Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er tun på dåse kogt eller ej?
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 11:58

Vi har lige her på kontoret en mindre debat om tun på dåse... (hvor interessant det så end lyder)

Nå, men min kollega mener at tun på dåse, bare er lagt ned i dåsen, med lagen over...

Jeg mener jo der i mod at tunen er kogt inden den kommer på dåsen, men jeg kan ingen steder finde noget der bekræfter hverken den ene eller den anden historie...

Hjælp HN, er tun på dåse kogt eller ej?

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 12:01

Al på dåse er en form for kogt. Selve konserveringen foregår under varme/tryk.

Men inden da, er maden og I jeres tilfælde tunen kogt - ellers havde kødet været en fast "klump" og iøvrigt af anden farve...

Og rå tun på dåse lyder ulækkert

Lisbet

Husk, at når du bliver sur, er det dit eget problem, at blive glad igen..!

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..

0
0
Svar på denne tråd

Rå tun
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 15:16

Er RØD.

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 09:13

Det med at tun er rødt, det havde jeg prøvet at forklare ham, men han mente jo bare at det skiftede farve ved at komme i dåsen, med vand eller olie ved...
Men nu har jeg fremlagt ham svarene her fra, og han er overbevist! Tak :)

Michelle

0
0
Svar på denne tråd

jamen ingen af
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 10:01

jer har jo ret-

han mener tunen er rå og du at den er FORkogt INDEN den kommer på dåse

Sagen er at den måde man behandler dåsemad på så er tunen kogt EFTER den kommer i dåsen nærmest.

0
0
Svar på denne tråd

tun på dåse..
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 15:40

Sagen er den at jeg er kokkeelev, og min rigtig gode veninde er uddannet sushikok og hele personalet i Sticks´sushi, havde flere rigtig japanske kokke på besøg i danmark som fortalte og viste det ene og det andet med utrolig mange slags fisk.. Og der var tunen selvfølgelig også med..

De har alle hele deres liv tilberedt alle former for fisk, og de fortalte og insisterede på at tun på dåse rigtigt er DELFIN KØD!!..

( De kom selvfølgelig med en masse forklaringer om hvorfor og hvordan m.m.. )

Rigtig tun er meeeget dyrere end delfin kød er, så synes ikke det lyder helt så dumt!

Jeg kunne forestille mig delfin kødet så er blandet sammen med smårester fra tun, og tilsætningsstoffer som giver denne der tun smag osv.

Selve kødet fra delfin og tun ligner også hinanden rigtig meget..

Jeg tror ærligt de har ret! De ved hvad de har med at gøre de ægte sushikokke der..

Det er lidt ulækkert på en måde, men ville lige fortælle det nu vi var inde på tun på dåse emnet ;) ..

Hvad tror i?

Mvh Jeanette

0
0
Svar på denne tråd

Tun/Delfin på dåse
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 15:45

Ja.... jeg tror bare vi holder os fra det indtil det er bekræftet, at der ingen delfiner er i...........

Lækker plethest: Ima Cutter Kid - APHA

Dusty

Purple Petite Rose

P's Piquant

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 15:45

Nu kan du jo købe dig fra det fangstproblem. jeg køber KUN tun hvor der er det lille mærke på siden hvor der står at der med garanti ingen delfiner har været med i nettet. Blandt andre glyngøre har det mærke på www.glyngoere.dk/ product.aspx?submenuid...oductID=36

Det er ikke fordi det er delfinkød der er i dåserne, men delfinerne ender desværre bare i nettene hos fiskerne...

Michelle

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette *2860*
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 15:46

jeg tror at dte siger den danske lovgivning, ikke er lovligt. Her i landet må man ikke sælge noget som udgiver sig for at være noget som det ikke er.

0
0
Svar på denne tråd

Tror du er nem at
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 18:45

Bilde noget ind....

I DK, som før nævnt, er det ULOVLIGT og meget dyrt at sælge noget under falsk navn....

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider