Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Elektrisk fleecedækken
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 19:49


Hej alle. Har lige købt det her fine fleecedækken på Hest og Rytter. Men det har vist sig at være ekstremt elektrisk. Har i nogle ideér til noget man kan gøre for at gøre det mindre elektrisk? Måske er der nogle fif jeg ikke kender til?? Eller er fleecedækkener bare generelt meget elektriske i starten?

Og forresten - er det "dækner" eller "dækkener"?


If you want to receive e-mails about my upcoming shows, then please give me some money, so I can buy a computer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 19:56

Mit hyggetæppe i sofaen er også af fleece, og man bliver enormt elektrisk af at sidde med det. Synd for hunden, for når jeg rejser mig skal han da lige have et klap på hovedet, så der er ham der får stødet. Stakkels lille mand, glemmer det altid Synes jeg mindes noget om eddike, men kan ikke huske det. Glæder mig til at få svar, så jeg kan klappe ham igen...


Belinda


" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama



Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 20:00

Mit fleecedækken til hesten er næsten altid elektrisk.


Har forsøgt at vaske det med skylemiddel, det skulle hjælpe men det gør det ikke



Damgaard


Med den firbenede skygge



0
0
Svar på denne tråd
 
 Skyllemiddel
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 20:08

Hjælper, jeg bruger det til kunsstoftæpper, så kattene ikke får stød (eller jeg selv!). Jeg bruger Neutral, da det er parfumefrit- og jeg ikke kan døje lugten af parfumerede skyllemidler/får allergisk nysen af det.


Eddike er udmærket i stedet for skyllemidler- bare ikke mod statik/knitter!

Jeg bruger som regel eddike i stedet for skyllemiddel, bare ikke i frostvejr/når luften er tør.


Man bør som hovedregel altid vaske tekstiler før de tages i brug, men med dækkener kan det nok have sine problemer, men der er altså mange ubehagelige stoffer i tekstiler. Måske kan du gøre, som man gør med biler: fortynd skyllemiddel (1:50) og spray det på dækkenet, og lad det tørre godt i frisk luft.



Hilsen
xtiny

Den sjoveste kattebog ever: "The Unadulterated cat" tekst Terry Pratchet illustrationer Gray Joliffe.
Campaign for Real cats.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 20:17

Åh, hvor jeg kender det.


Ikke lige med fleecedækkener, men vores tøj er bare enormt elektrisk for øjeblikket og jeg får stød flere gange dagligt.


Værst var det en dag, hvor jeg lige skulle hænge min jakke op på mine forældres kangerække - det lyder vildt - men seriøst, der stod en lille blå gnist ud af den ene finger - av av


I øvrigt optog vi en lille video af mandens boxershorts, de var så eletriske, at de nærmest stod vandrette mod vores køleskabsdør af stål, når vi holdte dem et stykke fra


Vi bruger ellers skyllemiddel hver gang vi vasker, så hvis der er andre råd, så vil jeg da prøve det, da det ikke er sååå spændende at komme i stødet på den måde


Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er derfor...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 21:37

... jeg ikke bruger fleece og nylonbørster til hestene, det er SÅ belastende.


Lad det være det sidste fleecedækken du køber og så brugt lidt flere penge og køb et ulddækken næste gang



Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund


Jeg søger en underviser i dressur

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen

0
0
Svar på denne tråd
 
 møg fleece
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 22:10

Præcis derfor jeg bruger uldtæpper...


Så kan ikke hjælpe dig, sorry


Katja med verdens bedste Corvette

Tidligere med Ponyprinsen, Boy og Nimble Guy <3


Min HP - Min blog


Heste og ponyer tages i ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 22:20

www.heste-nettet.dk/forum/5/531803/ 531803/


Derudover - vask dine fleece produkter til hesten (trøjer, dækkener etc.) med skyllemiddel (jeg bruger også neutral)- det virker syntes jeg, har aldrig haft store problemer med at få stød på hesten og jeg bruger fleede dækkener og trøjer :)



MCK


http://minkpinks.blogspot.com/


"Brutality begins where knowledge ends.

Ignorance and compulsion appear simultaneously."

~ Charles de Kunffy


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 23:29

hvis det med skyllemidel ikke virker så brug hårlak ..

det virker med sikkerhed .. lad det så hænge 1 times tid, så er det klart.. og hvis det ikke virker så kom noget mere hårlak på ..

gør det altid - os med mit eget tøj .. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg plejer
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 07:15

at lægge skidtet i en spand vand med MEGET balsam i. Der ligger det i et par timer, og så tager jeg det op og vridet der værste vand ud ad (skyller ikke!) så lader jeg det tørre, og vupti


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 19:06


Tak for alle idéerne Det må jeg forsøge mig med.

Babs - det der hårlak, forhindrer det ikke vandet i at blive transporteret gennem dækkenet (hvilket vel er meningen med det??)


If you want to receive e-mails about my upcoming shows, then please give me some money, so I can buy a computer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 HÅRLAK !!!!
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 19:10

AD - det ville jeg ikke selv bryde mig om at blive pakket ind i....


Kan kun tilslutte mig flere af indlæg'ene....køb uld....


KH:)Annette





rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider