Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Virker nupo?
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 14:22

Ja, jeg skal tabe mere vægt.
Har allerede tabt mig en del, og er meget aktiv.
Jeg rider hver dag og spiser ikke særligt usundt, men nu vil jeg gerne lige give det et ekstra kick med en nupo-kur. Men virker det? Det er jo mange penge at poste i noget der måske kun virker lidt..

Nogen med gode erfaringer?




..sagde Pernille H. (o:



Dansk Varmblod - bedre findes ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej...!!!
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 15:02

Det er tomme løfter om et vægttab. Brug hellere Allipillen sammen med sund kost og god motion, så skal du bare se.


Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!


Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 15:05

Allipillen.. Har hørt om den, men kun dårlige ting, såsom at man skulle få det rigtig ildebefindende.. Har du prøvet det?




..sagde Pernille H. (o:



Dansk Varmblod - bedre findes ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også kun
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 15:51

.. Hørt rigtig dårligt omkring Alli. Både fordi at hvert kilo med Alli koster rigtig mange penge samt, at hvis du synder en lørdag el. lign, så slår din mave knuder.

 

Nupo virker! Det positive er jo at det vidst indeholder alle vitaminer og mineraler som du ellers ville få.

Men også Nupo er dyrt! Mener det er 125 kr. for 12 portioner og du skal spise 6 dagligt.

 

Men ved indtag af 6 poser indtager du jo også kun 600 kcal. Så jeg ville supplerer så du indtager mindst 1000 kcal.

 

Men hvis du starter nupo, så vil jeg anbefale chokoladesmag. Jordbær skal du SLET ikke vælge. Den er virkelig dårlig. :-)


Gør en forskel! Hjælp de hunde der trænger hvis du skal købe hund. www.graeskehunde.dk


De fortjener et godt liv!

0
0
Svar på denne tråd
 
 nupo ....
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 16:12

virker for mig jeg har kæmpet de sidste 3 år for at tabe mig og jeg har åbenbart ikk gjord det rigtige .

Men for 3 måneder siden ville jeg lige prøve nupo igen igen (har prøvet det før som en mislykket hele dags kur hvor jeg blev for sulten )

Men denne gang spiser jeg det kun om morgenen sammen med en håndfuld mandler mælk og frosne jordbær blendet godt sammen .

Jeg har tabt næsten 7 kg ud af de 10 jeg ville tabe men det går stadig nedaf ca 300-500 gram om ugen . Fordelen ved det denne gang er at jeg overhoved ikke sulter jeg spiser det til morgen og så rugbrød over middag og alm aftensmad

hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nupo...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 22:34

Hej TS

 

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge den skrappe kur med 6 x nupo dagligt.

Du taber dig godt nok, men der er ikke noget i kroppen, og lige så snart du begynder at spise igen ryger der lidt kg på.

 

Men opret dig på madlog.dk, og brug nupo som nogle af måltiderne. Min mand brugte nupo som morgenmad og middagsmad, og spiste så en "normal" slanke aftensmad indenfor kalorierammerne. Det gjorde at det ikke var svært at overholde det daglige indtag, og stadig være mæt.

 

På madlog kan du også lære en del om dig selv hvis du også bruger dagbogen. Jeg spiste ikke nupo, men levede af normal mad der blev tastet i madlog. Jeg skulle dog op på 1000 kcal, ellers var jeg så træt om aftenen at jeg ikke kunne holde mig vågen, og det får man altså ikke dyrket meget motion af.

 

 

 

Held og lykke med kuren

0
0
Svar på denne tråd
 
 For mig ja..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 00:32

Ja det virker, og det virker rigtig godt.. ihvertfald for mig.
Jeg er så også typen der ikke har særlig meget ro i røven, heller ikke til at vente på fremskridt. Så det fungerede rigtig godt for mig at kickstarte min kur sådan - for så var det også lettere for mig at blive ved når jeg nu havde set der var sket noget. :-)

 

 

 

 



Louise <3

Veneration (;


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 09:28

Tusind tak for alle jeres gode svar.
Til min store fortrydelse fik jeg købt jordbær, og det smager da virkelig af h til Ærgerligt at jeg ikke fik set du skrev før jeg købte, sannedk..!

 

Men, man må lide for skønheden, og hvis I siger at det virker - jamen så virker det vel
Hvor længe vil I anbefale at man tager kuren? Økonomisk er det er greb i pungen, men nu har jeg købt ind til 4 dage (24 stk - 300 kr) .. Men så vil jeg prøve at supplere det med min alm. sunde kost, og derved ikke bruge så mange breve nødvendigvis..




..sagde Pernille H. (o:



Dansk Varmblod - bedre findes ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 10:02

Jeg foretrækker så jordbær ;-) Bruger det også som supplement - dvs. jeg spiser nupo til aftensmad og helt normalt sund kost resten af dagen. Har kun været i gang i 10 dage, men det virker umiddelbart til, at vægten rykker sig i den rigtige retning :-)

 

Jeg har i Netto købt en stor pakke med 30 portioner til 199,-.


Kh. Britt



Valhallas Abigail "Abby"

og

"Sveske"

Mine to sorte skønheder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nupo kur.
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 10:22

Man kan gøre meget for at gøre nupo lækker.
Som en skriver, lav det til en smoothie i stedet for bare en pulverdrik. Fyld den op med mælk, banan, jordbær etc. + pulveren. Så smager det der skide pulver ikke så forfærdeligt.

 

Både min søster og min mor har brugt nupo, og ja - det virker. HVIS man laver sin kost om når man er igang og bagefter. Det hjælper rimelig logisk nok, ikke hvis man fortsætter sin livsstil som man hele tiden har gjort.

 

 


.. Sagde LilleChelle ;)


Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 10:25

ja det virker :)

 

med24.dk har det ret ofte på udsalg i kæmpe pakker.

 

Jeg gjorde det at jeg spiste nupo morgen middag og 1 om eftermiddagen, altså 3 om dagen, og så alm aftensmad, + alle de gnavegrøntsager jeg gad spise i løbet af dagen. Gullerodsstave. agurker osv.

 

Men tæl kcal og du finder hurtigt ud af hvor meget du kan spise, ved siden af. Hvis ikke jeg får noget at tygge i imellem, pulveret, så føler jeg mig snydt. så der er gulerødder geniale

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indtil videre
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 10:40

har manden og jeg været på nopu nogle af måltiderne i 2½ uge. Manden har smidt et par kg og jeg lidt mere. Vi spiser det til morgen, formiddag og/eller middag, og en bar eller "juice/drikke yougurt" til eftermiddag og almindelig aftensmad.

Den store forskel er nu at vores kroppe ikke skrier på snask og sukker, som den gjorder før, og fik det.. Oveni får vi morgenmad, hvilket vi ikke gjorder før. men dette er jo nemt, og holder en frisk..

Jeg er ikke længere "nede" om eftermiddag, men frisk hele dagen, og det er jo supert..

 

Vi bruger så kun jordbær, da det er den vi kan li. Af bar spiser jeg karamel og hasselnød, manden bryder sig ikke om den. Suppe er spicy kylling, og drikke yougurt er den med cranberry..

 

Jeg synes det er nemt og simpelt, og for os er der klart en besparing, da det før hed cola, grillmad og anden snacks og søde sager flere gange ugentligt..

 

Man må kun være på Nupo i 8 uger, hvis det KUN er Nupo man lever af. Som os der "blot" suppler med nupo og almindeligt mad, ja der tror jeg vi kan forsætte længere..


Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det virker
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 11:51

Jeg har nu tabt 20 kg med nupo. Jeg tager nupo morgen, formiddag, middag og eftermiddag, og spiser almindelig aftensmad med min familie, derudover spiser jeg et par stykker frugt i løbet af dagen, eller gulerødder.

 

Jeg har altså tabt alle de kilo, mens jeg lå på sofaen i 4 mdr, pga af en stor foroperation, så motion, har ligesom ikke været muligt for mig. Det har krævet en del viljestyrke, men man vænner sig ligesom til det.

 

Nu er jeg så gående igen, og er startet langsomt op med gentræningsprogram i fitnesscentret, samt med at ordne mine heste og stald selv igen, så nu går mit vægttab noget hurtigere, end da jeg lå strandet på sofaen.

 

Mine favoritter er: kakao, caffe latte,snackbaren med cranberries, grøntsagssuppen og thai chicken suppen. Plejer at få en af supperne til middagsmad.

 

De anbefaler man kun bruger nupo i 8 uger, hvis man bruger det fuldt ud, men jeg supplerer jo med almindelig mad, og har tænkt mig at blive ved 15 kg mere.

 

Held og lykke med projektet.






Med venlig hilsen Pernille :-D

Dejligt Palominohingsteføl sælges, klar til fravænning okt 2011, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Virkning
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 11:59

Min far har brugt det som supplement. Dvs. i stedet for et måltid, for at få hjælp til at gå igang med vægttab. Han har jo så måtte bruge det over en længere periode, men det har hjulpet ham. Han spiste også den med chokolade og så købte lidt større mængde når de var på tilbud.


Ejer af Milancio S & Mor til en Noah 20.09.2009


"Vær nøgtern og gør altid det, som du sagde, at du ville, da du var fuld. Det burde lære dig at holde kæft"-Citat: Ernest Hemmingway

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 14:32

Jeg tror jeg har besluttet mig for at bruge nupo til morgenmad, middagsmad og eftermiddag. Så vil jeg til aften spise normalt og alle mellemmåltiderne (dvs de 2 resterende) bliver så frugt eller knækbrød (hjemmelavet) ..
Åh, håber sådan at det virker på mig også!




..sagde Pernille H. (o:



Dansk Varmblod - bedre findes ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Virker ikke?
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 16:50

Dejligt der allerede var en tråd. Jeg har fået svar på mange af mine spørgsmål og er gået i gang. Primært fordi jeg alligevel ikke har tid til at lave sund mad, og knap nok tid til at spise det.

 

Jeg synes bare SLET ikke det mætter. 5, 10 og 15 min. efter er jeg klar til at spise 2 rugbrødsmadder. Venter jeg længere end det, falder jeg i slik. Jeg bruger det til at erstatte tilfældige måltider på. Det kommer an på hvilke måltider jeg indtager på arbejdet.

 

Er det meningen at man skal blive mæt af en pose pulver i 250 ml vand? Har også prøvet de forskellige barer, og kan godt lide dem, men de mætter heller ikke ret længe.

 

Hvis jeg skal over i supperne, kan jeg altså selv lave nogle næsten lige så energifattige med flere fibre (ej det har jeg faktisk ikke regnet ud) og bedre smag.


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 Virker ikke?
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 16:51

Dejligt der allerede var en tråd. Jeg har fået svar på mange af mine spørgsmål og er gået i gang. Primært fordi jeg alligevel ikke har tid til at lave sund mad, og knap nok tid til at spise det.

 

Jeg synes bare SLET ikke det mætter. 5, 10 og 15 min. efter er jeg klar til at spise 2 rugbrødsmadder. Venter jeg længere end det, falder jeg i slik. Jeg bruger det til at erstatte tilfældige måltider på. Det kommer an på hvilke måltider jeg indtager på arbejdet.

 

Er det meningen at man skal blive mæt af en pose pulver i 250 ml vand? Har også prøvet de forskellige barer, og kan godt lide dem, men de mætter heller ikke ret længe.

 

Hvis jeg skal over i supperne, kan jeg altså selv lave nogle næsten lige så energifattige med flere fibre (ej det har jeg faktisk ikke regnet ud) og bedre smag.


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig virker NUPO
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 21:19

problemer opstår når man stopper med nupo og skal til at venne sig til at spise anderledes end FØR man startede på Nupo


Mvh Gitte


  • Smuk broget bred type, stg. 159 tilbyder bedækning Sjælland.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare rolig
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 23:35

Der går mindst et år før jeg får tid til at lave andet end shakes Eftersom jeg ikke bliver mæt af de dersens måltidserstatninger, er der vel også en mavesæk der lige skal trække sig lidt sammen.

 

Men indtil videre er jeg ikke engang imponeret over nu og her-effekten. Jeg går bare og venter på at mæthedsfornemmelsen indtræffer, men det gør den ikke, så jeg ender i de fleste tilfælde med at kaste mig over noget mindre hensigtsmæssigt.


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 00:47

Jo da, nupo virker som en fin igangsætter på en slankekur, ligesom Atkins gør. Men man tager det hele på igen når man stopper hvis ikke man lægger kosten om efterfølgende.

 

Desuden skal man iflg. den nyeste slankeviden, helst indtage 800Kal om dagen og derfor enten bruge 8 pulvere om dagen eller supplere med "brikker", dvs. små måltider indenfor "Nupo-systemet".

 

Hvis man køber storkøb af pulverne, så koster det godt 30Kr om dagen, og det er da billigere end man ellers kan leve (?), så dyrt nej.

 

Jeg har undersøgt både Nupo og Atkins, jeg valgte så noget helt tredje, nemlig Vægtvogternes program i min egen udgave. Vægtvogterne, eller kuren om man vil, giver en mulighed for selv at sammensætte sin kost efter et pointsystem.

Man kan sige at man skal æde sig slank i grøntsager, da man skal helt op og vende på over 500g grøntsager om dagen. Hvilket jeg kan hilse og sige er en uoverstigelig portion at gnave sig igennem, når man samtidig skal spise 5 stykker frugt om dagen. F.eks. 5 æbler...

Men det virker.

Jeg har så lavet en (udeskyld udtrykket) light udgave, som jeg kan leve med. 5 stykker frugt om dagen (en banan tæller for 2).

Og aftensmaden er det meste rigide måltid. Her deler jeg talerkenen op i kvarte. 2 kvarte med grøntsager, 1 kvart med kød og 1 kvart med rodfrugter/ris/pasta. Det giver den rigtige balance.

Med hensyn til vægttab, så har jeg i gennemsnit tabt ca 2 kilo om måneden siden jeg startede og min vægt har nu stabiliseret sig i et leje ca 25 kilo mindre end da jeg startede.

Skal jeg tabe mig mere, så er det nok noget med at forsage alt der hedder slik og så ellers begynde i fitness-centeret Men jeg har da tænkt på det...

 

Håber at du kan bruge mine tanker, det vigtigste er hvordan du planlægger at komme vidre fra din "kur" og over i en kostomlægning, så du beholder dit vægttab.


Hilsen

Jens


Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dele tallerknen op i 4
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 07:07

Sådan har jeg spist hele mit liv. Det virker ikke uden en gevaldig selvdeisciplin ved siden af, til at holde sig fra sødt. Ok jeg er så heller ikke direkte overvægtigt, bare buttet, og ligenu følger jeg også samtlige livsstilssymptomer for at blive tykkere:

 

Stress

Søvnmangel

Usikkerhed

 

Derfor skal der noget andet til lige nu, men det hjælper ikke hvis det ikke mætter. Det hjælper selvfølgelig heller ikke at jeg ikke har tid til at sove tilstrækkeligt, så jeg er nødt til at holde mig kørende på kaffe og sukker - og min arbejdsplads serverer lækker kage hver eftermiddag og lækkert lyst brød om formiddagen

 

Bliver I andre mætte af måltidserstatningerne, eller er det bare fordi jeg drikker for lidt vand (som ikke er kogt og tilsat te eller kaffe).

 

Og burde man ikke kunne klare sig med 5-6 timers søvn i døgnet?!


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nupo kur.
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 08:47

Trille:
Nej - selvfølgelig kan man ikke klare sig med 5-6 timers søvn i døgnet. Sundhedsstyrelsen anbefaler min. 8 timer. Og det er der en grund til.

Stress kan også have bund i søvnmangel, og ligeledes kan trang til søde sager have bund i søvnmangel. Så tag du og få styr på din dagsrytme, og så må du drikke ALT det vand du overhovedet kan ved siden af din nupo for at holde dig mæt. Det er ikke meningen at man skal gå rundt stopmæt hele dagen. Ligeledes må du fylde dig selv op med frugt og grønt imellem dine nupo drikke.
Og så må du gøre op med dig selv om du vil tabe dig eller ej, ingen slankekur hjælper ikke hvis man gør det halvhjertet.


.. Sagde LilleChelle ;)


Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 08:51

Jeg har siden den 31. oktober kørt med Nupo til aftensmad 4-5 gange om ugen. Jeg blander Nupoen med skummetmælk, da det så smager betydelig bedre - og så tager jeg eks. altid lidt gulerødder i stave eller lign. sammen med, så jeg også har tygget på noget. Og jeg føler mig ikke sulten bagefter ;-)

 

De dage, hvor jeg er i stalden, spiser jeg en omgang Nupo, inden jeg kører - og en, når jeg kommer hjem, så falder jeg nemlig ikke i noget usundt.

 

Jeg træner en del og lever forholdvis sundt - men jeg er ikke fanatisk. Og vægten har da bevæget sig i den rigtige retning - dd. kan jeg sige minus 1,7 kilo. Jeg håber, jeg taber 2,5 kilo om måneden :-)


Kh. Britt



Valhallas Abigail "Abby"

og

"Sveske"

Mine to sorte skønheder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, Nupo virker
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 11:02

Ja, nupo virker, men som med alle andre kure, tager man på igen, hvis man forsætter med at spise som man plejer bagefter,hvilke jo (ofte)er grunden til man tog på i første omgang .

 

Jeg spiser nupo til morgenmad og nogle gang frokost, jeg gør det kun for ikke at tage på (har lavt stofgifte), så kan jeg nemlig godt tillade mig at spise normalt til alle andre måltider.

 

Jeg blander det bare op med vand, jeg kan stortset lig alle varianter (dog ikke Mango/valilje).

 

OBS!!! Når man har blandet det op SKAL det stå min. 5 min inde man drikker det, ellers smager det af "pulver"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har aldrig prøvet nupo
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 11:41

Men jeg har i løbet af de sidste 3 1/2 uge tabt lidt over 4 kg ved at undlade at spise efter kl. 19, samt stort set droppet sodavand (cola) og slik. Jeg spiser lidt mindre portioner end før og har tilladt mig selv kage, de to gange det serveres herude på jobbet om om ugen. Er desuden begyndt at konditionstræne 2-3 gange om ugen.

Denne metode er en jeg kan leve med, også når jeg når mit mål og det tror jeg er det vigtigste.

Desuden må jeg gerne drikke sodavand, hvis jeg f.eks er ude at spise. Men max 1 gang om ugen.

Bolcher, vingummi og lakrids ryger der lidt ned af, men ikke chokolade.

Og jeg har på intet tidspunkt haft svært ved at overholde mine regler eller været ved at dø af sult.



/Tina


Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of do ...

/Mark Twain

0
0
Svar på denne tråd
 
 Supersneglen
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 12:31

Nu har jeg lige for to timer siden haft om netop nupo-kuren i kemi :)
Rent kemisk/biologisk er der intet i vejen med den kur. Du skal spise for 600 kcal med nupo og derudover et måltid til præcis 400 kcal.
Du får alt den næring du skal have, og du taber dig omkring 1,2 kilo om ugen, hvis du er alm. gennemsnitskvinde.


.. Amanda

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 12:42

Amanda:

 

Det er nemlig korrekt, man er dækket 100 % ind. Til gengæld må man kun benytte denne kur i en kortere periode, pga det lave energi indtag.

 

Det er Arne Astrup som underviser på LIFE (Human ernæring)på KU som har været med til at udtænke denne kur.


Venlig hilsen Hanne


10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev



_________________
Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smagsvarianter
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 12:24

Hej

 

Jeg har fået købt med jordbær smag, og den er eddermanme syntetisk! Er alle varianterne sådan? Jeg putter pulveret i en frugt smoothie med økologisk rismælk, så jeg tænkte om man egentligt ikke kunne få en der var neutral?

 

Hvad kan man ellers gøre for at dæmpe den syntetiske smag? Har jo fået købt pulver nok til 5 dage! Har prøvet med frisk citron saft, og det virker ikke nok desvære.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider