Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At få udbetalt sin pensionsopsparing?!
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 13:23

Jeg er startet som vikar i en virksomhed for ikke så længe siden, og havde igår en længere samtale med en af de fastansatte.


Hun er enlig mor til to, midt i 30'erne og overvægtig.

Hun fortalte, at hun har valgt at få sin pensionsopsparing udbetalt nu, og få foretaget en "fedme-operation" (gastric bypass, eller hvad det nu hedder...)


Banken vil ikke låne hende pengene, og hun kan ikke få operationen betalt af det offentlige.

- Som hun sagde,- hvis hun ikke fik den operation nu, ville hun alligevel ikke nå pensionsalderen... - Og hun synes ikke hendes to små piger kunne være tjent med en mor, der er så belastet af overvægten som hun er. Som hun sagde, så er der INTET overskud fra hendes side, når hun først har fri fra arbejde.


Men kan man det? - Altså "bare" få udbetalt sin pensionsopsparing før tid?

Hvad skal hun så leve af, når hun bliver pensionist?


Har tænkt meget på hende siden samtalen igår, for kan sagtens følge hendes argument mht hendes to piger osv.


- Men samtidig synes jeg jo også at det er dumt at hæve sin pension...


Kunne du finde på det?

Altså at hæve din pension, fx som i et tilfælde som dette, eller for den jordomrejse man altid har drømt om,- drømmehesten eller eller....

- Eller vælge du at lade pensionen stå og have lidt at leve af når du bliver pensionist?


Jeg er ikke selv i tvivl om, at jeg vil det sidste.

Men har heller aldrig, - og kommer aldrig til det,- at stå i en situation som hendes...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 13:28

det kan man sagtens


det er ik folkepensionen som man altid vil få når man er 67, men den pensionsopsparing du selv eller evt. arbejdsgiver har givet dig som ekstra.. den kan man altid hæve ved opsigelse dog koster det 1000kr i gebyr + 60% i skat...


så ja det kan man


jeg har selv haft gjort det én gang da jeg havde brug for pengene nu, og da jeg er ung stadig har mulighed for at spare gode penge op senere da jeg også skal udd. mig yderligere = større indtjening.


tjek - www.Babybuy.dk - Brugt børnetøj


fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kunne jeg
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 14:04

sagtens finde på.


Har gjort det en gang for 15 år siden, jeg ville have HESTEN og det havde jeg altså ikke lige råd til.


Så jeg hævede min pension, betalte de 60% i skat og købte hesten.


Dumt..... Måske, men jeg har ikke fortrudt det.


Har det altså lidt sådan, at man skal selvfølgelig være fornuftig, men det hjælper ikke at have en masse penge på kontoen, hvis man ikke er i stand til at bruge, hvem siger man bliver så gammel, eller man har helbred til at nyde de penge.


Så alt med måde, forstår hende godt, håber så bare at det løser problemet for hende.


Karin



Dressursadel Cliff Barnsby, brugt ca. 15 gange sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det 60 % af
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 16:18

hele beløbet?


Jeg fik nemlig en ide til, hvordan vi kan få en noget bedre tilværelse, hvis vi får solgt vores hus med underskud og komme ovenpå noget hurtigere.

Der ligger en længere historie bag...




Hilsen,

Anja


Vil du have det bedste ud af dit liv?

www.anjafunder.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det kan man
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 16:49

jeg får min men mine vilkår er jeg nu er bosat i udlandet permanent da jeg ringede fik jeg at vide det KUN var 60% ikke 1000 oveni.


Staro Hit

&

Baby

0
0
Svar på denne tråd
 
 pensionen
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 17:21

Da min far forrige år fyldte 60 hævede han den ene af hans pensionsopsparinger og købte en lækker campingvogn til ham og min mor.


De havde i flere år talt om det med en fast-ligger-campingvogn og det ønske kunne de få opfyldt der og så have en masse år at nyde den i inden de bliver gamle og grå.


De ville nemlig hellere have noget ud af pengene så længe de kan.


De har bestemt ikke fortrudt - og vi andre kan se at den c.v. virkelig har gjort dem godt. ;D



Mvh Louise.


Action Speed

Meraviglioso Hello Cavallino

(Cavallinos hjemmeside)


Søger modeller - se min hjemmeside:

© LAN-foto


0
0
Svar på denne tråd
 
 kommer an på
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 17:34

hvad det er for en pension man har.


Min fra min tid som offentlig ansat kan IKKE hæves før tid.


Min mands pension fra arbejdspladsen kan heller ikke hæves, uanset hvad vi ville betale for det, heller ikke selv om ham blev selvstændig.


Kunne vi få dem ud ville vi absolut det, pensionsselskaberne har ikke været særlig gode til at forvalte vores penge. Vi har fået mere ud af vores egne kapitalpensioner.


Jeg er generelt imod de pensioner man presses til via overenskomster, folk må selv bestemme hvad de vil bruge deres penge til.


Jeg er personlig ligeglad med at få en milliard når jeg er 65, jeg vil have mine penge medens jeg kan bruge dem.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 de 1000kr
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 08:42

de 1000kr er administrationsomkostninger som jeg ved PFA tager for at du kan få dine penge! - 60% af HELE beløbet


tjek - www.Babybuy.dk - Brugt børnetøj


fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej det kunne jeg
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 08:55

ikke, netop fordi jeg ikke ønsker som pensionist at skulle leve af en folkepension på 100.000 kr. om året. Jeg regner bestemt med at nå pensionsalderen og lidt til.


Jeg har set hvor meget mine forældre har sparet op og hvor god en tilværelse min mor har. Ingen økonomiske bekymringer m.v.

Det er ikke sjovt at skulle få en folkepension til at skulle række. Så jeg vil gerne have lidt ekstra når jeg bliver pensionist og med den opsparing jeg har nu vil min levestandard ikke ændrer sig væsentligt til den tid.


Og jeg synes man skal tænke sig godt om og på konsekvenserne inden man hæver den .....

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil også
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 09:56

sige at man skal tænke på sin alder jeg var 22 da jeg hævede min pension og spare op igen nu, så det vil ik påvirke meget + med min udd ved jeg at jeg vil tjene godt med tiden og kan spare yderligere op


tjek - www.Babybuy.dk - Brugt børnetøj


fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider