Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hekseskud/lænnehold erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 08:27

Hej allesammen :-)

Ja, jeg var jo den heldige i torsdags og få mig et hekseskud/lænnehold!

Jeg var ved lægen i fredags og har fået en masse smertestillende!

Men men men, jeg er ENORMT dårlig til at melde mig syg, jeg blev dog nød til at gøøre det fredag morgen da jeg ikke kunne gøre noget, bukke mig fremover, til siden eller lign!!!

Men nu er jeg jo på smertestillende, og det går endelig ret okay, selvfølgelig kan jeg mærke det hviner hvis jeg laver en lidt forkert bevægelse, men ikke så jeg står og skriger af smerte! Det kan så også mærkes når næste ration smertestillende skal tages, så begynder det helt automatisk at gøre mere ondt!

Nu melder mandagen sig jo snart, og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre???

Skal jeg min blive hjemme indtil jeg slet ikke har ondt mere?? Eller er det okay bare at tage på arbejde????

Syntes det er lidt svært når man føler man har det sådan ok, pga smertestillende

og jeg føler jeg "pjækker" fordi jeg er jo ikke syg syg, altså brækker mig eller sidder på tønden og har det elendigt! Jeg har bare ondt, og begrænset bevægelighed!

Hvad er jeres erfaringer omkring dette. og hvad ville i gøre??

Har i prøvet at starte for tidligt, og så det er gået galt igen??

Lægen sagde at jeg ikke måtte lave vrid, og tungere løft, men er ikke helt klar over hvor længe!?!?!?!

Jeg må nok hellere sige at jeg er landmand, så der er jo tunge løft, og hårdt fysisk arbejde!

håber på nogle gode råd samt erfaringer :-)

Nu når vi er ved elendighed, er der så andre der har det snap så godt for tiden??? Er du faldet af hesten og brækket et ben?? faldet i sneen og slået hovedet ??? Tja, jeg skulle bare lige hænge en sliksten op i boksen, i en fremoverbøjet stilling, og av!!!!!

Købes: Weatherbeeta dækkener 100g, se præs...

Sælges: 2 stk. nye weatherbeeta regndækkener str. 135 og 145.

Se præs. for mere info...

Er livet ikke skønt, at leve for at være til ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet det
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 08:44

Lænede mig til siden og så sad lænden fast .

Hvorfor henviste lægen dig ikke til en kiropraktor???

Jeg fik ryggen ordnet hos en kiropraktor og fik derefter zoneterapi og wupti kunne jeg bevæge mig igen og havde ikke længere smerter.

Så mit råd er: bliv hjemme og få ryggen ordnet.

Venlig hilsen

Gitte

"Mennesket er et guddommeligt eksperiment ..." Grundtvig

Nu med 2 babyer i maven ;-) - ankomst sidst i maj.

0
0
Svar på denne tråd

bliv hjemme mandg.
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 08:56

ring mandag morgen til en kiro og få en tid mandag.

du vil blive meget forundret over, hvor meget en kiro kan gøre for din ryg.

IMC

0
0
Svar på denne tråd

lægen henviser ikke
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 08:56

til kiropraktor, det er ikke så anerkendt endnu...

Men jeg vil klart anbefale dig at opsøge en kiropraktor, det er med til at det går hurtigere væk.

Jeg linker lige til min tråd, jeg næsten lige har skrevet om samme emne.

www.heste-nettet.dk/forum/1/2030046/ 2030046/

Jeg synes helt klart du skal sygemelde dig, jeg har arbejdet i landbruget i 2 1/2 år, og det kan bare ikke forenes med at ha hold i ryggen. Du skal huske at der ikke er nogen der kommer og klapper dig på ryggen, og siger: Flot du kom på arbejde selvom du har hold i ryggen, desuden kan det være med til at gøre det hele værre...

Du bør sygemelde dig.

Gode råd (fra min kiropraktor til mig) læg is på, højst 20 min ad gangen (ellers kan du ødelægge vævet)men det må gerne gøres hver 2 time. Gå så meget du kan, det bliver værre af ikke at bevæge sig. husk at sidde ned/ligge ned hvis du kan mærke at smerterne tiltager. Og du må gerne ride, bare du ikke falder af(fik jeg af vide)

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Hekse skud
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 10:03

Hej

øv med din ryg.

Et hekseskud er næsten det samme somm en fiber sprængning, så jeg vil anbefale dig at holde dig i ro ca 5 dage og derefter gå til en massør så der ikke kommer yderliger spændinger og få løsnet dem du evt. har.

Venligst Hanne

Fys. Massør

0
0
Svar på denne tråd

Skrækhistorie
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 10:17

Jeg fik for 7-8 år siden også et hold i lænden ifølge min daværende læge.

Jeg måtte gerne tage på arbejde, men måtte ikke løfte osv... Få dage efter kunne jeg ikke komme ud af sengen for smerter, ikke rette mig op, ikke sidde... Aldrig har jeg haft så ondt!

Blev af "kloge hoveder" beordret til kiropraktor... Fik 8 behandlinger, og følte kun at det blev værre.

Da var jeg så sygemeldt, kunne jo intet!

Jeg søgte læge igen, denne gang kom jeg ind til en anden på lægehuset, og blev endelig sendt videre i systemet...

Efter lang tids venten og undersøgelser, viste det sig, at jeg havde en diskusprolaps... Jeg var dog på daværende så langt henne i forløbet, at den var i bedring, og jeg skulle give det yderligere 3 mdr før jeg skulle regne med at det var ok.

- Og fik af ryg-overlægen at vide, at det værste jeg overhovedet havde gjort, var at tage til kiropraktor med en diskusprolaps... Men ikke én havde nævnt muligheden for en prolaps, jeg havde jo fået at vide,at det var et lændehold...

Men pga min alder (jeg var ifølge lægebøgerne for ung til at kunne få en diskusprolaps), så endte jeg med et års sygemelding og en fyreseddel fra mit job...

Undskylder min skrækhistorie, men en kiropraktor er bare ikke altid løsningen...

Men har du stadig ondt, så bliv hjemme fra arbejde. Uanset om det er lændehold, fibersprængning eller andet, så skal det have ro til at blive ok igen.

0
0
Svar på denne tråd

hekseskud/hold i lænden
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 10:26

Jeg har det lige nu, har snart haft det i en uge.

Jeg har fået nogle øvelser som gør at jeg udspænder i den muskel problemet sidder i.

Jeg gør som følgende;

Jeg ligger mig flad på maven, sætter begge hænder ud til siden og løfter mig i lænden. Den første gang gør smadder ondt.

Jeg gør det 10 gange, bruger vejrtrækning. Altså træk vejret ind når jeg løfter og vejret ud når jeg ligger mig ned igen.

Når jeg har gjort det, rejser jeg mig op og skubber henholdsvis venstre arm/hånd fremad og højre ben bagud. Det gør jeg skiftevis ad 10 gange. Bagefter ligger jeg mig på ryggen og får en til at tage mit ben og skubber mit ben ind mod maven, udstrakt. Og indtil det ikke kan skubbes ind holder jeg strækket i 10 sek. Det skifter jeg med 5 gange.

Jeg har fået det bedre ved at bruge de øvelser. Samtidig med når jeg går, strækker jeg ud. Altså ikke tager for små skridt, men virkelig går fremad. Det ser åndssvagt ud, men jeg mærker at jeg bliver løsnet i lænden.

Det skal siges at jeg blev først undersøgt af egen læge og fysioperapeut. Og det er et muskelært problem.

Men det er jo også slemt nok .

Jeg har også fået behandling af en Kranio-Sakral-terapeut. Og det satte skub i det. Men det gjorde rigtig ondt.

Men jo mere du kan strække ud i musklen jo bedre er det.

Forædlet old.hoppeplag sælges - se billeder og info under "Millers Malou" på www.staldmiller.dk

0
0
Svar på denne tråd

ondt i ryggen
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 10:36

www.aktivform.dk vil jeg anbefale.

VH Karin

"Der er ingen situation, der ikke kan ændres"

Desmond Tutu

0
0
Svar på denne tråd

hov....
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 10:44

Og så bliv hjemme til du ikke har brug for smertestillende mere. Hvis du er "bedøvet af medicin" kan du ikke mærke efter om din krop siger fra og så kommer du nemt til at løfte for meget. Men du skal holde dig i gang så meget som du nu kan. Evt kan du lave den der øvelse hvor man ligger på alle fire og skyder ryg, den synes jeg er god.

God bedring fra Karin

"Der er ingen situation, der ikke kan ændres"

Desmond Tutu

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2010 12:15

1000 tak for alle jeres gode svar :-) både erfaringer, trænings tips mm ;-) Super!

Jeg har væert ved lægen idag igen, og jeg føler sku ikke rigtig han "høre" mig!!!

Jeg har fået det bedre, men når jeg sidder ned, føles det som om der er en bunke nåle, som venter på jeg laver en forkert bevægelse, så de kan stikke mig op i ryggen!

Han mente jeg skulle bruge mig selv noget mere, fair nok... men det gør jo ondt når jeg har brugt mig selv = sætter mig hend på sofaen!

Ridning ville være en god ting, men jeg tror ikke jeg kan komme der op :-/

Jeg spurgte selvfølgelig ang mit job, og det måtte jeg gerne måske en gang i næste uge, jeg måtte bare ikke løfte og vride... ja hurra, så kan jeg jo heller ikke arbejde endnu! Han mente jeg måske kunne lave noget af det nemme, men hvad er det??????? Jeg ved ikke hvad det nemme er, når ikke jeg må vride og løfte!!!

Jeg er også bange for at "gøre noget" for tænk nu hvis det bliver værre igen!

Kan der endelig ske noget ved at jeg bare prøver at knokle på??? altså kan der komme en konsikvens af det?? i så fald hvad????

Købes: Weatherbeeta dækkener 100g, se præs...

Sælges: 2 stk. nye weatherbeeta regndækkener str. 135 og 145.

Se præs. for mere info...

Er livet ikke skønt, at leve for at være til ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider