Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Fra læge til fys, man bliver klog!
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 17:56

Hej Hn`er :-)

Jeg har brug for at komme af med lidt fustrationer!

Mit tidligere indlæg om mit hekseskud:

www.heste-nettet.dk/forum/1/2036017/ 2036017/

Jeg fik jo nogle smertestillende piller, som jo hjalp... dejligt!

Lægen mente jeg bare skulle få brugt mig selv, og komme lidt i gang... fair nok, men det gør ondt!

Tog så til lægen i tirsdags igen, for at høre hvad jeg skulle gøre og hvor længe det tog mm, også mere i forhold til mit arbejde! Han sendte mig hjem igen på smertestillende og så skulle jeg gå i gang med at lave noget!

Jeg følte virkelig ikke at lægen hørte hvad det var jeg sagde til ham! I tirsdags følte jeg det virkelig som om "hende igen, pylle pylle pigen" han kunne da godt hvis jeg havde lyst sende give mig en hendvisning til en fys!!!! hvis jeg havde lyst????? Hvad mener han, det er da ham der er lægen! i mine øre = tag en tudekiks og tør dine øjne!

Han var bekendt med mit arbejde i landbruget!!!

En sød Hn`er sendte mig en privat besked, og hun har virkelig fået mig til at tro på mig selv, og lytte til mig selv! Og med opbakning hos bekendte og famillie, tænke jeg... fandme nej, ham lægen har ikke ret, det er sku MIN krop!!

Jeg ringede til lægen, og bad om den hendvisning til fys NU, den fik jeg og tog til fys samme dag (igår)!

Hun trykkede og gjorde ved, snakkede med mig, og HØRTE hvad jeg sagde, skønt!!

Endelig en der gad og høre på mig!!!!

Konklutionen blev "begyndende" diskuspolaps (staves) og jeg måtte da så absolut ikke tage på arbejde, og "gå i gang" med hvad jeg ellers laver! Jeg skulle holde mig nogen lunde i ro, tunge løft er bandlyst, indtil vi finder en endelig konklution på det her!!!!

Så nu har jeg fået nogle øvelser jeg SKAL lave, og skal afsted igen på tirsdag, da hun ikke turde og bare trykke løs på mig, pga den mistanke hun har!

FØJ hvis det er rigtigt, tænk hvis jeg bare var gået igang som lægen sagde??? hvad kunne der ikke være sket???

Jeg blev så chorkeret over hendes mistanke, at jeg simpelthend havde lyst til at gå ind til lægen og spørger om han endelig var en rigtig læge!!!

Jeg har meget ofte fået at vide "du ligner sørme ikke en der arbejder med køer, du er sådan en pæn pige" dejlig kompliment og få :-) Jeg havde også fået at vide at mine bekendte at de syntes jeg skulle understreje over for lægen, at det var landbrug jeg arbejde med, for det var jo ikke "sådan en" jeg lignede (forstå mig ret)...

Og så kan jeg jo ikke lade være med at tænke på, gadvide om lægen bare har tænkt "hende der kan da ikke lave hårdt fysisk arbejde, hun pyller da bare" ....

Ved det ikke.... men der køre bare så mange tanker igennem mit hoved, hvorfor lægen ikke hørte mit nødråb! Prøver måske bare at finde undskyldninger for det!

Købes: Weatherbeeta dækkener 100g, se præs...

Sælges: 2 stk. nye weatherbeeta regndækkener str. 135 og 145.

Se præs. for mere info...

Er livet ikke skønt, at leve for at være til ;-)

0
0
Svar på denne tråd

av min ryg
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 18:44

Tjah, det lyder jo meget som dét jeg var ude for, og som jeg skrev i dit tidligere indlæg.

Mit blev jo så senere bevist, at det VAR en prolaps.

Om fyssen er kompetent til at sige det er en begyndende prolaps, ved jeg ikke... Men jeg ville nok ringe og snakke med lægen igen. For er det en begyndende prolaps kan det tage tid, og på et tidspunkt kræver din arbejdsgiver nok en lægeerklæring (mulighedserklæring hedder det vist nu..).

Er der mistanke om prolaps, kan det ses på en skanning... Så ja,- kontakt lægen igen... Og god bedring/heldog lykke!

0
0
Svar på denne tråd

Tja.....
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 19:38

Det er nu ikke altid fyssen har ret.

I sin tid mente min fys også, at jeg havde en begyndende prolaps i nakken, Det passede med smerter midt i ryggen osv.osv.

Jeg fik også øvelser jeg skulle lave, og en del behandlinger hos fyssen.

Dog fik jeg det markant dårligere når jeg havde været ved fys, havde kvalme og migræne efter hver behandling, så det var ikke en holdbar situation.

Jeg havde så ikke en prolaps, men en kronisk led og muskel sygdom.

Ja men skal lytte til sin krop,og du bør tale med dih læge igen og fortælle om fyssens diagnose.

Jeg vil tro en røngten eller scanning, vil kunne af eller bekræfte mistanken..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider