Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Flåter/tæger gå væk
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 13:18

Hej Hnér


Er der nogle af jer der kender til et mirakelmiddel man kan sprøjte/give sin hest for at flåter og tæger går forbi ens hest istedet for at springe på den?..


Min hest har nemlig den sidste uge, hvor den har gået på sommergræs været fuldt med flåter og tæger..Det er jo pænt klamt i længede at fjerne mindst 10 om dagen, så hvad gør i? Det har ikke før været et problem selv om hesten har gået på sommergræs.. Men hun har så også før fået hvidløg om vinteren, det kan måske gør forskellen..


Så hvordan holder i dem væk?



Mvh. Trine

Så længe man gør sit bedste, er der ingen der kan forlange mere..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Giftfri
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 14:16

Hvidløg er fortræffeligt til at afskrække tæger og lopper. Og så forgifter du heller ikke hesten, som man gør med mange andre midler...


TIC Clip er et andet fantastisk middel. Det er en slags hundetegn, man kan hænge i grimen, og så er den ret meget billigere end giftige alternativer..


Afprøvet i Tyskland gennem flere år. Produktet har været i Danmark i 5 år og yder dyrene en beskyttelse mod tæger på 90%. Via den magnetiske energiopbygning beskytter den dyrene i op til to år. Ligner et hundetegn og skal hænge i hundens halsbånd, og den svingning der fremkommer, er den, der beskytter dyret. Derfor er det vigtigt, at tic-clippen hænger i begge de medfølgende ringe.


Iøvrigt, har i ændret andet i foderet, siden i pludselig bliver ramt?


Vores hunde har ikke haft lopper eller tæger i de nu 5 år som vi har barfet...så foderet må have en betydning..


Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk


Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 flåt...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 19:24

www.dogshop.dk/shop/loppemidler-til- hunde- 70c1.html?gclid=CP_V2Z...4QodQUzDog


Bayvantic. Eller andre med virkestoffet permetrin, tektonik etc.


0
0
Svar på denne tråd
 
 vi bruger...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 21:18

og kan klart anbefale Ultra Shield...kan købes hos westernoutfitter.dk



westernoutfitter.dk/ product.asp?product=1134





Proud owner of the australien cattledog " Archi"

Nu med 3 AKC hyrdetitler fra USA

westernundervisning tilbydes

På min bane i Præstø eller hos dig


0
0
Svar på denne tråd
 
 hjemmelavet
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 21:52

der hvor jeg stod før, lavede staldejer en blanding af eddikke, hvidløg, citron og lidt madolie. så vidt jeg husker så var det en opskrift fundet her på HN mod fluer.


det var rigtig effektiv! dem der blev sprayet havde stort set ingen flåter, men dem som ikke blev sprayet havde masser.

(rekorden var så vidt jeg husker 52! flåter på 1 hest)


MVH

Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flåter tæger
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 22:43

Mange tak for rådene, og hvis der er flere der har nogle tips så kom endelig med dem..:)


Mvh. Trine

Så længe man gør sit bedste, er der ingen der kan forlange mere..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider