Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Grrr Bil og mekaniker :-(
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 13:23

Har en meget dårlig mavefornemmelse omkring min bil som har været til mekaniker og skal afhentes her i eftermiddag


4 nye dæk og en håndbremse som ikke duede - snakkede med dem igår og de sagde de ville ringe omkring middag for bagbremsen havde "drillet" lidt.


De ringer ikke, så nu har jeg lige ringet - tingene har stadig "drillet" lidt, men den kan afhentes kl. 15.


Kender I det - jeg tror det er en meget stor regning jeg får


Og jeg tror de snyder mig så vandet driver...



MVH Janni


Nu i dyrenes vold :-)









0
0
Svar på denne tråd
 
 undre mig
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 13:32

undre mig over at det skal tage flere dag !


- på det værksted hvor min mands arbejder vil sådan rep. max tage 1,5 til 2 timer






Hilsen Hanne




- R.I.P. Chanel 11.april 1991 - 9. februar 2010 elskede og savnede


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja AnneLJ
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 13:35

Jeg håber selvfølgelig at det er fordi de har skullet have "stumperne" bestilt hjem.......


Men som sagt meget dårlig mavefornemmelse jeg har




MVH Janni


Nu i dyrenes vold :-)









0
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår dig godt....
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 13:59

Nu er jeg så heldig at min far er mekaniker og han har næsten altid lige kunne klare min dyt.


Men min veninde kørte sin bil på værksted fordi den skulle synes. Hun fik et tilbud på hvad der skulle laves og en pris, og besked på at hente den nogle dage efter.


De ringer så dagen efter hun har afleveret dne og fortæller at de har fundet yderligere fejl og at regningen vil løbe op på lidt over 10.000 kr. Desuden skal hun bare lige vide at hun skal medbringe pengene da de ellers ikke vil udlevere bilen.


Synes det er fair nok at de vil have deres penge ved afhæntning men da prisen pludselig er en del højere end aftalt ja så har min veninde ikke de penge.


Hun bliver nødt til at låne af sine forældre for at få sin bil.


Desuden kører hun den til syn hvor de opdager at hendes bremser (som skulle være skiftet) ikke var skiftet men bare taget ud og gjort rene og sat i igen - men hun har altså betalt for nye.


Dette gjorde at bilen ikke gik igennem syn og hun måtte yderligere betale for ny syn tid og derefter starte en kæmpe kamp mod værkstedet.


Jep jeg elsker virkelig min mekaniker far. - Må dog sige at de enkelte gange min bil har været på værksted da har jeg altid fået et skriftligt tilbud først og så er det de penge de får og ikke en krone mere medmindre jeg siger ok for det - og det har faktisk aldrig været et problem.




SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 dårlige erfaringer
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 14:22

...jeg havde i vinters fået et tilbud på 12.500,- på rep af min daværende Toyota Sportsvan hos en autoriseret mekaniker. Og da han var den billigste, sagde jeg selvfølgelig ja tak. Ikke nok med, han endte med at have min bil i 2 MDR (!!!). Jeg blev, da jeg kom for at hente den igen, præsenteret for en regning på 25.000,- -Og jeg var på INTET tidspunkt blevet informeret om, at beløbet ville blive større end aftalt. Fair nok, hvis det blev 1000 kr dyrere eller noget i den stil. Men at betale 25 kilo for en bil, jeg havde givet 23 for -næ tak... Så jeg måtte have fat i advokat og hele pivetøjet, men som sagen stod, kunne jeg ikke bevise en mundtlig aftale, hvorfor jeg ikke ville stå ret stærkt i en evt retssag. Så denne histiorie endte med, at mekanikeren købte min bil af mig for 11.000,-, og ud af de 5 måneder, jeg sammenlagt havde den, kunne jeg køre i den under én, og så kostede den mig i øvrigt over omkring 20.000 (samt de 20.000,-, jeg måtte ud og finde til en anden bil bagefter) -og som studerende svarer det ca. til 8 måneders brutto-indtægt på SU!


Så tænk på min historie, så kan du -forhåbentlig- kun glædes, når du får regningen


Mvh Mia



Sælges:

Lille, smart DH-hoppe (f. 2001) til avl eller ridning

12-års DV vallak, kan øvelser til alle LA-klasser +"det løse"

1 års hoppe e. Gribaldi, forv. stg 168

0
0
Svar på denne tråd
 
 mmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 16:52

har jeg også prøvet .

min skulle til syn og skulle lige ses igem og de fandt en fejl som også lige skulle laves til 20.000 kr.ellers ville den ikke gå igennem syn sagde værkstedet.og den blev ikke lavet da jeg ikke lige stå med pengene,men bilen gik lige igennem syn ugen efter.


stald Ventrup.

os med springerne




0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 19:16

historier og Mia - Ja det var en grim én


Det blev nok knap så slemt for mig - 2 nye dæk 2200 kr - ja det er fair nok.


Så er der reparation af den håndbremse der ikke virkede - noget med den lækkede bremsevæske og iflg mekanikeren kunne det resultere i at hele bremsesystemet svigtede - ja hvad ved jeg ?


Så syntes de også lige jeg skulle have skiftet tandrem og ordnet forbremser - næh nej det bliver ikke nu. Bilen skal først synes næste år og jeg synes den bremser udmærket.


Der er skiftet Bakker, cyllindre, tromler og kabler bag på til 3100 kr incl moms. Det skal dog siges at håndbremsen virker nu, hvilket den ikke gjorde før.


Det er sgu ikke let når man ikke har en "hat fis" forstand på det de fortæller, så jeg ved ikke om prisen er ok.


Vil dog ikke bruge dem igen, for de gjorde mig meget utryg og sådan var fornemmelsen ikke sidste gang bilen var til mekaniker




MVH Janni


Nu i dyrenes vold :-)









0
0
Svar på denne tråd
 
 3100 kr.
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 22:16

3100 kr. lyder egentlig ikke så slemt for at få lavet bremser bagpå.


Jeg har lige skiftet på "sommerbilen", hvor parkeringsbremsen ikke virkede (håndbremsen). Justeringsskruen på den ene bremsecaliper var rustet fast. Så det blev til to nye calipere til 1.300 kr. som jeg så selv skiftede ;-) Var der kommet arbejdsløn oveni og de ekstra stumper, så var det sikkert også havnet deroppe omkring de 3.000 kr.


Og ja, mekanikeren har ret i at hvis systemet lækker bremsevæske, så kan du få et akut bremsesvigt hvor bremserne ikke vil fungere - lidt upraktisk når parkeringsbremsen heller ikke virker ;-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja vores
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 07:48

har lige været til mekaniker 3000 kr for to nye bærearme inkl arbejdsløn. manden har så bar ikke fortalt at (ja nu huskerj eg ikk hva den hedder) men en dims nede ved bærearmen er gået i stykker - enten det el osse har han ødelagt den. Det betyder så at bilen i forgårs ikke kunne gå genne syn før det er lavet Manden sendte den netop til mekaniker fordi nu gad han altså ikk selv rode mere med den (fordi han konstant måtte lave på den golf vi havde inden) og ahr lavet resten på den her selv osse. FLOT!!



Nikon-pics4U


Med troldeungen!


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


Manglen på D`er skyldtes dumt tastatur!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har også prøvet
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 08:12

At jeg skulle have min bil på værksted, kørte selv ud med den og blev ringet op 2 dage efter at bilen var klar.


Fik så min far til at køre mig ud og hente bilen og han gik med ind på værkstedet og da mekanikeren så min far komme der med sit mercedes mekaniker tøj på (vi kørte direkte derud efter arbejde) da var min bil pludselig ikke klar alligevel


Er ret så sikker på at havde jeg ikke haft min far med havde jeg fået en bil med hjem der reel ikke var helt i orden. Men da de så så at min far var mekaniker så var de lige nødt til at gøre det ordentligt.


Lidt tankevækkende synes jeg....




SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 09:27

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om de bare har sagt det for at tjene penge, meen, hvis de siger tandremmen skal skiftes, ville jeg nu nok få det gjort.

- Sprænger den, ja så er det meste af motoren altså ødelagt (:



CeliaHag&Ganti<33
© KyljaDuErBareLækker ©
-HrinaJegElskerDigForEvigt<33
Stvaespasernee V.I.P !
0
0
Svar på denne tråd
 
 det kan nu
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 10:08

også være farligt at lade sin anden halvdel og mekaniker køre en lille tur i bilen.. for når han så kommer tilbage og meddeler at begge dimser foran (ihh jeg er helt tom for navnet og jeg kender det udemærket godt) er gået.. så de skal skiftes.. tsk tsk..

jeg havde godt nok lagt mærke til den virkede lidt løs foran.. men hvad..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tandremmen
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 12:24

Hvis tandremmen springer, så er motoren i de fleste biler kaput. I min mx-5'er er det f.eks. ikke tilfældet, men bilen kan naturligvis ikke køre videre før den har fået ny tandrem på.


0
0
Svar på denne tråd
 
 I har ret
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 14:51

Selvom jeg som sådan ikke aner meget om biler har jeg nu også fra flere hørt at en tandrem der springer er noget skidt.


Så det må jeg få gjort i nærmeste fremtid


Det er en Fiat Punto og den er sidst skiftet ved 125.000 km og bilen har nu kørt omkring 150.000 km.



MVH Janni


Nu i dyrenes vold :-)









0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider