Jeg går sygemeldt i øjeblikket med angst og mulig depression, og har været sygemeldt siden 1 september.
Jeg ejer min egen hest Avalon, og havde det ikke været for ham, så havde jeg ligget i min seng endnu. Han er faktisk det eneste der kan få mig op og ud af lejligheden.
Når jeg er i stalden, så er det et fristed for mig, hvor jeg kan slappe af, komme væk fra alle mine tanker som påvirker mig negativt. Og hvis dem i stalden ikke vidste hvordan jeg har det, udenfor staldens område, så ville de ikke tro at jeg er sygemeldt. Det er med det samme jeg træder væk fra gården af, at jeg får det dårligt.
Det at jeg kan være i stalden, og nogen gange samtlige timer, så er det ikke ens betydning med at jeg knokler, jeg er tit i underskud af energi/overskud til at lave andet end at strø og give wrap.
Jeg kan sagtens bare sidde og nyde det, gå rundt og snakke med folk osv.... På de gode dage får jeg redet, muget... strøer dog de dage jeg er der og giver wrap uanset hvordan jeg har det, da jeg også mener at det er godt at "tvinge" sig selv engang imellem.
De dage hvor jeg bare overhovedet ikke kan overskue noget, der strøer jeg, giver wrap og Avalon får en mysser og det er det. Ellers får jeg en i stalden til at tage ham.
Jeg kommer det igennem, det med at have hest, fordi det giver mening for mig, fordi jeg kan være mig selv når jeg er sammen med Avalon og fordi han giver mig SÅDAN en livsglæde når han nusser om mig og når det bare er ham og mig.
Som skrevet tidligere, havde jeg ikk ham, så ville jeg have det endnu værre end jeg har det nu, og takket være ham, kommer jeg faktisk ud. Hvilket er utrolig vigtigt for mig, da jeg er af den overbevisning at man får det dårligere af at sidde hjemme.
Alt hvad angår ting omkring hjemmet (aftale møder med kommunen, psykolog, bank, læge, betale regninger, rengøring af lejligheden, tøjvask.... osv) der hjælper min mor, moster, mormor og en god kammerat jeg har, ellers ville jeg slet ikke få gjort alle de hverdagsting der skal gøres osv..... heldigvis har de en stor forståelse for min omgang/behov med Avalon, men det er stort set også de eneste der har den forståelse, udover dem i stalden også....