Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Elektrisk hest?
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 19:47

Min hest giver seriøst mega stød, og av av!!! Udover det, så er hans hår simpelthen SÅ elekstriske, at han også selv får stød hver gang jeg tager dækkenet af, stakkels hest!


Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for ham og mig?


MVH Pernille


EFTERLYSNING: www.heste-nettet.dk/forum/7/112416/ 112416/ SØGER DENNE HOPPE, CA. 134 I STG. CA. 20 ÅR, SKIMMEL/HVID. HJÆLP MIG MED AT FINDE HENDE, SAVNER HENDE UTROLIG MEGET!

0
0
Svar på denne tråd
 
 stød...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 20:23

Har nøjagtig det samme problem som dig, vildt træls! og det er at bassen er bange for min hænder et stykke tid efter og man kan jo ikke rigtig sige at jeg faktisk heller ikke synes det er sjovt.


Det hjælper faktisk at gøre hænderne våde og lade dem blive fugtige, men så skal man sådan cirka vådte ens hænder 20 gange mens man striler. Så det er lidt træls i længden


Så er også lige med på en lytter!






Sagde Anna - med banditbarnet Face The Feat eller bare Findur :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 21:33

Sjovt nok, virker avalon ikke til at tage sig vildt meget af det, underlig hest, men det må da ikke være sjovt alligevel! Og synd at din hest har det sådan.


Men underligt at det bliver ved med at være elektrisk og giver stød hele tiden....?


MVH Pernille


EFTERLYSNING: www.heste-nettet.dk/forum/7/112416/ 112416/ SØGER DENNE HOPPE, CA. 134 I STG. CA. 20 ÅR, SKIMMEL/HVID. HJÆLP MIG MED AT FINDE HENDE, SAVNER HENDE UTROLIG MEGET!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Strigler med naturhår
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 22:42

Det kan hjælpe at strigle hesten med strigler der er lavet af naturhår. De bliver ikke elektriske.




Vh Maria



Snart med et stk. barfodshest i løsdrift

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 22:47

Okay, god ide!


Men vil det så hjælpe til næste gang hn skal have dækkenet af? eller er det kun til når man strigler?


Andre bud?


MVH Pernille


EFTERLYSNING: www.heste-nettet.dk/forum/7/112416/ 112416/ SØGER DENNE HOPPE, CA. 134 I STG. CA. 20 ÅR, SKIMMEL/HVID. HJÆLP MIG MED AT FINDE HENDE, SAVNER HENDE UTROLIG MEGET!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækken
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 00:34

Som en anden skriver, ægte hår på striglerne.


Er der fleece i dækkenet? Jeg ejer i hvert fald ikke et fleecedækken, for de kan give vanvittige stød. Også dækkener med fleecefor.


Bruger så vidt muligt dækkener i uld eller bomuld.



Hilsen fra Lise


www.kongelunden.com
0
0
Svar på denne tråd
 
 eddike?
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 07:53

Er der ikke noget med at man kan tage en klud med lidt eddike på og tørre hesten over med den? Det skulle vist tage det værste.... eller er der noget jeg blander sammen her?







Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning


0
0
Svar på denne tråd
 
 Eget tøj
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 08:37

Det er syntet materialer, der gør, at hesten får/giver stød. Jeg har ikke dækken på mine, men har erfaret, at det også har stor betydning, hvilket tøj, man selv har på. Fleccejakke og fleecehandsker er en sikker stød-vinder.

Så strigler med naturhår og så er det en god idé at holde den fysiske kontakt med hesten mest muligt. Stødet kommer ved ny berøring (så start ikke i hovedet). Når jeg strigler, har jeg fx hele tiden den ene børste eller en hånd på hesten, det hjælper på det.


Hilsner fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 statisk elektricitet
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 09:20

Som tidligere nævnt er syntet materialer og lav luffugtighed en sikker "stød"-producent..


Jeg har gjort det til en vane når jeg tager dækner af at lade dem glide ned over bagparten, så noget af dæknet rører jorden inden det er gledet af hesten - det "aflader" hesten og den statiske elektricitet er meget mindre. Naturbørster og egen beklædning hjælper også til at mindske genen..


Eddike er måske ikke helt dumt - det er da billigt at prøve!Jeg overvejede om ikke det ville hjælpe at vaske striglerne og bruge skyllemiddel i vandet.. og eddike er tidligere brugt som blødgøringsmiddel ved tøjvask...





Kristina





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hårbalsam
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 15:18

Bland hårbalsam op med vand i en sprayflaske og spray let ud over hesten, inden du strigler og inden du lægger dækken på igen. Det holder hårlaget blødt og nedsætter statisk elektricitet..



www.blueberryhill.dk


"Our greatest glory is not in never falling,

but in rising every time we fall."


TRÆNINGSLEJR 2010- skal du med ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 19:02

Tusind tak for svar allesammen!!! Vil klart prøve det af, og så håber jeg at det virker


Men kom endelig med flere råd!


MVH Pernille


EFTERLYSNING: www.heste-nettet.dk/forum/7/112416/ 112416/ SØGER DENNE HOPPE, CA. 134 I STG. CA. 20 ÅR, SKIMMEL/HVID. HJÆLP MIG MED AT FINDE HENDE, SAVNER HENDE UTROLIG MEGET!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 02:05

rør dig selv på hovedet/håret inden du rører hesten. min er ikke elektrisk men jeg gør det altid i supermarkeder på mælkekølerens låger...de giver mig nemli altid stød. nemt og lige ved hånden...selvom det nok ser lidt tosset ud


Sælger min Kieffer Lech 17" mellem bom, sort og velholdt, lange gjordstropper! Udlåner gerne til afprøvning, mod depositum, hvis du selv henter. Prisidé 3800.-

0
0
Svar på denne tråd
 
 hader stød
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 08:08

Jeg får også stød når jeg strigler min hest. Og jeg hader det!


Når jeg strigler har jeg altid mine læderridestøvler på. Det tager noget af stødene. Jeg har også altid begge hænder på hesten. Altså striglen i den ene hånd og den anden hånd på hesten. Samtidig har jeg våde hænder og gør ofte striglen lidt våd også. Desuden har jeg kun dækkener i uld eller med bomuldsfor, som Lise også skrev.


Jeg tror jeg vil prøve en strigle med naturhår også. For selvom jeg gør alle disse ting, får jeg stadig stød af og til.


"Man skal aldrig sige nej til fristelse, man ved jo aldrig om den kommer igen"

Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måder at undgå
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 10:57

Måder at undgå de stød på kan være følgende.

  • Strigler = natur børster
  • Dækken og andre fleec produkter (fx din bluse) = vask med skyllemiddel
  • Benyt gummi handsker ved berøring af hesten (striglning, tage dækken af/på osv)
  • Benyt generelt naturting i stedet for kunststoffer - gælder både dig og hesten
  • grime i lædder i stedet for en nylon

Det er i hvert fald den erfaring jeg har. Hvor godt skyllemiddel så er for din hest kan så diskuteres, men du vasker vel ikke i tide og utide.


Fx når jeg støvsuger på en byggeplads med meget byggestøv får jeg stød hvis ikke jeg benytter hansker med gummi belægning (gummihandsker, strikhandsker med dutter o.lign). Hvis mine fleec bluser giver stød når jeg tager dem af, så får de en gang skyllemiddel i næste vask. Får jeg stød i bilen ved udstigning så bliver der lige sprøjtet skyllemiddel (i forstøver flaske) på sædderne.


Med venlig hilsen

Lena


0
0
Svar på denne tråd
 
 Om vinteren
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 16:58

får jeg også stød når jeg trækker dækkenet af - men så længe jeg har handsker på (har jeg næsten altid når det er koldt) så sker der ikke noget ;-)



Hilsen Jannie


Den heldige ejer af de to skønne hopper

Super Sisse og

Sammie Superstar


og låne-avlshoppen Dream Girl (insemineres foråret 2010 med ???)


Grafiker og webdesigner Hestenes eget website


0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 17:07

Nå, har nu blandet en flaske med noget vand, en slat rapsolie, en slat balsam. Rystede den godt inden jeg sprøjtede på pelsen, og vupti, ingen stød, hverken når jeg tager dækkenet af eller rører ham, sådan du! tusind tak for hjælpen allesammen!


MVH Pernille


EFTERLYSNING: www.heste-nettet.dk/forum/7/112416/ 112416/ SØGER DENNE HOPPE, CA. 134 I STG. CA. 20 ÅR, SKIMMEL/HVID. HJÆLP MIG MED AT FINDE HENDE, SAVNER HENDE UTROLIG MEGET!

0
0
Svar på denne tråd
 
 skyllemiddel
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 19:55

Jeg har tidligere opdrættet perserkatte - og der kunne problemet også opstå - jeg blandede en ganske lille smule skyllemiddel i en sprayflaske med vand - og et enkelt lille pust på katten inden børstning.. og vupti - ingen stød... det må da virke på samme måde på en hest ?


Berit


Rigtige kvinder rider Fjordhest ....



Go'dag til Gazall Tyler

(er der en der kender Gazall og hans baggrund ? )

Farvel til Felix: http://www.dk-illusion.dk/Felix/ 6. okt.2009

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider