Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Blærebetændelse? Øv!
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 19:39

Ja det er hvad lægevagten nu har sagt jeg har, det gør ondt når jeg går, og jeg frygter at det bliver værre.. Det kom simpelthen snigende, ud i det blå i løbet af de sidste to dage. Og det er KUN blevet værre i dag..

Har i nogen gode råd? Jeg har aldrig haft blærebetændelse før, så aner ikke råd omkring sådan noget. Har dog søgt lidt rundt på nettet, og fundet ud af at jeg skal drikke massere af vand (skøn ting, for man har jo lige præcis lyst til at tisse.. eller )

Kom endelig med husråd! :-)

- Med den skønneste Ofeigur.
Tit øjet må tindre og læberne le for at skjule det indre, som ingen må se.

0
0
Svar på denne tråd

Tranebær
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 19:43

Nok svært at skaffe nu, men tranebærjuice er kendt for sine gode egenskaber mod urinvejsinfektioner.

SÅ, ned og købe det i morgen.

Rigitg god bedring.

Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

drikke
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 19:44

Drikkeer lige hvad du skal. For det skal tisses væk. Jeg plejer at drikke et stort glas vand hvert kvarter i to timer, Det virker!

Du kanogså drikke appelsinjuice eller kamillethe, men i de mængder synes jeg vand er nemmest at drikke.

Sagde Charlotte med springer spaniel hvalpen jack.

- Jeg tror altid det bedste om folk-

0
0
Svar på denne tråd

Øhhhh....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 19:46

Din læge har konstateret du har blærebetændelse, men du har ikke fået behandling? Det forstår jeg ikke! Det er enormt smertefuldt især at tisse og det skal man bare hele tiden :(

Ellers er mit eneste råd masser af vand - vanddrivende the - c vitaminer.

God bedring!!! :)

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

OG

"Lille" Mand

Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P

"Kun med hjertet kan man rigtigt se, det væsentlige er usynligt for øjet"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 19:47

Jeg har døjet med blærebetændelse mindst én gang hvert år, siden jeg var helt lille. Blærebetændelse er bare SÅ irriterende Men som du selv har fundet ud af; drik en masse væske! Og så skal du sørge for at holde dig varm. Ingen tynde bukser når du går ud i kulden.

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 19:47

det er godt med alle de råd :-).

Og vagtlægen ville sende en recept, så jeg kunne få noget pencilin mod det. Men jeg overvejer at ringe op til min egen læge, så jeg også kan blive tjekket for en sikkerhedsskyld, da vagtlægen gjorde det telefonisk.

Og som sagt har jeg aldrig haft det før, men ja det føles meget ubehageligt..

- Med den skønneste Ofeigur.
Tit øjet må tindre og læberne le for at skjule det indre, som ingen må se.

0
0
Svar på denne tråd

øv altså
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 20:02

Jeg har lige overstået min anden omgang blærebetændelse i år... Jeg får det flere gange hver vinter.

Jeg er blevet undersøgt og der er ingen forklaring på hvorfor. Jeg er dog nået dertil nu hvor jeg ikke længere får penicilin, da det lavet total kuk i resten af kroppen når jeg skal ha det i hele vinterhalvåret.

Mine råd er... Drik tranebærsaft og drik rigtig meget vand.

Ja man skal tisse hele tiden (hvilket man jo skal alligevel) men når man har drukket meget gør det ikke ondt.

Hold dig varm... især omkring lænd og fødder

0
0
Svar på denne tråd

Honeymoonitis
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 20:08

Men, det er nok ikke, dét, du har- giver lignende symptomer.

Under alle omstændigheder, kan man få tranebærjuice på apoteket, i Matas og sommetider i Fakta.

Det smager af H til, men hjælper. Ellers kan C-vtamin gøre det, men er længere om at virke.

Hvis du har feber- skal du tage antibiotika.

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 20:15

Jeg har blærebetændelse 4 gange om året.

Jeg får det så let - Hvis jeg f.eks. ikke har været klædt på ordentligt.

Men blærebetændelse kan også komme, hvis man glemmer at tisse efter seks.

Jeg drikker vand, og holder mig indtil jeg virkelig skal tisse, for så "renser" man blæren - Ellers kan en alm. øl også hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd

Avavav!
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 20:40

Det får jeg også tit .. Men som det er sagt: TRANEBÆRJUICE! Drik ALT muligt, så du skal tisse.

Men du får også lige de råd jeg fik af min mor sidst :

INGEN g-strenge om vinteren!

Tis efter sæx! (Det er en måde at du nogle af de bakterier ud, der føres .. op.)

Monica <3

Gudesmuk, knapstrupper og stjernen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd

Gyldenris-te
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 22:45

Jeg har de sidste år haft blærebetændelse én gang om året...Og det havde jeg igen for et par måneder siden...På min venindes anbefaling drak jeg gyldenris-te. Det råd kan jeg kun give videre!

Drik mindst et par store krus om dagen i 7-10 dage - og så var det i hvert fald ovre for mit vedkommende. Og det uden at spise piller...

Gyldenris-te smager ikke af så meget - og jeg er faktisk blevet ret vild med det :-) Jeg køber det i den lokale helsekost-butik.

Kh. Britt

Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste

BH sælges: Freya Millie, str. 34 G (75 G). Hvid med blonder. Aldrig brugt. 300 kr. incl. forsendelse - eller 275 kr. afhentet i Slagelse

0
0
Svar på denne tråd

av blærebetændelse
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 00:20

Av av det kender jeg godt.

Det gør ondt helt ud i arme og ben og de yderste kapilæer, bare man skal tisse.....!!

Drik som foreslået tranebærsaft, eller bare almindeligt juice, hvad som helst for at fortynde urinen.

Derudover kan det hjælpe at smøre de ædlere dele med mentholatum, det tager lige toppen af ubehaget. :-)

0
0
Svar på denne tråd

for at vide med
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 06:10

sikker hed at du har urinejsinfekton ( er træt af folk kalder det blærebetændelse!) skal din urinprøve dyrkes.

Urinvejsinfektion er colibakterier der er trængt på i urinrøret og op i blæren, hvor der er perfekte betingelser for at de formerer sig. De kan ikke "tisses ud" alene, der skal en penicillinkur til.

Hvil i fred min smukke Tulle. Du vil aldrig blive glemt!

Vil du være blandt de coole? Så rid de gule!

0
0
Svar på denne tråd

av av av av
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 08:43

fik os ofte blære betændelse før.... og fandt ud af at det skyldtes en dejlig kold sadel om vinteren... så på ed en lamme skind over sædet og jeg har aldrig haft det siden..

og ja som alle andre drik drik drik

part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider