Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Det er koldt.. Men..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 18:15

Hej i kære Hnér


Der må være en masse som mig som går i disse dage og tænker "Og hvorfor er det lige jeg har denne sport" Når man må trække i flere lag tøj og trække hatten godt ned om ørene, før man drager ud til hesten, som jo skal have noget motion..

Og når man så sidder på hesten, og ikke kan mærke ens tæer i ridestøvlerne (som der bestem ikke er indbygget varme i) og fingerne er noget man engang kunne mærke..

Og så er det ikke engang rigtig koldt endnu..


Puha jeg skal godt nok lige til at vende mig til at det er blevet kold.. Og mærkeligt nok kommer sætningen "Og hvorfor er det lige jeg har denne sport" altid op lige den første stykke tid af kulde perioden.. Men heldigvis er der jo så mange glæder, så når man har vendet sig til det, kommer man også igennem vinteren..


Der må flere end mig, der lige skal hive sig selv i nakken for at komme ud i kulden de her første dage hvor det er koldt, men som alligevel kommer afsted, for hesten skal ud, om man så skal fryse kroppen..:)


Hilsen Trine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hård årstid
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 18:27

Jeg synes så ikke at det er koldt (endnu), derimod generer det mig meget at det er så mørkt og vådt.


Jeg kæmper ihærdigt for at ride noget der minder om dressur, på marken som bliver blødere og blødere, og det er heller ikke jordens mest eksotisk oplevelse at ride turen frem og tilbage i vejkanten iført reflekser og lygter, bare fordi rabatten dér er god, og man kan få den motion her som ikke kan fås hjemme på marken uden at man ville pløje den fuldstændigt op.


Heldigvis har jeg en mægtig sød hest, trafiksikker, mørkesikker og hundesikker ;-)


Men - vi mangler noget solskin, de lange aftener, og en græsmark der kan tåle at man rider på den :-)


Heldigvis bliver det jo lysere igen om 1½ måneds tid, dvs. at om 3 måneder bliver det tidligere lyst end det gør ligenu.... suk - det var en lang udsigt....

0
0
Svar på denne tråd
 
 vinterridning
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 18:36

Jeg er nu heller ikke skidebegejstret for vinterkulden men jeg må alligevel indrømme at det er lidt skønt at trække i overtøjet og ride en tur på en vinterglad hest med tyk bamsepels. sådan en herlig frostvejrsdag hvor himlen er knaldblå, solen skinner og ponyen okser afsted i raskt tempo og puster varm ånde ud i vinterluften

Og når man så kommer hjem og er mildest talt dybfrossen, så ska´man bar´ha´en kop varm kakao og nogle æbleskiver -eller en go håndfuld pebbernødder for én af de få upture ved vinteren er jo julen!




Hilsen JP


Sydhavsøernes Beslagsmedie

"Kvalitetsbevidst hovpleje

og højt serviceniveau"


Åben for nye kunder på lolland,falster og sydsjælland -ring/sms 60159930


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vinter dage
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 18:53

Jeg har nu ikke noget imod vinteren, medmindre at vi får ligeså meget sne som sidste år, for så bliver det lidt svært at få hestene ud


Jeg er så heldig at have dem hjemme, men ja når man er sent hjemme og det er mørkt så mangler jeg nu også ridehuset, men der er lys på vej, da vi sætter nogle lamper op, så kan jeg ride om aftene


Men jeg ville gerne undvære vandet, for jeg vil give Tordenskyen ret.

Jeg kæmper også med vand på marken som bliver blødere og blødere, og det vil ikke synke, da vi har meget ler i jorden


Men når jeg så kommer ind,så er det ind til varm te eller cacao og en lun bolle se det er hygge

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 18:55

Tja, nu har jeg ikk ridehest for tiden, så varmen i stalden får jeg bedst ved at muge og strigle :p


Tilgengæld har jeg prøvet frost.

Red nytårskur for dronningen og det blev til maaaange timer i bidende kulde og 4 lag tøj. - For at have den mindste chance for at holde varmen havde nogen af os fundet små smarte varmepuder, som vi så puttede i rideskøvlerne og i handskerne.

De hjalp helt vildt meget og gjorde turen meget nemmere :D


Vi købte dem på kasernen, men de kan os fåes i de fleste jagtbutikker.

De skal bare ha ilt, rystes lidt og så varmer de i op til 8 timer!



Mvh Anne




Anne


PG Allways My Choice

RIP Røde. Vil altid huske dig!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fra den anden side
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 19:24

Tjae,


Jeg kan godt se alt det I siger, og følge jer i at det er koldt, mørkt og vådt! Alligevel går jeg hver eneste dag og glæder mig som en idiot til at jeg kan være med i "brokke"koret til næste år, hvor jeg selv har en dejlig mule at tage mig af


Jeg har nemlig købt mig et føl, som jeg får herop til foråret, og IH hvor jeg altså glæder mig!


(Så blir det spændende at se om jeg kan huske det savn jeg ahr nu næste år ved denne tid -I husker mig lige på det, ikk´?)


Mvh Britt


The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd
 
 000000000000
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 19:43

Lige et lille tip fra mig til at holde varmen i støvlerne. OG DET ER IKKE EN JOKE: I nogle jagtudstyrsforretninger kan man købe uldne sokker med batterier. Jep batterier. Man putter 2 batterier i sokkerne og vips har man lune tæer på hele turen. ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også i sne og slud skal hesten ud
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 21:03

Ej det kunne være man skulle anskaffe sig sådan nogle varmepuder, det vil kun bringe lykke.. For sådan nogle læderstøvler er godt nok kolde..


Jeg må nu også indrømme som JP The Farrier også siger.. Så er der ikke noget så skønt som at tage på tur en frostklar dag (så længe man er pakket godt ind)..


Tror også jeg piver lidt mere i år, fordi jeg går en vinter i møde uden ridehus (efter 5 år med, har dog haft år jeg red ude kun, men det er over 5 år siden), så det er bare ud i kulden..Så krydser alt hvad kan krydse for at det bliver en mild vinter, da jeg er stævne rytter, og gerne skulle være klar efter skadespause til at starte igen i startet af det nye år.. Men hvad ellers må det bare udskydes.. Eller jeg må have gang i traileren og hen til der hvor jeg en gang i ugen for undervisning, og ride i deres hal..:)


Hilsen Trine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider