Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Chip og hestepas ??
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 08:47

Håber jeg opretter på det rigtige forum.


Nu har jeg ikke selv haft hest i et par år, så jeg er lidt forvirret omkring hestepas og de nye regler.

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig lidt

(jeg har prøvet at søge, men blev ikke mindre forvirret)


Jeg har lige købt hest, som ikke har nogle papirer, ikke engang vacc. kort.


Hvordan får jeg lavet et hestepas, og er medicinsiderne så automatisk i?

hvem skal jeg henvende mig til?

Hesten er 4, og burde han så derfor ikke have det i forvejen? og kan man tjekke dette?


Self. skal jeg have dyrlægen ud og tjekke ham i hoved og r**, og så kan han jo besigtige hesten.

Men skal han også chippes? er dette ved lov? - for så kan han vel ikke slagtes, hvis han en dag fik en skade.


Håber der er nogle kloge hn'er der kan skære det ud i pap for mig, og hvis i har et link, så smid det gerne ind, da jeg ikke kan finde rundt i hvor og hvordan


Tanja Andersen

.. part nær Holbæk søges ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas og chip
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 08:58

Den kan godt være uden pas som 4 årig.


Du skal have den chippet (dyrlægen kan gøre det, men tjek lige prisen, Landscentret for heste gør det for 555 kr.)den der chipper laver papirene til passet, bare oplys at du skal have pas.


Medicinsider er i de nye pas, så det skal du ikke tænke på.


Ja, det er ny lov med chipning, med mindre den har brændemærke/frysemærke med nr. så skal den ikke.


www.landbrugsinfo.dk/Heste/Sider/ Startside.aspx


Landscentret for heste: Tlf: 87 40 50 00



Berit Jensen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Berit ...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 09:03

Tak for svaret, så fik jeg det hele på plads


Tanja Andersen

.. NU med pletten Jubii ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas, chip og slagtning
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 14:51

En hest der får en chip for at få lavet pas, bliver ikke automatisk udelukket fra slagt, dette er en registrering for sig, som dyrlægen skal lave.

At du får dyrlægen til at chippe hesten, er ikke ensbetydende med at den bliver udelukket fra slagt. Samtidig kan du også få landscentret ud og chippe, og bagefter få dyrlægen til at udelukke den fra slagt.


Skal du alligevel have dyrlægen ud til et sundhedscheck kan det godt være at det billigste er at få ham til at chippe ved samme lejlighed, i alt fald hvis hesten ikke er broget. Men hør ham hvad han skal have når han alligevel kommer, du kan jo lige så godt vælge den billigste løsning, landscentret har du jo prisen på, og de 320 kr for passet, skal betales lige meget hvad udover.



Heidi K Nielsen


Avl og salg af shetlandsponyer

http://www.stutteri-bjorholm.dk


Skøn frieser hoppeplag sælges, se hende her

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider