Landet ligger sådan at jeg har min pony opstaldet ude hos en super rar mand, hvor der så går to andre heste. Det er ikke manden der ejer dem, det er en anden, lad os kalde denne person X.
X's ene hest er forfangen, men det lader ikke til X tager det alvorligt, Eller den dyrlæge af en tumpe X snakkede med..
Personligt ved jeg godt hvordan og hvorledes med en forfangen hest og hvornår grænsen er nået..
X's to heste kan ikke stå alene, hvilket min såmænd heller ikke kan derfor skal min stå i stald samtidigt.. Dette er jeg jo selvfølgelig ked af, men han får masser mad og har en stor "boks" at stå i.. Dvs. Min kommer kun ud når jeg smider ham ud og holder øje så han ikke render igennem..
Den ene dyrlæge der kom ud var smådyrs dyrlæge. Men det var den eneste jeg kunne få fat i hurtigt. denne dyrlæge siger til mig at hesten er meget syg, det græsner til dyremishandling, at den skal klodses op osv. da denne ringer til X siger dyrlægen at det ikke er alvorligere end at medicinen kan vente til næste dag.. Godt nok var klokken 10 om aftenen men alligevel..
Den næste dyrlæge har X ringet til, denne har ikke set hesten. og denne svare at hesten skal have smertestillende i x antal dage og så er den rask ?!..
Nu har hesten altså været forfangen for kort tid siden, og lammellerne er begyndt at give sig.
Man kan godt se at den får smertestillende, nu ligger den ikke konstant, men den går ekstrem stikkende og så lidt som overhovedet muligt.
Jeg har købt en mundkurv for snart 3 nuger siden til den, jeg har holdt øje med den meget og kontaktet X hvergang der var den mindste smule optræk.. Og alligevel føler jeg der mangler noget.. Min egen skal have smed hurtigst muligt, og jeg er sku nervøs for hvad jeg får smidt i hovedet af smeden når han ser denne hest.
Mit dilemma er nok mest hva dælen jeg skal gøre ? Hvis X ikke tager et vink med en vognstang, er der så noget der hjælper ?
Jeg har super dårlig smavittighed over min egen skal stå inde så meget, men der er bare ingen pladser til ham i nærheden og jeg har det dårligt over at være vidne til en hest med så store smerter..
Jeg vil ikke gøre nogen sure eller ked af det, men min samvittighed holder ikke længere.. JEg har kontaktet en dyrlæge pga. en del spørgsmål om noget andet, men spurgte til sidst om hendes mening som var på at få en mening fra min smed, der kommer en af dagene, og var det slemt udne X ville gøre noget, så skulle jeg smide en politianmeldelse.. Dette har jeg virkelig ikke lyst til, for X er dne sødeste Person man kan finde..
Hva dælen gør jeg ?
X er jo en hammer sød person, der vil sine dyr det bedste, hvilket jeg respektere, og hun tror jo virkelig på denne hest kommer sig, hvilket resten af dem der har set den ikke tror en dyt på..og jeg vil jo virkelig ikke være en sæk overfor andre, men min samvittighed er der bare ikke til mere..