Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

en lille mus!
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 12:32

næææh!

vil i tro, jeg fandt en mus igår!

jeg gik nede i skuret(løsdriften) og nussede med foder til min hest (ryddede op på spande og bøtter osv..) og så hang der en jakke (som har hængt der længe).. jeg tog fat i det ene ærme for lige at se hvad det var for en jakke, og LUR MIG så sad der den sødeste lille mus inde i en fold og kiggede ud på mig!

jeg skyndte mig at finde en tom bøtte for at se om jeg kunne fange den, men det lykkedes ikke.. men hold da fast hvor var den sød!!!

(jeg behøver ikke pointere at jeg hellere vil dele løsdriften med musene end jeg vil med edderkopperne vel?)

hvad vil i egentlig helst møde i stalden?? en lille mus eller en edderkop?

personligt hyler jeg op på uforståeligt sprog, springer op på en stol, skrigende og pegene, når jeg ser en edderkop...

men musene.. de gør mig INTET! jeg synes de er hyggelige!

www.kl-foto.webs.com

tag endelig et kig :D

0
0
Svar på denne tråd

spindlere
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 12:43

Jeg synes også musene er nuttede og at edderkopperne helt sikkert angriber så snart man vender ryggen til dem, -men jeg vil altså hellere have edderkopper end mus i stalden, da mus jo gnaver i ting, og museekskrementer kan forgifte hestefoderet.

It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground

Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved....
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 13:20

... at begge dyr ER der, men vil egentlig helst slippe for dem.

Musene er kære at se på, men gnaver hul i fodersætte og efterlader ulækkerier.

Edderbobberne er generelt bare KLAMME - og dem vil jeg helst slippe for.

Ingen af kræene kan få mig til at hyle og skrige (undtagen den eddebob der engang landede i mit hår og tilbragte mindst 15 minutter der (jeg troede bare det var lidt kolort hvirvlet op af kvierne i naboboksen, og kunne ikke få det ud). Lige da den faldt ned var jeg parat til at blive kronraget for at få edderbobfodsporene væk fra mit hoved. Det gik dog over da jeg kom hjem og blev kogt i et meget langt bad)

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

100 gange hellere edderkopper
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 19:31

Som jeg er stærkt fobisk overfor...

Mus gnaver i alt (også i elektriske ledninger!) og tisser og besørger på ALT. Musetis lugter virkelig grimt, desuden kan man få musetyfus.

Prøv lige at rydde samtlige køkkenskuffer efter musebesøg- alt, der ikke kan vaskes i Rodalon er lige til at smide ud....

Jeg kan godt få ondt af de mus kattene hiver ind, og jeg siger da også UFF!, hvis jeg ser éen. Men jeg er ikke fobisk med dem.

Næ- fugle (og andet flyvende, fra str sommerfugl og op) indendørs, så skal i se éen, der kan løbe ud hurtigere end et smurt lyn. Så er selv den største husedderkop bare lidt klam.

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

musesygdomme
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 11:59

nu var det ikke lige sygdommene jeg tænkte på.. for det er selvfølgelig også træls :)

noget helt andet er jo insekter... AD! myrer og andet i den størrelse er okay...

men når der kommer en stor oksebille ind i stalden og synes den skal flyve rundt der, så er jeg altså også ved at dø...

jeg tror bare at kryb generelt kan få magten over mig bare de løfter vingerne eller et ben...

UFF!

jeg kan vidst bare bedst lide pattedyr... og så lige høns.. de er også gode nok :)

www.kl-foto.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

mus....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 12:10

Generalt har jeg ikke det helt store imod mus, så længe jeg ved nogenlunde hvor de er. edderkopper kan jeg ikke ta'!

Jeg arbejde engang i en galopstald, om morgenen stod alle staldhjælperne og snakkede i udstyrsrummet, jeg gik ind og tog min sikkerhedsvest på, da jeg skulle til at spænde den, mærkede jeg nogle små klør, der styrtede ned i nakken på min trøje! (en lille mus, der åbenbart havde ligget på lur i min sikkerhedsvest...)
Er du gal hvor jeg panikkede, jeg skreg og hoppede rundt, mens jeg smed tøjet og stoppede ikke før jeg stod i bh foran staldpersonalet, der var flade af grin.

Siden da har mus været knap så populære hos mig. Det er nogle år siden nu, men jeg husker stadig præcis følelsen af de små mussefødder i min nakke... brrr...

Mvh.

Nielsen.

For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 16:00

jeg sys slet ikke at mus er nær så slemme som rotter - heller ik i den ballade de laver. Jeg ahr ik oplevet det i hvert fald! Rotterne der imod har lavet megen ballade, og de skider som en i hedehulehel*ved. Man fatter jo ik de kan indeholde så meget lo*rt!!!!

Edderkopper og insekter er jeg ligegladm ed så længe der ik er 100.000 fluer, og hestebremser ect.

Edderkopper kan kravle som de vil - dog ik på mig mere for er blevet bidt = av og infektion.

Svaler er hyggelige og jeg er ligeglad med de ski*der og bygger rede inden for- så gør man bar rent.

Elsker dyr hehe

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

bidt?!
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 08:38

UF!

hvad var det for en edderkop der bed dig? jeg skal da vide hvad det er for nogen der gør det

www.kl-foto.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

det kan alle
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 08:42

edderkopper jo gøre- det her var en meget lille en af slagsen, men den sad i mit ærme og blev dermed klemt og bed så fra sig.

De kloge siger de ik kan bide gennem hunden, men både min moster ogj eg har prøvet det og vil påstå det ik passer

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

ad ad ad!
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 08:47

nu hader jeg dem endnu mere...

adr!

www.kl-foto.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider