Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad bruger du på heste/ne pr. måned/år?
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 17:10

Hej derude...


Jeg sidder lige og regner lidt på hvad jeg bruger på hestene pr. måned/år...


Nu står hestene hjemme - har en (snart) ridehest, en selskabspony og en selskabspony jeg har lånt.


Bruger mange penge på hestene har jeg fundet ud af - nok fordi de står på halmpiller, har fri adgang til kvalitetshø, får Hippolyt foder, urter og andet hvis de har behov for det - og så tøver jeg ikke med at ringe til dyrlægen.

Men i forhold til at de var opstaldet, så er det billigt...

Jeg er ikke helt fårdig med det samlede regnskab - men det bliver ca 3300 kr i måneden incl alt det obligatoriske: foder/stråfoder, strøelse, vacc, tansraspning, gødningsprøver, ormekur, urter osv (dette tal er højt sat, men så ved jeg det da)


Så syntes det kunne være lidt sjovt at se hvad i bruger af penge og hvad de bliver brugt på...



****** Maria og Daylight Højgård ******



Opstaldning eller fuldpasning tilbydes - se profil

R.I.P Topper - min engel!





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov hov
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 17:14

Underskylder stavefejlene ;)


OBS: Ud over det nævnte beløb kommer der selvfølgleig akutte dyrlægebesøg, udstyr og undervisning...

(Dog bruger jeg ikke så mange penge på udstyr når hestene står hjemme - så er der jo ikke nogle der ser om det matcher ;))


****** Maria og Daylight Højgård ******



Opstaldning eller fuldpasning tilbydes - se profil

R.I.P Topper - min engel!





0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 17:30

Jeg bruger lige omkring 4.000 kr om mdr på hest. Dette er inc ALT, opstaldning, foder, ridehus på stedet, alle faciliteter, skov osv.

Gulerødder, tilskud, ekstra foder.

Der er så vaccine, tænder, smed, evt dyrlæge osv oveni :)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrt at ha hest!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 17:31

Det er en dyr fornøjelse at have hest, synes jeg! Vi har lige kigget vores budget igennem nu her, og har sat 2000 kr af til hesten pr. måned til de faste udgifter. Han står opstaldet ude til 1600 kr i måneden og måske lidt mindre i sommerperioden, det vides ikke endnu, da vi næsten lige er flyttet derud Ja, så kommer der jo smed 5-6 gange om året, heldigvis går han uden sko, og (forhåbentligt!) kun dyrlæge ud til vaccination og tandtjek en gang om året. De sidste par år, hvor vi har taget gødningsprøver, har min hest ikke haft behov for ormekur, så det småbeløb for prøverne har jeg ikke regnet med. Den dyreste post ud over opstaldning er egentlig undervisning og stævner. Jeg har redet undervisning til omkring 600 kr i måneden de sidste par år, men har skåret lidt ned, og stævneudgifterne for trailerleje og startpenge plejer at løbe op i 300-500 kr på gang. Det er der også blevet skåret i, så nu er det ud af lommepengene, det bliver betalt, hvis jeg vil have undervisning og afsted til stævner Og så kommer der jo udstyr oveni - jeg kunne købe mig fattig - men nøjes med at købe det vi reelt mangler


Kristine og Filip

0
0
Svar på denne tråd
 
 ih.....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 17:52

Det plejer jeg altid at regne ud, men nu kan jeg snart ikke huske det mere. Men hurtig udregning.


Opstaldning - ca. 20.000/år (2 heste.)


Smed= 6.000 år (kontant rabat).


Dyrlæge= Vacc., tandlæge = 4.000


Plus udstyr, ekstra foder..


Tror jeg bruger ca. 40.000.


Kan dog lige nævne, da jeg havde min hest på (dyrt) ridecenter, kostede det mig 30.000 kun for en hest!! :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha..
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 18:01

Jeg bruger ikke så farlig meget tror jeg.


Men jeg er også lidt previligeret :D


Jeg har to heste og en pony.


Ponyen blev købt i sin tid som selskab og til ridning når vores niece var på besøg og vi kunne trække en tur i skoven.

Den kom med på rideskolen da vi havde nok derhjemme til underholdning - og der faldt en pige for den, så hun har den stående uden beregning :) Vi betaler bare lige vaccine og ormekur.


Så har jeg min springhest - den står på rideskolen.

Men, den står i en af min kærestes perosnale bokse, så det er 500 kr om måneden, så jeg egentlig ikke betaler Det går op med arbejdet jeg laver herhjemme med vores egne opstaldere, som min kæreste nemlig for penge ind for :)


Så har jeg en gammel hoppe - den skal sættes i avlen, men den er jeg så heldig at min kærestes elev rider pt, den hjælper ham med at lære at springe lidt, så den står i elevens boks. Han har nemlig to personale bokse, og kun en hest selv pt.


Så bum bum - for mit vedkommende, tja..


smed til to heste hver 6-8 uge, vaccine og ormekur, tilskud til springhesten, og en grime i ny og næ. Previligeret? Ja :D


Jeg vil så også sige, at jeg bruger en del timer på at hjælpe min kæreste og eleven når de har travlt med at sadle deres heste af og op, og skridte varm og kold, så de kan nå lidt mere de dage hvor jeg har fri eller aftenvagt, men det er stadig rent luksus, og jeg klager bestemt ikke :)


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er farligt
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 18:23

at begynde at regne ud på:-)


vi har 3 islændere i alderen 16 år-1år 1 tinker bla. på 3 og så 2 shetlændere..


de står herhjemme og ingen af dem rides.


de blir fodret med hhv spillers og st hyppolyt+ekstra vitaminer og mineraler+hvidløg+olie


derud over har de fri wrap


shetlænderne får vitaminkiks og så wrap


og så står de alle på halm


det blir ca 2000 pr mdr i foder

derud over kommer der smed+dyrlæge


2års vallak sælges forv stg 158cm.


0
0
Svar på denne tråd
 
 det taler vi kke om
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 18:32

hjemme hos os.....


Men pr måned er vel til 4 ponyer med kost og logi 3100 kr, så er der smed hver 8 uge ca, lidt mindre uger om sommeren, men lidt flere om vinteren.


Så er der undervisning som beløber sig til ca 1200 kr for dressur og 2000 for spring, + det løse om vinteren når vi er nød til og køre i ridehus.


Så er der stævner og der bruger vi ca 6 til 10.000 om måneden incl stævneboks, stævne strøm og bro, men uden dielsel.


Så her hjemme taler vi ikke om hvad det koster.



Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pr. mdr.
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 18:41

Staldleje: 1450,- inkl. St. hippolyt Naturmüsli, Pre Alpin, wrap og halm.


Ekstra foder: ca. 120,-


Opsparing: 200,- (er på SU, når jeg er færdig kommer den op på 500,- +)


Forsikring: 370,-


Smed: 325,-


I alt: 2465,- (så kommer der udstyr og uforudsete udgifter som dyrlæge, tabte sko osv. udover)



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 19:22

...har altid kunne holde hest for et rimelig minimalt beløb heldigvis og har en hest der meget sjældent har brug for en dyrlæge.


Opstaldning;

Sommer - 500 kr/md i 6 mdr (1. maj - 1. okt) = 3000 kr

Vinter - 1600 kr/md i 6 mdr ( 1. okt - 1. maj) = 9600 kr


Dyrlæge: årlig vacc = ca 500 kr


Smed: ca. 400 kr 4 gange årligt = 1600 kr



Mvh Nina Nielsen & Plethesten


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


http://rasmine.skysite.dk/


0
0
Svar på denne tråd
 
 at have hest
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 19:53

jeg bruger ca 1800kr om måneden til boks og foder og så 800kr hver anden mdr til sko..


dyrlægen bliver sjældent brugt heldigvis.. ca en gang om året..


Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510


Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 20:08

´Nåh ja, vaccine 1 gang om året: 400,-

Tandraspning 1-2 gange om året: 500,- pr. gang.



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 penge...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 20:13

Jeg har mine hjemme og bruger ca. 1000,- om mdr. på en stor hest og en pony. Der er ikke medregnet dyrlæge, forsikringer, udstyr etc.


Derudover kommer der alle de andre udgifter såsom gødning af markerne, omlægning af mark, vedligeholdelse af hegn etc. etc, det varierer fra år til år. I år kommer det til at koste mig ca. 7000,-. Så det er jo også en slags penge....


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrt dyrt...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 21:19

Ja, det er noget som man ikke skal begynde at renge på...

pt. har jeg 3 heste, de koster 4000 kr pr. måned (med alt foder, ridehus, wrap, halm og det):

så kommer der smed på ca.1300 kr hver 6 uge


Rideundervisning, ca 1500 kr pr måned + 4 weekendkursus af 2750


Dertil kommer tabt sko, vacc., tænder, div dyrlæge, udstyr og alt det andet..
Men samlet tror jeg ca. det er kr. 87400


- og så er det man sidder og tænker, hvor pokker for man alle de penge fra...


Knuss :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 regnskab
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 21:19

Det er farligt at begynde at tænke over! Jeg får altid et chok, når jeg begynder at regne på, hvor mange penge der egentlig går til min hobby ;-) Men lad os dog kigge på det...

Jeg har kun én hest. Hun står opstaldet på ridecenter.


  • Opstaldning: 2200,- pr. måned (både sommer og vinter), inkluderer foder fra Hippolyt, halm, wrap, udmugning, fold, faciliteter osv.
  • Smed hver 6. uge: 800,- for 4 sko
  • Ekstra foder (Irish Mash): ca. 200,- pr. måned
  • Forsikring: 4000,- pr. år
  • Faste dyrlægeudgifter (vacc. + tænder): ca. 1500,- pr. år
  • Ormekur: Ca. 200,- pr. år
  • Undervisning: Ca. 300,- pr. måned

Derudover kommer uforudsete dyrlægeregninger (dem har der været et par stykker af indenfor det sidste halve år), udstyr (har bl.a. lige måtte investere i en ny sadel), stævner, afgifter på traileren osv.


Men hvis jeg regner de faste udgifter sammen, bruger jeg 45.000,- på min hest hver år Derudover kommer alt det løse, som desværre slet ikke er småting...



Mvh Antonia

Tidligere med ponyerne:

Bjerregårds Eros

&

Skippergårdens Delight Aurora


Nu med Tysk Varmblods hoppe:

Rissa Veil

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange, mange, mange, mange penge!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 22:11

Jeg ejer éen hest, og han er dyr nok!!! Jeg bruger formuer på ham.


Opstaldning: 2000

Foder/wrap: ca. 1000

Ridehuskort: 400

Smed: ca. 400

Undervisning: 1000 (snart 1300)


Så rundt regnet 5000 kr. pr. måned, dertil kommer så forsikring, stævner, udstyr, dyrlæge/vaccination/tandrasp osv.


På et år bliver det - gisp - i hvert fald 70.000 kr.!!!


Men han er hver en krone værd!



...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn!

Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer


***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Formue
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 22:33

Opstaldning 3200.-

Foder 1200.-

Forsikring 600.-

Smed 800.-

Ridehus 400.-

Undervisning 800.-

Udstyr 2000.-

Dyrlæge 1000.-


Ialt 10.000


Dette er for mor og datter (9md)






Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrfitklæk
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 22:53

to stk velvoksne heste der æder som var de betalt for det (hvilket de og for sig også er :p)


opstaldning: 1200+300 kr

undervisning: ca 4-500 kr

stævner: ca 300 kr

andet: ca 500 kr


altså i alt ca 2500-3000 kr i måneden.. det svinger meget, men som absolut minimum 2000 i måneden + smed og hvad der ellers ikke lige kommer hver måned.. for et år tør jeg slet ikke gætte på hvad det løber op i selvom jeg virkelig har gjort det så billigt som muligt. jeg får forøvrigt ca 2700 i SU, så ja jeg får lidt hjælp, men bruger hovedsageligt ALLE mine penge på dyrene. tøj køber min mor som regel når hun syntes jeg bliver for "laset" og su-agtig, og farmand er god til at hjælpe økonomisk med hesten.

- selvom de ikke tjener kassen kan det godt løbe rundt, og jeg syntes da selv jeg har klaret det ret "økonomisk ansvarligt"? :)

(hvis man lige ser bort fra at mit budget KUN dækker mine dyr, og ikke mig selv klovn..!) nå, men sådan er det vel at være hesteglad på su..?


"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!"

- Storm p.


"Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p.


La Petite & Wirago i er mine stjerner!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 23:01

Jeg har 3 hestedyr og har dem forholdsvis billigt faktisk


Opstaldning (løsdrift) = 0 kr i 2011 (ellers 1500)

Foder = 300 kr

Smed = 800 kr hver 5 uge

Forsikring = 150 kr (snart 300)

Wrap = 1500

Halm = 300


Og så er der ikke lagt noget til side til dyrlæge og udstyr, men det sidste stykke tid har det været EN DEL til dyrlægerne.. Vi overvejer at lave en dyrlægeopsparing til den sidste hest der ikke er forsikret, eller se om den kan blive forsikret :)


Udstyr, puha det svinger MEGET fra måned til måned c



Søger læreplads som beslagsmed i Jylland, kender du en smed der mangler en lærling i 2011??

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 gennemsnit
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 23:03

Sys mine udgifter er meget svingende sys jeg, har så også flyttet hestene lidt rundt. For et par måneder siden kostede de 6000 om måneden for selvpas (ha to heste)

men nu vil jeg tro de koster ca 4000 om måneden plus dyrlæge og forsikring. Får føl om to måneder så stiger det jo lidt.

men har også nogle måneder hvor det har været over 10000, års budget tør jeg ik regne på


Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 23:10

Jeg har 2 små ponier 1 hest og en 1er pony, de koster mig 3500 pr mrd og det er så med staldleje, wrap, foder og smed....

De to små får 50/50 blandingen og lucerne, de to store får fiberpiller/lucerne, jeg bruger 3 baller wrap pr måned af 400 kg. Er så heldig at få spåner gratis da jeg er i familie med en flok tømrere ;0)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 06:06

ponyerne får ca 1 wrap balle om ugen til 250 kr. = 1000 kr om måneden til 5 ponyer


Og så er der smed hver 3 mdr, det er 2000 det 666 pr måned. Så 1666 kr om måneden koster mine 5 der er opstaldet herhjemme i løsdriften.

0
0
Svar på denne tråd
 
 FY FY FY
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 08:09

UH, jeg tør næsten ikke tænke på det, men lad os da kaste os ud i det.


PR MDR


Opstalding 2600 kr

Foldordning 400 kr

Gulerødder 80 kr

Ridehuskort 250 kr

Undervisning 600 kr

Smed 450 kr (Får hver 8 Uge til 900 kr)

Forsikring 395 pr mdr


DVS 4775 kr pr mdr

- Uden dyrlæge og udstyr


Av min arm- det regnskab tror jeg lige jeg pakker væk igen :-(





Sabrina

&

Stald Kelon`s Lerano

<3 <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et par tusinde
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 08:15

Her bruger jeg ca 2000 kr om måneden.

Det inkluderer så:

Opstaldning: 1500 kr

Smed (hver 6. uge): 375 kr.

Vaccination (årligt): 600 kr

Div. dyrlægebesøg: ?? Indtil videre i år: 1000 kr.

+++ alt det andet som man lige står og mangler, udstyr, dækken osv osv...


Så rundt regnet ca et par tusinde kroner om måneden (hvilket manden synes er ALT for meget).



Hilsen Mille


Blev mor til den dejligste dreng den 02.01.2010


Når Man Tæller De Gode Dage Sammen, Så Kommer Man Alligevel Frem Til Et To-Cifret Tal Hver Måned.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Say what??
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 08:54

What? Der er godt nok nogle af jer der sidder i nogle gode stillinger - 10.000 kr i måneden??

Det er da helt vildt, hvor er jeg glad for vi har stalde herhjemme, ellers havde jeg da aldrig overlevet at have heste..



Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestene
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 09:50

jeg har p.t. 3 ponyer, på hhv. 134, 143, og 147cm/stg.


jeg ofrer 500kr/md pr hest for foder, strøelse, ensilage, hø, frøgræs, ind/ud lukning, samt udmugning.

det er alt for billigt, og giver udelukkende underskudsforretning for staldejer, men det vil jeg ikke klage over


derudover giver jeg 1000 for 4 sko på ridehesten, og vist omkring 350 for hver af de andre for beskæring.


dyrlæge er ikke en post jeg regner med, for så ville jeg straks sælge dyrene (ofrede 14000 på én hest i 2010, dertil kommer de alm. ting som vaccination, tandraspning, ormekure, ovs,)

så jeg lever i lykkelig uvidenhed om lige den ene post i regnskabet.


-tror jeg er glad for min gamle kostald, og manglende faciliteter, -for med 800m til ridehus og fuldpas til næsten ingen penge kan jeg ikke klage.




mvh. Gitte,


med ponyerne Ýrsa, Tyran & Bine


fjord/nf vallak til ridning og kørsel, fra 06 sælges, 9500kr se præs for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puuuha
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 09:50

Ja, det er da lige godt fælt at begynde at regne på .


Min hest står på et ridecenter, hvor jeg køber mit eget foder fra Brogården, da hun ikke trives på det de har nu.


Men inkl. opstaldning med adgang til både stor og lille ridehal, udendørsbaner, strøelse på træpiller, hø/wrap ad libitum, eget foder fra Brogaarden, undervisning i dressur, smed, årlig tandtjek + vaccine, medlemsskab af klubben og forsikring, så har jeg en månedlig, gennemsnitlig udgift på rundt regnet: 3000 kr.


Og den årlige udgift beløber sig på 35.850 kr.


Hertil kommer så dyrlæge, som indenfor det sidste år er løbet op i ca. 10.000 kr., pga. mavesår. Heldigvis har min dyrlægeforsikring dækket 60 % af det meste af det...


*** Hilsen Mette ***





0
0
Svar på denne tråd
 
 Ihhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 10:46

Hvor er det spændende at se hvad og hvor meget i bruger på jeres heste, mange tak for alle jeres input!


Bare fordi man bruger en del penge på hesten eller hestene, betyder dette ikke at man har en stor stilling. Oftes prioritere folk bare anderledes end folk uden hest.

Personligt bruger jeg få penge på tøj - engang hver anden måned køber jeg en bluse og hver halve år tager jeg på en større shoppetur hvor jeg som oftes bruger ca 1500 kr.

Derudover bruger vi ingen penge på byture eller alkohol, det har ingen interesse, og er penge ud af vinduet. Vores madbudget er også brgrænset da vi ikke er gode til at lave de store festlige måltider, og altid handler i billige butikker. Ikke fordi vi spare helt vildt alle steder, men vi prioritere bare hvad der er vigtigst for os


Så længe man har plus på konten og plads til opsparing, pension osv - syntes jeg det er helt lige meget hvor meget man bruger på sine dyr, det er jo oftes dem man bruger hele livet på


****** Maria og Daylight Højgård ******



Opstaldning eller fuldpasning tilbydes - se profil

R.I.P Topper - min engel!





0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrt at holde hest
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 10:49

Boks, mødding og strøm =1500 mdr

wrap 400 pr mdr

foder 300 pr mdr

smed 150 pr mdr


= 2350 kr pr mdr.


dette er i storkøbenhavn, men uden bane og ridehus.


også kommer forsikring, dyrlæge, udstyr osv.

dette regner jeg ikke med, da dyret ikke har haft brug for det, andet end vaccine. har dog råd hvis der skulle komme en skade.




Idiotsikker Stor pony/ lille hest købes/lånes


Glem fortiden, Lev nutiden & Red fremtiden

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejza..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 11:54

åhh den er svær.. men alt for mange penge..


opstaldning (inkl smed, faciliteter, foder osv)=1000 kr pr mdr

og ekstra foder =300-400 kr pr mdr tror jeg

div dyrlæge = ca 12.000 om året (ja vi har været ramt af mange skader)

og udstyr = tja vel 3000-5000 om året vil jeg tro


Stine nu med Frontiers Chico

ridning skal ikke være en pligt, men noget begge parter synes om, ridning skal være et samarbejde mellem hest og rytter,

derfor spørger jeg min hest!

horses4you.skysite.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 14:00

Jeg sidder også rimelig heldigt i det med 2 heste :-) Men jeg hjælper også meget i stalden, og tager over når de er på ferier osv.


Hver måned:

Opstalding= 2100 (1100 pr. hest) Inkl. strøelse, wrap, udlukning hver dag og ridebane og skov 300m væk.

Foder= Ca. 400. De får lucerne, total eclipse og fiberpiller.

Smed= 700 kr hver 8 uge. så det er jo 350kr. i md.


I alt= 2850 for 2 heste.


Om sommeren blir det en del billigere:


Græs= 1000kr (650kr. for den store og 350 for hingstefold til den lille)

Smed= 350 pr. måned

Måske foder= 250kr.


I alt= 1600 kr.


Så på et helt år bruger jeg: 27950 kr. +/-

Men er sku mange penge når man kun er elev...








~ Marco min øjesten ~

Endelig ejer af en P.R.E:

Diablo DG

Jeg træner på hestens præmisser, med hestens ve og vel i første række!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja........
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 19:04

vildt meget - og har ikke tænkt mig at ændre på dette, da mine 4 skønne intet skal mangle.




Bacardi, hvid flueskimmelvallak, ca.155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 trods klausul og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider