Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Japansk hjernebetændelse
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 13:33

Er der nogle af jer der har fået denne vaccination ved rejse til indonesien? Hvor lang tid har i i såfald været afsted?


Er godt nok i tvivl. Rejsedoktor anbefaler den ikke, men min kæreste havde set et andet sted, at der anbefalede de den ved rejse i 3 uger (vi skal være afsted i 20 dage).


Vaccinen koster så vidt vi er orienteret imellem 1-2000 kr og så skulle den ikke holde særlig lang tid.



˙·٠•●♥ HeidiZ ♥●•٠·˙

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 15:11

Hvad med at kontakte jeres rejseselvskab hvad de anbefaler?


Og god rejse forøvrigt :)


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P

0
0
Svar på denne tråd
 
 min kæreste
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 16:13

har været i Indonesien flere gange, og jeg har aldrig hørt om denne vaccine..


Fjordhest er bedst.


Mor til Naia født d 4-1-06


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 16:53

Jeg plejer at bruge rejseklinikken og på deres hjemmeside kan du se anbefalinger for de forskellige lande:

www.rejseklinikken.dk/30- rejsemaal%20a-i.htm#I


Der står at hvis rejsen er over 3 uger, skal man vaccineres.


Jeg har selv fået vaccinen i forbindelse med en rejse til Sydøstasien. Synes også den var rigtig dyr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg blev
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 16:58

vaccineret mod Japansk encephalitis x 2 da jeg i 2000 rejste til Vietnam (5 uger ) og Thailand 2 uger.


Men det er jo mange år siden, så prøv at at kontakte eller læse på hjemmesiden Statens serumistitut.


God tur



MVH Janni


Nu i dyrenes vold :-)









0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 17:13

Vi rejser ikke igennem noget bureau, så der er vidst ikke så meget hjælp at hente der


Jeg har tjekket rejsedoktor og der anbefalede de det ikke. Og heller ikke inde på udenlands-vaccine. Og så har jeg snakket med min egen lægen her i eftermiddag som slog det op og der blev det ej heller anbefalet.


Så nu har jeg fået bestilt Hepatitis A hjem som jeg skal have sammen med stivkrampe næste torsdag - av!


Glemte også helt at sige at det var Bali vi skulle til, Indonesien kan jo være mange ting ;-)


Tusind tak for jeres svar :-)



˙·٠•●♥ HeidiZ ♥●•٠·˙

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vaccine..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 17:16

Jeg fik den også i sin tid på min store rejse, bl.a. fordi jeg skulle til Vietnam. :-)


Er ikke sikker på at jeg ville have den idag.


Vrinsk fra Esma



Vil du fremad i livet med samtaleterapi?



Healing til hest og rytter





Læn dig ikke tilbage og tag, hvad der kommer.

Rejs dig op og få fat i det, du ønsker!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 17:18

Jeg er vaccineret for japansk hjernebetændelse i forbindelse med en 3 måneders rejse til vietnam, og revaccineret i forbindelse med 10 måneders rejse i flere forskellige aisatiske lande. (i hhv 2007 og 2008-09)


Jeg blev anbefalet den da jeg skulle rejse længe, være i tæt kontakt med lokalbefolkningen og generelt opholde mig meget ude hvor "kragerne vender".


Umiddelbart mener jeg ikke dem jeg talte med anbefalede den til folk der primært skulle opholde sig i større byer/turistområder i kortere perioder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456786
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 17:18

Esma: Havde du bivirkninger? Har læst, at vaccinen vidst er blevet ændret, så den ikke skulle give så mange bivirkninger?


Jeg vil heller ikke vaccineres mod mere end højst nødvendigt.



˙·٠•●♥ HeidiZ ♥●•٠·˙

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heidi..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 17:22

Nej - ikke udover alm. reaktioner med vaccine umiddelbart efter indsprøjtningen.


Jeg synes bare, at det var for meget med alle de vacciner jeg skulle have dengang.


Vrinsk fra Esma



Vil du fremad i livet med samtaleterapi?



Healing til hest og rytter





Læn dig ikke tilbage og tag, hvad der kommer.

Rejs dig op og få fat i det, du ønsker!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider