|
|
| Ville du sælge..... |
|
|
Jeg har pt 3 heste til salg og er nu et par gange blevet kontaktet af folk der gerne vil låne hesten mens de sparer sammen, jeg synes virkelig det er noget mærkeligt noget at spørge om især da det drejer sig om en 1 års og et føl... Er det bare mig der er helt gal på den eller ville du låne din hest ud til en totalt fremmed som så vil købe på afbetaling?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej!!! |
| Forfatter:  |
staldhestely |
| Dato:  |
03-07-2009 16:44 |
|
R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afbetaling |
|
|
nej det ville jeg ikke. de kan låne pengene i banken og afbetale der istedet. Jeg vil ikke hænge på pengesager og hvis de ikke kan låne i banken, så vil jeg bestemt heller ikke lægge penge ud!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Om jeg ville |
Illum |
03-07-2009 16:50 |
|
NIX jeg er ikke folks risikofrie låne mulighed...Lån i banken... Så nej aldrig...
Illum !! .
Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Låne ud... |
|
|
Kærlige hilsner fra Team Topper
- GMH Scout Zodiacs Harmony - Team Topper's Tiger Lily - Højtoftegaards Mette Marit R.I.P Topper - min engel! Shop GRATIS her:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| NIX .................... |
Sys 1 |
03-07-2009 21:18 |
|
Kan de ikke låne pengene i banken, skal de ikke låne dem af dig !! For risikofyldt !! Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Banken |
|
|
Altså, man kan vel godt forstå dem lidt i at de spørger. - Det er da billigere at "låne" pengene af sælger, end i banken. Når det så er sagt, så nej, jeg ville ikke sælge på afbetaling, det er for risikabelt og hvor tit har man ikke hørt at folk går med på det og så blir r*vrendt!?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo jeg ville |
anjen |
04-07-2009 00:15 |
|
Jeg ville godt hvis jeg f.eks. solgte til en familiemedlem eller en god veninde. Men ellers ikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej nej nej |
Marie *Ozzy* |
04-07-2009 01:48 |
|
Nej, jeg ville ikke sælge på afbetaling. Det er selvfølgelig billigere for køber at afbetale til dig fremfor afbetale lånet i banken, men hvis ikke de kan låne i banken ville jeg ikke føle mig tryg ved at låne dem pengene. Men som køber ville jeg da hjertens gerne købe på afbetaling, jeg sparer jo mange penge i forhold til banken..
Sagde Marie som går ind for at dyreplageri skal straffes hårdere! Og mener ALLE ryttere burde bruge hjelm og sikkerhedsvest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min holdning |
staldhestely |
04-07-2009 03:02 |
|
er at penge, familie og venner skal holdes skarpt adskilt. Risikoen for at miste både familie/venner og penge, er ikke en chance jeg vil tage, det er det simpelthen ikke værd. Så svaret er igen: Nej aldrig. Helen.
R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udlån køb og afbetaling |
|
|
Jeg har tænkt mig at udlåne min hoppe for en kortere periode, her kan låne så spare sammen alt det hun lyster. Det er mest for min skyld, for jeg vil være sikker på hun ender det perfekte sted, nu jeg er nød til at sælge . Afbetaling gør jeg ikke, medmindre jeg kender vedkommende godt og prisen på dyret forhøjes med hvad der svarer til renteindtægter.
Mange hilsener Ann-Rikka  Alletiders familiehest sælges, kun 16.000 kr. Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ Hestene: Jossie(til salg) og Chico
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Låne på afbetaling |
|
|
Man kunne vel godt låne hesten ud med forkøbsret, mod at låner betaler alle udgifter på hesten i låneperioden. Når så låner/køber har sparet sammen til at købe hesten, betaler han alle pengene på en gang og er så ejer af hesten. Men salg på afbetaling??? Enig med de andre. Lad være med det!
Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja ved ikke |
|
|
Låner ikke ud til nogen jeg ikke kender længere!! Afbetaling kan jeg godt gå med til ved et føl, hvis det er indtil føllet vænnes fra. For falder pengene ikke bliver føllet bare her! Noget andet er, at jeg simpelthen ikke fatter, når folk spørger om man vil låne et føl eller plag ud. Til hvad formål om jeg må spørge!!! Det kunne jeg aldrig finde på, for mener det er der de er allernemmest at påvirke og det vil jeg dælme selv ha indflydelse på.
Flere heste sælges, se præsentation
Hoppeføl efter Ulrich Z sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej aldrig |
|
|
har haft en del henvendelser på rondo af den slags, men nej er svaret hver gang... Jeg går meget op i hvordan han bliver fodrer, redet og hvor han står og hvem der omgåes ham, og det er de færreste der vil kunne leve op til alt det, så det ville ende med jeg tog ham hjem før jeg ville få mine penge. Derfor ser jeg salg som bedste løsning for mig også kan jeg ikke komme med kommentarer til hvordan ham har det, når han ikke er min længere... og får man nogensinde sine penge, eller forstryder de købet og aflevere en måske ødelagt hest tilbage??? Nej de må tage et lån i banken hvis de ikke har pengene!
Camilla Diana Henriksø,Rondo Quintus og Bubber
Fantastisk dressur hest sælges
Team Præstemarkgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej aldrig |
|
|
ALDRIG... Hvorfor have så travlt med at købe hest at køber vil handle inden de har pengene... og hvis de ikke har råd til at betale hesten på en gang, mon de så har råd til de daglige/månedlige udgifter til hesten ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke her |
|
|
Men har selv købt hest ved at lægge depositum, hvor der så blev tegnet kontrakt på, at det resterende beløb skulle falde inden afhentning / levering. D.v.s. hesten blev ved sælger i den mellemliggende tid. Men vi taler her maks 6-8 uger, ikke halve eller hele år... Mvh. Ditte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggggggggggggg |
|
|
Jeg ville ikke sælge på abetaling, men jeg har gjort det, og ville godt gøre det igen. Ja ja det lød lidt mystisk. De gange jeg har solgt sådan har jeg lavet en lejeaftale, og når det beløb som hesten har kostet er betalt i leje, er heste købers.
Venlig Hilsen Anni og Sava!! og de andre knabstrupper. Føl sælges Nu med kat.1 knabstrupper avlshingst. Bedækning tilbydes. Se mere på: Dunkans knabstrupper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej.... |
|
|
nej det ville jeg ikke, den jeg kan se du har til salg har en pris hvor jeg mener at hvis man ikke kan skaffe de penge har man heller ikke råd til at eje hesten. Derimod vil jeg sige at "ældre" heste, der sælges fx til børn, syntes jeg det er super når sælger tilbyder køber at prøve hesten i fx en måned før køb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder noget mystisk |
|
|
med den alder, dine har. Og bare for at følge op med en lille historie: Jeg fik part på en hest som ejeren havde "købt" et lille år i forvejen. Parten opsagde jeg af rigtig mange grunde. GODT FOR MIG - for samme dag, jeg havde opsagt parten, blev hesten hentet af sin rigtige ejer. Hun manglede at få 65 % af købsprisen for sin hest og kunne ikke finde den nye "ejer" og hesten. Og det var én, hun stolede på og kendte. Så galt kan det gå. Og de historier har der været mange af her inde. Heste, der er blevet solgt videre, før de er blevet afbetale. Heste, der er blevet "tage pant i" (ulovligt) fordi ejeren / køberen skyldte penge osv. HN er fyldt af sådanne historier. Så hvis man kan lære af andres erfaringer, så er sagen vel klar, vil jeg mene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kun til en eneste |
diablogirl *almera* |
05-07-2009 09:20 |
|
person i hele verden. min veninde, som virkelig passer sine heste godt og passer min mindst lige så godt.  kristina.
Der ER forskel på negativt og positivt ladede udtryk.
Super smuk og dejlig angloaraber hoppe sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Naiv... |
|
|
... må jeg næsten have været, for jeg solgte faktisk min gamle hest på afbetaling til en person jeg ikke kendte. Synes bare hun virkede som den helt rigtige køber for min hest. Og der var ingen problemer. Hun betalte et beløb hver måned i 14 måneder og jeg fik alle pengene uden problemer. Jeg ser jævnligt billeder af hende og min gamle hest, og det går super godt Så nogen gange kan det godt gå godt selvom jeg nu egentlig synes jeg har opført ret "dumt" og naivt.
Klikkertræning giver arbejdsglade heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
ja jeg tør nu godt at gøre det. har pt også en hest hjemme som jeg skal købe til efteråret hvis alt går vel. har også skrevet i min annonce med min salgshest at den evt kan betales af 3 gange selvom han er billig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|