Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 skovrødgård - opstaldning?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 19:57

Hej alle hn'er


Er der nogen der ved o, Lars Thomassen på skovrødgård i birkerød har opstaldning af heste?

Evt. hvor længe de går på fold, og hvad prisen er. Hvilke faciliteter der er osv.


Jeg vil nemlig gerne have flyttet min hest til et mindre sted med noget mere fold tid. Jeg håber meget i ved det. ellers er der vel ikke andet at gøre end at gribe knoglen og ringe. Hvilket jeg jo må gøre uanset hvad, men det ville jo være meget rart at vide om de overhovedet opstalder andres heste.

tak for hjælpen på forhånd (:



Skal venskabet være bedst, skal det være fuldblodshest

Malik, min bedste heste-basse
0
0
Svar på denne tråd
 
 det tror jeg nok de gør
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 20:23

Jeg har stået dernede for 5 år siden, og jg tror da helt bestemt stadig de har opstaldere. dengang gik de på fold 5-6 timer. Det var så vidt jeg husker ret dyrt efter 'datidens' priser tror vi gav 3500 eller deromkring. måske det kun var 3200.

jeg hørte på et tidspunkt at priserne deroppe havde ramt 4000 men om det er sandt og om de holder det nu, det ved jeg ikke.


jeg ved ikke om det er lars/christina du skal have fat i med opstaldning eller om det er flarup. han er så vidt jeg husker stadig deroppe.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Hvad ligger jeg her for? Vi ligger hér som om vi havde en mulighed for at nyde en rolig stund

Venter jeg på at blive lidt ældre? ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak.
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 21:05

Mange tak. pt står vi på holte, så skidt pyt om det koster omkring de 4000. ved du om de har ridehus? Jeg håber at der er nogen der ved om jeg skal ringe til lars eller flarup. Men rigtig mange tak for hjælpen (:



Skal venskabet være bedst, skal det være fuldblodshest

Malik, min bedste heste-basse
0
0
Svar på denne tråd
 
 hej Nina
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 20:49

Hej Nina


De har et ridehus, men jeg er faktisk ikke klar over hvor stort det er, men jeg vil tro det er 20*60.


Jeg har hørt at de har venteliste men prøv at kør forbi en dag og hør dem ad.


Går det ellers godt med Malik og dig



Hilsen Amalie


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej Amalie
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 22:19

Hej Amalie.


Malik har desværre stået stille, lidt on/off - mest off - siden november. Han går pt. på sommer græs hvor han rigtig hygger sig, og vi lærer det mest basic horsemanship. Jeg vil prøve at finde et sted til ham her i nærheden hvor der er noget mere foldtid og så håbe at han vil komme sig helt. Vi har desværre aldrig rigtig fundet ud af hvad der er sket, men teorien er at han har fået lavet en fraktur på venstre fors hovben. Han er helt klart i bedring så jeg håber at vi til efteråret vil være godt i gang med genoptræning. Hvordan går det med dig og din nye hest. Står i på furesødal? hvordan er det? Jeg har kigget lidt på det, men blev lidt skræmt af at der ikke var ridehus.


Jeg håber meget at du har det godt.


Hilsen Nina



Skal venskabet være bedst, skal det være fuldblodshest

Malik, min bedste heste-basse
0
0
Svar på denne tråd
 
 det er kun 20*40
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 22:39

men det er en dejlig hal at ride i.


der er jo også egene i området med hal.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Hvad ligger jeg her for? Vi ligger hér som om vi havde en mulighed for at nyde en rolig stund

Venter jeg på at blive lidt ældre? ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Egene er jo en mulighed
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 08:13

Hej Nina


Jeg har flyttet ham til Lynge da vi har fået bil og jeg blev nød til at have et ridehus.

Men han er også syg, han fik konstateret strubepibe for 1½ mån siden, så han er blevet opereret og skal stå inde indtil oktober.


Kunne egene ikke være en mulighed, Ulrik er jo super flink.

Der kan du jo cykle til, ellers er der ørholm, der kommer de jo mere ud end på holte minuset må være at det er ret meget stald arbejde.


Jeg kender en del som er flyttet til Exmor, der kommer de meget ud men ridehuset skulle være ekstremt lille.





Hilsen Amalie


0
0
Svar på denne tråd
 
 æv bæv
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 10:16

Øv, jeg er ked af at høre det med dig hest, men det lyder som om han bliver fin igen.


Exmoor skal jeg ikke til, jeg har en gang redet i deres ride hus på en lille pony, og var ved at blive rundtosset, så vil slet ikke tænke på hvordan det vil føles på min. Lisbet som har det er også et kapitel for sig.


Jeg har overvejet egene, men har lidt droppet det igen da det tager ret lang tid at komme der op med det offentlige. Jeg havde part der oppe for 3-4 år siden. men det kan da godt være at jeg skal overveje det lidt igen. Jeg kan jo tage op og snakke lidt med dem der oppe.



Skal venskabet være bedst, skal det være fuldblodshest

Malik, min bedste heste-basse
0
0
Svar på denne tråd
 
 ørholm
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 19:03

er jo et selvpassersted, så man har både fodervagter og udlukning af hestene i stalden. samt indkøb af ALT. det kræver noget mere end både egene og skovrødgård hvor der jo er fuldpas.


Jeg rider iøvrigt undervisning på egene onsdag formiddag/mddag.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Hvad ligger jeg her for? Vi ligger hér som om vi havde en mulighed for at nyde en rolig stund

Venter jeg på at blive lidt ældre? ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 line..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 19:34

Det er også den primære årsag til at ørholm ikke er så interresant. Min veninde har en pony der, og jeg synes godt nok der er manget stald arbejde, hendes mor kan hjælpe hende så det er ikke så slemt, men mine forældre har ingen forstand på heste og har heller ikke mulighed for at fodre om morgnen, og det ville ikke være ret optimalt hvis jeg skulle gøre det før jeg skulle i skole.


Jeg tror jeg vil kører op og snakke med dem på skovrødgård i morgen. Men hvem skal man snakke med? Peter Flarup er jo i Hong Kong. Man kan vel høre nogen der er i stalden eller?


Er der nogen der kender Peter og andre der er på stedet? er det søde mennesker?


Er der nogen mulighed for undervisning eller skal man ud og køre?



Skal venskabet være bedst, skal det være fuldblodshest

Malik, min bedste heste-basse
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 11:05

jeg har hest på Skovrødgård.

Det er agnete der har lejet stalden fra 1.8 så det er hende du skal snakke med, Christina havde ikke rigtig lyst og tid mere.

Det er pænt dyrt..4425,- inkl alt.

Hestene kommer ud kl 7 ca og ind til frokost kl 12. efter frokost kommer bla. min hest ud igen pt.og ind kl 16.

der fodres inden fold om morgenen, igen kl 12 og igen kl 18. der gives hø kl 12 og kl 18. Der muges når hesten er lukket ud om morgenen, alle står på spåner. De står i en udestald med godt klima,(ca 35 heste) jeg har endnu ikke oplevet nogle hoste elign. Foldene er græsfolde, og de går enten alene på løbefolde el. i mindre små par, el. 3-4 sammen på store folde.

Ingen mudder af betyding, foldene er kuperede og kun en anelse mudder ved leddet.

Der er desværre kun et 20'40 ridehus med dejlig ny filtbund og spejl på hele den ene endevæg og et stort på en langside. Stor ridebane, og skøn passet sti hele vejen rundt om foldene (20-25min skridt)og meget kuperet..dejligt!

Skridtbånd (20kr for 23min).

Claus Jørgensen kommer ca 1 gang i md og holder weekendkurser(dygtig hestefys. og Dressurtræner)

Man må gerne have egen træner med.

Skoven ligger i baghaven(bogstaveligt talt)

Vandspiltove m. varmt vand.

Solarie.

Stor Vaskemask. til dækkener. (20kr)

Centrifuge. Alm. vaskemask.

Tørrerum.


Det er et dejligt sted med meget søde mennesker og en hyggelig varm rytterstue køleskab, håndvask, toilet,bord stole, elkedel, kaffe osv.

Søde staldansatte og meget hjælpsomme.


Desværre er der vist fuldt hus..


Skriv PB hvis du vil have tlf nr. eller vil vide mere..




Hilsen Margit




En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.


Livet er til låns-lev det fuldt ud!


Mor til den dejligste Benjamin 02.10.07


0
0
Svar på denne tråd
 
 så er vi landet.
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 20:57

Jeps, her 19.10 landede Malik på skovrødgaard. Jeg håber vi bliver rigtig glade for det.


(:


Jeg tror forresten han står ved siden af din Margit



Nina og Malik.


Folk vil så nødigt indrømme de piller næse, men alligevel mener de den er helt ren indvendigt?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt nyt nyt
Forfatter: 
Dato:  19-03-2017 06:52

nogle der kender til stedet nu efter Katrine Kragelund er flyttet hvem har det og udlejer? Mvh stephanie

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider