|
|
| hjælp jer er skydegal :) |
|
|
god dag allesammen Du bliver jeg lige nødt til at dele min glæde med jer. Kæresten og jeg var til riffelprøve i dag og bestod begge to Så nu har vi som den prøvesagkyndige sagde: license to kill (skal lige siges at det blev sagt med et smil og selvfølgelig ikke er meningen at vi skal gå ud og skyde helt vildt omkring os) Selv har jeg ikke skudt så meget at jeg vil gå ud og skyde på vildet, det på trods af at jeg sagtens kan ramme træfområdet på 200m (kravet til prøven er 100m). Jeg skal lige have selvtilliden 100% på plads før jeg skal på jagt -skal jo have sikkerheden helt på plads. Synes simpelthen det er så fedt at skyde med riffel, også selvom det er på en papskive  Glæder mig bare til at træne endnu mere og blive rigtig, rigtig god. Andre skydegale tøser her inde??? MVH Kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er på vej... |
|
|
Jeg er på vej.. skal lige have mit jagttegn først. Riflen står inde i skabet og venter, sååå du kan bare komme an  Nu har jeg ikke planlagt at skulle gå på jagt, jeg vil bare gerne med ud og skyde sammen med manden. Lige nu kæmper jeg mere med de der duuuumme lerduer! dem har jeg fand.... svært ved at ramme, næ, må jeg så be om en riffel.
mvh
Julle
DIN hest - DIT ansvar !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej......... |
|
|
Ja jeg synes godt nok også at de der lerduer er svære at ramme, her dog heller ikke trænet så meget på dem, og de dage jeg har har vinden ikke ligefrem været med mig  Synes det er meget lettere med riffelen Jeg fik mit jagttegn her i efteråret, men nåede ikke rigtig at komme på jagt, mest pga. manglende træning. Det skal sgu være på plads inden man begynder at skyde på noget levende Så nu knokler jeg på livet løs så jeg måske kan være med sidst i bukkejagten og ellers er jeg klar til efteråret. Knæk og bræk med jagttegnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er ud af en skydegal familie og har skudt siden jeg var barn, jagttegn fik jeg lige så snart jeg var gammel nok. Men det er efterhånden nogle år siden jeg sidst har skudt noget som helst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min riffel står |
|
|
også og venter, men må lige passe nyfødte prinsesse lidt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også her |
|
|
Skal til jagttegnsprøve den 7 maj  Syntes der er meget mand skal huske i teori altså! Våbenføring ingen problemer, heller ikke at ramme lerduer  Så snart det er overstået (prøven)skal jeg også til prøve til riffel.. Vil så gerne med manden på bukkejagt.. Louise
Hvil i fred min skat. Du skal have tak for alle de gode timer sammen.
Du vil være savnet hårdt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt... |
|
|
Dejligt at se at jeg ikke er den eneste skydegale tøs her inde  Jeg kommer faktisk ikke fra en skydegal familie, mine forældre bliver ved med at spørge mig om hvordan jeg dog kan finde på at skyde de stakkels små dyr (skal lige siges at de meget gerne vil spise vildtkød, moral er godt, dobbeltmoral er dobbelst så godt). Men min kæreste er ret jagt- og våbeninteresseret så da jeg lærte ham at kende for snart fire år side ( ) begyndte jeg at gå med ham på jagt som hundefører. Da jeg fik mulighed for at tage jagttegnet inde på skolen (LIFE) i efteråret til langt under normal pris, så slog jeg selvfølgelig til. Er så sidenhen blevet helt vild med at skyde... synes simpelhen det er så fedt når det lykkedes... bliver som et lille barn. Jeg synes ikke at hverken teorien eller våbenføringen er svær (nul fejl til jagttegnsprøven), men de lerduer de vil simpelthen ikke dø. Bukken (papfiguern) dør hver gang... også på 200 m 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heller ikke.. |
|
|
Jeg har heller ikke problemer med teorien. ....men når jeg bliver nervøs, som jeg blev i går til den frivillige jagtprøve, ja - så kunne jeg lige så godt have efterladt hovdet der hjemme! (til mit forsvar vil jeg sige at ham jeg skulle gå banen med, har for nogle år siden peget på mig med et ladt haglgevær under en rævejagt, hvor jeg var med som hundefører. At jeg også synes at manden er tæt på at være en komplet idiot, ja det gjore mig ikke specielt tryk. Men man lærer heldigvis af sine fejl.) Sååå, de fejl jeg fik lavet igår, dem laver jeg ikke igen!!
mvh
Julle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iyfeg84rg8 |
|
|
meget skydegal tøs her men jeg skyder nu ikke efter dyr kun efter skiver og helst med pistol eller m95 el. m 96 
dejlig pinto hoppeplag sælges måske din kommende stævne hest forventet stg 166 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja også her .. |
|
|
Jeg er også en af dem, der kan lide jagt .. har ikke fået gjort så meget ved det de seneste år .. men jeg var ret hård til lerduer, da jeg gik meget på flugtskydningsbanen. Har været i en jagt-butik, så det lå ligesom lidt i kortene ..=) Me det er meget fascinerende at side i en kæmpeskov på bukkepursch om morgenen ... det er fantastisk at se dyrene .. Har selv kun skudt en enkelt rå med haglgevær på efterårsjagt og nogle ænder .. ellers er det mest blevet til de sorte duer ..=) Har dog alt udstyret inkl. hunden endnu ..=)
/mette.
...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jagt,.. |
| Forfatter:  |
wettergren |
| Dato:  |
20-04-2009 23:12 |
|
Jeg synes det er skræmmende så mange idioter der har fået lov til at rende rundt og skyde i naturen. Mener selfølgelig ikke jer piger. Jeg hader tanken om at enhver grisk jordejer har lov at drive rovdrift og tjene kassen, uden særlige restriktioner eller retningslinier hvis han ønsker. Og så bryder jeg mig virkelig ikke om den der jagtfokost kultur, hvor man liiige skal ha et par snaps til at gå på, og i øvrigt ikke overholder sikkerheds reglerne.  Men jeg respekterer en dygtig jæger, der zen agtigt, og koncentreret sidder i skovbunden mens solen står op, og har øvet sig, til det ene skud der skal til for at ramme dyret. Vi skal jo heller ikke fornægte vores egen natur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godmorgen :) |
|
|
Julle: Ja han lyder godt nok ikke som en særlig rar prøvesagkyndig (eller jager for den sags skyld) Kan sgu godt forstå du blev nervøs. Dem jeg var oppe hos til jagttegnsprøven og riffelprøven var begge meget søde (køge og ballerup) og kom også med lidt sjove bemærkninger undervejs, for lige at løsne lidt op for stemningen Hvor skal du op??? Wettergren: Ja der findes selvfølgelig (desværre) altid nogle brodne kar rundt omkring, men jeg synes nu gennerelt at dem jeg har mødt tager godt hensyn til naturen omkring sig, du må huske på at langt de fleste jagere er naturelskere og ønsker jo også at der skal være noget jagt tilbage til næste år. Og der er skam regler for hvordan man må drive jagt, både lovmæssige og etiske, og man må IKKE indtage alkohol i forbindelse med jagten , men hvad folk gør under jagtmiddagen bagefter må de selv om (skal bare lige lade bilen stå også ) Jeg har sgu også dyb respekt for dem som virkelig øver og kender til sine egne begrænsninger. Desværre er der mange der ikke øver nok. Jeg er heller ikke bleg for at fortælle folk at jeg mener de har handlet uforsvareligt hvis jeg høre dem fortælle en prale-historie ude på skydebanen. Har da som nyjæger fået fortalt et par gamele fjolser at de burde have taget deres jagttegn fra dem, fordi jeg ikke mente at de havde skudt forsvareligt (ud fra deres historie) JAGT SKAL UDFØRES PÅ EN FORSVARELIG MÅDE BÅDE FOR MENNESKER OG DYR. og man skal ikke skyde bare fordi man måske kan ramme og gerne vil have noget med hjem til aftenbordet. Så fik jeg vist lige slået min holdning på plads 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg kan godt følge dig, det er bare så fedt at skyde det ene skud efter det andet, og de så sidder lige hvor de skal  Så du skal bare ud på bukkejagt, når du kan ramme på 200m, så bare af sted med dig 
Jeg tog selv jagttegn lige så snart alderen tillod det. Riffeltegn tog jeg i april 01, og allerede i maj 01 skød jeg min første buk. Han kom gående 50 fra mig, så det var der ikke så mange ben i nøj hvor var det fedt. Tænk at sige sådan om at slå ihjel, men når man har været af sted hver aften og alle weekendmorgner i 3 uger.... så, ja nogen kan vel føle med mig. Af hagl og riffel er og bliver riffeljagt nr 1. At sætte sig ud en stille morgen og høre skoven/naturen vånge, eller en lun juni aften, det er en dejlig oplevelse i sig selv 
Pga børn har jeg ikke jaget så meget de sidste år, men regner da stærkt med at vende tilbage i bukkejagten 2009 
Hvis du ønsker at dine drømme går i opfyldelse, må du ikke sove for længe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jægere |
|
|
Ja, det er dejligt at gå på jagt. Jeg nyder nu mere at gå jagt for stående hund med mine gode kollegaer. En god frokost, dejligt selskab med gode samtaler om dagens oplevelser og vildtet. Lige for tiden er det også bare skønt at gå og pusle om mit nye vildthegn omrking hele ejendommen, og ellers se vildtet formere sig. Dejligt at se så mange jægere herinde. god dag Betina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har ikke jagttegn |
|
|
... men jeg har da skudt en del i forbindelse med min ansættelse i forsvaret. Let maskingevær er nok min favorit 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| C kjær... |
|
|
Det er måske rigtig nok at jeg godt ville kunne gå på bukkejagt som jeg skyder nu. På den anden side har jeg ikke skudt mere end 100-150 skud hvilket jo ikke er meget. Men jeg kan selvfølgelig også nå at skyde flere skud inden jagten går ind.  Lige nu skyder jeg med en 223 hvilket jo er en let riffel der let påvirkes at vind og vejr, også derfor jeg er lidt betænkelig ved det. Jeg får forresten også en ny (brugt) riffel inden for den nærmeste fremtid, jeg skal bare lige have et skæfte hjem fra USA. Når den er klar (og jeg har lært den at kende) så kan bukken bare komme an  På den jagt vi lige har fået der er der forresten heller ikke skudafstande på mere end 75 meter pga træer, bakker osv, så det er jo ingenting i forhold til de 200m
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg,,,, |
|
|
Jeg er også en skydegal tøs, dog holder jeg mig på skydebanerne og skyder efter pap skiver henholdsvis på 15, 50 & 200 m.  Kan ikk nænne at skyde på dyrerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| om et par.. |
|
|
Jeg skal op om et par uger.. datoen holder jeg for mig selv, end til at der er overstået  Jeg skal til prøve i Langstrup, nordsjælland, ved endnu ikke hvornår jeg skal til riffelprøve, det afhænger lidt af hvor hurtigt at jeg kan få min våbentilladelse. Lige nu står den registreret i mandens navn. Nu har jeg haft jagten tæt på i 27 år (ups!), men det er først nu at jeg har lyst til at deltage, i hvert tilfælde i skydedelen. Jagthunde, har jeg/vi haft hele tiden, korthårede hønsehunde og en enkelt ruhåret gravhund. Gravhunden, var min hund, trænet til rævejagt og brugt til det, hunden nåede at smide over 100 ræve ud - det var kun mig det tog afsted med ham, så kunne de andre bare skyde. Nu har vi kun høsdehunde, en på 9 år (mors forkældede møjhund) og en på 3 år, som er mandens. vi træner riffel inde i København, hvor de bare har nogle dejlige baner.
mvh
Julle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julle... |
|
|
Ja man skal aldrig afsløre hvornår det er man skal op... først bagefter  Vi har desværre ikke mulighed for at have hund sådan som tingene ser ud lige nu. Vi bor i en et-værelses, så det ville sgu være synd for dyret. Min kærestes gamle jagthund bor dog stadig hos hans forældre, men eftersom hun er 12 år er vi ikke helt sikre på at det er forsvareligt at have hende med mere. Hun er stadig kåd så snart hun ser jagtudstyr men desværre næsten døv og ser vist heller ikke så skrapt mere. Men dejlig er hun Har et billede af hende på min præcentation. Blanding mellem ruhårdet og lab. (kan ikke lige huske hvordan det er man sætter dem ind) Derfor bliver det nok heller ikke til meget jagt med haglgevær, det må vente et par år til vi skal ud og have hus og et par yngre hunde. Vi træner ude på amager på 200m, bliv lidt skræmt væk af jagtforeningen der ude... en meget mærkelig mand vi snakkede med, så vi tager bare de manuelle baner
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KM...... |
|
|
Håber ikke at det er min mand der har skræmt jer væk Han passer tit indskydningsbanen. I skulle prøve at skyde til løbende elg, det er ski... svært, men øvelse gør mester. End til vidre holder jeg mig, til liggende og siddene, har heller ikke skudt så meget endnu. Min hund (ham på 9år), kommer jeg nok heller ikke på jagt med, han er slidt op, har dårlige forben, så jeg må håbe at hvis jeg får brug for det, at jeg kan låne mandens. Selv om at den unge er noget af en mundfuld - den vil på JAGT NU!!!
mvh
Julle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan.. |
|
|
Nu er jagttegnet i hus. Jeg var oppe i går, og havde kun en enkelt fejl på afstand. Så lige nu er jeg rigtigt godt tilfreds med mig selv  Nu skal jeg bare til at lære og skyde, i hvert tilfælde med haglbøsse, riflen går det OK med, men de der lerduer nå - øvelse gør vel mester. Knæk og Bræk til dig swarowski, selvfølgelig består du!!
mvh
Julle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|