Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 7 årig i fængsel??!!!
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 17:15

Nu kører debatten jo lystigt i nyhederne og blandt Venstre og De Konservative omkring den kriminelle lavalder.


Men at sætte den ned, eller helt at afskaffe den, så man i princippet kan sætte 6-7 årige børn for en domstol, er det ikke grotesk??

Har vi som forældre, ikke et ansvar overfor så små børn?

Lille Ole har stjålet en marsbar i Netto, han nuppes og kommer for en dommer, og bliver dømt til at blive tvangsfjernet, da han nok ender i den kriminelle løbebane?!

Men ikke nok med det, så kommer det også til at stå på hans straffeattest. Han er mærket for altid.


Hvad er din holdning? skal den kriminelle lavalder afskaffes eller sænkes?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror ikke på
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 17:22

At 6-7 årige kommer i fængsel for, at stjæle en marsbar i netto Selv om den kriminelle lavalder sættes ned eller fjernes.


Jeg er simpelhent så så delt i mine meninger omkring det, for det er grotesk at børn kan være kriminelle og evt. skal i fængsel og det er rigtigt, at forældre har et ansvar og burde beskytte deres børn.


Desværre ser man jo efterhånden gang på gang, at netop børn er voldsmænd og proffesionelle tyve Og de skal efter min mening straffes og deres forældre har i hvert til fælde ikke levet op til deres ansvar og deres pligt til at beskytte disse børn


Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså....
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 17:34

selvfølgelig ryger en 7 årig ikke i fængsel ligemeget hvad de har gjort, men jeg er selv tilhænger af at den kriminelle lavalder helt skal fjernes for det kan dælme ikke passe at samfundet skal finde sig i alle de 60er/70er flippers møgunger som slet ikke er opdraget!


Jeg syns det der er grotesk er at en 14 årig ikke kan straffes hvis han slår en mand ned eller det der er værre.


Nej hvis en evt. 10 årig går ud og laver kriminalitet så skal han sgu straffes for det så han er skræmt for livet du.

Det er noget de husker hvis de kommer ind i detentionen i et par dage uden mor eller far.


MEN!

Deres forældre skal dælme også have en opsang der siger spar to og have en eller anden form for straf hvis de heller ikke er de hurtigste knallerter på havnen til at opdrage deres unger!


Næh du, et kørekort til at få unger ville være på sin plads her!




Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

Springsadel sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 17:35

Jeg ved godt at jeg har sat det lidt på spidsen, mht. til en marsbar men ærligt hvor skal grænsen gå? skal man kunne få plettet sin straffeattest for at have stjålet en marsbar som 7års?

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 17:39

PLETHESTEN; jeg gætter på at du ikke har børn?


Men i USA kan man sætte en 6 årig i fængsel nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/ id-19173569.html


Mvh Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 17:42

ok med mig at sætte grænsen ned til feks 14 år, de er tidligt udviklede vores unge mennesker, så selvfølgelig skal de retsforfølges hvis de laver ulovligheder-- og for min skyld må dødsstraffen gerne genindføres ved voldsomme tilfælde


muldyr sælges for 500 kr-- hingst 2 år-- absolut ikke tam, eller til børn som han er lige nu-- kræver masser af tid og mundgodt

0
0
Svar på denne tråd
 
 gipson ♣gipson♣
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 17:49

Nej jeg har (heldigvis) ingen børn!


Men hvis jeg havde ville jeg ikke have noget imod at den blev fjernet da jeg ikke ville være nervøs for at mine evt. unger røg i "fælden"


Der bliver sgu nødt til at være nogle retningslinier i det her land ellers falder det fra hinanden.

Flere og flere unger har ingen respekt over for noget som helst og det er forældrenes skyld!


Opdrag for pokker jeres afkom!


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

Springsadel sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg går ind for...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 17:54

... at den kriminelle lavalder fjernes, så der ikke kan spekuleres i at "det var min lillebror der gjorde det" (for han kan ikke straffes)


Jeg går IKKE ind for at børn skal i fængsel, men at kriminelle børn skal under opsyn, evt. tvangsfjernes og sættes i en plejefamilie eller en opdragelsesanstalt, der evner at lære barnet at være en positiv del af samfundet frem for en byld på samfundets r*v som mange af de kriminelle børn nu ender med at blive, fordi man ikke sætter ind i tide.


BØRN skal selvfølgelig ikke i fængsel. Men hvis man begår alvorlig kriminalitet (mord, voldtægt, voldeligt overfald, røveri o.l.) skal de ikke have "fripas" fordi de kun er 14 - eller yngre. Hvis de er bevidste om at det de har gjort er forkert, og det er gjort overlagt - så skal der selvfølgelig være en konsekvens der står mål med forbrydelsen!


Jeg ville i hvert tilfælde føle min retsfølelse krænket hvis jeg oplevede at blive overfaldet og berøvet, og få dage efter kunne møde min overfaldsmand på fri fod og uden konsekvenser fordi han kun var 14 år og 10 måneder... (Faktisk ville det være sådan noget der kunne drive mig til selvtægt)


£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg syne jo
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 18:05

det ville være bedre at gøre noget ved sagen FØR ungerne kommer ind i en kriminel løbebane.


Det er sjældent børn fra velfungerende familier der begår hård kriminalitet i en tidlig alder.


I fængsel for en marsbar, jo da, vi skal bare indføre "3 strikes and you're out" politikken (tåbeligt, livstid for at stjæle et par sneakers).


"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja.....
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 18:06

I min verden skal den kriminelle lavalder væk... som der spekuleres i det i dag, da er det altså helt fuldstændig vanvittigt....


I fængsel synts jeg ikke disse børn skal, men der skal oprettes institutioner, hvor man ER, når man er idømt at være der. Det er ikke mange dage siden jeg igen igen igen læste om nogle snothvalpe som var skredet, fordi de da ikke gad være der, hvor de var idømt at være...


Om forældrene skal straffes eller der skal ske sanktioner, tja- det kan man da godt, men i og med forældrene ikke har styr på deres unger, så tvivler jeg på, at det hjælper ret meget, om man straffede dem.....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år




Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig



WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er i mod
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 18:13

Trods det, min egen knægt blev forulempet af en unge på 14, der forresten havde sat ild til et kolonihavehus.


Ja, jeg var rødglødende af raseri! I dag: Ja surt for knægten, men bedre for min knægt, der så kom på efterskole mm. Den anden dreng var også søn af en mor, der boede med en anden end drengens far. De lignede hinanden på den led!


Det er synd for de børn, som ingen tager sig af! De er straffet på forhånd.


Der kan blive meget godt ud af dem, hvis man tager hånd om dem. Og det er ikke spjæld og straf.


Jeg er kun glad for, at jeg havde råd og støtte til, at knægten kunne komme på efterskole, det trak tænder ud økonomisk. Han kan også kun gå på sin dyre skole med familiefondens hjælp. (Det er ikke en rigtig fond!- Men de, der har råd smider penge til de, der ikke har så meget råd).


Han gik på efterskole med en dreng, der stjal- og som ingen ville have ikke engang hans mor. Så uønsket bør ingen børn være! De laver ballade for at blive set- det hjælper straf ikke på!


Det er ikke 60-er pædagogik- men noget jeg har fra 1920-ernes Sovjetunionen. Og Skipper på Fulton- ville nok betakke sig for det klistermærke. Han gjorde meget godt. Han SÅ de unger. At han stak på tæven- er jeg ikke enig i, men han så potentialet og mennesket.



Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 18:17

Jeg syntes det er parfekt hvis man kan komme i fængsel fra den dag man fylder 15.


Derudover burde "børn" derunder dog også straffes men ikke med fængselsdom. :)



Med venlig hilsen

Liv Nielsen.


Unge talentfulde springheste sælges.


.Zancle.

0
0
Svar på denne tråd
 
 må nok
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 18:19

give Vibs 1 ret i at det bliver svært at straffe forældrene, da de jo IKKE har styr på ungerne - og så alligevel - tag deres børnecheck, det er efterhånden det eneste sprog folk forstår, at miste penge.


I morges var et indslag på tv, hvor man så to unge der blev "straffet" med et ophold på en institution, de spillede bordfodbold, sad ude og hyggede sig i havemøblerne og fik lidt tid til at gå med at lave mad.


Hvis det er straf, ja så forstår jeg sgu godt de ikke har respekt for at blive straffet.


.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Men hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 18:23

Og at USA henretter 16 årige mentalt retarderede mordere er ikke ok?


Der er allerede midler- men kommunerne har ingen penge. Det burde Lars Løkke da vide, da han har været indenrigsminister.



Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kunne jo
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 18:29

osse indføre noget lign det de gør i USA, bare ved skolepjæk. Straffe forældrene med fængsel hvis ikke deres børn arter sig.


Jeg synes lavalder skal ned til 10 år fordi min mening er at børn er hjemme ved forældrene indtil den aldre (for det meste).


dem over 15 presser jo dem under 15 til at begå krim for dem selv fordi de ikke kan straffes. og det er jo forkert. Men samfundet/regeringen har osse et ansvar: der er ikke mange steder hvor man kan samle de unge op når de er ved at komme ud i noget skidt og tit ender de jo i den kriminelle løbebane fordi de keder sig og mangler spænding. Der mangler helt klart nogen tilbud til børn og unge, osse nogen der ikke lukker i ferierne.


Der var en der sagde igår at døren skulle være låst og det tror jeg på.



Nu med overskredet termin, øv.

Føl efter Esteban XX/Romancier/Agent Medio april.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08


www.kolbaekgaard.webs.com


Lille præsentabel ejendom, med plads til et ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 18:36

Plethesten: Kan kun sige dette: tomme tønder buldrer mest


Nu orker jeg slet ikke tage stilling til det oprindelige spørgsmål da jeg skal ud for at kaste op.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klarhed
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 18:36

Jeg synes, at debatten er værd at tage, men der er flere ting, man skal huske på.


Mindreårige kan godt straffes men ikke i den gængse forstand. De bliver flyttet på institutioner og sat under tilsyn. Det kan være belastende nok.


Dernæst skal man nøje overveje, hvorfor man vil sætte den kriminelle lavalder ned. Er det for at straffe eller for at sætte i fængsel?


Det er ubestridt bevist, at sætte folk i fængsler øger recidivrisikoen (risikoen for tilbagefald/gentagen kriminalitet). Derfor kan vi ikke være tjent med at smide alle i fængsel, blot fordi de skal have en straf af en art.


Problemet er det politiske og bløde; hensynet til retsfølelsen. Det kan for pokker ikke være rigtigt, at folk ikke straffes for ugerninger.


Hvis man reelt ville bekæmpe kriminaliteten, så brugte man langt flere penge forebyggende og havde flere initiativer med samfundstjeneste, tvungen arbejde eller uddannelse.


Dét er ligeledes bevist, at det reducerer recidivrisikoen.


Det er måske lidt rodet, men det er min holdning, at den kriminelle lavalders niveau er underordnet, det handler mere om initiativerne inden og efter.


Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øh host
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 18:39

De der institutioner: surrogat fængsler er altså aflåste og de unge er låst inde om natten Der hvor jeg var på et tidspunkt, arbejdede de fleste af de unge for at tjene til lommepenge.


Og de unge skal vel have det ligeså godt som de indsatte i rigtige fængsler Så de kan altså også få ledsaget udgang


Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.



0
0
Svar på denne tråd
 
 spender 1...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 19:12

Jeg kunne nu godt tænke mig at høre din mening - når du er færdig med at kaste op over andres meninger!


Jeg synes absolut at der skal være mulighed for at straffe de unge der laver ballade. Jeg har svært ved at se hvad forældre har imod dette. Hvis man er bange for at lille ole, kurt eller sofie får plettet attesten ved butikstyveri eler andet i den stil - så må man lære dem at lade være med at stjæle!

Man kunne jo også i alderen op til 15 overveje om det kunne lade sig gøre at man kunne få slettet mindre domme (som en marsbar stjålet eller mindre) efter 2 år (lidt som klip i kortet).

Jeg synes det er en dejlig ting hvis man vil få mulighed for at straffe den 14 årige der slår en på 25 ned og stjæler penge og telefon mens kammeraten på 13 truer med en kniv!!!



Hilsen Pernille

Nu som fjordheste rytter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mindre pletter...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 19:21

... på straffeattesten slettes jo under alle omstændigheder efter et par år. Og desuden tvivler jeg på at man ville sætte et barn for en domstol for butikstyveri (når man nu knap gør det med en voksen).


Personligt mener jeg at der selvfølgelig skal være ungdomsdomstole, og at der i hvert enkelt tilfælde skal vurderes om den unge er bevidst om konsekvenserne af sine handlinger (noget som en syvårig der vil have en marsbar IKKE er, men en 13 årig der slår en ned ER)


£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)


Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puuuhadada
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 19:27

TAK Christina König for et perspektiverende, velbegrundet indlæg!


Du har så evig ret i at forebyggelse er vejen frem. Jo der forelægger ganske meget bevis herfor. Man siger jo, at det man ikke kan når man kommer i fængsel, det lærer man derinde, altså af kriminel adfærd og tricks. Tænk lige på, hvor tidligt I synes børn skal lære det.


Jeg læser at du spørge om vi vil straffe eller løse problemet, og jeg kan love dig for, at jeg foretrækker at leve i et samfund hvor jeg kan have tillid til mine medmennesker.


Det er jo heller ikke sådan, at børn under den kriminelle lavalder er overladt til total frihed. Lærere og andre der arbejder med børn og unge har skærpet indberetningspligt og vi har noget ganske smart som hedder SSP: Samarbejde mellem Skole, Sociale myndigheder og Politi. Her er der mulighed for samarbejde institutionerne imellem for at løse konkrete problemer med konkrete unge/børn.


Derudover vil jeg pointere at der ikke er meget ved at gøre noget ved straffen, så længe politiet ikke har tid til at være på gaden og fange tyven.


Min cykel, ja måske bare en cykel men nu engang det transportmiddel jeg er afhængig af, bliver gentagne gange udsat for hærværk når den holder: lige ved siden af politistationen!


Tankevækkende, at de partier der foreslår dette, er de samme som dannede regering da der blev nedlagt døgnbemandning på lokale politistationer og ligefrem lukket andre!




Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 Straf...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 19:29

Jeg ville gerne at den kriminelle lavalder kom væk eller i det mindste blev sat ned til 12 år.


Selvfølgelig skal børnene dog ikke i fængsel for at stjæle en marsbar. Ligesom det måske heller ikke skal stå på straffeattesten. Men jeg synes det ville være godt hvis politiet kom hjem og snakkede med børnenes forældre og børnene evt. fik en straf hvor de skulle hjælpe med noget, evt i forretningen som de stjal fra.

Primært for at give børnene en ide om at begår man noget kriminelt er der også en konsekvens.

Og jo børn kan faktisk godt lære hvad der er rigtigt og forkert. Jeg har selv to børn og de ved da godt at man ikke stjæler, overfalder folk eller udøver hærværk.


Jeg synes så det er synd hvis det er pga børn der passer sig selv e.l. men det retfærdiggør ikke den dag de render rundt med knive og stikker andre folk ned. Så er det bedre at få fat i dem før og evt finde et aflastningshjem eller en plejefamilie hvor barnet ligefrem kunne være ønsket.


Men igen det kræver jo nok flere ressourcer end der er i dag.


HP: www.staldlindskov.dk


Fjordhingst sælges, se mere HER


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 19:31

den kriminelle lavalder skal væk.


I "min" lille flække, havde vi for få år siden en hård klikke bestående af 11-12 årige knægte, og de var bestemt meget beviste om at de ikke kunne straffes, fordi de var for unge.


Den form for kriminelle ville jeg gerne at der samfundsmæssigt var størrere mulighed for at stoppe, for som det er nu griner de unge rødder bare af politiet, de er sågar så frække at de siger til politiet, at de jo ikke kan rører dem.



Helen.


R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 19:57

Fint nok, så kommer jeg med min umiddelbare mening om emnet, der dog kræver at man tænker en del over konsekvenser, metoder og ansvar.


Hos børn under 15 placeres ansvaret hos forældrene. Dette bliver problematisk i de gråzone år der er fra ca. 12-14 år og 364 dage.


Hvis en 13 årig kan true, stikke folk ned, banke folk, stjæle biler, og andet som ikke er i småtingsafdelingen som en stjålet marsbar, skal de så straffes efter alder eller efter handling?


Vi kan vel alle blive enige om at det IKKE er i orden at en 13 årig går rundt med en kniv, endsige bruger den?


Jeg mener dog IKKE at den kriminelle lavalder skal sættes ned, men at man kan gøre "gråzoneårene" til et kollektivt ansvar, forældre og børn imellem. I øvrigt synes jeg også at hvis man f.eks sætter den kriminelle lavalder ned til 13, så burde det dermed også være tilladt at have @!#$ i samme alder- hvilket jeg finder direkte absurd at tillade.


Det jeg mener med "kollektivt ansvar" er altså at, når præventive midler har slået fejl, at forældrene ikke alene står med ansvaret, men at den unge skal inddrages og mærke det på sin egen krop hvad de har gjort.


Med dette mener jeg ikke direkte fængsel, fængsel forbedrer ingen, og er i forvejen den sidste udvej for voksne mennesker.


Den unge bør, hvis de dømmes for grov kriminalitet, sendes væk fra forældrene, medmindre der virkelig er ting der taler i mod dette tiltag. Der kan evt. idømmes strafarbejde hvor de unge skal vaske grafitti af vægge, feje gader el. andet, og hvor de IKKE får løn, fordi de penge de "tjener" går til ofrene for det de har gjort.


Derudover synes jeg konfrontationer er gode, hvor den unge ALENE konfronteres med den smerte og sorg han har forvoldt ved sine handlinger. på intet tidspunkt skal han/hun bekræftes i at det er ok at true eller slå.


Det er da muligt at forældrene "skulle tage at opdrage deres yngel", men det er for mig at se at tage problematikken bagvendt.


Det er sgu så nemt at sige om en der allerede er ude på dybt vand som 13 årig at det er forældrenes skyld, for så har man jo placeret ansvaret og er kommet af med sin harme, men hvor meget løsning ligger der lige i det?


skolerne skal blive bedre til at reagere på mistrivsel hos det enkelte barn, forældrene skal inddrages og hjælpes på vej til en bedre opdragelse af deres børn, MEN der SKAL også tages højde for miljøfaktorer. Er miljøet bundråddent kan man kæmpe en forgæves kamp for at hjælpe det enkelte barn.


Nærmiljøet har altså også en stor indflydelse, og har man kammerater der spiller fodbold, laver lektier og cykler på fisketure er man, i mine øjne, bedre stillet end hvis ens kammerater går i flok og laver grafitti, råber grimme ting efter uskyldige og skider på alt hvad der hedder skole.


Det er virkelig en meget lang og kompliceret ting, det kriminel lavalder, og jeg synes det er trist så ensidigt det kan blive når folk er harme og ikke tænker over at der er en historie bag.. ALTID.


Og nej, jeg har ikke synderligt meget sympati til overs for folk der stikker andre ned, men nu lever vi jo heldigvis ikke i et "øje for øje" samfund.

0
0
Svar på denne tråd
 
 spender 1
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 20:22

Jeg forstår ikke din kommentar!


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

Springsadel sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 20:24

Plethesten: ikke det? det undrer mig nu ikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 spender 1
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 20:27

Og hvad skal der så menes med det om jeg må be?


Må jeg ikke have min mening om tingene ligesom du må?





Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

Springsadel sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 20:29

Hvor siger jeg at du ikke må have en mening? Det er vist at overfortolke lidt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 20:31

Jamen sådan som jeg forstår det du har skrevet til mig er at jeg ikke har noget fornuftigt at skulle have sagt så jeg kan lige så godt lukke ædespalten.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

Springsadel sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Afskaffes
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 20:51

Mener den skal afskaffes, og erstattes af en ungdoms-domstol.
Modenheden og strafansvarligheden er individuel. Der skal så ikke være den samme straframme i ungdomsretten, men det skal erstattes af individuelle straffe.
Der skal bruges kontrakter, behandling og konsekvenser fra dag 1, hvis man ikke overholder kontrakten.....


Dette er tyvestjålet, men kunne ikke beskrive min mening mere præcist.



0
0
Svar på denne tråd
 
 sænkes ...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 21:57

Jeg mener at den skal sænkes, dvs. hvis 10-12 årige kan begå ulovlige handlingler, ja så skal de straffes.


Men hvor er forældrene ? (til disse unge mennesker ?)


Sørgeligt og trist.....


(giv dem dog liv og opdrag dem til det bedre)


god pinse...



Vh. Jill


Hvert græsstrå har sin egen dugperle



Smukke Valine og Fine Cille´s b

osted:


www.123hjemmeside.dk/stutteri- holmegaard-taulov/


0
0
Svar på denne tråd
 
 sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 01:00

hvad med at afskaffe et samfund, der ikke er i stand til at stoppe en sørgelig udvikling, hvor forældre giver op og børn bliver kriminelle.

Er vi kommet hertil p.g.a. ukompetente forældre med ligegyldige holdninger, og hvorfor er forældrene blevet ligegyldige.

Har vi ikke snare skabt et samfund der ikke har nogen brugbare løsnings modeller.

vi kan sagten spærre børn og unge inde, men bliver de bedre mennesker af det og forhindre vi hermed at andre gør det samme.

Med hensyn til mord og vold må man antage at børnene her snare høre under psykiatrien end i fængsel, og måske burde havde været der før.

jeg har ikke løsningen, men lidt omsorg for din nabo og andre kunne måske hjælpe lidt. eller har vi nok i os selv, indtil den dag, hvor det rammer os, enten fordi vi eller vores, bliver overfaldet, bestjåldet eller vores unikke unger bliver en af dem, som har dårlige forælde.




Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd
 
 De unge mennesker
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 07:40

Uden at tage stilling til her og nu om den kriminelle lavalder skal ændres eller ej - så husk på, at det ikke altid er forældrens skyld, at de unge mennesker er havnet dér, hvor de er.


Et ung menneske fra en velfungerende familie kan desværre godt havne i noget "skidt", thi forældrene har ikke altid "magt" til at bestemme, hvem det unge menneske skal omgås.


Og har det unge mennesker f.eks. en svag karakter (let at lokke), tjah - så har omgangskredsens ord mere at skulle have sagt end forældrenes, sørgeligt men ikke desto mindre sandt...


Og hvad hjælper det, når forældre f.eks. kontakter kommune, SSP'ere m.v. for at få hjælp - når svaret fra disse "myndigheder" blot er: "Jamen, det er da ikke så slemt - endnu. Kom tilbage, når det er slemt"...


Det er altså ikke altid forældrens skyld, at de unge begår hærværk, kriminalitet m.v....


Siger jeg, som véd, hvad det kræver som forældre at sørge for, at ens børn holder sig på den rigtige side af loven.


Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blødsødne.....
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 07:57

Jeg syntes nogle i denne debat er blødsødne, og mangler at pudse brillerne


Det er for så vidt fint at filosofere over samfundet, forældrene og måske andet, men - når nu faka er, at forældre kan avle det de har lyst til, der ingen tvangsabort, sterilisation eller andet, ja så bliver vi ved og ved med at få unge, som laver utilgivelig vold, voldtægt, hærværk eller andet.....


Hørter just her til morgen, at en tidligere politimand - havde været det i 25 år, tog sig nu af unge, som jo vel burde have haft en dom...


Han foreslog en mellemvej ml dommer/socialforvaltning, hvor man satte det enkelte barn i centrum og der vurderede om det var fængsel, ungdomssanktion, fodlænke eller andet der skulle til, i hver enkelt tilfælde....


Det ville nok ikke være så dumt, for alle ved jo, at det ikke hjælper at hælde en 13 årig i vridsløselille...


Men - at overveje omkring forældre og andet, det hjælper ikke. Når vi nu har disse børn, dem som lukrerer på, at de er under 15 år, så skal og bør vi reagere....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år




Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig



WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor er det ikke
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 08:24

forældrenes ansvar?? Det forstår jeg simpelthen ikke.. Det er i den grad deres ansvar.. Magter de ikke situationen så må de have hjælp!! og det skal de have allerede fra starten af når børnene begynder at mistrives.


Jeg mener ikke at det er samfundets opgave at drage ansvar for andres børn!! Det vil altid være forældrens.. Men med den udvikleing samfundet har taget så mener jeg måske at samfundet kan hjælpe sig selv ved at yde støtte til de forældre der har problemerne. og det bør ikke være et valg men tvang!!


Men så kommer det næste spørgsmål!! Vil du betale mere i skat for at afhjælpe disse ting?? for det koster penge.. og er det så rimeligt??


Der er så mange sanktioner man kan gøre overfor unge der ikke "retter ind". også som forældre.. De færreste forældre magter dog opgaven fordi der er så mange andre ting der skal gøres og bliver prioteret over ens børns velfærd..


Det kan man så undre sig over!!


Jeg har set hvad sanktioner som ingen mobil, ingen internet, og noget så "gammeldags" som stuearrest kan gøre ved unge som har det virkelig svært og ikke vil "høre efter" og sjovt nok så virker det dælme!! Men det kræver at man som forældre er på og er bevidst om at man nu er den dumme og man vil leve med det!!


Det er nu en gang loddet som forældre!!!


Mvh en uden børn men som har arbejdet på døgninstitution i 6 år for nogle af landets hårdeste unge!!




Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 StaldRohan
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 08:41

Jamen du har da ret, men hvad hjælper det?


Selvfølgelig er det i mange situationer forældrenes skyld, men - når de (forældrene) nu ikke har magten opgaven at være forældre, at sætte grænser, at stille krav og meget andet, hvorfor pokker kan man så foredes til at tro, at fordi vi bliver enige om, at de har skylden, så må de gøre noget....


Fakta er, at der render x antal rundt, som mishandler det danske samfund eller system, det skal der gøres noget ved....


Og - det er altså ikke vejen med forældrene, ud over, hvis man idømmer disse unger fodlænke, giver dem 3 mdr (eksempel) hjemme hos forældrene, og samtidig sætter massivt ind med undervisning af forældre, familie og unge...


Men - det vil ingen betale for.....




Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år




Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig



WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 08:54

Som tidligere beskrevet ser jeg altså også "forældreuddannelse" som et vigtigt element. og jeg kan ikke se hvordan det skal være dyrere at hjælpe forældre (hvis de er modtagelige), og måske derved undgå at skulle sætte de unge i pleje, institutioner og andre tiltag, der ihvertfald IKKE kan siges at være billigere.


Virker måske lidt vattent at ville sætte præventivt ind når man i forvejen står med problemet- og de der allerede har lavet problemer skal selvfølgelig heller ikke glemmes.


Men i stedet for hele tiden at spekulere i straf, straf og straf fordi man (ofte med rette) føler sig ramt på sin retfærdighedssans, ja så burde man virkelig arbejde mere efter devisen "hvad kan vi gøre for at UNDGÅ dette"?


Nu er jeg ikke så naiv at jeg tror at man bare kan eliminere 12-14 åriges kriminalitet ved at sige at det også er synd for dem og klappe dem på hovedet. Men andet og mere KAN der gøres, til gavn for både den unge, den unges forældre og i sidste ende potentielle ofre og samfundet.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Der skal skelnes
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 09:49

mellem kriminalitet der straffes med bøde og kriminalitet med fængselsstraf i strafferammen. Yderligere skal der ses på gentagelsesvirkning!


De unge er meget bevidste om den kriminelle lavalder, og denne burde derfor fjernes. Førstegangsforseelser med bødestraf skal afvikles som nu, hvorimod der skal slåes ned på grovere kriminalitet inden for straffeloven.


En straf behøver ikke at være lig med fængsel eller ungdomsinternater o.lign. - der findes mange andre muligheder.


I langt de fleste tilfælde, begår de unge kriminalitet fordi de røvkeder sig. De skal aktiveres og fyldes med sunde værdier og oplevelser, som konstant giver dem små sejre. Unge har brug for at have succes med ting - ellers mister de modet og går derfor andre veje. En kendsgerning er, at det desværre er vanvittig let at have succes med kriminalitet...


Om de unge så keder sig fordi forældrene har fejlet og overladt dem til sig selv, er en anden snak!



Dalton






0
0
Svar på denne tråd
 
 burde været skrevet på et andet sprog..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 11:36

Hvis at man kunne straffe fra de var feks 12 år,og give dem en fængelses eller behandlings straf,hvor der KUN blev severet DANSK mad,altså brun sovs og kartofler,sammen med FLÆSKESTEG.


Så er jeg sikker på at efter kort tid,når de fandt ud af betingelserne,ville vi blive fri for meget af den kriminalitet.



People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil fuldstændig
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 11:55

undlade at kommentere ovenstående stærkt racistiske indlæg...




Dalton






0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 11:57

Jeg er helt med dig Dalton

0
0
Svar på denne tråd
 
 ???????......
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 12:43

Hvad er det nu for noget racistisk sludder,spender og dalton kommer med????

Det i kommer med er racistisk vrøvl mod en dansker som lever i et mere multikulturalt samfund end nogen af jer nogen sinde bare drømmer om.


Men prøv i at lave noget kriminelt i et samfund hvor de ikke godtager den danske kultur og spise vaner,så skal i se hvor meget hensyn der bliver taget til jer,det er DET jeg mener med mit (racistiske) indlæg som i 2 intetsigende individer kalder det.

Og NEJ jeg har aldrig været kriminel,og bliver det heller aldrig,men jeg er samfunds realistisk,og det er I nok for unge til at være endnu.


Jeg griner stadig (stærkt racistisk indlæg) ????

Få dog et liv,skriv lidt mere om dig selv i din præs,eller gør noget andet.

SLUT herfra.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 12:50

Jeg er nu ikke så ung at jeg tror at ungdomskriminalitet kan stoppes ved hjælp af flæskesteg og brun sovs

0
0
Svar på denne tråd
 
 samme konsekvens
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 12:55

Det der irriterer mig ALLER ALLER mest ved denne debat er, at tilhængerne af afskaffelsen af den kriminelle lavalder fremstiler det som om der intet sker med de børn, der begår kriminalitet. Men det gør der jo, når de sociale myndigheder træder til - børnene kommer f.eks. på sikrede instutioner eller opholdssteder i op til mange flere år end hvis de var blevet dømt.


Og hvad er alternativet hvis den krimillede lavalder afskaffes og børnene ikke skal i fængsel - det er jo præcis sikrede instistutioner og opholdssteder.


Jeg FATTER ikke hvad forskellen er.


Dansk Rideforbund betegner mishandling af heste som træning. Vurderer selv www.epona.tv - skriv til DRF hvis du er uenig


Ny engelskuddannet sadelmager OG sadeltilpasser i jylland, www.sadelmager.net

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søs 1......
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 13:11

Det kan jo være fordi vores institutioner ikke er et hak sikre, der er nogle som skrider måske ikke hver uge, men så hver måned, fordi de ikke gider være der... Hvad hjælper det så at blive sat på et sådan sted?


Dernæst, så er der absolut forhærdede unger, som gang efter gang efter gang laver lovovertrædelser... så må man jo ligesom slå sig på lårene og overveje, hvad der så skal i stedet, når det ikke hjælper et hak, at socialforvaltningen går ind i sagen...


Slutteligt, så er det jo viden - ikke gætteri - at unger kalkulere med den kriminelle lavalder, at det er dem under, som laver noget, fordi de ikke kan straffes... Det er sku da ikke okay......


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år




Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig



WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er jo hvad der er
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 13:39

Men vibs - når børnene IKKE skal i fængsel - så er det jo de muligheder der her (så kan man mene de er gode eller dårlige) det er hvad der er - uagtet om den krimnalle lavalder fjernes eller ej. Konskveneser vil blive den samme uden lavalder, som den er med lavalder - når de vel og mærket ikke skal i fængsel.


Tror du der pludselig findes en masse nye institutioner at putte børnene hen på bare fordi den krim. lavalder fjernes??????


Dansk Rideforbund betegner mishandling af heste som træning. Vurderer selv www.epona.tv - skriv til DRF hvis du er uenig


Ny engelskuddannet sadelmager OG sadeltilpasser i jylland, www.sadelmager.net

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 13:53

PLETHESTEN: Hold da op nogle fordomme der lige kom på bordet der; " alle de 60er/70er flippers møgunger som slet ikke er opdraget". Det er da bare kanon sagt af en såkaldt voksen .



Jeg synes det er helt forkert at sende så unge folk i fængsel, da de derfra kun vil blive dårligt påvirket af de andre indsatte og ikke skræmt. Jeg synes at den med at sætte dem på en "opdragelses-anstalt", eller hvad vi nu skal kalde det for, under ordenlige forhold, hvor der ikke er vold og hvor der ikke bliver solgt narko, ville være det bedste. Jeg tror ikke på at fængsel virker.



Hilsen Linnea






0
0
Svar på denne tråd
 
 Søs 1......
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 14:09

Det er altså fakta, at man bruger mindre brødre til ulovligheder, fordi de ikke kan straffes...

Det vil så sige, at ungerne har jo altså respekt for at kunne straffes.... Så rent præventivt, vil der kunne hentes noget...


Dernæst, så kan man indføre fodlænker, det koster ikke så meget, samt man påtvinger barnet at være i hjemmet, spec om aftnen og natten...


Dernæst, så er der jo den mulighed, at man indretter nogle institutioner, hvor disse unge lærer efter nye principper, man kunne lære dem, at de får hvad de arbejder sig til, de lærer opdragelse, stå op om morgenen, tvinges i skole osv. Men - er de indømt at være der SÅ ER DE DER, uden mulighed for at stikke af selvfølgelig.....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år




Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig



WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den gamle smed -
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 14:13

velkommen til DK anno 09!


Puds brillerne og accepter det multikulturelle samfund - hvor danskere også er kriminelle... Det er da for let blot at pege fingre og beskylde "de andre" for tingenes tilstand.



Dalton






0
0
Svar på denne tråd
 
 medieskabt skråne
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 14:18

Vibs - det er ikke fakta. Det er en medieskabt skråne, hvilket en fra det kriminalpræventive råd fortalte om i Deadline i går på DR2. www.dr.dk/deadline Påstanden om at de skubber den under 15 år foran sig har ikke hold i virkeligheden - OVERHOVEDET


Og børn under 15 år KAN straffes - og de BLIVER straffet i form af ophold på sikrede institutioner og opholdssteder. Så hvis man virkelig tror på politikernes valgsnak om at det bliver de ikke, er man ilde stedt.


Gå ind på LOS.dk og du vil se hvor mange steder der er for adfærdsvanskelige børn under 15 år der er anbragt som følge af krimininalitet.


Dansk Rideforbund betegner mishandling af heste som træning. Vurderer selv www.epona.tv - skriv til DRF hvis du er uenig


Ny engelskuddannet sadelmager OG sadeltilpasser i jylland, www.sadelmager.net

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søs 1......
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 14:43

Jeg har det fra de unge selv, der har været udsendelser hvor de udtaler, at det er helt bevist, det som sker, at de bruger de yngste til dette...


Der var også indslag den anden aften, med nogle som havde været sådanne unger, deres eneste skræk dengang havde været, at fjerne den kriminelle lavalder, så de kunne være straffet...


Slutteligt, så virker det jo ikke det vi gør pt.. jeg siger ikke, at vi ikke har institutioner nok, men jeg siger, at det ikke virker, det som sker. Havde det virket, havde vi jo ikke haft alle de gengangere..

Så en statistik for, hvor mange sager der var pr barn, det var ufatteligt hvor mange sager, nogle har. Så må man altså erkende, at det ikke virker, det man gør - eller ikke gør....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år




Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig



WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 måske er virkeligheden
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 14:45

ikke som det føles for os udefra. Men jeg føler personligt ikke at mange unge får den straf som jeg ville mene var den rigtige. Og jeg ønsker såmænd ikke at børn komme i fængsel som 10 årig, for er der et sted der udklækkes krimineller, så er det nok der. Om den kriminelle lavalder skal sættes ned eller fjernes, er der jo både for og imod. Der kan så ikke spekuleres i, om lille bror ikke får straf, men jeg gør osv. På den anden side, hvis man er gammel nok til at forstå konserkvenserne ved krimineller handlinger som 10-12 årig, er man så også gammel nok til at køre bil som 15 årig, eller stemme, eller???

Jeg forstår godt den gamle smeds indlæg, og nej jeg er ikke racist, men jeg forstår godt hans synspunkt. Fakta er at der er mange kriminelle som er danske, men med anden etnisk baggrund end dansk. Selvom jeg synes der skal være plads til alle, mener jeg stadig vi i Danmark har en masse danske værdier som vi skal stå ved, og ikke gå å kompromi med, bare fordi at en anden kultur ikke kan li den. I pricippet kan de jo bare flytte et sted hen hvor deres opfattelse af korrekt livsførelse bliver udført. Kom jeg til et anden land, ville ejeg da være der for de det er et andet land, ikke fordi jeg vil gøre landet til Danmark. Og hvis feks svinekød kunne få de muslimske krimineller til at stoppe, ja så var det ski nemt, desværre er virkeligheden jo ikke sådan.


Jeg tror desværre ikke at kriminaliteten falder i grovhed, det er desværre en spiral som har en tendens til kun at gå en vej, og her er det opad. Men jeg håber og tror at man med kærlighed og konserkvens kan skabe gode og ordentlige verdensborger. Og så tror jeg man skal begynde generalt med at tage hånd om hinanden og ikke mest tænke på sig selv og sig selv først. Men det er nok en meget svær proces, for alle "hypper jo deres egne kartofler først".

Måske skulle man til at lave "fangelejre" ala de der skibe der var før hen. Der kunne de kriminelle altså ikke lige stikke af fra. Og kærlighed og konserkvens var der også, så de kunne føle det. Måske skal mor og far bare til at opdrage deres små kronjuveler til at de er verdens bedste, men ikke nødvendigvis "verdens navle"


Og når man så bliver ældre og man feks. har haft et rigtig @!#$ liv, barndom og ungdom. Så lær og slip det, kom videre o lev DIT eget liv, og ikek forsøtte i den samme dårlige rille, og gi dine egne børn samme @!#$ liv.


Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd
 
 tidlig social indsats
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 14:47

Nej - derfor skal sociale indsats sættes iværk laaaaaangt tid inden det går galt. Det nytter INTET at gøre noget når børneen er 10, 11 og 12 år gamle. Så er det for sent. De skal tages fat på allerede i børnehaven for at have en chance for at ændre på noget.


OG netop fordi man har sparet så meget på den tidlige indsats er det gået så grueligt galt igennem de sidste 8 år.


Dansk Rideforbund betegner mishandling af heste som træning. Vurderer selv www.epona.tv - skriv til DRF hvis du er uenig


Ny engelskuddannet sadelmager OG sadeltilpasser i jylland, www.sadelmager.net

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror og
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 16:13

mener også at der skal sættes ind meget før. Jeg snakkede med en veninde som arbejder med utilpasset børn og unge, og jeg blev meget overrasket over hvor tidligt de "kloge hoveder" mente børn blev ødelagt. Efter deres overbevisning kunne de kære små være skadet allerede før de blev født. Dette lyder jo voldsomt, og selvom jeg synes det er frygteligt at børn bliver tvangsfjernet i nogle tilfælder og i andre ikke bliver, så er jeg stadig overrakset. At jeg så personligt mener man kan "klinke skårrene" igen, hvis famlien kommer på ret køl, og får styr på livet, og putter kærlighed og konserkvens ind i livet også, så tror jeg man er godt på vej. Men alle skal jo samarbejde og forstå at man vil det bedste, både det offentlige og dem som kommer i søgelyset. Men det er helt klart svære end sådan lige


Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd
 
 et grimt indlæg fra mig
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 16:48

Jeg er slet slet slet ikek imod tvangsfjernelser.


Når man til daglig arbejder med dem, der er blevet skadet, f.eks. har ligget og leget på gulve fyldt med kanyler, gået for lud og kold vand og selv måtte skaffe sig mad osv. osv. fra man var 3-4 år gammel, så går man ind for tvangsfjernelser og sågår sterilisationer.


Dansk Rideforbund betegner mishandling af heste som træning. Vurderer selv www.epona.tv - skriv til DRF hvis du er uenig


Ny engelskuddannet sadelmager OG sadeltilpasser i jylland, www.sadelmager.net

0
0
Svar på denne tråd
 
 ømfintligt emne
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 23:14

Kalaki

Du skriver det som det er, godt skrevet.


Søs 1

Ja de børn du beskriver skal sgu ha al den hjælp de kan få.


Dalton

Få dog et liv,og prøv at se på ironien i det jeg skriver.

Man må vel ha lov til at drage humoren ind i det.

Folk som ikke kan forstå en humor,er i min verden mentalt fattige.


Bortset fra det,kan man jo tydeligt se hvilken børn der har den største kriminelle risiko,det skulle vist ikke være så svært.

Men det er alt for let at få dansk statsborgerskab,og derfor er statistiken ikke en god retnings linie.


Mange som ikke er bliver jo her beskrevet som danskere,men det er godt at man nu mere og mere er begyndt at bruge udtrykket af anden etnisk baggrund.


Og ved du hvad,det er dem med samme etniske baggrund vi har de største problemer med her hvor jeg bor.

Og igen nej jeg er ikke racist,men det er så let at bruge det ord mod mennesker som tør sige hvad de fleste mener.

Vågn dog op,af din tornerosesøvn.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den Gamle Smed
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 08:21

Der er kanon stor forskel på humor og ironi. Ironi bør man ikke bruge, når man ikke sidder overfor mennesker, så de har en chance for at vide, at man bruger ironi...


Rent faktisk, top vanvittigt at bruge ironi i en debat, hvor ingen kender dig, ingen har nogen som helst chance for at vide, at du bruger ironi...


Jeg har dig såmænd også en kende mistænkt for, at du kun bruger ironi, når du får tæsk for dine indlæg, da er det jo så let så let, at forsøge at slå folk oveni hovedet, fordi de ikke forstår dine indlæg..


Men - det er altså DIT problem, at folk ikke forstår det, når man læser hvad du skriver... så bør du tage det til dig, og ændre din tak-tik med dit ironi pjok, så du giver folk en chance for at forstå, hvad du mener...


Men - hvis det kun er ballade og skælden ud på folk du er ude efter, så er du jo på rette vej....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år




Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig



WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 kedeligere
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 11:00

vips1


Endnu en mentalt fattig,og en der kun forstår det alvorlige,og ikke evner at putte humor ind i den barske hverdag.

Det skal faktisk til engang imellem,ellers bliver livet så røvkedeligt at det ikke er sjovt mere.


Og det jeg skriver er jo rigtigt,det har jeg en vis erfaring i.

Hvilken erfaring har du??


Det er med sikkerhed ikke fra det virkelige liv på gaden,så ville du ikke være så alvorlig.


Du har ikke set det halve af hvad jeg har set vedr.dette emne.

Og jeg har heldigvis stadig min humor i behold,og det er jeg ikke den eneste der er glad for.


Jeg har faktisk været og stadig er,når tiden er til det,frivillig medhjælper i en club som prøver at hjælpe gadebørn i Sydney.

Over 80% kan ikke æde en flæskesteg,men de kan forulempe unge piger,og gamle damer så det vasker sig.

Ødelagte hjemmefra dels fordi de bliver opdraget i en sindsyg religions regler,dels fordi de ingen respekt har for andre end dem selv.


Her hjælper fængsel ikke,men en håndfast dagligdag hvor de bliver holdt i et jerngreb.

Det lyder hårdt,men det er det eneste der hidtil har fået dem på rette vej her.


Det gode ved det er at dem som har været igennem maskinen nu hjælper med at fixe de andre lømler,så systemet virker,men spørg en pædagog hvad de syntes om det???


Det er ikke noget som står i deres lærebøger,men de har jo også bevist at deres form for opdragelse har slået fejl,undtagen i hjerne på en fanatisk pædagog.



Og igen om man skal have den humoristiske side af sig selv i behold ,ja det er helt sikkert,og den smitter heldigvis,og kan mange gange hjælpe både os ,og børnene-de unge mennesker.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den Gamle Smed
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 11:06

Jeg betvivler overhovedet ikke, at du har en viden fra Sidney... men hvorfor betvivle, at jeg har fra Danmark?


Nu var det Danmark som var oppe og vende...


Dernæst, så kommentere jeg ikke humor, jeg kommentere ironi, hvilket du hopper let og elefant over..


Slutteligt, så har livserfaring ikke meget med humor at gøre, men det har du åbenbart ikke helt fattet.... Lige en ting mere, man er ikke mental fattig, fordi man ikke forstår DIN humor, måske man blot er normal


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år




Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig



WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 åhh nej ikke igen
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 11:54

Jeg gider ikke med dig mere,du fatter jo ikke rigtigt hvad det er jeg skriver,men er kun ordkløver,så jeg er ude af denne her.

Ironi eller humor?????Hvad rager det mig.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den Gamle Smed
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 14:09

Nej det kan jeg godt se, evner man ikke at se forskellen, så kan man jo ligesom ikke diskutere det.....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år




Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig



WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 min mening?
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 14:31

Er man gammel nok til at begå krimainalitet er man også gammel nok til at tage konsekvensen....


Mener dog reelt at den kriminelle lavalder burde være 12 år.


Og så må man jo bruge opdragelses institutioner.




"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider