|
|
| opstaldningssted der har ALT-findes det? |
|
|
JEG SØGER IKKE OPSTALDNING !!! Hej HN'er  Vi er jo nogen som går og drømmer om vores eget sted med plads til heste  Når man har hest eller er omkring heste synes jeg ofte man støder på noget man mangler på opstaldningsstedet.. Så var det jeg tænkte om der faktisk er et sted i Danmark hvor de har ALT ?  Når jeg siger alt er det bl.a.: - Ridehus (helst 20x60)
- springbane
- dressurbane 20x60
- rotunde
- god bund på ovenstående.
- folde uden mudder til vinteren
- folde med græs til sommeren
- God stald med godt indeklima. dvs. god luft, højt til loftet, ikke for meget larm fra andre heste.
- store bokse med vinduer ud til.
- vandkopper der er frostsikret.
- grovfoder på fold om vinteren
- indflydelse på foder og adgang til meget grovfoder.
- MINIMUM 6 timers fold (gerne 8+)
- indflydelse på flok/foldkammerater
- sygefolde
- vaskeplads med koldt (og varmt) vand
- (løsdrift med opbinding ved spisning og adgang til grovfoder 24/7)
- GOD STEMNING I STALDEN OG PLADS TIL ALLE!
- proffessionelle staldejere og staldhjælpere!
- TOILET !
Så kommer der så luxus tingene (ikke krav): - skridtbånd
- dækkenhængere
- god plads til udstyr
- gode undervisere tilknyttet eller lovligt at medbringe egen.
- ekstra ridehal
- skridtmaskine
- ekstra bane
- rytterstue
Ja det er nogenlunde mine bud Det der står i parantes er GERNE men ikke krav. Tilføj gerne jeres bud og kom med steder som i synes opfylder de fleste krav - fortæl hvad de har og hvor de er  Gerne billeder 
-Stephanie HDR fletcher KØBES 17" fit 3,5 Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
|
|
Rimelige priser for staldlejen. Masser af godt stråfoder (her snakker jeg ik om 5 kg. men mere 10 kg. + alt afhængig af om det er pony eller hest). men tror desværre det bliver svært at finde! 
Vh Pernille Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon* & kattene Dina & Kailey. R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!! Klik: *Stald Royal* = Eller se min Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte lige |
|
|
Super turmuligheder! strand, skov, stier, marker, spring i skoven osv.... 
Vh Pernille Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon* & kattene Dina & Kailey. R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!! Klik: *Stald Royal* = Eller se min Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
tror ikke stedet findes Men kunne være sjovt hvis det gjorde.. selv hvis det var hos et stutteri eller lign. 
-Stephanie HDR fletcher KØBES 17" fit 3,5 Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det har vi |
|
|
Det drømmested du snakker om, det har vi!! altså lige bortset fra punkt 1,2,3,4,5,9,10,15, og 16......... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
Eveline Haha ja man kan jo sige at for hestens vedkommende så er det jo ganske okay ... Men for os som mener hesten ikke skal fede den hele vinteren så mangler man de første punkter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg venter |
|
|
Gider I sende mig en besked, hvis I finder det der sted, som omtales? Så kommer jeg nemlig på banen og melder mig som pensionær!!
Erfaring er en åbenbaring
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Vi har mange af punkterne 8 store folde sygefold store bokse...nogle udendørs, de andre med vinduer ud til, som kan åbnes Mulighed for al det grovfoder du vil ha, også på folden. "Løsdrift", dog ikke med opbinding, men med "skur" og masser af læ (træer) Ridehus springbane dressurbane ekstrabane Rotunde (roundpen) Mulighed for eget foder Rytterstue Sadelrum skabsrum masser af natur rundt om hjørnet(skov med masser af super ridestier og en større plantage lidt der fra) og STORSLÅET natur i skridtafstand (hede, naturforhindringer, skov og Vesterhavet) solarium Masser af foldtid (8-10 timer) to vaskepladser (dog kun med koldt vand) Indflydelse på floksammensætning (min går med 3 hopper og en vallak, fordi det er en homogen flok, og der er 5 forskellige flokke delt op på denne måde, hvoraf kun de to er ren vallak og hoppemark) God bund i ridehuset, som meget jævnligt vandes og harves. Ekstremt godt kammeratskab, hvor der rides alt fra ren hygge til landsplan. ...og toilet. Vi har også sodavandsautomat og kakaomaskine, som funker indimellem. Elsker "min" gård... 
Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
Zahrah lyder lækkert!! Men synes der er mange steder der har det som du nævner og som så liiige mangler de sidste luxus ting  Men det lyder som et fund. Så er det vi skal vide hvor det er og hvad stedet hedder  jeg havde glemt solarium på min liste!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Stedet ligger i Esbjerg og hedder Stald Lambert, og er ejet af landet to mest hyggelige og flinke personer ...og det var en af de ting jeg glemte at nævne...HYGGELIGT...det er det ord vores stald(e)/gård er indbegrebet af...der er ingen snobberi og klikedannelse...skønt, skønt sted.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rydbjerg |
|
|
- dressurbane 20x60 udendørs
- rotunde
- folde uden mudder til vinteren
- God stald med godt indeklima. dvs. god luft, højt til loftet, ikke for meget larm fra andre heste.
- store bokse med vinduer ud til.
- (løsdrift dog uden opbinding ved spisning men adgang til grovfoder 24/7)
- TOILET og bad!
- skridtbånd
- dækkenhængere
- god plads til udstyr
- gode undervisere tilknyttet eller lovligt at medbringe egen
- rytterstue
Ovenstående har vi på Stutteri Rydbjerg i Velling ved Ringkøbing, og koster 2000 kr. i måneden med tillæg på 200 kr. for spåner. Der er desuden ingen begrænsninger på mængden af grovfoder - så længe hesten spiser op! Monark får f.eks. grovfoder tilbudt 4 gange daglig, da han er på opfedning igen... Derudover er der ridehal på ca. 18x40 med fin bund!
Med venlig hilsen Zooropa - Anne ** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth... * *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
lyder lækkert  så på et tidspunkt et sted på mp der lå på sjælland og var helt nybygget... de havde skridtmaskine med tag nogen der ved hvad stedet hedder? Mender de havde en ret simpel hjemmeside?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har vi! |
|
|
Når jeg siger alt er det bl.a.:
- Ridehus 20x40
- springbane
- dressurbane 20x60
- rotunde
- store folde uden mudder til vinteren
- store bokse med vinduer ud til. + udebokse
- sygefolde
- (løsdrift med opbinding ved spisning og adgang til grovfoder 24/7)
- TOILET ! - vores med varme
- SOLARIUM
 - Vaskemaskine
Så kommer der så luxus tingene (ikke krav): - dækkenhængere
- god plads til udstyr
- rytterstue med varme
- gratis kaffe/the + sodavand til MEGET rimelige priser
- Turmuligheder uden at skulle på vej, direkte fra stalddøren ad gode naturstier til dejlig skov 5 min skridt derfra.
Jo - vi har vist det hele og lidt til. Prisen er 2000 kr pr. md og inkluderer: - ud/indlukning alle 7 dage
- Udmugning alle 7 dage
- Fodring 3 gange dagligt
- Halmpiller i boksene
- Grovfoder efter ædelyst
- Fuldfoder (el. medbring dit eget mod nedslag)
Det ER et luksussted! Beliggende smukt i Naturskønne Sorring ca. 15 km fra Silkeborg C og 25 km fra Århus. Det er det bedste sted jeg nogensinde har været - og alle hestene trives bare så godt. Det er et privat sted, hvor ejer avler springheste. Alt er opdelt så der er ro og fred i alle staldafsnit og alt fungerer bare. Alt der går i stykker eller mangler - A L T - bliver ordnet med det samme, og der er altid pænt og rent. Så jo - det findes!  Kh. Nadja - en meget, meget lykkelig opstalder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øj mand... |
| Forfatter:  |
Nordheden |
| Dato:  |
14-12-2010 08:49 |
|
Hold da helt op Nadja.. hvor lyder det fedt det sted  *ønsker sig en bil*
(Mirella) Brun III hoppes fortid søges.. Se billeder på præsentation. Købt på Djursland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stald Egely. |
|
|
Vi har det  Hold nu fast: 20x80 ridehus 20x60 bane (selvfølgelig med vandingsanlæg på begge) stor opvarmet rytterstue opvarmet ryttertoilet store skabe til hver boks opvarmet sadelrum vandspiltov (4 ialt) dog kun koldt vand. sygefolde (mudderfri) store græsfolde store vinterfolde (også græs om vinteren) mulighed for selv at bestemme hvilken hest din hest skal gå med (i vist omfang) Grovfoder på folden (man skal selv sørge for at lægge det ud) grovfoder (så meget som man har lyst til)(mod mer pris selvfølgelig) Eget fodervalg fodring 3 gange dagligt skridtbånd solarium turmuligheder masser af spændende arrangementer og kurser. Store bokse (de fleste med eget vindue) lyse stalde (som lever fuldt op til loven om hestehold) direkte adgang til ridehus fra stalden (skønt om vinteren) frostfrie vandkopper. Dygtige undervisere på stedet (lovligt at medbringe egen) Sidst men ikke mindst fantastiske staldkammerater og en fantastisk god stemning   Stort set alt kan lade sig gøre, staldejer er super samarbejdsvillig, og man kan få det stort set som man gerne vil have det.. mvh katja
En hest er altid en hest- Men en rytter uden en hest, er bare et menneske!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Gitte ♥Ryan♥ |
14-12-2010 09:13 |
|
I mine øjne er det meget individuelt hvad der er det perfekte opstaldningssted. Personligt har jeg ikke en hujende hattefis at bruge alle de ekstra ting til som nævnes for at opfylde kriteriet for et drømme opstaldningssted. Jeg har just fundet mit drømme opstaldningssted. 10 km fra min bopæl, løsdrift m. kvalitets wrap ad libitum, fri adgang til vitaminer og mineraler. Ridehal, hygge og masser af socialt samvær, børnevenligt med bla legplads og undervisning for de helt små dvs 3-4 år gamle, gode tur muligheder osv osv. Og så er prisen meget rimelig for hele herligheden  Glædelig jul fra Gitte
Man kan hvad man vil Det er bare et spørgsmål om vilje 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rhsrthsrtrs |
|
|
Hold da op... Gid man boede i Jylland...Hvis man finder et sted med det du beskriver (eller sådan tæt på ihvertfald), så koster det over kr 4500 i Nordsjælland!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ork jo... |
|
|
....sådan et sted ligger der lige et stankast fra mig, men jeg vægter hestevelfærd højere end varme på toilet, dækkenhængere osv. højere. Jeg har dækkenhængere og jeg har også varme på mit toilet ( jeg har jo hestene her hjemme ) men hvad der er vigtigere er a hestene behandles individuelt korrekt og at hverenkelt får fold, og foldtid efter dens behov, at der bliver ordnet stald og at ingen menneskelige hystader kommer og syntes at de lige skal have et par på hovedet for ikke at gå pænt i snor osv. At jeg kan tage den på stald alt efter vind og vejr og vælge den fold som passer efter vejret fra dag til dag. At der er åbne bokse hvor hestene kan hygge over kanten og at hestens nabo er en ven. At vi har den i hænder mange gange om dagen så vi straks mærker om de er som de plejer eller om der er noget galt. Og ikke mindst at de får masser af kys og kærlighed hver dag. Nåre jo..... Vi har også 20*60 ridebane Masser af folde Læskur på vinterfolden Frostfrie vandkopper på alle folde Vaskeplads Kæmpe sadelrum Dækkenhænger Turmuligheder Hestetrailer og trækbil Ridehus i køreafstand (20 min) med beridder i dressur. Hygge og god stemning i stalden Wrap ad libitum Ordentligt foder
PrinsesseGuldHår Lykkelig ejer af 3 tinkerbasser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu står |
|
|
der jo ingen steder, i det folk skriver, at deres heste bliver behandlet dårligt bare fordi de står et sted der har en masse faciliteter de to ting går altså ikke hånd i hånd!! For mig er det vigtigste da også at min hest trives, det er da det vigtigste for alle går jeg ud fra, men nu var det ikke det tråden handlede om  Jeg har selv plads derhjemme til alle mine heste, og der får de det også lige som de gerne vil have det, men der er ingen tvivl om at når ridedyrets pause er overstået så skal han tilbage til Egely, for der bliver hans behov tilgodeset nøjagtig som når han står hjemme hos mig og jeg ved at staldejers frue er så fintfølende på deres behov og personlighed, så ved den mindste ændring får man besked. Jeg er 200 % tryg ved at min hest er i deres varetægt, også skal man ikke kimse af at der altså er flere folk til at holde øje med ens hests velbefindende, end når man har dem hjemme. mvh Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| steder på Sjælland ? |
|
|
Nu har vi hørt om fler steder i Jyland, men hvad med os der søger på Sjæland ( Roskilde områet)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Egely.. |
|
|
er Sjælland  nærmere betegnet Lille Skensved mvh Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opstaldning |
|
|
Jeg synes det sted mine er opstaldet er det perfekte sted  Vi har: - Ridehus 20x40
- Udendørsbane 20x60
- God bund på ovenstående.
- Folde uden for meget mudder til vinteren
- Folde med græs til sommeren
- Luftefolde med god bund
- God stald med godt indeklima. dvs. god luft, højt til loftet, ikke for meget larm fra andre heste
- Store bokse med vinduer ud til (Kan dog ikke åbnes)
- Vandkopper der er frostsikret.
- Grovfoder på fold om vinteren
- Indflydelse på foder og adgang til meget grovfoder.
- MINIMUM 7 timers fold (og mulighed for døgnfold om sommeren)
- Indflydelse på flok/foldkammerater
- Vaskeplads med koldt og varmt vand
- TOILET !
Så kommer der så luxus tingene : - dækkenhængere i opvarmet rum
- god plads til udstyr med trense- og sadelknægte
- rytterstue med køkken og udsigt til ridehallen
Og så synes jeg ovenikøbet det er billigt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender godt Egely |
|
|
og ville rigtig gerne der ud, men ved ikke om det er lidt for langt væk, da jeg kun har en knallert og pt. kommer fra Roskilde, håber på i løbet af næste år at flytte tilbage til Viby sj Alice
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
Britthn |
14-12-2010 11:29 |
|
Det perfekte sted er vist individuelt. Jeg har ikke brug for alle de ting, som står på listen...Men dér hvor jeg har mine heste opstaldet, er der alt, hvad jeg og hestene har brug for. Jeg synes faktisk, at det vigtigste punkt er en staldejer, som er dedikeret - som er super hjælpsom, og hvor man altid kan få et godt råd. Ellers ved hun, hvem vi skal spørge. Og så er hendes udgangspunkt ALTID hestenes velfærd  Når man som jeg har et job, hvor tingene kan udvikle sig, så jeg ikke kan nå i stalden, er det guld værd at vide, at hestene ikke mangler noget! Men faciliteterne er da: Ridehus 20x40 Stor ridebane Gode folde - hopper og vallakker går for sig. Plagene går i løsdrift Meget foldtid - mindst 8-10 timer hver dag året rundt. Om sommeren nok 15-17 timer - ridehestene er ikke på døgnfold. Avlshopper og plage er... Der kommer dygtige undervisere udefra Vi giver selv hø/wrap, så hestene får, det vi synes, de skal have Sadelrum med lille toilet Et godt sammenhold - og en hyggelig stemning 
Kh. Britt Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste BH sælges: Freya Millie, str. 34 G (75 G). Hvid med blonder. Aldrig brugt. 300 kr. incl. forsendelse - eller 275 kr. afhentet i Slagelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
tak for input allesammen  Nu ved jeg jo godt at det er individuelt hvad man drømmer om og hvad man har brug for. Men synes jeg har stået og tænkt over alt det nævnte som manglede og derfor bliver det til "drømmestedet" Så gerne flere input om hvor der findes disse steder der har alt  og husk gerne links hvis de findes og ellers navn og placering 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Egely |
|
|
er fantastisk. Og jeg vil da lige suplere at udover det er nogle utrolig kompetente mennesker der har stedet, så er vores medpensionære også utrolig skønne. Det er lang tid siden jeg har stået et sted, hvor folk har været så hjælpsomme og åbne, tiltrods for vi er mange mennesker (vel ca 30 pensionære) og har alle hver vores ideer om hvordan man kan træne en hest. Det eneste vi mangler er faktisk en vaskemaskine til dækkener. -Kom jeg til at tænke på den anden dag  Så ville det også være perfekt! (forresten Katja, du glemte at fortælle om vores GRATIS massagestol ).
Mvh. Tine Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Alle de faciliteter jeg beskriver i mit indlæg, koster mig 1300 pr måned..dog eksklusive hø/wrap. Derudover glemte jeg at nævne, at der er tre yderst kompetente undervisere på stedet, og at man er mere end velkommen til også at invitere sin egen. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|