hovedet, hvor andre måtte arbejde for det. Fik slet ik sagt noget, red bare videre. Synes ik jeg får alt serveret, har selv tilredet mine heste og det er mit blod, sved, tårer og hjerte der ligger i dem. Men nej jeg har ik købt dem.

 

En anden dag hører jeg tilfældigt to af pigerne i stalden snakke sammen. Skal lige siges mine forældre lige har sposoreret et spejl til hele den ene kort side i hallen. De siger noget i retning af, det er for meget de har købt et spejl og nu kan og nu gør jeg ik andet end at kigge mig i spejlet selvglad som jeg er. Det er ikke et spejl JEG har bedt om eller ønsket mig, men et ønske klubben har haft længe.

 

Synes konstant jeg støder ind i disse episoder og det til trods for jeg selv er en person der glæder mig på andres vegne. Jeg synes jeg gør meget for at hjælpe andre, er f.eks gerne mig, der kører folks heste til dyrelæge, dette gør jeg gerne og uden beregning.

 

Det er ik kun i stalden det sker, det er også i byen hvor det er de folk jeg snakker med, eller det tøj, mine sko, you name it, der er problemet.

 

Blir ked af folk opfatter mig som forkælet og taler bag min ryg, andre der møder janteloven eller hvad det er? Hvad gør I for at tackle det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 20:34

 

Misundelse er en grim ting...

 

Jeg ville vælge at bede dem lukke næbet...

 

 


- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Folk er...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 20:46

... mærkelige.

 

Det er ligesom der er nogen der ikke kan se mennesker for den person de er, men for hvad de har. Om det så er materielt, udseendemæssigt eller af begavelse - så skal andre ned med nakken hvis de har mere end en selv.

 

Det er en "fattig" måde at bedømme andre - men desværre ret almindelig.

 

Fortsæt du bare med at være den du er - nyd dine dejlige heste som du selv har været dygtig nok til at ride op til hvor de er. Hjælp andre når du har mulighed for det - som du gør. Og lad være at lade din positive tilgang til tingene ødelægges af andres smålighed.


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 21:24

Det kan jeg godt forstå du er træt af!!! Men har du overhovedet snakket med pigerne om det? For ellers var det måske en god ide, så ville de vide mere om hvem du er...

 

Hvis jeg havde kommet med den kommentar at det må være fedt at få alt serveret. Og du bare kiggede væk og red, så ville jeg nok opfatte dig som snoppet. Og det ville jo være ærgerligt hvis det ikke er tilfældet. Vil dog godt lige påpege at jeg ikke ville komme med den kommentar. Men nok nærmere "gid det var mig som var så heldig at eje sådan en hest".

 

Nogen får bare ondt bagi, fordi de selv ønsker det, jeg ville da os ønske at have så fine heste og selv ha redet dem op til det du har. Og jeg ville være misundelig, det synes jeg er en normal ting. Men synes du skulle snakke med dem om det, måske de ligefrem ville få det dårligt bagefter og faktisk tænke over det.

 

De kan jo ikke vide at det går dig på, hvis ikk du siger noget. Og måske har de bare lært at komme med dumme kommentarer, men du har en mulighed for at ændre dette



***Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***



R.I.P Dear Tana C. ***An Angel In Heaven***




Springsadel Hubertus Sælges!



Opstaldning Tilbydes I Tranbjerg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Konfronter dem
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 23:32

Du skal lade være med at gemme dig.

Du skal kofrontere dem først som sidst.

 

Når nogen siger sådan til dig så syntes jeg da du skal sige,
det er rigtig rart med så gode veninder som vedkommende,
der bare kender dig så godt.

Eller hov gør hun nu det ??

Men forklare at du gerne vil fortælle hende lidt om dig og dine heste,

så hun da i det mindste kan fortælle sandheden næste gang hun føler trang til at snakke om dig.

 

Du vinder intet ved at tro du tier det ihjel..
Konfronter det.

 

Og husk så kun små mennesker behøver føre sig frem på andres vegne


Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår


* * *

Opstaldning i Hvorupgård, Nørresundby
16x32m Ridehal & 20x40m ridebane
2 ledige bokse


* * *
Se billeder af stedet på Facebook i vores gruppe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 13:02

Enig med dig at det er træls at høre den slags dumme snak.

 

Og må tilstå, at jeg kan da godt blive lidt misundelig på dem der går i lækkert nyt tøj, har en flot hest der går godt, rider bedre end mig (det er der nu rigtig mange der gør thi hi) osv. osv.

 

Men ..... at lukke det ud af munden, nej.

 

Mht. spejlet - forklar at du kigger i spejlet for at kontrollere din opstilling og hvordan hesten går, ikke for at beundre dit spejlbillede, forklar at rideklubben har ønsket sig det i lang tid, forklar at det er helt gratis at bruge og at ALLE ryttere kan lære af at se sig selv i spejlet. Det er faktisk derfor det er sat op ;o)

 

Mht. at du 'bare' får alting serveret - altså, enhver kan købe sig til en dyr flot hest og dyrt flot udstyr. Det er IKKE det samme som at man er en dygtig rytter, det bliver man KUN ved at øve, øve, øve - og så øver man sig lidt mere.

 

Du er hvor du er i dag fordi du har arbejdet for det, ja, du har måske nogle fordele pga. dine forældre, måske lettere adgang til gode heste. Men du skal stadig arbejde for din ridning.

 

Så hvis du har overskuddet næste gang, så prøv at give pigerne en pæn og sober forklaring. Jeg tolker umiddelbart dine hsitoier som at det er nogel ret unge umodne piger, der kommer med den slags udtalelser. Så måske er de bare ikke så kloge endnu?



Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider