|
|
| Luksus opstaldning |
|
|
er åbenbart et vidt begreb. Selvom man gør meget ud af, at skrive og fortælle hvilke krav man har osv. mener mange opstaldningsteder alligvel, at de må være det helt perfekte sted, selvom en, flere eller mange af kravene slet ikke bliver opfyldt. Og nej- det er ikke fordi at jeg søger til urimelig få penge, staldlejen er underordnet. Suk altså. Hvad er luksus opstaldning for dig ? Og står du måske et sted, der opfylder alle dine krav og derfor er luksus opstaldning for netop lige dig?
Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være Bitches have more fun -Bomløs Trekker Master - ny model sælges billigt. -Lækker håndsyet dressur sadel ekstra bred sælges billigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Limelight |
|
|
Mener faktisk der var en tråd om noget lignende for nogle uger siden, hvor der var en der spurgte hvad ens drømmegård skulle indeholde og om der overhoved fandtes nogle. Og så var der nogle der kom op med en masse luksus opstaldningssteder 
Du kan gøre hvad du vil. Nogle gange skal man bare kæmpe ekstra hårdt for det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Er efterhånden nået dertil, at bare hesten kan komme på fold, er det et luksussted!!! 
Team Starlight´s Starlight´s Sidney & Kristina
SAVNET <3 Hvil i fred lille Sidney <3 28/4-04 - 4/10-10 Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yes............ |
|
|
Mine heste bor i luksusopstaldning set med mine øjne  De har et fantastisk socialt liv i en lille fast, stabil flok på 7 individer ( mine er de 4 ). De har ca 5 tdr land afvekslende fold at gå rundt på hele dagen - og de elsker det og bruger det hele og vandrer derfor en del hver dag. Står i en lille stald i boks om natten. Vi lægger alle vægt på ro, stabilitet, kendte mennnesker der håndterer, og hestevelfærd og god horsemanship. Super stråfoder i rå mængder, fornuftig individuel fodring, hvor man selv bestemmer, godt staldklima med rene, tørre bokse, der muges HVER dag med træpiller eller andet godt, støvfrit strøelse, RO ( ingen råber af hestene eller blander sig utidigt ). Vi passer selv vores heste, og hjælper hinanden hvor vi har brug for det. Vores sted ligger naturskønt for enden af en lukket, blind vej med RO! Vi har ridemæssigt en super bane med lys, super turrideforhold, har det skønt med hinanden og hjælpes i dagligdagen. Og verdens sødeste staldudlejer og gårdejer. Gider vi i ridehus kan vi ride eller køre til flere i nærheden. Og så er prisen tilligemed rimelig. Vores heste er alle glade, afslappede - og det er vi også - og hvem kan ønske mere 
Bacardi, hvid flueskimmelvallak, ca.155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 trods klausul og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
Her er lige et link til en gammel tråd, hvor der er en der spørger om noget med luksusopstaldning, hvor der er flere der har det de vil kalde for luksusopstaldning  www.heste-nettet.dk/forum/1/2147182/ 2147055/
Du kan gøre hvad du vil. Nogle gange skal man bare kæmpe ekstra hårdt for det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for... |
|
|
tak for linket. Det eneste sted der var her på sjælland kender jeg godt og det eneste minus er, den meget korte foldtid om vinteren. Lukses opstaldning er for mig bla. troldestalden, men de mangler lige den dejlige døgngræs, som både mig og min hest er så glade for. Jeg ender nok med at skulle gå på kompromis med en eller flere ting. ØV
Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være Bitches have more fun -Bomløs Trekker Master - ny model sælges billigt. -Lækker håndsyet dressur sadel ekstra bred sælges billigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| luksus er jo individuelt |
|
|
for nogen er luksus at de ikke selv skal gøre noget som helst mht pasning af dyret, kun komme og ride. Andre prioriterer man selv kan vælge foder, eller mange foldtimer, eller enefolde osv. Hvad præcist er luksus for dig? Jeg har luksusopstaldning for jeg har dem hjemme  Kan bestemme ALT selv, i en dejlig nybygget stald. Får jævnligt henvendelser fra folk der ønsker opstaldning, men nej tak, jeg er egoist vil ikke have fremmede rendede på matriklen hver dag. Men jeg kender da flere pensioner på sjælland, så kom med dine krav måske der er hjælp at hente Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dette er luksus for mig |
|
|
Mindre sted, eller mindre staldafsnit. Store,lyse bokse - minimum 3 x 3,5 - gerne med vindue ud til Mulighed for endeboks hvor hun kan stå uden at blive forstyrret. Store gerne kupperede sommerfolde med skygge og læ Store vinterfolde Fuldpas-ingen vagter, ingen mugning -ALT ordnes Wrap/hø ad libitum ( ingen kilo begrænsning ) Ud og indlukning ( ingen vagter ) sommerfold-døgnfold stråfoder ad libitum på sommerfold og vand vinterfold ud morgen, ind aften 10-12 timer stråfoder ad libitum på vinterfold og vand Mulighed for opbevaring af udstyr i opvarmet rum Godt rideterræn Ridehus,ridebane - enten på stedet eller hos nabo gård max 5 min gågang. Gerne et sted det henvender sig til voksne, ambitiøse ryttere, som man kan træne sammen med og hjælpe hinanden. Meget gerne et sted, der fokuserer på anatomisk korrekt ridning af hesten. Det er vigtigt for mig, at hestevelfærden er i absolut højsæde og at pasningen af hestene foregår af yderst kompetent person/er. Da min hoppe på mange punkter er meget speciel både på fold og i boks ( og til tider kan være meget voldsom at håndtere), skal der være plads til en sådan hest og tages de hensyn der skal tages mht. placeringen af hende i stalden og håndteringen af hende. PRISEN er fuldstændig underordnet, hvis du har det jeg søger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spøjse krav |
|
|
Øh hvorfor vil du have stråfoder på døgnfolden? det kender jeg ikke et enste sted der benytter. Kun hvis foldenen ikke har græs nok til dyret har nok at æde. Og jeg kender ingen der har foldtid 10-12 timer om vinteren, har de lange folddage er det 6-8 timer dvs de lyse timer. Ovenstående udtalelser er ud fra pensioner med lækre stalde, dvs store bokse, med vnduer. Og så er det dit ønsker om anatomiskkorrekt ridning???? det definere vi jo forskelligt, dvs alt efter hvilken ridestil man rider. OG Ambitiøs... de steder lukker jo ikke hestene ud så mange timer, og slet ikek på døgnfolde. Konkurrancerytter bruger folde, men sjældent mange timer hver dag. Så ja du kommer til at gå på kompromis med dine krav eller have hestene hos dig selv . Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Luksus og luksus |
|
|
Luksus er vel forskelligt alt efter hvem man er. Fx er din ønskede boksstørrelse IKKE luksus i mine øjne, det er nærmere ulovligt medmindre vi taler opstaldning til ponyer. 3,5x3,5 er lovkrav til en stor hest og 4x4 er minimum hvis vi skal tale om luksus. Men ellers så vil jeg mene at der er nogle ting, der er svære at finde sammen, fx lille stald + store folde. Prisniveau? så vil jeg gætte på noget der hedder minimum 4000/md. Især fordi du ønsker et mindre sted, og dine krav kræver en fuldtidsansat til at passe stedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
| Forfatter:  |
Britthn |
| Dato:  |
25-01-2011 09:02 |
|
Jeg synes, jeg står det bedste sted i hele verden  Plagen står i løsdrift, hvor de både har en kæmpe stor boks at gå ind i - og en stor dejlig fold. Staldejer har helt styr på fodring af plage, og der er masser af stråfoder. Ridehesten har en ikke så stor boks, men den passer fint til hende. Hun står roligt og trives med det. Her om vinteren kommer hun på fold fra 5/6-16. Og så bliver det langsomt sat op, når det bliver lysere. Vinterfolden er måske ikke kæmpe, men den er stor nok. Ridehestene kommer ikke på døgnfold - men de er ude fra 5/6-21 på græsfold om sommeren, så det synes jeg er helt i orden  Vi skal selv muge og give hø/wrap. Der er ridehus og ridebane. Der kommer gode undervisere udefra. Derudover er der en hyggelig stemning opstalderne imellem. Min hoppe skal i år ifoles - og jeg er glad for, at staldejer selv avler og har helt styr på alle detaljer i den retning. Og så er foleboksene videoovervåget  Jeg synes, at det først og fremmest er et luksus-liv for hestene...Det er vigtigere for mig, end at jeg har diverse luksus-ting...
Kh. Britt Valhallas Abigail "Abby" og Donna Lucia Von Hestebjergaard "Sveske" Mine to sorte skønheder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| charlotte |
|
|
de boks str du omtaler er kun krav ved nybyg, ikke ved eksisterede stalde. her gælder kravet først om mange år....... så dem der har mindre boks str feks 3x3 m kan med god samvittighed jf loven udleje dem Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lov eller ej |
|
|
Uanset om kravet om boksstørrelse først bliver lov fra 1. januar 2020, så kan vi vist godt blive enige om at en boks på 3x3,5 IKKE kan regnes for at være luksus tværtimod. Vores bokse er 3x4,2 og de er ikke specielt store.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
jeg står det bedste sted man kan stå. Og min mor og jeg har efterhånden prøvet et par steder. Foldene har været vores problem da jeg har en hest med sarte ben. Dvs, han har forbenet dagtbrusk og er hypermobil. Så helst ingen mudder til ham, hvilket der ikke er meget af, der hvor vi står nu. De har i hvert fald så meget foldplads både på sommerfoldene og vinterfoldene, så de har mulighed for at stå tørt.  Hos os tilbyder de: - ind og ud lukning hver dag fra det bliver lyst, og lige til det er mørkt igen. - wrap ad libitum - mulighed for at få lavet foderplan på stedet eller man kan medbringe eget foder. dvs korn osv. - mulighed for at stå på spåner eller halm. - stor fin bane, opvarmet sadelrum, 300 m til det nærmetse ridehus, gode ride ud muligheder (ned til Køge å sti) - vaskeplads inde og ude - mulighed for at stille sin trailer på stedet Det eneste krav der egentlig er, er at man kommer og passer sin hest som man nu engang skal. Hvilket jeg synes er helt fair. Der er flere forskellige ryttere, både seriøse og bare tur/hygge ryttere, hvilket jeg også synes er rart. Og hvis man har lyst osv, er der også undervisning to gange om måneden. For mig er dét, det helt rigtige sted. - og så er det også tæt på hvor jeg bor, hvilket er rart når man er studerende og ingen penge har. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| muligheder |
|
|
Hvis prisen er underordnet, var det måske en mulighed at finde et selvpassersted med de rette faciliteter og så betale en af de andre pensionærer for pasningen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt ..... |
|
|
helt enig.  Jeg har været i næsten samtlige stalde i Århus, og har haft svært ved at finde et sted, der både tilgodeser hesten og rytteren (ridning). I dag er jeg i en stald, der er luxus for hestene, kæmpe folde, hø 3 gange om dagen, nu hvor sneen er smeltet, er der lidt mudder, ellers var det i foråret max op til halvdelen af hoven, de havde mudder, men mangler et ridehus, der er "kun" bane. Det perfekte opstaldningssted for mig er både luxus for hestene og rytteren (ang. ridning).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Luksusopstaldning for mig er løsdrift med fri adgang til godt hø og vitaminer 
Ejer af; - Narnia fra Lille Nørregård IS
- Harpa fra Ytra-Vallholti IS (R.I.P.)
- Álfur fra Danefeld IS
- Diamant DV866
OS Oslo trense str II sælges! Nypris 5.700,- NU 4.000,- ALDRIG BRUGT!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Videt begreb |
|
|
For mange er det jo vidt forskelligt hvad der er luksus opstaldning for dem.... For mit vedkommende, så kan jeg godt lide at ordne boks, dog til tider, ville jeg ønske fuldpas.... Jeg kan godt lide at ride udenfor, men derfor kunne jeg da godt tænke mig en ridehal.... Osv.... Der hvor jeg står nu, kunne der da sagtens være ting som kunne gøres lettere, bedre osv... Nogen af tingene er bare ikke mulige, som f.eks. ridehal..... Jeg står et sted, hvor der er god foldtid, godt med wrap, dejligt foder og et fantastisk sammenhold uden lige!!!! Jo, jeg mangler nogen ting osv.... MEN, for mig, er det faktisk et luksusopstaldning, fordi vi har det så godt sammen allesammen, og jeg synes at hestene har det meget bedre end mange andre steder....... Tror desværre ikke, at man altid kan være SÅ heldig, at få det hele på en gang 
Vh Pernille Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon* & kattene Dina & Kailey. R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!! Klik: *Stald Royal* = Eller se min Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er for mig |
|
|
et sted hvor man kan have ro i sin sjæl og ved hyppen har det super godt, det er personer med faglig viden om heste, og man bliver kontaktet hvis der er noget galt. Men puha.. det er SÅ svært at finde i min bopæls egn Derfor har jeg fravalgt at få hest igen, da jeg ikke magter alle de bekymringer man får ved det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har luksusopstaldning For jeg har lige fået hestene hjem og jeg går hjemme så jeg kan holde øje med dem hele dagen. For mig er det luksus at de har det godt. At deres helt basale behov bliver dækket. At de har en stor boks om natten, masser af godt hø, får den rigtige kost 3 gange dagligt og kan komme på fold i alle de lyse timer. Jeg har ikke 2o hektar kuperet terræn med havudsigt og skumgummibund. Jeg har 2 små folde, som man sagtens kan bukke rundt på og rulle sig på. Mine 2 hopper hygger sig og jeg kan se de trives - det er luksus for mig.... Udstyret kan jeg have indendørs, jeg har aldrig glemt noget derhjemme og her er fred og ro. En tur til stranden er 6 km lang og der er ridehus 4 km væk hvis jeg vil træne lidt mere seriøst...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Luksus for mig.... |
|
|
Luksus for mig er først og fremmest et sted min hest trives. Mht. krav til stedet ja så foretrækker jeg følgende ting: - Store bokse (da det er en stor hest jeg har) med vindue så hun kan følge med i hvad der foregår. - Mulighed for at hun kan gå på fold sammen med andre heste (meget vigtig da hun er utrolig social) uden eller med ekstremt lidt græs (hun lider af cushing og kan derfor ikke tåle græsset uden at blive forfangen), går hun på en fold uden græs skal der være mulighed for grovfoder på folden hvis hun er ude mere end 3 timer. - Mht. foldtid så gider hun faktisk ikke gå på fold ret mange timer om dagen så i vinterhalvåret er 2-3 timer rigeligt til hende og i sommerhalvåret omkring 7-8 timer. - Der skal være fuldpas der fungerer upåklageligt på stedet (dvs. hestene bliver fodret, der bliver muget og lukket ind og ud fra fold) - Jeg skal kunne fodre med mit eget foder (af hensyn til hendes cushing) - Der skal være rigeligt med grovfoder af god kvalitet (ad-libitum) - Der skal være ridehus og udendørs ridebane på stedet begge med en god bund. - Og ja sidst men ikke mindst skal der være en god stemning og nogle rare mennesker man kan have det hyggeligt med  Pia
www.dyretaxi.dk ................... TOYOTA HILUX MED REG.NR. XJ 97386 EFTERLYSES (den er stjålet natten til den 23/9) Se mere på min præsentation under billeder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hej Heidi Jeg kan se at dine ønsker er næsten det jeg tilbyder i min stald. der er kun 2 ting jeg ikke har kuperede folde og et læskur endnu, men ellers kan jeg svare ja til alle dine ønsker 
Super opstaldning i Osted tilbydes - Nu LEDIG boks 6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg savner dig Tamina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er sjovt |
|
|
for troldestalden er absolut ikke luksus for mig. Ej heller døgngræs, for hestene bliver så frygteligt fede af det i de første måneder  Til gengæld er luksus for mig at min hest kan gå ind/ud som det passer den, at den får rigeligt mad, går i en god str flok og at folden har begrænset mudder. Jeg har ledt på hele Sjælland og har fundet ET sted, hvor der samtidig er fuldpas og ridebane + ridehus. Et andet luksus ønske fra mig er at jeg kan holde ud at se på ridningen, men på dette sted kommer Susan Kjærgård og underviser, samt en bekendt kommer der med jævne mellemrum, så jeg ved at flere på stedet rider på en måde jeg kan stå inde for. Man kan få sin egen underviser ud på stedet, hvilket også er et plus. Jeg har ikke fundet andre steder der kan leve op til disse krav, selvom jeg synes mine krav er ret simple. Jeg havde ikke noget loft for staldlejen, så længe flere ting var i orden. Rikke hvis du bygger store, åbne bokse i laden og et læ skur på folden, så kan det være at både jeg og Heidi kommer 
Sagde Janne Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| luksus opstaldning |
|
|
For mig er luksus opstaldning der hvor jeg står nu, det eneste jeg mangler er en ridehal 50 meter væk (som jeg havde det gamle sted jeg stod).. Men hestene kommer ud tidlig morgen 8 tiden (tidliger når staldejer skal arbejde).. og ind igen ved en 8-9 tiden om aften (i godt vejr).. Da vores hesten ikke er bange for mørke..:D Og på døgnfold om sommeren.. Der er flere skove og masser af tur muligheder..Der er en ridebane til rådighed.. Og hvis man vil kan man ride 2 km. så ligger der et ridehus.. Hestene for warp/frøgræs halm på marken, og står i godt halm i deres fine bokse.. Og så for de ad libitum af hø om natten.. Og så for de selvfølgelig hvad de skal have af foder.. Og så skal det lige tilføjes at jeg er stævne rytter, og har været det i 7 år nu, med en hest der går på sommergræs og mange timer ude om vinteren..Og jeg har ikke haft svært ved at følge med, da hestene har været fulde af energi..:D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
for mig er luksus opstaldning at have hestene hjemme, hvor de lige nu går i løsdrift. men hvis jeg skulle vælge et sted ude, så ville det for mig helt klart være vasehusrideklub ligger perfekt op af en meget stor skov, hestene ude lang tid hver dag, gode bokse, 2 ridehuse udendørs, ridebaner osv. hilsen helen
lækkert sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
|
|
en masse indlæg. Karinae: ..Fordi heste på døgnfold har brug for en hvis mængde træstof om dagen. Træstof der er svært at finde i saftigt græs. Derfor er det altid en god ide at supplere med halm på sin døgn græs fold ! Så det vil jeg ha. Foldtid - hvorfor skulle dt være svært at finde 10-12 timers foldtid om vinteren ? Det gør de da mange steder ! Rikke : Du har ikke ridehus og vidst heler ikke strå ad libitum og mugning ? Eller har du ? For så kommer jeg da med det samme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| luksus |
|
|
Jeg ville da tage ud og se på de steder du har fået tilbudt, det kan jo være at i kan snakke jer tilrette på de punkter du ikke synes om eller at du måske kan tilkøbe halm til sommerfolden. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oveskrift |
|
|
hej heidi tja jeg har det bare sådan at hesten skal spise det den får  ridehus har vi da et lille et, og der bliver bygget et 20x60 på en nabo gård i løbet af i år, ellers har vi en kæmpe ridebane hos nabo med lys. jeg har haft en opstalder som der var på fuldpas så det kan jeg da også klare 
Super opstaldning i Osted tilbydes - Nu LEDIG boks 6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg savner dig Tamina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Luksus luksus. |
|
|
Jeg har mine heste hjemme, og det synes jeg er luksus, selv om det ikke helt kan matche de krav du stiller. Men der hvor jeg sender mine heste i tilridning og ridning, de har vist det hele du søger. Ham der ejer stedet, rider selv lands og internationale stævner, hvilket må opfylde kravene om "ambitiøs". Hestevelfærd er i højsæde, og ses bl.a. i form af: -Store lyse bokse, med åben front til staldgangen, samt vindue ud til, hvor hestene kan kigge ud. -Spåner som strøelse, og der muges 3 gange dagligt(Med mindre hestene går ude i rigtig mange timer, så er eftermiddagsmugning jo ikke aktuel). -Top-kvalitetsfoder. -Hjemmelavet wrap a´libitum. -Store fællesfolde, både til vinter og sommerbrug. Enkelt og to-hestes folde. Alle folde med græs. -Wrap eller halm på vinterfoldene (Selv om der også er græs, men det er jo kedeligt lige pt.). -Man bestemmer selv hvor meget og hvor længe ens hest skal gå ude. -Helt nyopført ridehus (20*50). -Helt stor ny springbane bliver etableret til marts/april (Når frost og fugt er af jorden). -Ditto med udendørs overdækket skridtmaskine. -Der er 100% fuldpas. -Som pensionær behøver man ikke engang komme derud hver dag...ALT bliver ordnet for en. -Manden er berider, og underviser selv på stedet. Eneste ulempe for dig er, at det er i jylland . Men det er i hvert fald luksus i mine øjne. MVH Pernille.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| luksus |
|
|
luksus opstaldning er et vidt begreb.. det er jo meget forskelligt for hest til hest og rytter til rytter. dels kommer det an på hvad du bruger hesten til, ift. krav om faciliteter.. Men skulle man ikke tænke på penge, så ville det helt klart være et sted med ALLE faciliteter, et sted hvor hesten har mulighed for at være social, meget foldtid og store folde uden det kun er ren smadder!! Masser af stråfoder, godt foder, store bokse.. og så at de mennesker der driver stalden er nogen der er til at snakke med ift. eventuelle behov for den enkelte hest.. er sikker på stemningen i stalden bliver rimelig god, hvis man som opstalder er tilfreds med hestens og ens egen velbefindende:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pernillesamsø |
|
|
Det sted som du beskriver har ramt plet i mit hjerte  Det er lige netop sådan et sted, som jeg søger, hvis jeg skal opgive at have hestene hjemme. Uha det er svært at overlade ansvaret til andre, når man har haft dem hjemme i mange, mange år. Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| upsups |
|
|
Hvad med at kigge på steder i nordsjælland? Min veninde arbejdede for peter flarup, da han stod på Skovrødgård. Hun var meget glad for at stå der. Det er i Birkerød. der har været en tråd om det engang:) www.heste-nettet.dk/forum/6/108246/ 108246/ tre jeg kender står i Troldestalden, og de er alle meget glade fordet. Og syntes den ene sagde det var valgfrit om de kom på døgnfold om sommeren, men er ikke sikker.
Min fjordhest er bedre end din;) Elsker mors Gule Upse Musse
R.I.P Gribaldi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg skal ud |
|
|
og kigge på Aamosegård her en af dagene. Ud fra deres hjemmeside lyder det til, at det lige præcis er det jeg søger, så jeg er meget spændt på at se og snakke med dem ) Og så har jeg kun små 20 km derud og det er også helt klrt et kæmpe pluds. Julia : Nordsjælland er lige lidt for langt væk, myldretid mm taget i betragtning ) Men kom da gerne med flere indput hvis der er nogen der kender til noget, der kunne være interessant. Og tusind tak til alle dem, der allerede har skrevet i tråden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske irrelevant |
|
|
Jeg ved ikke lige hvor høje sanbjerg er, men faldt over denne stald, og det må være mit bud på luksus opstaldning  http://www.luxhorse.dk
N A N O U Perfect horses for perfect riders. - well i'm not perfect either 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Min dejlige lånemule står det perfekte sted! Han er glad, tilfreds og det er jeg også!!! Han går ikke agurk, hvis en a de andre heste bliver trukket ud a stalden. Der udover - er der ridehal, en god bane, sådan en roundpen (til longering) meget gode folde, om vinteren fri adgang til wrap a prima kvalitet, fede turmuligheder, boksene er Lucky står i en med to vinduer  Stemningen er god, hjælpsomme opstaldere, opvarmet sadelrum, badeværelse med brus, vandspiltov, må medbringe eget foder/eller købe på stedet, rigtig godt hø! Så jeg har en ide flyt til jylland 
Never argue with an idiot they drag you down to their level and then beat you with experience Indrømmer det gerne: Er stor fan af Lenelw og DJ!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| står pt ikke på drømmestedet |
|
|
jeg ville gerne have ridehus og mulighed for undervisning og fuldpasning, så ikke jeg skal komme hver dag, da tiden ikke rigtig er der står nu i en lille privat stald med 6 heste uden ridehus, og selvpasning, dog vil staldejer gerne hjælpe et par gange om ugen hvis det er, vi kan ride til en god bane og kæmpe skov og så står hun på spåner, da hun har haft en stor forstoppelse og spiser sin halm og det er svært at finde et sted de ikke står på halm, så pt er det ikke drømmestedet, men vi er glade for at være der
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For mig... |
|
|
For mig... Et sted med søde voksne, opvarmet hyggerum, ridehal, fuldpas, frihed til at vælge foder og underlag og drænede folde. For hesten...løsdrift, kammerater og mad ad lib.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| luksus opstaldning |
|
|
for mig er et sted der tilgodeser hestens behov. Dvs: døgnfold om sommeren, og minimum 12 timer vinter. at jeg selv vil kunne vælge foder (har ik hest mere men da jeg havde skulle den ene fodres bestemt pga sygdom) wrap/hø a libitum 24/7 græs nok på foldene om sommeren til hestene ik behøver krybbefoder = ikke ret mange heste med mindre det er et uhyggeligt stort stykke jord. en rimelig fast og stabil flok der kan enes vand 24/7 respekt for mit valg af dyrlæge, in case tilkald af denne er nødvendigt (osse gældende smed)-
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har helt droppet at have egen hest, efter at have mistet min sidste hest til sygdom i oktober 2010. Det har været UMULIGT at finde et sted i nærheden af os, der tilbyder mere fold end til kl. 14 om sommeren og fold dagligt om vinteren. Så vil jeg hellere undvære end at udsætte min hest for at stå så meget i boks. De er alle blevet vildt frustrerede over det! -naturligvis. Jeg vil have min hest ude alle de lyse timer om sommeren med fri adgang til frisk vand og selvfølgelig græs (strå hvis ikke der er noget at spise) og mulighed læ for sol/vejr (fx træer eller anden bevoksning). Mindst 5 timer om vinteren med stråfoder og vand på folden. Det synes jeg ærlig talt ikke er for meget forlangt... Fodringen er jeg lige glad med, så længe jeg har mulighed for selv at gøre det, hvis ikke der er nok stråfoder med i prisen eller man fx fodrer udelukkende med havre. Jeg kan evet stille frem i spande.. Ridehus er efter min erfaring desværre lig med manglende fold. Det er lige som om, at de steder uden ridehus, hvor man rider ude, er mere afslappede med at lukke hesten ud, selvom det regner lidt eller sner. De opstaldningssteder jeg har oplevet de sidste 4 år har været enten alt for pyldrede (misforstået fuldstændig hvad hesten har behov for) eller også gider de ikke lukke ud/ind dagligt, når det regner lidt eller andet. Undskyldninger har der i hvert fald været nok af, og de mest mærkelige af slagsen som nærmest er til at grine af (tragisk nok)! Ridehus kan jeg køre eller ride til, hvis det er absolut nødvendigt. (Jeg har startet mange stævner hvor vi ikke har haft ridehus, og det er gået super med en glad og veltrænet hest). Når vi har sparet nok op, vil vi se efter vores eget sted. Der vil de blive lukket ud inden job om morgenen, og komme ind når vi har fri. En selvfølge m. frisk vand og strå på foldene (blive ude om sommeren, men også mulighed for at de står inde sommer om natten). Selvfølge med ordentligt hegn og bundforhold på folden (min mand er ekspert til sådan noget). Strå ad lib. (wrap eller hø i boks), halm eller støvfrit i boksene efter behov. Kvalitetsfoder i krybbe x 2-3 dagl. afhængig af årstid, udendørsbane med GOD bund til dressurtræning året rundt, i nærheden af natur hvor man må ride. Hensyn til fx skadede/syge heste er en selvfølge. Total drømme opstaldning hvor man tilgodeser hestens (vigtigst i mine øjne) og rytterens behov. Ridehus bliver der ikke, for tænker at det er for dyrt at bygge og for besværligt med tilladelser osv.
Team Starlight´s Starlight´s Sidney & Kristina
SAVNET <3 Hvil i fred lille Sidney <3 28/4-04 - 4/10-10 Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er ret sjovt med de der |
|
|
krav. Vi kan faktisk opfylde dem, fraset vindue ud (vi har 50 cm kampestensmure, så det er ikke lige til at lave) og ja, vi har foderkasser med halm i den periode hvor græsset er stærkt. 1. 10-12 timer fold om vinteren er sådan en festlig fætter: Vi er deroppeaf- ca 9-10 timer i snit om vinteren/døgnfold sommer, men de formiddage med isslag eller farligt føre på anden måde, salter vi foldene på de udsatte steder og så kommer de altså FØRST UD når vi er færdige, måske ved middagstid - BASTA. Så hvis en opstalder er fundamentalistisk omkring at de SKAL ud kl 7, så er det ikke her. Vi har også et par dage med 17 graders frost OG blæst med chillfaktor ned til minu 30, haft begrænset foldtiden for at holde vandkopperne frostfri. 2. Vi er også SÅ trælse at vi sover længere i weekenden - og eftersom vi passer folks heste 24/7/365, så er det sådan det er. Her på stedet muger folk selv - MEN mugning kan tilkøbes. Opstaldere lukker også selv IND (på selvvalgte dage), men det kunne også godt tilkøbes. Her er til gengæld opsyn næsten altid, voksen hjemme. INGEN her på matriklen har brug for wrap ad libi (fraset heste i vækst eller meget hård træning/stor fuldblodsandel), da de bliver for fede (her er ingen stress, nemlig) og ikke alle kan tåle døgngræs, nej. Men de har grovfoder på folden efter den enkelte gruppes behov. Nå, men en hest som "kan være meget voldsom at håndtere" lyder til gengæld højsuspekt ?? Og det er INGEN pris værd at fx. blive trampet ned ved leddet, rendt over ende olign.Set fra opstaldningsstedets side. Vi har haft ADSKILLIGE af den model opstaldet (det er bare manglende træning i min optik) og selv de (store) hingste som helst går på to ben, de bumlehoveder hvor ejer bruger kæde osv- er som regel tamme i håndteringen her. Vi ejer jo selv Lille Lichis halvbror på små 180 cm og han kan håndteres af børn. Jeg ville sætte en pris på 3000 kr for hele pakken. Normalt er det 2200 kr her i omegnen, for stor hest + 500 kr for mugning og + 300 kr for indlukning af en hest som ikke er ordentligt tam.
Til salg: Rolig IC -vallak på ca.163 cm/ 9 år. Tilredet for adskilte signaler, stabil i skoven, trafiksikker,lydhør og letgående for størrelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men jeg tænker |
|
|
jo nææsten at det der skete dengang vi mugede alle bokse (hver dag, ja)- så blev rytterne bare SÅ dovne om vinteren. For det var FOR let at blive væk....ALT blev jo ordnet. Så vi holdt op med det, af den grund.
Til salg: Rolig IC -vallak på ca.163 cm/ 9 år. Tilredet for adskilte signaler, stabil i skoven, trafiksikker,lydhør og letgående for størrelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Boksstr. |
|
|
Ang. at 3x3½ er småt, nå ja... Jeg har oplevet at str. ikke er lig med str. Mine heste står i bokse på ca. 3x3, men de står ikke i de der frygteligt populære hestebure, nej, der er åbent på 3 sider, og problemer har vi ingen af. Den store på 162 kan nemt lægge sig ned, plagen ligger med benene strittende til alle sider. For mig vil en luksusopstaldning være - Af foderkyndig udarbejdede foderplaner til hver hest individuelt. - Bokse uden tremmer for i god størrelse - Mugning med frisk halm dagligt - Vandkopper - Hø/Wrap efter behov (Igen, efter foderplan) - Fodring gerne i foderautomater, så hestene får individuelt efter behov. - Ridehus, 20*40 - Ridebane, 30*60 - Roundpen - Opvarmet saddelkammer m. lås og plads til eget skab - Rytterstue m. toilet og plads til at sætte sig ned et øjeblik - Rolig, lys stald med god loftshøjde - Staldpersonale/Staldejer der holder godt øje med dyrene, og hvor der er mulighed for at tilkøbe ydelser som strigling, holde hest for smed og dyrlæge, longering osv. - Igen rideskole på stedet. Det skulle være et meget specielt sted før jeg ville sætte min hest et sted med rideskole tilknyttet igen. - Gerne kvalitetsunderviser på stedet, men i hvert fald mulighed for at få egen underviser ud - Mulighed for at ride tur uden at skulle ud på stærkt trafikerede veje. Ja det er en lang ønskeliste. Helst ville jeg også have mine basser hjemme i en baghave, men tror de ville blive træt af mine 100 m2 græsplæne lige pt 
Basse 198? - 15/09/08 Cargo B 10/03/96 - 04/11/10 Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrhavegaard |
|
|
Ja, jeg synes jo vi har et perfekte sted  Store bokse(4x4)med vinduer ind- og udlukning hver dag fodring 2-3 gange i døgnet store folde om sommeren(døgnfolde) strøelse på foldene vinter, ude så længe det er lyst ridehus 20x40 ridebane 20x60 oplyst 2 km til kæmpe skove opvarmet sadelrum og rytterstue med kig ned i ridehuset(hold varmen og følg med i undervisning samtidig, top nice!) foldkammerater opdelt efter temperament ikke kun køn ingen tøsefnidder, man rider på det nivaue man nu gør og det er fuldt respekteret, vi har det altid sjovt i stalden Det hele for 2050 kr. Vi ligger midt på sjælland og har også fyldt stalden op  www.dyrhave.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mener da |
| Forfatter:  |
Lotte 4 |
| Dato:  |
26-01-2011 21:27 |
|
helt klart at mine dyr har luksusopstaldning. Hjemme hos mig selv. 4 stk er mine og 2 en venindes. 3 står i boks. De 2 har svært ved at klare kulden og 1 blev forfangen pga kulde. 3 går i løsdrift med masser af wrap og frisk halm. Fodrer individuelt 3 gange dagligt. Putter meget sent ved 24 tiden så nattetiden ikke er så lang. Ren luksus at have dyrene omkring mig lige så ofte jeg har lyst og tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke enig heidi |
|
|
HVsid u siger der er mnage steder der har hestebne ude 10-12timer, hvorfor vælger du så ikke et af de steder? Jeg formoder det er fordi de ikek opfylder dine andre krav om gode bokse, folde, faciliteter mv. Så min påstand er da korrekt at de lækre steder er dyrene sjældent ude 10-12 timer om vinteren  Vi er for så vidt enige i at træstof er et godt suppl. om sommeren men jeg kender godt nok ikke mange heste der gider æde det når folden bugner af græs. Så det opgav jeg for mnage år siden, har kun halm(minibig) på folden i disse kolde tider. Og her æder de lystigt af det  Heldigvis er pensioner til vores dyr ikke ens for alle har forskellige krav til hvad der er optimalt for lige præcist deres mule, så de fleste finder jo et sted de også selv passer ind. Held+ lykke med at finde dit drømmested, men jeg mener nu stadig du skal forvente at indgå kompromiser. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| at undgå døgnfold |
|
|
Der hvor jeg har min hest opstaldet ville jeg være super tilfreds, hvis vi havde mulighed for at undgå døgnfold om sommeren. Da jeg skulle finde opstaldningssted til hesten her i nordjylland var et af mine kriterier, at den skulle kunne komme ind og natten om sommeren, men det måtte jeg gå på kompromis med. Så at få sin hest ind for natten i sommermånederne er åbenbart en luksusting her i nordjylland?
Karina Der vil ikke være noget paradis, hvis min hest ikke kommer mig i møde Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hov hov. |
|
|
Eva : Lichi er på ingen måde ikke tam eller trænet. Hun har et problem med fremmed mennesker og især mænd, som gør at hun for nogen kan vær meget svær at håndtere. For mig selv og nogen andre er hun blid som et lam.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opstaldning |
|
|
Jeg bor lidt syd for køge med mine to heste, de skal begge flyttes i weekenden, men hvert deres sted hen, og det er for at tilgode se dem og deres behov samt mine og også pengepung. min ene hoppe skal til en veninde, hun får sin egen løsdrift, hvor der kommer andre heste ud om dagen, når vi nærmer os foling får hun det hele for sig selv, men der går heste på nabofolde. Jeg køber selv fodret og styre hvad hun skal ha. der er wrap og halm på stedet. det er en rigtig flot løsdrift, der er stor ridebane med lys og ridehus 3 km væk. Prisen er også meget billig. Min den anden skal til en større stald, tror der står 20 heste i det snit hvor hun skal stå. Det er store lyse bokse, hvor de kan tage hovedet ud ved døren, samt der er vindue som kan åbnes. der er gode fold tider, da de lukker ud tidligt ca kl 7 og de kommer ind inden det blir mørkt. der er mulighed for sommerfold. der er ridehus, 20*60, der er ridebane, mener det er samme mål samt roundpin. hestene blir fodret baseret på stråfoder, både i boks og på fold samt de blir fodret havre frit. der er supr hyggeligt derude, aktivitet men ikke støj og larm. jeg glæder mig meget til flytningen. nå ja i prisen står de på halm, men de køber træpiller og spåner hjem så billigt som muligt til dem som ønsker det, samt de er behjælpelige med at holde boksene pæne- men det er ingen selvfølge at de muger hver dag. prisen er under 2000
Her holder vi Dansk Varmblod =) Køre på SPT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iiih, hvor jeg altså |
|
|
bare føler mig priviligeret! Min parthest stod hos sin ejer (han døde desværre i tirsdags - snøft, kun 23 år gammel!) og jeg har lovning på en boks, når jeg finder en hest jeg vil have, på stedet har vi mange plusser: Om vinteren kommer de ud kl. 5 om morgenen (ejers mands arbejdstider, gør dette muligt) og ind når det bliver mørkt, altså har vi 10-12 timers fold langt de fleste dage om vinteren Og de kommer ikke ind før det er nødvendigt! Om sommeren bliver de smidt på store græsfolde (desværre med begrænset læ og skygge), så snart vejret tillader det... Mulighed for selv at medbringe foder og strøelse (så bliver opstaldingsprisen bare mindre), de står på halm ellers... Godt hø, hvor hestene får efter behov - også på folden... Der bliver muget for en Super hyggeligt miljø og stemning i stalden <3 Eget ridehus på 20 x 40, hvor der for tiden kun er 6 heste der benytter det... Egen bane på 30 x 50 Springmateriel (skal bare ryddes op efter brug, det er så ulempen ved et lille sted uden fast springning) Det eneste minus er så, at boksene ikke er så store og at der ikke er en superfrihøjde i stalden, men det lever man med når man har alt det andet Og hestene lider ingen nød - de kan sagtens få hovedet i vejret, men rejser de sig, slår den største baghovedet  Og det er i nordsjælland - prisen er mindre end 2/3 af hvad man kunne forvente... Så jeg klager ikke, over det dejlige sted, hvor de har lukket mig ind som medlem af familien <3 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lukus opstalding |
|
|
Jeg synes min hest står et rigtig godt sted. Mine krav til opstalding er Gode stor bokse med tremmer imellem så hesten kan få fred. Halm som strøelse Udmugning God wrap min. 8 kg dagen Fodring min. to gange om dagen med ejet foder. Gode græsfolde, jordfolde er NO GO da min hest har haft sandkolik. Foldtid fra 6 til 17 hver dag. Døgnfold om sommeren er et must for mig, min hest skal IKKE stå inde om sommeren. Gode turmuligheder God ridebane. Alt dette har mit opstaldingssted og min hest har aldrig trives bedre end hun gør nu og prisen er på sølle 800 kr. Mette
carpe diem - grib nuet Sov sødt Kingo 31.10.1991 - juli 2008 Sov sødt Cæsar 2003 - 2009 Sov Sødt Simone 29.4.2008 - 12.9.2010 Vi savner jer!! HF Student anno 2009 Barfodstrimmer bør forbydes!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| luksus opstaldning |
|
|
Kan være et vidt begreb, hvad der er vigtigt for nogle er ligegyldigt for andre  I mine øjne ville en luksus opstaldning være: - En ordenlig bygget løsdrift med god plads
- Gode folde uden for meget mudder
- Græs nok til hele sæsonen
- Lille men harmonisk flok
- Mulighed for en "staldgang" hvor man kan strigle når det er mørkt og vinter
- Mulighed for at have en bom man kan strigle udendørs ved
- Drænet ridebane med lys
- Ridehus
- Skoven i baghaven
- Gode turmuligheder
- Ordenligt rum til opbevaring af sadler m.v. + opvarmet
- En god atmosfære uden for meget tøsepladder
- Mennesker der gerne hjælper hinanden hvis man ikke kan være der hver dag
.... heldigvis har det sted hvor krikkedyret står alt hvad der er på min liste med undtagelse af ridehus og skoven i baghaven, her skal man ride ca. 20 min. for at komme frem (lige til at overskue) Men man kan ikke få alt og jeg har valgt optimale forhold for hesten frem for mig - det er jo den der skal bo der. Men alt er jo relativt, det opdagede jeg da jeg søgte ny opstaldning... så mange spøjse steder af svingene kvalitet indtil jeg fandt dette smørhul 
For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha, ha - ja, men du |
|
|
beskriver hende jo selv som "til tider meget voldsom" og dem har vi skam haft fornøjelsen af i flere udgaver. Altå: Når hesten er kommet, er vi jo ikke fremmede længere og selv mænd er et træningsspørgsmål........... Jeg gad iø godt se et opstaldningssted som altid kan indeholde wrap ad libi i prisen - det kommer sandelig an på hesten. MIN gamle hoppe OG Lichi´s brormand konsumerer snildt 20-30 kg på et døgn UDEN at blive tykke. Det er 700-1000 kr i måneden og så kommer der tilsvarende ud den anden vej, så strøelsesforbruget stiger også.......krybbefoder behøver så kun være vitmin + symbolsk, meen alligevel. De heste som spiser ad libi på en 10-15 kg = OK, men derudover er det ekstrabetaling. SKULLE vi have en opstalder, som vi have at hesten får SÅ meget som 20-30 kg, kan også det tilkøbes (de får pt en 12-15 kg, de store). Jeg har kun været ude for 20-30 kgs forbrug med to nyankomne meget tynde (de betalte så ekstra en periode til de var oppe i vægt) og een som altid brokkede sig over at den kunne spise mere - men det var så heller ikke min dyrlægeregning, da den blev farligt fed og syg af alt det mad den fik ekstra................ NÅ, nu vil jeg hente vores egne ind - de har været ude 13 timer i det dejlige frostvejr, men ville ikke ind da jeg var derude for en time siden.Var det strid nedbør og blæst, havde de nok kun fået en 8-9 timer, når det er ti minusgrader .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja selvfølgelig |
|
|
er det et træningsspørgsmål. Men det er jo irrelevant om det kan trænes væk, da problemet er aktuelt lige nu, hvor der søges og jeg ville da være enormt ked af, at komme et sted hen ,hvor jeg ikke på forhånd havde nævnt de problematikker der kan være med hende ( og sikkert alle mulige andre heste). Det ville da være, at føre opstaldningsstedet bag lyset - synes jeg. Jeg er så heldig at begge mine heste konsumerer max 15 kg i døgnet plud minus. For de er rigtig gode til at gå fra. Pointen med dette er, at jeg søger et sted, hvor stråfoder ad libitum er iberegnet i prisen og man kan bruge det nødvendige. Jeg har aldrig skrevet at de skulle have fri adgang til wrap døgnet rundt ! Mok om det. Jeg er sådan set ligeglad med, hvad der virker urealistisk og ikke i dine øjne, men jeg tror dog at du ville finde kravene ganske fornuftige, hvis du læste mit indlæg højere oppe lidt grundigere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo, men så kan du formulere dig |
|
|
mere præcist og fx skrive: "15 kg wrap ønskes med i prisen" "hesten er lidt skeptisk overfor fremmede" -eller noget i den stil. Som du formulerer dig NU (jeg har set annoncen og læst tråden) så ville jeg som opstaldning sige nej tak - da jeg lige ser i worst-case-fantasien at den ikke kan trækkes af alle, skal have særforplejning overalt, smadrer min stald fordi den er meget voldsom osv...... Kravene er ikke urimelige (jeg regner ikke vores sted for luksus, bare alm god pasning med hesten i fokus), men eftersom du søger nyt sted både på annonce og ovenikøbet opretter en tråd her - er de åbenbart ikke nemme at finde i det område du bor ?? Så enkelt er det vel. Der er FLERE andre ting JEG synes er vigtige, fx mudderbekæmpede folde, meget opsyn, og GODE hegn. Samt INDIVIDUELLE hensyn og hensyn til vejrlig, bundforhold hvad angår foldtid osv. Du lyder simpelthen en smule fundamentalistisk i dine formuleringer. Det er osse ret tit sjovt at se disse "krav"-diskussioner så længe hesten står opstaldet og så hvilke forhold folk får hvis de får eget sted. Så indtræder den økonomiske virkelighed med skræmmende hast, når det bliver klart hvad fx. gode hegn og gode bunde på bane og hal koster.............  Jeg kan ikke se det er så svært, så der er vi helt enige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså altså |
|
|
Jeg ved ikke om det er svært, det er jo derfor, at jeg søger og bla. opretter en tråd . Bla. fordi der måske sidder nogen derude og ved noget, som jeg ikke ved- og der har heldigvis været rigtig mange både med steder og folk der kendte steder, der har skrevet til mig. Tusind tak til jer. Mine " krav" sorterer steder uden ridebane og ridehus med lidt foldtid og lidt stråfoder fra-mere er der som sådan ikke i det. Jeg har ikke skrevet at tingene skal kunne gøres for få penge ? Jeg kan ikke forstå hvorfor du skal skyde med skarpt og kalde mig fundamentalistisk. Almindelig god pasning af hestene og gode faciliteter kan da godt være luksus opstaldning for en som mig, der ikke har hestene et sådant sted pt. ! Lad mig da have mine luksus drømme i fred. Jeg ved faktsik ikke hvorfor jeg bruger tid på at svare, sikkert fordi jeg føler mig misforstået og trådt på
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du er ikke alene |
|
|
Nej nej - du er ikke alene om at ønske det bedste for din skønne Lichi  Det kunne have været mig, som skrev indlægget, og hvor blev jeg dog glad over, at der findes "andre" som mig, hi hi. Jeg går nemlig også og overvejer at flytte min hoppe hjemmefra for første gang i 14 år - men hold da op det er svært. Mine krav er sikkert ifølge andre "tårnhøje", men hva så!!!. Jeg vil gerne betale for det optimale sted, men indtil videre er søgningen uden held (selvom økonomien ikke skal afgøre det). Mine krav matcher dine nærmest 100 procent. Jeg håber, at du finder det helt rigtige til din dejlige hoppe. Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| luksus opstaldning |
|
|
Jeg synes selv mine 2 heste har optimale forhold: Hver deres store boks på 15 kvm. Strøelsen er tørv. De fodres med fuldfoder, vitaminer, roepiller og gulerødder. Wrap næsten ad libitum De er ude hver dag året rundt, vinter fra 06.30 - 17, sommer til når solen går ned. Der er rigeligt græs. Vinterfold med sandbund, der er lagt store grangrene ud, de kan tygge i, der fodres med wrap 3 x dgl. Vi har skov ½ times skridt fra bopælen.
Mange Barbiedukker med tøj sælges- se også mine andre annoncer på MP.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udbud og efterspørgsel |
|
|
Jeg tror der med tiden vil komme flere opstaldningsteder til folk som gerne vil betale for hestevelfærd og samtidig vil have gode ridemuligheder. Det er korrekt som nogen skriver længere oppe, at de steder med ridehus ofte har kort foldtid. Og steder med lang foldtid eller løsdrift ofte ikke har ridehus. Det er to forskellige hestefolks segmenter, hippierne og yuppierne. Døgngræs eller ej, vi har valgt ikke at tilbyde døgngræs (jo om vinteren når græsfolden er helt bidt ned og alligevel skal omlægges), for vi har de heste der ikke kan tåle det. Men de er ude hele døgnet, for de går i løsdrift og vælger selv om de vil være ude eller inde. Jeg har længe overvejet at bygge eget ridehus, men er der opland til at betale både for Hit aktiv og ridehus i Storkbh med deraf følgende høje priser på opstaldning? For bygger jeg ridehus, så vil jeg ikke skulle risikere at bytte min dejlige hippie pensionærer som rider med let kontakt, med nordsjællandske hestedamer med strigler i Gucci tasker og med ambitioner om at ride GrandPrix ala moderne. De bedste hilsner Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jylland... |
|
|
...er bare bedre.  Jeg har prioriteret hestenes hverdag før faciliteterne. Min gamle hoppe er latent hostehest, og det sætter sine begrænsninger på, hvor hun kan stå. Hest nr. 2 blev anskaffet med kronisk bronchitis - mens nr. 3 ikke fejler det mindste. Så mine heste går i løsdrift. De har træpiller og får for første gang vandet hø (normalt køber jeg selv wrap til dem). Jeg har selv måttet købe træpillerne - halm er standard på stedet. Mine heste har deres egen fold, hvor de går ude døgnet rundt - året rundt. Løsdriften er 33 kvm med to udgange. Min fodervært er en meget rar og tålmodig mand, som accepterer, at heste (og deres ejere) er meget forskellige. Min den gamle tåler fx ikke sommergræs. Vi har et lille ridehus på stedet med lyngbund og en fin udendørs bane med muslingeskaller. Ridehuset er meget lille, men det er der - og har været super her i vinters. Jeg har så trailer selv og kan køre til både ridehus, strand og andet terræn. Vi har dog en bøgeskov i nærheden, som duer til mindre ture.  ...og jo, vi træner skam seriøst - dagligt.  I øvrigt er min den gamle nem at håndtere, mens den anden er en buller af rang, som trænger til opdragelse (vi arbejder på sagen, hun er jo ikke så gammel...) Måske du skulle overveje, om en trailer kunne være løsningen? Så kunne du vælge et godt sted til hestene - og køre efter de nødvendige faciliteter?
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| AnneHH... |
|
|
Det er da rart at vide og jeg tænker også, at selvfølgelig findes der da steder, som vi betragter som luksus, de skal bare lige findes  Keppie : - nej jeg søger ihvertfald heller ikke et Gucci sted . Jeg tror der er flere end man regner med, der savner. længes efter et sted der kan forene rytter luksus med optimal hestevelfærd. Selvfølgelig sætter økonomien sin ebegrænsninger, men og staldlejen øges eller folk skal betale dyre ridehuskort på nabogården, går vel ud på et. Jeg tror under ingen omstændigheder at dit sted tiltrækker Gucci madammerne , for de kunne jo ricikere at træde i en @!#$ på vel ud i løsdriften og hente en hest med pels . Fordommende længe leve 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Keppie...og andre... |
|
|
Ridehus vs. foldtid...vi har et prima ridehus, dog bruger jeg det næsten aldrig, da jeg er tur-rytter, hverken min hest eller jeg ynder at bruge tid i hallen. ( (men mange andre bruger det, flittigt, ca. 30 heste opstaldet) Dvs. selv om vi har et kanont ridehus, ja så kommer hestene også på fold fra tidlig morgen til sen aften. Dvs. det ene udelukker ikke det andet...(ikke i vores tilfælde) Min hest er opstaldet på et super luksus-sted, bortset fra at vi ikke har en skov...men vi kan jo ikke få alt...?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi Jeg misforstod |
|
|
dig jo også da du nævnte Troldestalden, tænkte "ah Gucci sted" (for nu at benytte den termonologi). Men fandt så ud af at det jo IKKE er det du leder efter, bare gode forhold for din hest + ridefaciliteter Hvis man er ligeglad med lysekroner i loftet mm så kan man godt finde gode steder, hvor de går op i hestevelfærd Både med bokse og løsdrift, hvor de også har hal, baner, skov uden at det behøver koste en formue at stå der. Men man skal forståeligt nok ud af KBH, enten i den ene eller anden retning, for KBH er dyr, uanset stedet man vælger. Keppie jeg tror aldrig at nordsjællandske damer vil blive tiltrukket af din stald, det er for "primitivt" med løsdrift uanset hvor fin den er. Den type gider ikke ud i regnen og hente en våd hest, de skal kunne gå direkte i hallen, der skal være fuldpas og masser af staldgang og STORE skabe til al deres udstyr. Konkurrence ryttere vil om vinteren også have et behov for en korthåret hest, hvis den er i hårdt arbejde, dvs. at der vil være et behov for dækken evt klipning. Så et ridehus vil nok ikke ændre dit klientel, på anden vis end at turrytterene vil blive sorteret fra. Så du vil få hippieryttere der gerne vil betale for at kunne have gode faciliteter tæt ved KBH. Dem er der sikkert en del af derude Ellers må du klone nogle af dem du allerede har 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gucci damer |
|
|
Der er Gucci damer der har en islandsk hest (bemærk de kalder dem ikke en islænder!!). Spøg til side  Det kunne faktisk være sjovt med en markedsanalyse på hestestalde. For det ER virkelig forskelligt hvad folk går op i og det kan ændre sig undervejs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gucci damer |
|
|
forbinder jeg med dem jeg kender fra Holte og Sporten. Det er bare et helt specielt klientel, som helst vil have at hesten bor i sin boks, så den altid er ren og pæn. Og den skal helst gå med dækken hele året, tænk nu hvis den valgte at lægge sig på en l*rt i sin 3*3 meter boks??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for kaffe |
|
|
Det kan man da kalde fordomme, så det basker - Jeg kommer godt nok fra det område du omtaler Janne, og har sikkert kommet alle de steder du også så pænt omtaler, men Gucci dammer og Gucci heste, det kender jeg altså ikke til. Vi opstalder heste og det er fuldpas, vores opstalderer vælger bestemt ikke fuldpas pga. at de ikke gider, men fordi de vægler at bruge tiden med deres heste - til keppie, at store folde skulle være lig med inget ridehus den passer altså ikke. Hos os har vi kæmpe vinterfolde med græs hele året, kæmpe sommerfolde, sandfolde, syge folde osv. osv. men vi har da alle faciliteter, rytterstue, ridehus osv. Jeg synes generelt at det er en lidt sjov debat, vi kan vel alle være enige om at vi har forskellige ønsker for vores hestes opstaldning og for vores eget hestelive, nogle ønsker små steder med meget lidt faciliteter andre ønsker store steder med mange mennesker og mange faciliteter Vi er forskellige og det sætter jeg rigtig meget pris på, ens penge pung er vel heller ikke ens og fordi nogle tager sig råd til kvalitetstid, behøver det vel ikke være en dårlig egenskab, jeg synes det er dejligt hestemennesker er realistiske og ser på den tid de har til rådighed og bruger den som de ønsker. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jette de eksisterer |
|
|
faktisk, hvis du ikke kan genkende dem, så ved jeg ikke om du har kigget rigtigt efter  Men du har ret, folk har vidt forskellige ønsker også til hvad de vil betale. Jeg ville gerne betale 3000 kr hver måned for løsdrift med fuldpas og super faciliteter. Men har faktisk fundet det samme til væsentligt mindre Og det ved jeg at trådstarter også har 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|