Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skyde hund, løs hund?
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 20:55

Efter jeg læste tråden om det at skyde løse hunde på ens grund, ville jeg liiiiiige høre jer andre om en lille simpel ting.:

ER det bare mig eller er der ikke lov mod fritløbende hunde udenfor eget hjem i DK??

Kan være mig der har misforstået noget.....

Ha en hyggelig aften

Akademisk ridekunst: www.barokridning.dk (under opbygning)

Fede smykker: www.otello-design.dk

Fokusér på det du vil, ikke på det du ikke vil.

Sælges: Gåstol, rigtig fin, næsten ikke brugt...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 21:20

Jo, og det samme gør sig gældende for katte. Bare en skam der er så få katteejere der fatter det ;)

0
0
Svar på denne tråd

agtahaha
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 21:34

dark-angel:

det med kattene vil jeg altså have beviser for før jeg tror på det ;) katte løber jo altid frit omkring, de er ikke ligesom hunde, og man holder dem ikke i snor, det ville være umuligt hvis ikke katte luskede rundt i folks haver?? og siden hvornår er der kommet en og sagt til mig at jeg godt må skyde katte hvis de løber ind i min have for at pisse?

Mvh. Asta

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 21:41

Asta: Katte skal også holdes på egen grund.

"katte løber jo altid frit omkring"

Og det er desværre netop den holdning mange p's katteejere har!.

www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/ kattelovgivning

0
0
Svar på denne tråd

SYAHAA
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 21:59

okay så, synes godt nok det er utroligt alligevel? man GÅR jo ikke med katte i snor, det ville jo være synd for dem! skal de så bare rende rundt inde i ens have? åndsvagt siger jeg bare, hvad skader en kat? jeg forstår det med en hund, men en kat?

Mvh. Asta

0
0
Svar på denne tråd

øh.............
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 21:59

Der er vist en tråd for alle de skydegale,....

www.heste-nettet.dk/forum/1/1903567/ 1902522/

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 22:11

"hvad skader en kat?"

Personligt gider jeg ikke have en kat til at sk'de i min have. Det gælder også andres hunde.

Har hørt flere hvor "naboens" kat rundt ind i deres hus og ødelagde ting.

Mine forældres genbo har også haft besøg af katte. De kunne ikke have deres hoveddør stående åben uden der kom katte ind og overp'ssede det hele.

Mmm lækkert! Not.

0
0
Svar på denne tråd

beviser er der nok af - 1 eks. her
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 22:57

www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/ kattelovgivning

Herunder udklip fra Loven om Mark og vejfred.

Det er faktisk i 1. paragraff i Loven om mark- og vejfred dette står:

Almindelige bestemmelser

§ 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit eget.

§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.

Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.

Så ko der må måes faktisk slås dyr ihjel, hvis der er givet en advarsel først.

Men hvor ville jeg ønske, at de kunne skrive dansk...

Venlig hilsen Susanne og Sedoj

(Nu som barefoot, bomløs, bidløs og løsdriftshest)
Besøg ham på hans hjemmeside

Ligesom så mange andre fotograferer jeg også...

Hvitfeldt Foto

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor er
Forfatter: 
Dato:  09-05-2009 07:46

det værre at gå med katten i snor end hunden måske??? Fordi katten er mere egenrådig og selvstændig el hva?

Jeg mener katte og hunde var engang alle vilde dyr som hesten, men nu har vi dem i vores varetægt, nogle avler på dem mv. Det er i orden at gå i snor med hunden- det skal vi jo iflg loven - hvorfor er så mange så bare hamrende ligeglade med loven mener det osse gælder katte? hvorfor er det synd for katten??

Så må i finde en ny måde at jage mus på, lave en voliere til jeres katte mv så vi andre IKKE skal trækkes med jeres irriterende løse møgkræ der ødelægger vores ting og sager ved at pi*se op af det, kradser lakken på bilen i stykker, skier i haven mv. Det gider jeg BARE ikke!! JEG holder hundene i snor- de render ikke i jeres have og @!#$*er alle vegne, ødelægger vasketøj, kradser i lakken på biler mv. hvor en i hedehule h... skal kattene så bare ha lov måske??

Det tisser mig aldeles af at den mentalitet katteejerne har er så langt fra de fleste hundeejeres- endda kan det være mennesker selv med BÅDE hund og kat. og de kan bare ikke se det for sig. Nej for katten kan ikke bide- JO men er den tam gør den ikke med mindre man giver den anledning derfor, men jeg vidste ikke det kun kom andet på dyrets størrelse og om den kan bide os mennesker.

Nogle kattes katte jager andre menneskers katte væk fra deres EGEN grund for at indtage som hersker. IGEN ødelægger de ting, fordi de fleste absolut heller ikke vil neutraliserer dem da!!

ØV ØV ØV ØV (siger hende som er træt af andres sultne, syge katte gerne vil ha min pleje gratis fordi deres ejere er ligeglade!)

Og jeg kan GODT selv lide katte - men vil sandeligt gerne selv vælge VORES kat.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

oversrkfit
Forfatter: 
Dato:  09-05-2009 08:18

Stute: Hørt hørt

0
0
Svar på denne tråd

Stute..
Forfatter: 
Dato:  09-05-2009 09:09

I har da godt nok også været meget uheldige med det katte har ødelagt hos jer.

Venlig hilsen

Kongehøj

Stubben dressur-sadel til salg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider