Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fleksjob og plejefamilie
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 15:12

Som overskriften siger - fleksjob og plejefamilie - kan/må man det??


Min mand og jeg kan ikke få børn, og har derfor nogle gange talt om at blive pleje/aflastningsfamilie, men aldrig rigtig fået gjort noget mere ved det.


Nu er jeg jo så netop blevet ledig, og begyndte lidt at tænke på om man i det hele taget kunne blive godkendt som plejefamilie, når ene person, i det her tilfælde mig, er fleksjobber??


Er der nogen herinde som generelt har erfaring med at være pleje/aflastningsfamilie som de vil dele lidt ud af??


Hvilke krav stilles der til pleje/aflastnings familier??


Min eks kæreste arbejdede på opholdssted for omsorgssvigtede unge, og vi havde en lejlighed på stedet.

I den forbindelse fik jeg lidt kendskab til arbejdet med de unge, og havde fornøjelsen af at have dem med i stalden og ordne hestene - til stor glæde for ungerne, der vel og mærke var drenge :)

Allerede dengang blev kimen plantet for mit vedkommende om at blive plejefamilie engang.


Jeg er bare ikke sikker på vi ville være kvalificerede, bla. når jeg er fleksjobber og snart ledig?!


Nogen kloge mennesker på området herinde??


Mvh

Janni



LEDIG BOKS I STALD BELIGGENDE MELLEM MØRKØV OG UNDLØSE, TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 17:15

Uden at vide det med sikkerhed, så vil jeg tro at kommunen vil mene at kan du klare et barn, så kan du også klare flere timer på job.


Jeg er ret sikker på de vil presse dig op i timer hvis du forsøger

0
0
Svar på denne tråd
 
 måske blive lidt klogere her
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 17:28

Jeg fandt en side, som ganske vist er nede, men man kan læse den via cached, hvor samme spg. bliver diskuteret. Jeg ved ikke om der er et svar, men måske det kan få dig lidt videre?



webcache.googleusercontent.com/ search?q=cache:iiLDNoIbSYIJ: www.k10.dk/ showthread.php%3Ft%3D1...26page%3D2+ fleksjob+og+ familiepleje&cd=2&....google.dk



The value of the art of riding should be measured at the scale of harmony and not at the scale of difficulty of an exercise.

Xenophon

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ledig...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 20:23

Man kan godt være ledig og være plejefamilie/aflastning, man skal selvføglig stadig stå til rådighed for arbejdsmarked.

www.sl.dk/A-kasse/ Familieplejere.aspx

Det stå en masse godt.


Men selvom der står at man kan får ledighedydelse og vederlag samtidig, går den ikke, det bliver i 99% af tilfælende modregnet i dagpengene. (jeg har lige undersøgt det, da jeg ikke ville midste mine dagpenge, pga. et barn en weekend om måneden)


I teorien kan man godt være flexjobber og familieplejer, men jeg ville også tro at de vil prøve at presse dig op i timer, da det at være plejefamilie kan være et fuldtidsjob + lidt mere. Alt efter hvilket barn man har.


Men prøv at ringe til SL, også selvom du ikke er medlem, det værste der kan ske er de ikke vil svare på dit spørgsmål.


Venlig Hilsen

Anni og Victoria!!


Og alle de andre ponyer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu ved jeg
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 21:02

Ikke hvorfor du er flexjobber, men vi har været plejefamillie og hvade børn i aflastning, men det er hårdt arbejde man er på konstant, og det er ikke et job man kommer nemt til, der kan være en del problemer, med den famillie kontakt, der jo også følger med.


Så man skal være 110% sikker på man har overskudet til dette.




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min nabo er familiepleje
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 21:18

Til to søde og glade børn ("Hej, nabo!" når de ser mig), hun var leder af SFO-en, og de har selv tre (nu voksne) børn.Moderen har jeg også mødt, hun talte glad og gerne om datteren, der havde det godt (og fik så en mere). Hun virkede meget tilfreds, og de er også flinke.


Jeg mener kravet er, at man selv har/har haft børn, for at være plejefamilie?


Det dutter ikke med både aflastning og pleje samtidig, det er for forskellige behov.



Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 
 Glem det......
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 22:04

hvis du er på flex.


Jeres økonomi, helbred, parforhold og alt andet skal være i orden - og nul problemer med helbred, egne børn mv.


Har været aflastningsfamilie og er det stadig på 16.år. Jeg har så børn med særlige behov, men er også socialpædagog med mange års erfaring på specialområdet.


Hvis du er på flex vil kommunen mene, at du sagtens kan arbejde normalt, hvis du har overskud som plejefamilie ( hvad du jo så også kan - og som der iøvrigt giver økonomisk dårligt men til gengæld er krævende ).





Bacardi, hvid flueskimmelvallak, ca.155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 trods klausul og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå nå da
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 06:27

nu ikke så pessimistiske. Hvis du føler for det, så prøv at ansøg. Du kan højst få et nej. Det kan jo være i kunne nøjes med at være aflastningsfamilie. Synes ikke jeg vil skyde ideen i sænk, når jeg overhovedet ikke kender dig.


Plus at man skal tænke på, at nogen børn har mere behov end andre. F.eks. kommer der også børn i aflastning, hvor f.eks. en søster eller bror er stærkt handicappet. Det barn der kommer i aflastning behøver ikke nødvendigvis at særlige behov udover at komme væk hjemmefra.


Det må være op til kommunen at vurdere om i er egnet eller ej.


Mht. fleksjob, så forhør dig ved din fleksjobkonsulent. De ved jo bedst.


Og Anni, hvad havde du regnet med??? At du kunne tjene penge ud over din dagpenge??? Det ville jo normaltvis være det samme som socialt bedrageri. Tænker heller ikke lige det er det, som TS er så meget i tvivl om. Men måske jeg tager fejl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hovhov
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 08:41

Det er altså ikke et krav at have egne børn for at være plejefamilie.


Kender en enlig der har plejebarn/børn



-----MARIA-----


:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flexjob..............
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 09:02

bliver man kun tilkendt fordi ens arbejdsevne skønnes nedsat. Hvis man udover flexjobbet kan arbejde - er arbejdsevnen jo netop IKKE nedsat - og at have aflastnings- og plejebørn ER et job og aflønnes - selvom lønnen ofte er lille, selvom indsatsen er stor ;-)


Så logikken i at være på flex - hvor man jo får suppleret lønnen op selvom man kun arbejder på deltid - og så tro man kan have ekstrajob for at tjene mere - den går ikke.


Men du kan sagtens vælge f.eks. at droppe din flexordning og arbejde på ganske normale vilkår, og så have pleje- eller aflastningsbarn og på den måde tjene dine egen penge uden hjælp af overførselsindkomst. ( Hvilket vel iøvrigt også ville være mest rimeligt, når du nu synes du kan .... host!!!! )




Bacardi, hvid flueskimmelvallak, ca.155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 trods klausul og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 09:40

Uden at være sikker, tror jeg bestemt, at MBN har ret. Man kan ikke både være på flex og være plejefamilie.


Og bare lige for at korrigere.....man kan sagtens have plejebørn uden selv at have børn. Man kan også sagtens have både plejebørn og aflastningsbørn. Og man kan, i visse tilfælde, også have plejebarn selv om man er enlig.


Og MBN har helt ret.....økonomi, parforhold, helbred osv bliver rimeligt "blotlagt". Så vidt jeg husker må økonomien ikke være afhængig af plejevederlagene......


Derudover skal nævnes, at man skal have et plejefamilie-kursus. Og at "aflønningen" absolut ikke er fyrstelig og i øvrigt afhængig af, hvor "belastede" børn man får.


Maria




Hvis din hest er død,- så stå af!


Elektriker fra Nakskov-området, som vil bytte arbejde med fx rendegraver, traktor eller bobcat-lignende ting alle med fører, søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 10:15

Vil også lige oplyse, at kommunerne langt fra er helt ærlige når det kommer til Børnenes krav.


Vi fik et par brødre, hvor kommunen sagde det var pga. en sygdom moren så skulle aflastes.


Det var så ikke lige problemet, børnene var utrolig krævende og alle instanser, havde prøvet at gøre kommunen opmærksom på at brøderne ikke måtte komme ud samme sted. Vi var så 3 famillie kommunen ikke var ærlige overfor.

Den store på 10 bankede, den lille på 5 ved hver en given lejlighed, vi kunne ikke lade dem være alene i 2 minutter.


Begge børn tissede desuden i sengen hver nat, det fortalte kommunen heller ikke.


Den store som også var stor af størrelse, var utrolig krævende og ikke særlig samarbejds villig og da ikke vant til man sagde ham imod.

Og så skulle han weekends taske tjekkes for "fundne" ting inde han blev sendt hjem, det var de utroligste ting han lige fandt og skulle have med hjem..

2 år senere blev han heldigvis fjernet fra famillien og sat i en famillie pleje i en anden kommune, Plejeperioden startede med at han slet ikke måtte have kontakt til hans famillie.


Vi fik det de kalder 3 x vederlag til drengene og dengang svarede det til ca 1000 kr for en weekend ialt. og der skulle vi selv svare mad og aktiviteter.. Ca 150 kr pr døgn pr dreng... Regn selv timelønnen ud.




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 10:43

Tak til alle der har skrevet først og fremmest :)


MBN - Jeg bryder mig absolut ikke om det du insinuerer! Du lyder som om du tror jeg faker mig til et fleksjob?!

Måske jeg tager fejl??

Du skal måske lige vide, at det bestemt ingen dans på roser er at blive visiteret i fleksjob, så tænk dig lige om før du braldrer ud med dine fordomme!!


Når det er sagt, så kan jeg se at jeg er blevet lidt misforstået, mht. både at arbejde i fleksjob og være plejefamilie.


Jeg mente egentlig om man kunne være plejefamilie som fleksjob?

Altså ikke gå på "normalt" fleksjob først, og så hjem til plejebarnet - så at sige, for det ved jeg udemærket godt at jeg ikke kan.


Jeg ved der nogle gange stilles det krav at ene voksne skal gå hjemme.

Men tænker det formentlig skyldes børn der er ekstra ekstra krævende?


Vi er slet ikke nået så langt som til at ansøge, da det jo er som flere siger, en kæmpe beslutning, som man skal være helt sikker på at ville, inden man går ind i det.


Derfor skrev jeg herinde i håb om nogle ville fortælle lidt om deres oplevelser og erfaringer som pleje eller aflastnings familie - hvilket i også har været så søde at gøre :)


Mvh

Janni


LEDIG BOKS I STALD BELIGGENDE MELLEM MØRKØV OG UNDLØSE, TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 10:55

Nej, kommunerne er desværre ikke altid ærlige i deres beskrivelse af børnene. Det gælder ikke kun i pleje- og aflastningssammenhæng men også hvad angår fx henvendelser til specialskoler osv.


Og i disse, for kommunerne, så fattige tider, hvor man helst anbringer så absolut få børn som muligt, gælder det sommetider om at anbringe så mange som muligt(af de få anbragte) til 3x vederlag, som så vidt jeg husker, er det laveste.


Og desuden trækker man flere og flere anbragte børn hjem. Fx ved jeg, at gennemsnitstallet for anbringelser i en kommune af en størrelse, som den, jeg bor i, er 93. I "min" kommune har man, så vidt jeg husker, 128 børn. Gæt selv, hvad kommunens udspil er...... Jep, nemlig, at få trukket de 35 børn hjem, som vi er over gennemsnittet.

Det er efterhånden blevet ren "købmandsbutik"!!


Oops, sorry Janni, at jeg lige "spammed" din tråd med politiske udgydelser......


Maria




Hvis din hest er død,- så stå af!


Elektriker fra Nakskov-området, som vil bytte arbejde med fx rendegraver, traktor eller bobcat-lignende ting alle med fører, søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 132456
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 11:19

Det gør ingenting Maria :) Kender godt lidt til systemet, da min ekskæreste arbejdede i det en del år.


Hvad han kom hjem nogle gange og fortalte at kommunerne nu havde fundet på, det var ikke for sarte sjæle.


At man kan kalde det børns tarv, kan jeg på ingen måde sætte mig ind i - de bliver jo kastet rundt.


En anden ting jeg kan huske var, at mange af ungerne hadede pædagoger som pesten.

De var møg trætte af at blive analyserede, følte pædagogerne talte ned til dem osv.


Enkelte gange oplevede jeg at når man sad og talte med ungerne, så kunne de pludselig sige, at "du er jo pædagog, du får penge for at tale med mig".

Nej kunne jeg så svare, jeg er hverken pædagog eller får penge for at tale med dig, jeg er her af egen fri vilje, og snakker lige nu med dig fordi jeg har lyst til at snakke med dig.

Så fik man pludselig en helt anden person at snakke med, de slappede af og åbnede mere op.


Mvh

Janni






LEDIG BOKS I STALD BELIGGENDE MELLEM MØRKØV OG UNDLØSE, TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Janni (Fleur)
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 14:22

Jannie.... jeg svarer dig ganske saglig på et spørgsmål, du selv har sat ind her .... selv tak :-) Har været med til at tildele fleks og er selv plejefamilie.... og det er ikke en fordom, men reelt, at hvis du er syg nok til fleks.. er du heller ikke egnet som pleje- aflastningsfamilie. I så fald ville du have 2 jobs. Længere er den ikke.


At blive fornærmet over et svar dur ikke, hvis man spørger offentligt, der får man de svar folk giver og ikke altid dem man ønskede sig.




Bacardi, hvid flueskimmelvallak, ca.155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 trods klausul og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 14:24

MBN - prøv lige at læs hvad jeg skriver mht. fleks og plejefamilie!


Mvh

Janni



LEDIG BOKS I STALD BELIGGENDE MELLEM MØRKØV OG UNDLØSE, TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd
 
 MBN...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 19:21

læs dog hvad hun skriver... Hvor har du set, at hun vil være plejefamilie udover fleksjobbet??? Du svare jo netop ikke på det, der bliver spurgt om...


Og jo, det kan sagtens lade sig gøre at være plejefamilie i fleksjob. Det handler bare om at få matchet de to ting, hvilket så godt kan være lidt af en opgave, men det er jo sådan set din fleksjobkonsulents opgave at finde ud af.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som reglen
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 23:05

aflastningsfamilie først og så plejefamilie.

Min mand og jeg har også søgt om at blive plejefamilie, fordi vi havde både husrum og hjerterum at give af. Der fik vi af vide, at man altid startede som aflastningsfamilie, fordi det var en "blid" måde og finde ud af, om man overhovedet ville kunne trives med at være plejefamilie. Hvis i bliver godkendt til det og finder ud af, at i gerne vil være plejefamilie, så ville jeg mene, at du i stedet for dit fleksjob kunne være "hjemmegående" med plejebørn, som ikke er meget krævende.

Nu skal du heller ikke lade dig skræmme vildt at de mindre gode historier herinde. Ja, det er et hårdt system at være i og det er ikke en dans på roser, men der findes heldigvis også rigtig mange positive historier.



Hilsen,

Anja


Strong body and mind

Øreakupunktur, kostvejledning, TFT

www.strongbodyandmind.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider