Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sygemeldt, hvad nu??
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:10

Jeg er i den situation lige nu at jeg går sygemeldt med en dum ryg. Min tilstand gør at jeg ikke kan vende tilbage til mit gamle arbejde og varetage de vandte opgaver. Der er ikke mulighed for andre opgaver i firmaet.

Så... Hvad nu? Jeg går stadig sygemeldt, på ubestemt tid. Jeg er stadig ansat i firmaet. Hvad pokker er mit næste træk?
Der er tilsyneladende ingen autoritær person der kan svare mig på dette, måske her er nogle med erfaringer?


Kommunen er mig ikke behjælpelig, ej heller jobcenter.
Jeg er ikke lavet til at gå herhjemme og vaske tøj 24/7 jeg skal ud i marken! Men hvordan gør jeg dét? En SU berettiget uddannelse er udelukket, da jeg umuligt kan leve for det beløb og ønsker ikke at optage lån og tilskud. Har før bedt om boligstøtte men skulle betale alt tilbage ved kasse 1 da kommunen havde lavet en regnefejl. Har ikke lyst til dette igen.

Jeg er ufaglært og de jobs der er til en ufaglært er alle alt for fysisk belastende for mig.

Pædagogmedhjælper, rengøring, butik og plejesektor er derfor udelukket.

Hjælp og råd søges! Er ved at få pip af at gennemgå alle mulige og Umulige sider på http://www. :(


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
ny side på vej..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Få udredt din ryg
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:17

Få din læge til at sende dig videre.


Jeg undrer mig over, at det ikke er sket. Da jeg gik ned med ryggen om måtte sygemeldes, var der hurtigt en plan med fysioterapi.


Da jeg fik mere- var det Ringe Rygcenter- og udredning.

Jeg gik da ikke hjemme og håbede på, det blev bedre.



Mvh
xtiny


"Lad være med at vente med at have det sjovt, til du er færdig med noget. Måske bliver du aldrig færdig."




0
0
Svar på denne tråd
 
 ryg...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:23

Du skal have undersøgt ryggen og have stillet en diagnose. Derefter skal du finde ud af om der er et job du kan påtage dig, ellers skal du snakke med din sagsbehandler om flexjob, deltid eller nogle af de andre muligheder der er.


Jeg har selv en ødelagt ryg og efter en kamp med kommunen og sagsbehandlere på omkring 2½ år er jeg nu indstillet til pension...





R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Elsket og savnet


Heste kan ikke tale, men de kan tale, hvis du lytter


Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hanibal

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:23

Ja det var lidt dumt jeg ikke fik det tilføjet. Jeg går til kiropraktor 1-2 gange om ugen og fys efter behov. Har tid hos reumatolog snart. Men uanset hvad vil det kun hjælpe mig i bedring ikke føre til helbredelse og ud på fysisk hårdt arbejde igen. Der mangler måske flere detaljer men jeg roder rundt i alt pt da jeg bare savner... At arbejde!


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
ny side på vej..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:25

Heidi - Ja, jeg skal nemlig have undersøgt og diagnoseret. Jeg går jo lidt og håber på at blive revalideret så jeg kan gemmengå en uddannelse, men det er tilsyneladende bare ikke spor 'nemt', det regnede jeg selvfølgelig heller ikke med, men det lød til at være nærmest umuligt hvis ikke jeg er lam fra ørene og ned eller dybt gal i potten. :(

Jeg er ked af at høre at din ryg også er dum. For det er altså bare noget bæ har jeg hermed erfaret.


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
ny side på vej..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Revalidering
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:31

er hmmmm.... Ja, jeg ved ikke.... I mit tilfælde var det nemt nok....


Blev sygemeldt i juni 2007 med en kronisk højresidig tenninsalbue, fik selvfølgelig div. behandlinger osv. i et forsøg på at komme til at virke igen, men da speciallægen udtalte at det ikke var muligt, blev jeg tilkendt revalidering og i september 2008 startede jeg på pædagogseminariet på revalidering.


Så det er vist meget afhængig af situationen og sagsbehandleren....



Zamangah



En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskritf
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:35

Hmmm... Så et eller andet sted er det bare at krydse fingre? Men over et år? Hvad lavede du så i al den tid?


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
ny side på vej..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uddannelse...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:48

... er vejen frem.


At du ikke kan leve af SU er en dårlig undskyldning - du kan sikkert leve lige så dårligt af kontanthjælp, og det får du ikke flere kvalifikationer af.


Som voksen kan du sandsynligvis få voksensu, der kan nå helt op på dagpengesats. Og man kan sikkert lægge SUlån oveni.


Så det er bare om at finde ud af hvad du vil med dit fremtidige arbejdsliv og få undersøgt mulighederne.





£isbeth & Baloo


I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.

Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:51

hun vil jo netop ikke optage lån, hvilket jeg sys er forståeligt nok. Og at det er en dårlig undskyldning tror jeg nu ikke just - alene ud fra hva jeg kender til hende herinde fra. Dårlige undskyldninger er ikk noget jeg sys man ser fra trådstarter normalt.


En revalidering BØR være mulig- længere er den ikk.


Du har ikk en sagsbehandler på kommunen endnu? Det er denne du skal tale med revalidering om - el osse din kontaktperson hos fagforeningen som kan hjælpe dig.



Nikon-pics4U


Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det behøver
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:58

ikke være en umulig langvarig sag at få revalidering. Men nu er sagsbehandlere jo ikke læger, så de er selvføgelig nødt til at afvente lægelig dokumentation, som de kan træffe en afgørelse ud fra. Der vil derfor ikke kunne træffes afgørelse om noget førend du har været til reumatolog. Hvis denne så siger, at der er behandlingsmuligheder, så afventer man gerne at disse behandlingsmuligheder er afprøvet. Medmindre reumatologen siger at du altid vil have varige skånehensyn ift. din ryg på trods af, at der er behandlingsmuligheder. Pt. handler det altså om at få udredt din dårlige ryg, førend du hjælpes i nyt job.


Det du selv kan gøre for at hjælpe din sag på vej er at kontakte kommunen og få et møde med dem.

Når du er til lægelige undersøgelser, så bed om kopier af jounalen, som du kan sende til kommunen.

Udarbejd et cv og din ressourceprofil. Ressourceprofilen er den dokumentation der skal ligge til grund for en evt. afgørelse fra kommunens side. Mange af oplysninger kan du sagtens selv skrive ned. Bed jobcenteret om vejledning i udfyldelsen af denne.


Der er nok ikke så meget andet at gøre i denne sag, da det er den lægelige afklaring der afventes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:59

Lisbeth, jeg har snakket med SU styrelsen og hun siger at jeg ikke er berettiget til mere end den sats der hedder ca 5000 kr FØR skat. Når skatten så er trukket så har jeg omkring ca 3000 kr OM MÅNEDEN. Vi har ikke råd til at gå 9500 kr ned EFTER skat hver måned - vi har endda for meget nyligt omlagt budget og sparet alt væk der kan spares væk og lever skrabet nok i forvejen. Vi søger efter andet sted at bo, men der er grænser for hvad jeg vil byde min familie.

Grunden til at jeg ikke er berettiget til mere er at jeg lever under ægteskabslige forhold med baben. Og selvom han har en god indtægt så er den ikke så god, da vi i de næste år frem har en enorm firmagæld der skal bankes af som følge af finanskrisen. Og det bliver der jo ikke taget højde for, fortæller SU styrelsen.

Jeg kunne godt tage SU lån, så ville jeg, iflg den dame jeg snakkede med, kunne få op til 1000 kr mere om mdr, wauv. Og når jeg så er færdig med uddannelse står jeg med en gæld der skal returneres. Mere gæld.

Vi kunne måske også få tilskud til institution mm, men igen jeg tør ikke. Hvis de laver samme fejl igen? Mere gæld. Det magter jeg ikke hernede i mit sorte hul hvor jeg har befundet mig i den sidste tid.

Så nej jeg ser det ikke som en dårlig undskyldning, jeg ved godt jeg selv har sat mig i denne situation - kunne jo bare have uddannet mig efter folkeskolen. Bagklog kan man altid være :) Men at give min familie, i mine øjne, urimelige levevilkår i flere år - tilmed mine ungers barndom, det kan jeg ikke kapere. Blot for at sige 'bare rolig om 4 år har mor en god lønchek. men indtil da skal i have havregrød hver dag, vi kommer ikke på ferie, skal ikke opleve noget sjovt men vi kan da gå i skoven hver weekend'.

Vi har godt nok biler der kan og skal sælges og andet også. Men det dækker ikke ret meget.

Det er skam ikke for at klynke på nogen måde, forsøger bare at formulere det ud fra mit synspunkt og min (vores) situation.


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
ny side på vej..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas på
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 10:02

med at lade dig standse af folk, som siger tingene er umulige. Sådan beskeder giver de bare. Min historie er helt anerledes, da jeg er sygemeldt med udbrændthed/depresion, og jeg fik at vide, at jeg ikke kunne være sygemeldt medmindre jeg lå i respirator - at være sygemeldt kunne man ikke længere i dagens Danmark, sagde den "rare" FOA dame. Jeg har dog været sygemeldt i 3 mdr. nu, så ved ikke lige, hvor hun havde den fra. Hun skræmte mig så meget, at jeg gik tilbage i min behandling, og jeg har intet tillid til den pågældende person (siger meget om en person, hvordan de behandler en, som er selvmordstruet).


Lad dig ikke skræmme. I sådanne sygeforløb er den eneste, man kan stole på, sig selv. Man skal også være kritisk til øvrige instanser som fx læger.


Jeg håber det allerbedste for dig. Pt er det vigtigste, at du får en afklaring med ryggen. Jeg ved, at du bliver bims (kender det selv og er i det), men du må fokusere på nogle andre ting, end dit manglende arbejde. Begynde at male, skrive noveller eller en eller anden hobby.


Pøj pøj.






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 10:06

Stute - Nu får jeg nok på hatten med flg. Ved godt det er uansvarligt men vi har tilmed også sparet fagforening og akasse væk. Dumt, men vi har været og er et sted hvor vi ikke har haft råd til at undvære de hunderede kroner om måneden til 'noget vi MÅSKE får brug for i fremtiden'. Skide dumt ja, helt enig. Kan ikke bortforklare den, men det er sådan landet ligger. Tak for back up og pæne ord :) Nej har ikke en sagsbehandler endnu da jeg stadig er ansat i firmaet og kommunen sagde at jeg først skulle have en sagsbehandler når jeg stod som ledig.


Gitte - Tusind tak for rigtig godt og brugbart svar!!! Uha sikke et cv jeg kan diske op med rengøringsdame, slagterassistent og salgsassistent. Ufaglært 100% :o

Det er ventetiden og uvisheden der går mig på, også i den grad.

Jeg synes at hver eneste gang vi herhjemme får kæmpet os lidt ud fra det meget mørke mørke og aner lidt lys fremme så kommer der en stor hånd og hiver os tilbage og sætter os i en @!#$ position igen. ARGH!


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
ny side på vej..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 10:10

Trine - Føj for en historie du har. Du skal da have stort trøstekram og varme tanker herfra!

Ja du har ret, de lader mig standse fordi jeg er så pokkers autoritetstro og slet ikke har kendskab til systemet på den her måde. Så hvis én siger det er sådan, jamen så må jeg tage det for gode varer for jeg ved slet ikke bedre.

Jeg klør på! Og det må du også, god bedring!


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
ny side på vej..

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha ha ja
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 10:15

så kan jeg godt se det - et har nok været lidt dumt ja - men det er svært når man står i det og ikk kan undvære de 100 kr i mdr. Jeg kender det godt - manden skal selv starte forfra da vi har stået samme sted og ikk kunne undvære de ski*e 100 kr i mdr!


MEN meld dig ind nu så - for så kan du stadig få hjælp og vejledning - du kan bar ikk modtage dagpenge fra a-kasse før efter x antal timer/et års arbejde - men hjælpen kan du godt få Så på den måde vil du stadig få rådgivning og hjælp på den front trods alt. Og det tror jeg altså du har el får brug for - du er ikk vant til at stå som du gør nu og aner ikk hva du kan, skal el må gøre ved det (tror jeg).


Men som sagt - du er berettiget til revalidering så snart der er papirer på du ikk kan passe disse fysiskkrævende jobs ect pga ryglidelsen.



Nikon-pics4U


Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bonnie.
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 10:20

Det er jeg glad for at høre, at du gør. Man skal virkelig passe på ikke at blive for autoritetstro. Jeg har jo været der, men nu er jeg blevet lidt "Fanden i voldsk" pga. dette forløb :) Utrolig at det værste i ens liv, kan vise sig at gøre så meget godt mentalt for en. Lige nu føler jeg, at ingen kan løbe om hjørner med mig, og jeg har fat i den lange ende. For mit vedkommende er lyset lige forude, men jeg har også brugt 3000-4000 kr om måneden siden februar, så jeg kunne blive rask (i dette land er der jo åbenbart 3 mdr. ventetid på at få en psykolog, som er under sygesikringen). Jeg har stået med et kæmpe underskud, men nu er det næsten i plus. Jeg har nemlig valgt, at jeg skal studere videre, men jeg er heller ikke forpligtet i samme grad som dig - overhovedet! Jeg kan nemlig ikke klare det psykiske pres, som jeg har oplevet ved at være pæd.medhjælper, og jeg vælger derfor en akademisk uddannelse (kemi) i stedet for, selvom de næste 5 år bliver hårde økonomisk.


Jeg forstår godt, at du ikke tænker i uddannelse, og det synes jeg slet ikke, at du bør. Dit ansvar er dit eget helbred, og prøve at få det til at fungere derhjemme. Det er trist, at du ikke er i en A-kasse, for så ville de økonomiske forhold være langt bedre. Jeg håber, at kommunen kan hjælpe dig videre, og jeg ved ikke helt, hvad man får, hvis man bliver fyret og stadig er sygemeldt. Får man så virkelig kun kontanthjælp?


At tænke tilbage på, at du kunne have taget en uddannelse, da du var yngre, kan du ikke bruge til noget. Hvordan skulle du vide, at du ville få dårlig ryg? Der er i hvert fald ingen grund til at have dårlig samvittighed. Det kan du ikke bruge til noget som helst.


Jeg håber allerbedste for dig og din familie.






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 har ikke...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 10:28

har ikke læst de andre indlæg, men for at få hjælp af kommunen, skal du gerne have en diagnose. Hvad skyldes dit rygproblem? Kan det afhjælpes, hvad siger lægen?


Får du smertestillende - morfin e.l.? Er problemet værre i visse arbejds-stillinger/løft?


Der er revalidering, eller evt. flexjob, men så skal det være varigt, at det ikke bliver bedre. Hvor længe har du haft det sådan? Har det givet dig mange sygedage?



Græs/Løsdrift/boks, Århus med bane. Link

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 10:42

Stute - Tak for svar igen :) Åh jeg ser lige nu meget frem til at have fået et papir fra reumatologen. Det ville jo være bedst om jeg fik en mirakelbehandling for jeg er jo glad for mit arbejde. Det ser dog ikke lyst ud på nogen måde iflg læge og kiropraktor uafhængigt af hinanden.


Trine - Hold da op hvor er du sej Trine! Alt godt ønskes i din retning! Jo jeg tænker i uddannelse. Jeg vil give min højre arm for en uddannelse, ingen tvivl dér! Men det jeg skider grønne snemænd over er økonomien under forløbet. For mig at se kan det bare ikke hænge sammen. Jojo så kunne baben da bare tage et aftenarbejde som forlængelse af hans brolægger tjans, så kunne han jo rigtig køre sig selv ned og aldrig se sin familie. Der findes jo masser af muligheder men bare ikke nogle jeg umiddelbart kan acceptere. Tak skal du have :)


Poivre - Mit rygproblem er kommet som følge af for hårdt arbejde, eks at slæbe støvsuger og arbejdsredskaber op af trappen til nogle gange 4 sal når der ikke er elevator, monotome bevægelser dag ud dag ind, kombineret med en svag ryg. Nej ingen smertestillende jeg er meget imod dette så længe jeg kan holde det ud. Ja jeg får smerter ved løft, skub og oprejst stilling for længe af gangen.

Jeg har haft smerter i ca et år men har ikke haft mere end 3 sygedage foruden disse dage siden i mandags. Jeg har bare skubbet tanken om dårlig ryg væk og har tilsyneladende ødelagt mig selv fordi jeg troede jeg godt kunne klare det.


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
kig forbi til kager og billeder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes heller ikke...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 10:52

... at jeg normalt "kender" Bonnie som en med dårlige undskyldninger.


Men jeg kan bare ikke se hvordan man - på længere sigt - kan få mere ud af at være på kontanthjælp (som jo heldigvis ikke er aktuelt nu, men måske bliver det når arbejdsgiveren ikke længere kan opretholde ansættelsesforholdet) end på SU med alle de tilskud og lån man kan tage (eller, endnu bedre, revalidering, men det får man vist ikke uden en længere udredning) ved mange uddannelser er der jo også mulighed for lidt arbejde ved siden af.


Jeg forstår GODT den manglende lyst til at tage lån, jeg låner heller ikke selv penge hvis det på nogen måde kan undgås.


Men det er jo tydeligt at det er nødvendigt at komme videre - og det er svært som helt ufaglært og med dårlig ryg.


Der er dog virksomheder der ansætter folk og selv står for en kortere uddannelse. Hvis ryggen kan tåle at stå og gå meget er der jo muligheder f.eks. som togfører og der er ganske givet andre uddannelser hvor man uddannes i vrksomheden. Der er jo også muligheden for voksenlærlingeplads - der er lønnen bedre end en almindelig elevplads.





(I øvrigt - da jeg var barn, havde mine forældre sat sig ret hårdt økonomisk, med et forholdsvis dyrt hus. Der var nogle år hvor de IKKE havde penge til noget som helst. Min mor har siden beskrevet for mig hvordan hun en hel vinter cyklede de 15 km til og fra arbjede hver dag for at spare pengene til busbiletten - og hun havde ET par sko (med hul i). Men som barn opfattede jeg ikke at vi nogensinde manglede noget. Vi var ikke på ferier og vi fik ikke dyrt tøj eller gaver - men vi manglede ikke noget!)


£isbeth & Baloo


I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.

Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd
 
 SU-rettelse...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 11:04

Jeg ville lige knytte en kommentar til det du skriver omkring SU...


Såfremt du kun er berettiget til den alm SU sats, så er det rigtigt den er på omkring 5000,- om måneden - men for at det kan blive 3000,- efter skat, så skal dit personfradrag da være usandsynligt lille - faktisk ikke-eksisterende.

Jeg har næsten ingen gæld (kun min SU-gæld), så mit fradrag eer ret lille - men jeg har udbetalt omkring 4500,- af min SU.

Mht lån - så kan du låne op til 2500,- om måneden, så hvis de har oplyst dig 1000,- ekstra, så er det ganske enkelt ikke korrekt.


Mht Su lån, så er det det bedste lån du nogensinde får dig. I min bank råder de til at tage det, selvom man ikke har decideret brug for det, hvis man har anden gæld, og betale den anden gæld med SU-lånet, for man betaler nemlig ikke renter på samme måde som alm lån - og SU-lånet er meget gunstigt for dig.


Faktisk er der flere banker, der siger man skal tage det, sætte pengene ind på en konto, og så betale det ud når man er færdig, fordi så har man faktisk tjent penge på det!


Dertil kommer, at såfremt din ryg fejler noget der berettiger dig til Handicap-tillæg, så er det ekstra 7500,- om måneden (før skat).


Det er fair nok at det er svært at gå ned i løn - jeg gjorde det da jeg begyndte på Uni efter nogle år med gode lønninger - men vil man videre - så er uddannelse vejen frem. Jeg læste en artikel forleden, der fortalte at om 20 år, vil en kæmpe del af landets ufaglærte stå uden job, og uden ret meget mulighed for at få et igen! Det var ikke rart at være en af dem.


BTW - så er jeg selv udstyrret med en ryg der tilsyneladende nyder at pine mig, så jeg ved alt om hvor frustrerende det er at være uarbejdsdygtig pga ryggen. Mig kan de så ikke give en diagnose med noget som helst positivt i sigte - så jeg lærer hver dag lidt mere at leve med det...


Held og lykke med at finde det rette for dig...


Milla


Heldig og lykkelig ejer af:

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)



Snart med på en ny Aalborg-tur!
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 11:13

Lisbeth - Fordi kontanthjælpen er på 13600 før skat og man vil umuligt kunne få så meget i tilskud. Revalideringen svarer til lidt over 16000 før skat så dér begynder det at blive interessant for os, for så er det ikke så meget vi vil komme til at miste på den konto. Noget men ikke meget.

Åh ja jeg er ivrig bruger af blivvoksenlærling.dk - tror jeg kan næsten alle sider derinde :)


Det var ikke for at bide af dig Lisbeth, det kan måske se sådan ud når jeg lige læser mit tidl indlæg til dig - så det må du undskylde hvis du opfattede det sådan. Men jeg er virkelig ude hvor jeg ikke kan bunde nu, det er som om alt hvad vi har drømt om og kæmpet for og næsten kunne se, bare er væk... Igen... Jeg er 27 år og for pokker altså. Jeg ville have at mine børn skulle vokse op et dejligt sted med en lille hund osv alt det pjat. Men ved du hvad? Franciska ER næsten vokset op nu. Hun er 6 år, selvfølgelig har hun da stadig mange barndomsår tilbage, men tiden flyver det har jeg da indset. Og med alle disse set-backs så bliver det bare hamrende uoverskueligt.

Jeg havde ikke noget dengang jeg voksede op. Og jeg gennemgik en hel folkeskoleperiode med dårlig behandling, mobninger og andet som følge af at jeg ikke havde det nyt adidas tøj eller havde samme bluse fra tøj og sko på tre dage i træk. Aldrig i livet om MINE børn skal gennemgå dét helvede - PÅ NOGEN MÅDE! Og det er med al respekt for mine forældre, jeg ved godt de har været igennem deres eget personlige helvede. Det var jo ikke fordi det var deres 'skyld' eller noget. Men mobningen og hvad dertil hører har jeg aldrig glemt og bærer præg af det den dag i dag. Det skal bare ikke ske for mine børn.

Forresten har jeg også kun et par sko og der er også hul i. Desuden bruger jeg stadig det tøj jeg havde som 20 årig :o Godt jeg ikke er en med yoyovægt :D


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
kig forbi til kager og billeder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mobning...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 11:32

... er IKKE på grund af tøj eller lignende, men fordi børn finder et passende offer - og så finder de en undskyldning for at mobbe bagefter.


Jeg gik i hjemmesyet tøj, og ikke i det nyeste smarte - men alligevel var den valgte mobbegrund i min klasse ikke tøjet, men at jeg er af udenlandsk afstamning.


Hvis børn vil mobbe så gør de det! Det kan ikke forebygges med smart tøj eller nyt legetøj, men med at lære børnene ikke at være ofre OG at sørge for at hvis skolen ikke gør noget ved spiren til mobning, så fjerner man sine børn derfra.


Men det er et sidespring i forhold til emnet ;-)


Jeg kan godt forstå at tingene ser uoverskuelige ud - men du må ikke lade dig affinde med situationen og ende i en ond cirkel med kontanthjælp og beskæftigelsestilbud uden fremtidsudsigt og måske med yderligere slid på din ryg!


£isbeth & Baloo


I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.

Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bonnie
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 11:35

Du skriver: "Nej har ikke en sagsbehandler endnu da jeg stadig er ansat i firmaet og kommunen sagde at jeg først skulle have en sagsbehandler når jeg stod som ledig."


UHA, nu ringer alle mine alarmklokker!!!! Er du ikke sygemeldt??? Ovenstående tyder på, at du enten ikke har fået sygedagpenge eller at du har fået helt gal vejledning. Hvis du er sygemeldt er det fløjtende ligegyldigt om du er ansat i firma eller ej. Du vil under alle omstændigheder have en sagsbehandler i jobcenteret.


Hvis du endnu ikke er sygemeldt og først bliver det efter en evt opsigelse, kan du risikere ikke at få sygedagpenge. (Du vil i så fald skulle på kontanthjælp, hvilket i dit tilfælde beregnes efter ægtefælles indtægt = du vil formentlig ikke kunne få noget).


For at være berettiget til sygedagpenge skal du enten være dagpengeberettiget (det er du ikke så vidt jeg lige kan læse) eller du skal opfylde beskæftigelseskravet (have arbejdet et vis antal timer indenfor de sidste 3 måneder. Kan ikke lige huske de nøjagtige tal). Det er derfor meget vigtigt at du bliver rigtig sygemeldt (sygedagpenge har intet med ægtefælles indtægt at gøre.) Du kan modtage sygedagpenge, når din arbejdsplads beder kommunen om sygedagpengerefusion. Du vil formentlig fortsat modtage din løn indtil din ansættelse ophører. Derefter får du sygedagpengene udbetalt til dig selv.


Mht. det jeg skrev om CV, så skal du ikke lade dig gå på af, at du kun har haft ufaglærte jobs. Berettigelsen til revalidering afgøres ud fra, hvad du tidligere har beskæftiget dig med. Derfor er det meget vigtigt med et yderst præciserende CV. Det vil kommunen helt sikkert også bede om. Man skal måske heller ikke betegne det som CV, men nærmere arbejdsanamnese, men i bund og grund er det ski det samme.


Men lige nu er det altså enormt vigtigt at finde ud af om din arbejdsplads får sygedagpengerefusion eller ej??? Hvis ikke de får, skal dette bringes i orden, da du ellers kan komme til at stå i en rigtig dårlig økonomisk situation. Hvor længe har du været sygemeldt fra arbejdet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 I øvrigt...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 11:39

.. mht børnene...


Det de lærer af er hvad du gør - ikke hvad du siger.


Så hvis du vælger at uddanne dig - så vil de kunne se fordelen i det og at det ikke bare er vigtigt at gøre fordi mor SIGER det, men fordi hun har vist at det er det hun gør og har det godt med.


Hvis du ender med flere år i kontanthjælpsmøllen, ser de at det jo egentlig er ret nemt og komfortabelt at lade sig offentligt forsørge, og at der ingen grund er til at tage en uddannelse - "for se på mor, det er jo gået fint, og vi mangler ikke noget".





£isbeth & Baloo


I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.

Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte(1982)
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 11:44

Som førnævnt har jeg været sygemeldt i 3 mdr, men jeg har heller ikke nogen sagsbehandler. Kommunen har slet ikke ville se mig. Jeg ved ikke, om det bare er Kbh kommune, som er langsom, men det kan i hvert fald ske, at man står uden kontakt til kommunen. Kommunen betaler ellers sygedagpengerefusion til mit arbejde, så jeg ved ikke, hvorfor de ikke gider se mig.






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 11:53

Lisbeth - Du har helt ret når du siger at de ser hvad mor gør :) Og jeg kan love dig for at jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at få dem på rette spor :)

Har i øvrigt lige snakket med reumatolog og fået en tid... D. 16. august.... :o :o :o


Gitte - Jojo jeg er skam sygemeldt og får pt løn i xxx antal tid og overgår derefter til sygedagpenge. Min chef er utrolig sød og hjælpsom og har været det i al den tid jeg har været i firmaet uanset om der har været det ene eller det andet. Men jeg har også givet rigtig meget i det firma. ;)

Så det du siger at selvom jeg stadig er tilknyttet firmaet men blot er sygemeldt kan jeg stadig have en sagsbehandler?


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
kig forbi til kager og billeder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bonnie og Trine
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 12:06

Jep, det er det jeg siger. Det er faktisk ret ulovligt, hvis ikke i har en sagsbehandler. Jobcenteret har pligt til at følge op en sygedagpengesag jf. kapitel 6 i lov om sygedagpenge. Mht. den vejledning du har fået, som jeg kopierede længere oppe, så vil du jo ikke komme til at stå som ledig, så længe du er sygemeldt, så det er helt gal vejledning. Men hvor længe har du været sygemeldt nu?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 12:18

Så har jeg ringet og fået en tid hos sagsbehandler på mandag. Mange tak for din vejledning Gitte!! (y) (y) (y)

Jeg meldte mig syg d. 19 april efter arbejde så i en uge.


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
kig forbi til kager og billeder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til trådstarter
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 12:39

Jeg har ikke læst alle indlæggene, så muligvis kommer jeg til at svare på noget du har fået svar på


Det du skal gøre er: Når du skal til reumatologen skal du være forberedt, dvs du skal være klar på at allemulige spørgsmål. Husk evt at skrive alle dine symptomer ned, så du får det hele med. FORLANG en scanning....


AT du ikke er medlem af a - kasse og at du ikke har råd til at gå på su, tjahhh det er selvfølgelig surt, men hvem siger det er nødvendigt???

Du SKAL have en social rådgiver på kommunen, har din læge ikke langtidssygemeldt dig???

Du skal igennem en masse ting, jeg håber for dig at du får en god social rådgiver og jobkonsulent. Selvom der ikke burde være forskel på den behandling man får ved kommunen, er der forskel.


Nu skal din ryg først udredes og du skal sørger for at passe på dig selv, samt genoptræning. Herefter skal du muligvis i arbejdsprøvning, og hvis du er heldig kan du få en revaldering.


Jeg går hjemme på 7 mdr med 2 stk discos prolaps og 3 andre diagnoser i mine lændehvivler, jeg har været heldig og få verdens bedste social rådgiver og job konsulent. De vil gøre hvad der er i deres magt for at jeg kommer igang igen, og det vil sige mit forløb går stille og roligt frem, og har ingen modstand mødt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bonnie
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 12:43

Ok, så forstår jeg bedre. Så er der jo styr på det hele. grunden til at du endnu ikke havde hørt fra kommunen, var bare at du ikke har været sygemeldt i længere tid. Så er der tilsyneladende ikke sket noget galt, udover at du har fået lidt gal vejledning.


Der er jo i så fald ingen grund til at andre ovenover skriver om at ende i kontanthjælpsmøllen mv. Der er vi jo slet ikke endnu. Bare vær opmærksom på at du som udgangspunkt kun er berettiget til sygedagpenge i 52 uger. Men det får du garanteret meget mere at vide om på mødet. Men godt at ku så kan komme ind så tidligt, så du hurtigt kan få vejledning om hvordan du skal forholde dig m.m. Sagsbehandleren på kommunen kan også være behjælpelig i samarbejdet med løsningen på din arbejdspladssituation.


Trine: jeg ville nok ret hurtigt rykke i kommunen. I og med at man som udgangspunkt kun kan modtage sygedagpenge i 52 uger, har i jo allerede "spildt" 3 måneder af de 52 uger på ingenting. For det må faktisk ikke ske.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 13:16

kontaktet en veninde, som er socialrådgiver og forhørt mig, hvordan jeg skal forholde mig. Jeg venter nu på svar. Jeg må indrømme, at det pisser mig lidt af, at jeg ikke er blevet kontaktet. Jeg har både snakket med læge, mit job, FOA repræsentant og min psykolog, men de sagde, at det var kommunen, som kontakter mig og ikke omvendt. Jeg har ellers været meget ude med næsen - mere end man kan forvente, så langt som jeg har været nede. Nu er jeg jo klart i bedring, så det er først nu, at jeg rigtig bliver hidsig. Ih, altså. Jeg forstår mig ikke på kommuner.






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen det ER
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 14:00

kommunen der skal kontakte dig - de tager sig oftest bar rigtig god tid Nogen undskylder det med deres stramme skema - men på den anden side sys jeg ikk man kan forvente at syge mennesker skal gøre deres arbejde for dem uden løn- OG med sygdom på sig hvor de ikk kan gøre deres arbejde heller. Men det er sådan det er...


Bonnie: Du skal ha held og lykke i hvert fald. Det har man brug for



Nikon-pics4U


Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mor t ♥Francisk...ver♥
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 14:18

Hmmm... Så et eller andet sted er det bare at krydse fingre? Men over et år? Hvad lavede du så i al den tid?


Jeg var sygemeldt og gik og prøvede at aflaste min arm.... Og fik faktisk lov til, at tage et HF fag som fjernstudie, for at jeg dermed kunne blive optaget på pæd. sem.... Og så var jeg tre måneder i "virksomhedspraktik" lige inden jeg skulle starte på sem., for at finde ud af, om det overhovedet var et område jeg kunne arbejde i.... Hende damen der skulle sørge for at få mig i gang igen, opdagede pludselig at der jo var gået et år, og at hun ikke havde fået lavet sit arbejde, så det var lidt akut.... GGG...


Det hedder sig vist, at man kun kan gå på sygedagpenge i et år, så skal man enten have dem forlæget eller være i gang med en plan....


Men alt det, var først efter at jeg var blevet behandlet og forsøgt repereret... I starten ville jeg alligevel ikke kunne have lavet noget som helst pga. smerter....



Zamangah



En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bonnie...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 14:41

du skal jo heller ikke helt glemme at der er en grund til man er sygemeldt vel



Nikon-pics4U


Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Milla!
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 15:13

Husk lige at se hvad Milla skrev til dig - SU-sats + lån kan aldrig blive så lav, som du har fået oplyst!


Du burde da i hvert fald få omkring 7000 udbetalt hver måned (SU + lån) - uden diverse tillæg.


mvh Sisse



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 15:17

Det er jo rigtig nok, at det umiddelbart er kommunen der kontakter en selv, men afgørelser i beskæftigelsesankenævnet viser, at man ligeledes selv har pligt til at reagere og holde kommunen ajourført i ens sag, såfremt kommunen ikke kontakter en. Man har altså ligeledes selv pligt til at være aktiv i egen sag - herunder "aktivt opsøgende". Nu skal man jo også passe på, at man ikke kaster sin sag i armene på kommunen og bare overlader arbejdet til dem. Det må være i alles interesse, at man er aktiv afsøgende i sin egen sag - det er trods alt ens eget liv.


Et eksempel på dette er, hvis rådgiveren f.eks. spørger borgeren om, hvad denne gerne vil uddanne sig til fremover (f.eks. ved revalidering). Borgeren svare så "jamen, det regner jeg da med at du kan fortælle mig". Hvordan i alverden skal rådgiveren kunne fortælle det??? Der er ingen rådgiver der ønsker at prakke de sygemeldte en uddannelse på, som de ikke brænder for. Man bliver således selv nødt til at afsøge uddannelsesområdet. Så kan man komme med nogen ønsker til rådgiveren og de kan i samarbejde finde frem til en komplet løsning.


Derfor synes jeg også, at det er ret godt, at Bonnie selv tager kontakt til jobcenteret for at få råd og vejledning når hun nu ved, at hun ikke kan komme tilbage til nuværende job. Jeg vil altså derfor ikke helt give ret i, at det udelukkende er kommunerne der ikke passer deres arbejde. Og i Bonnies tilfælde, hvor hun kun har været sygemeldt i en uge, har de jo slet ikke gjort noget galt.


Og så skal man huske på, at det ikke er nemt at sammenligne ens sager. Sagerne er ikke ens, idet det er forskellige problematikker folk har og der er også vildt stor forskel på, hvordan den lægelige dokumentation er. Det hele er ikke så sort og hvidt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 god side
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 16:10

http://sygeguide.dk/ er rigtig god der står en masse om hvor tit kommunen skal kontakte dig og den slags og hvad du har af rettigheder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 17:14

nu ved jeg godt at overdrivelse fremmer forståelse- jeg tvivler på der er ret mange der forventer at rådgiveren skal kunne fortælle en hva man skal beskæftige sig med resten af livet - MEN det er bestemt ikke altid man elv er fklaret heller når man eks mister drømmerjobbet som man troede man skulle ha resten af livet! Det er jo så derfor der er noget som hedder afklaringsforløb samt erhvervs praktik. Det er her den såkaldte komplette løsning så indfinder sig - hvis man er heldig. For det er ikk altid det hjælper nok. Og det er aldrig kun i samarbejde med en rådgiver alene.


Jo man skal da måske selv gøre noget - men personligt har jeg ingen steder fundet noget om hvornår og hvor ofte - det kan være kommet siden jeg sidst har tjekket op - aner det ikk for jeg har aldrig set det.



Nikon-pics4U


Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kom aldrig..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 18:08

videre i systemet til trods for 6½ uges sygemeldning og kiropraktor to gange i ugen samt efterfølgende mange behandlinger..


Jeg fik at vide at jeg ikke var syg nok til revalidering, tiltrods for at jeg hver gang jeg bare nærmede mig stalden, fik hold i lænden igen..


Lægen ville ikke sende mig videre, han mente at jeg bare skulle tage den med ro..


Heldigvis er jeg idag videre og er snart færdig med min uddannelse, jeg selv har betalt..







Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i Brande og Århus omegn - se mere på præsentation




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 09:25

Milla - beklager, fik overset dig :( Jeg må prøve at få undersøgt alle de oplysninger du kommer med dér for det er bestemt andet end det jeg fik at vide fra su styrelsen :( Mange tak for rigtig gode detaljer! (y)


Piaff - Tak for svar. Jeg skal nok sørge for at være godt forberedt :) God bedring til dig!


Gitte - Nej jeg har ikke tænkt mig at håbe på kontanthjælp. Jeg vil jo helst i arbejde igen så snart som muligt men uden at ødelægge mig selv mere end jeg allerede har gjort. Tak for svar igen (Y)


Stute - Tusind tak! :)


Zamangah - Det var da rart at du kunne bruge tiden på noget fornuftigt! (y) Det vil jeg da også huske på er muligt hvis jeg kommer dertil! Tak for svar! :)


Stute - Nej.... Men jeg duer bare ikke til at være 'ubrugbar' :(


Sisse - Tak skal du have, havde overset Millas indlæg i første omgang ;)


Gitte - Jeg har allerede fundet en rigtig god uddannelse der byder på rigtig mange muligheder videre frem i livet, godt betalt og så tager den kun 1 år og 9 mdr, så de skulle ikke hænge på mig så længe ;)


Nadia - Tak for godt link (y)


Annemette - Ja det er jeg også forberedt på kan ske. Godt du selv kunne klare dig videre (Y)


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
kig forbi til kager og billeder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej men du
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 11:49

skal jo helst komme dig så meget som muligt søde ven... Det er derfor jeg siger det til dig, selvom jeg godt ved at det er svært. Det er heller ikk at være ubrugbar



Nikon-pics4U


Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 16:32

Det kan jo være at din ryg bliver bedre, når nu du ikke laver det monotome arbejde mere. Når du har været hos speciallægen, kan det jo osse være at du bliver henvist til et rygcenter mhb på genoptræning. Det ved du jo ikke endnu.

Du kan måske være super heldig, og blive så rask at du kan søge et andet almindeligt ufaglært arbejde.

Jeg ville i hvertfald selv gerne have beholdt mit arbejde.


Jeg gik feks syg med bækkenløsning og en skæv ryg i 3 år, altså sygemeldt. Jeg var kommunalt ansat så jeg blev fyret på sygedag nr 120. Derefter var jeg sygemeldt i 2 år på sygedagpenge osv. så lidt forrevalidering lidt sygemelding osv ialt 10 år Jeg var uddannet køkkenassistent og ønskede at blive videruddannet til levnedsmiddeltekniker, det kunne jeg ikke få lov til !! Jeg kunne blive uddannet pædagogmedhjælper tiltrods for at jeg ALDRIG har båret på mine egne børn. Jeg valgte at samarbejde og tog uddannelsen. Og så meldte jeg mig arbejdsløs og efter et år på dagpenge kunne jeg få uddannelsstøtte, så kom jeg igang med levnedsmiddeluddannelsen.

Jeg blev pensioneret for 5 år siden, men ikke pga bækkenet men pga psykken. Det kræver meget overskud, at kæmpe med og mod kommunen.

Jeg er idag en glad førtidspensionist, men for dælen, jeg ville gerne have beholdt mit arbejde, hvis jeg havde været i stand til at arbejde.

Min mand har i dag et ekstra arbejde på omkring 100 timer om mrd, så vores datter kan have pony, og vi kan have en bil og så vi kan komme ud og rejse hver 3-4 år, og så vi kan få betalt vores gæld. Vi blev også nød til at sælge vores ejerlejlighed.

Kopi ikke min løsning, det kan ikke betale sig hverken økonomisk, eller menneskeligt.


Held og lykke


PS: Hvilken uddannelse har du i tankerne ?


Venlig hilsen Hanne


10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 475.000 kr i 4894 Øster Ulslev



_________________
Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men hvis
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 18:51

du har så dårlig ryg. Hvad har du så tænkt på af uddannelse??


De fleste job er jo hårde for ryggen.


Det kan vare utroligt længe før du overhovedet når til "revalideringssnakken". Du skal først ud i flere afklaringsrunder, for at kommunen skal sikre sig hvad du og din ryg kan klare. Der er jo ingen grund til at bruge penge på en uddannelse, hvis du reelt ikke kan klare et job. (forstå mig nu ret, det er ikke for at virke negativ, men en realitet i kommunens øjne).


Jeg håber du vil svare på, hvad du har af planer for uddannelse :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lad nu
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 20:45

være med at male fanden på væggen... Ja, Bonnie har smerter i ryggen og der vil selvfølgelig fremover være skånehensyn i forhold til rygbelastende arbejde, men det er altså muligt at have et fuldtidsarbejde på trods af rygsmerter. Som en ovenover skriver kan det jo også tænkes at reumatologen kan hjælpe. Det handler på nuværende tidspunkt om at se muligheder og ikke begrænsninger, hvilket jeg bestemt også synes at Bonnie gør.


Og så er det bestemt ikke givet, at man skal igennem flere afklaringsforløb. Det er ikke engang sikkert, at man skal igennem nogen overhovedet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 08:10

Stute - Du kan tro det føles sådan ;)


Hanne - Nej det lyder ikke som den bedste løsning du kom ud i :( Det lyder som en rigtig grim tur du var igennem :(


Jsarik - Jeg vil uddannes som webintegrator, det er den korte uddannelse. Får jeg mulighed for at bruge 4 år på udd vil jeg være mediegrafiker - det er den ultimative drømmeuddannelse. ;)


Gitte - Ja, jeg er skam på ingen måde færsig med at tjene mine egne penge. ;)


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did


GRATIS nye ting


***www.bonniejensen.dk***
kig forbi til kager og billeder

0
0
Svar på denne tråd
 
 er du medlem af en a-kasse?
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 09:25

Ellers vil jeg råde dig til at blive medlem mens du stadig er ansat.


Har fået det smukkeste hoppeføl efter Blue Hors Zack

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det føles
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 09:43

sådan... men det er du ikke... herinde nyder vi da bl.a. godt af dig ikke



Nikon-pics4U


Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider