Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Løs hund på motorvej - ville du stoppe?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 18:20

Ja jeg vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere min overskrift :-)

 

 

Har idag kørt en veninde til stævne på "borgen", og på vejen hjem render der pludselig en lille hund rundt ude midt i overhalings banen på motorvejen...

 

Af frygt for at den bliver påkørt og der sker stort uheld, så køre vi ind til siden med katastrofeblinket tændt..

 

Jeg hopper ud og får fat i hunden, og får ringet til ejeren... De bor et par 100 meter væk, ud over en mark, så kæresten og jeg sætter afsted...

 

 

Det er først da vi næsten er oppe ved ejeren, jeg kommer i tanke om at vi faktisk holder i nødsporet med en hest bag ved bilen

 

 

Hesten var lidt urolig, så godt min veninde og hendes mor var der til at berolige den.. (hoppede ikke eller noget, men urolig over de mange lyde)....

 

 

Men hvad havde du egentlig gjort???

 

Tænkt "på din hest" og fortsat... eller tænkt på hunden og de eventuelt mennesker som kunne køre galt, og vandret over med hunden...?


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 iuyt9y
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 18:24

det er ikke lngfe siden jeg fandt en hund på motorvejen og jegf stoppede men kunne ikke fange den så ringede til politiet og informerede dem da jeg ikke kunne løbe rundt flere timer på motorvejen men ville klart altid stoppe



2.5 års islænder hingst efter Joseph fra skardi sælges, 5 gænger, sadelvant og muligt kåringsemne. han er allerede over 140 og ender på omkring 145+, oplagt til FIPO klasser om et par år

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 18:27

Flot gjort, måske en smule farligt, men havde gjort det samme selv :)

 

Vi har mange gange stoppet for løse hunde eller andre dyr for den sags skyld, og har vi ikke kunne kalde hundene til os, så har jeg ringet til politiet, som efterfølgende har taget sig af det.

 

Det er jo ikke kun farligt for hunden, men de andre bilister kan jo potentielt komme til skade hvis de rammer hunden, undviger osv.

 

Så ja, jeg ville gøre det samme.

 

Mvh

Janni

 

 


Skovturshest søges til lån evt. med forkøbsret.

 

Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 18:35

Jeg ville også være kørt ind i nødsporet - men jeg ville også være kommet tilbage til bilen så hurtigt, jeg kunne. Jeg turde nok fx skrå ind over en mark mens bilen stod oppe på vejen eller sådan noget. Tror jeg ville tage den i bilen og køre af ved næste afkørsel.

 

... Men jeg er faktisk ikke sikker på, jeg ville gøre det med hest i bilen. Kan nu heller ikke forstå at ingen andre stopper, det må jo være masser, der er kørt forbi uden en hestetrailer efter bilen.

 

Jeg har gjort det engang på en motortrafikvej, med en lille fætter, der kom rendende ude i rabatten. Men hold da fast den blev gal, da jeg løftede den op Var lidt bekymret for mine fingre et stykke tid der..

 

Om det er sikkerhedsmæssigt smart ved jeg ikke - på den anden side er det jo heller ikke så smart, hvis den løber ud på vejen og evt. forårsager et biluheld. Tja, jeg ved det ikke. Tænker nok mest med hjertet i den slags situationer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 aldrig i livet :)
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 19:08

Det kunne jeg aldrig finde på, i frygt for at være til fare for mig selv og andre.

Det fint man kan redde en lille uskyldig hund, men hvis en masse menneskeliv kan sættes i fare ville jeg aldrig have handlet sådan..


0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 19:34

Jeg havde gjort det samme som dig

 

Ville ikke kunne bære hvis den blev dræbt fordi jeg ikke hjalp den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 havde gjort det samme
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 20:03

Havde selvfølgelig gjort det samme,en løs hund kan skabe flere personskader da mange reagere på at undvige.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 20:23

Mirwal - det kan da lige netop sætte menneskeliv i fare, at lade hunden rende på vejen...?


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja.....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 20:35

Men jeg har nok bare lige scenen i hovedet, med folk rendende på motorvejen for at prøve at fange en hund, den render i det andet vejspor osv... :)
Dét synes jeg lyder farligt.. Men fint nok du handler sådan, jeg kunne bare aldrig finde på at gøre det :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Politi eller Vejdirektoratet
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 20:35

Ring til politiet eller Vejdirektoratet, som er vejmyndighed på samtlige danske motorveje. De har et beredskab, som kaldes ud til bl.a. løse hunde på motorvejen. 80202060 er nummeret og der er nogen der hele døgnet, året rundt.

 



Jane





Everytime I start to trust someone, they show me why I shouldn't...

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 20:37

Glemte vidst at skrive at "hunde jagten" foregik uden for motorvejen, da hunden blev bange for bilerne, og rendte uden for vejen...

 

Heldigvis en sød og glad hund, jeg kunne kalde til mig og løfte op og bære

 

 

Ved ikke hvis den rendte ude PÅ vejen hvad jeg så ville gøre.. Det måtte jeg vurdere i en given situation :-)


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 20:41

Har jeg allerede gjort. Jeg samlede i foråret en labrador op på motorvejen ved Ringsted. Han løb skræmt rundt ind og ud af nødsporet.Og måtte blokke bremsen for ikke at ramme ham. Jeg kørte udenom ham, satte nødlyset til og lukkede bagsmækken op. Så fløjtede jeg et par gange og vupti så sad han bag i bilen.

 

Han havde heldigvis hundetegn på (med et nummer der duede) og hans ejer var lykkelig over at få ham igen. De havde kørt rundt i 3 timer og ledt efter ham.

 



Hunde er bevis på at ubetinget kærlighed KAN købes for penge.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg havde stoppet og hjulpet....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 21:26

... den stakkels hund - men nu står mine heste så også totalt cool i deres trailer og kunne ikke finde på at blive urolige over at holde stille. Jeg havde måske handlet anderledes hvis ikke de stod roligt.

 

Men jeg synes da at et hundeliv bestemt er værd at redde, så jeg havde da bestemt stoppet og forsøgt at få fat på hunden. Dog havde jeg ikke stæset over markerne med den. Jeg havde taget den med til næste afkørsel, var kørt af motorvejen og så kunne ejerne så ellers hente den ved min bil. Det er da det mindste de kan gøre.

 

Må indrømme at jeg da ville blive ked hvis nogen ikke standsede for at redde min hund. Og ja, det er en motorvej, men trafikken kan jo stadig standses og man kan jo som menneske godt gå over vejen hvis der ikke kommer biler.

 

For et godt stykke tid siden kørte min kæreste og jeg på motorvejen da vi opdagede to hunde stæse rundt i vejkanten. Vi var dog uden hest, men hold ind til siden og forsøgte at få hundene kaldt til os. Det var temmelig umuligt, så vi fik dem bare til at stå stille. En stor lastbil og en falck bil stoppede i hver sit spor på motorvejen så al trafik stoppede og så forsøgte vi ellers igen at få fat på hunden. Den ene hund fik min kæreste fat på og vi ringede til ejerne som kom styrtende. Den anden hund kunne vi ikke fange, så vi afventede ejeren som så heldigvis kom hurtigt og hentede sin hund.

 

Men jeg må sige at jeg var uforstående overfor at alle andre pånær os og nogle unge menneske bare susede fordi i høj hastighed uden overhovedet at tænke på at sætte farten ned eller sænke resten af trafikken lidt. Det ville jo også gå ud over dem hvis en stor golden retriver røg ud foran deres bil.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 23:25

Jeg havde da klart stoppet, samlet hunden op,
kontaktet ejeren og kørt af på næste afkørsel,
så kunne de mødes med mig der og hente deres hund der.

Jeg kunne ikke drømme om at efterlade min hest i en trailer på en motorvej, uanset om der var nogen i bilen eller ej.

 

Omtanke ja.. men også for mine egne dyr.


Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår


* * *

Opstaldning i Hvorupgård, Nørresundby
16x32m Ridehal & 20x40m ridebane
2 ledige bokse


* * *
Se billeder af stedet på Facebook i vores gruppe

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja da selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 23:27

Ja jeg ville helt klart stoppe.


Det er ikke den stærkeste der overlever.

Det er den, der er bedst til at tilpasse sig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer an på...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 00:52

Hvis der var meget trafik på motorvejen, ville jeg nok ikke turde stoppe af frygt for at være årsag til en større ulykke.

 

Hvis der ikke var meget trafik, ville jeg stoppe,tage hunden med i bilen og køre fra motorvejen.

 

Forleden stoppede jeg på landevejen (meget trafikeret) og fangede en lille gårdhund der rendte rundt. Da jeg gik ned og afleverede den til ejeren, kiggede vedkommende mærkeligt på mig og sagde at deres hund ALDRIG gik op på landevejen.(okay -tror de jeg kom for at genere dem?)

 

Jeg ville have været glad,hvis nogen kom med min hund og i det mindste have sagt tak for hjælpen.

 

Da jeg kørte på arbejde igår, var hunden igen oppe på landevejen og denne gang fik den lov at blive gående, for helt ærligt - jeg gider ikke at se på et surt fjæs, når man prøver at hjælpe.

Ejerene lukker bare hunden ud, der er ikke indhegnet og huset ligger klods op af landevejen.

 

Jeg overvejede et kort øjeblik om jeg skulle forsøge at indfange den og aflevere den til politiet,men da den var ved at bide mig første gang - lod jeg den være og kørte videre på arbejde.

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 10:03

Ja vi burde have taget hunden ind i bilen, så langt tænkte jeg ikke.. (Der var dog mange km til næste afkørsel)...

 

 

Da vi afleverede hunden, var det til et ældre ægtepar...

 

Hunden har generelt tendens til at ville strejfe noget rundt (men aldrig på motorvejen sagde de)...

 

de synes bare det var sååååå synd at skulle til at binde den

 

Så sagde jeg, at jeg synes det var mere synd hvis den blev kørt over og var skyld i et stort uheld... og så gik jeg

 

 

 

Så det er ikke nemt at vide om den render der igen nu


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 13:05

ja jeg havde aldrig stoppet - det er vanvittigt farligt at standse på motervej, ihvertfald på en traffikeret dag.

Selvfølgelig er det synd for hunden og dens sikkert ulykkelige ejer, men jeg synes jeg har læst om mange sager med folk som er blevet dræbt i trafikken fordi, de stiger ud i nødsporet.

 

Når hunden så ikke lige render på selve vejen, ville jeg nok ringe til politiet, jeg kunne sagtens forstille mig et yderst farligt scenarie med en hund som pludselig løb ud på vejen og biler som viger...Uha siger jeg bare.....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider