Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 er sur og vred
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 16:44

ja må bar ud med det!

solgte bailey til en sød pige (troed jeg) jeg aflevere ham uden beregning og tager det med i købs prisen osv. og de fik ham endda utrolig billigt! samme aften som han er afleveret for jeg den første besked om at hans stråler ikk er pæne og hvornår han sidst har haft smed osv jeg svare pænt på spørgsmålet! så idag for jeg endnu en besked om hvornår hun må få de tidliger ejers nummer da det haster nu!?!

jeg undre mig over det og spørger hvorfor det pludselig haster?!? ja men hun havde lige brugt en formue på ham i foder fordi jeg havde fodret ham med det helt forkerte og han var lidt til den buttede side så nu havde hun lavet foderplan med hendes dyrlæge, og på grundlag af dette ønskede hun ikk jeg så ham mere og hun ville ha fat på de tidligere ejere for at være sikker på der ikk var mere jeg skjulte???


hun har selv været og se hesten som han stod og sagde god for ham der og det var bar lige drømme hesten osv. jeg har svaret på alt jeg vidste og har intet holdt skjult... og vi havde en klar aftale om jeg snart sku ned og besøge ham da det ligesom var et krav da jeg solgte ham!


er godt nok sur og vred og meget ked af det

føler slet ikk jeg har gjort det rette for min hest og føler lige nu han er landet et rigtig dårlig sted og det er dem der skjuler noget for mig


er det mig der er dum?


part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd
 
 trallaa
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 17:02

Jeg tænker sådan lidt...


Har hun ikke fåret dyret handelsundersøgt???


Og har hun ikke set på hestens hove INDEN hun bestemte sig for at kæmpe hesten?


Jeg er ikke med? Det virker da som om at en i hendes omgangs kreds har mødt hesten og bare vil være kritisk og på den måde finde alle mulige små bemærkninger.

Jeg synes ikke du skal oplyse tidligere ejers tlf nummer osv. til hende. De er forlængst færdige med hesten og man kan jo ikke bare udlevere folk tlf uden at spørge om det er iorden. Med mindre det er offtenlige firmaer osv.


Hvis hun ikke har fået hestens handels undersøgt så vil jeg mene hun ikke kan tillade sig at brokke sig...



Gerd Heuschmann Seminar KVL 15. november


Heste træning på hestens præmisser både biomekanisk og psykologisk tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 nemlig...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 17:09

sys netop heller ikk hun skal brokke sig... hun siger bar dyrlægen har været ude og se ham nu... men nu er det jo ligesom forsent... er da godt selv klar over han var lidt til den buttede side.. (han er 2 år) men hun havde vel selv øjne i hendes hoved da hun så ham? sagde ekstra til hende at hun sku sørge for noget ordenlig foder til ham da han er i vokse alderen så det kan vel ikk komme bag på hende?


har os sagt hun ikk for det nummer nogensinde, kan heller ikk se hvad hun skal bruge det til...


men forstår ikk hvorfor hun pludselig vender sådan, jeg ville bar være sikker på han fik det godt selv om hun lidt hele tiden ikk har overbevidst mig om at hun ikk var den der vidste helt vildt meget om heste ud fra hva jeg har læst, hørt og set! men kærligheden til ham var der og har hjulpet så godt jeg kunne med råd...


også for man bar en kniv i ryggen


part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 17:15

HALLO hesten er 2 år gammel. Det er vel meget normalt de enden er buttede eller meget tynde. OG hellere buttede end for tynde så de har noget at vokse af.


Jeg havde forsøgt at få handlen til at gå tilbage...


En handelsundersøgelse skal jo desuden foretages før man skriver under og er gyldig i 14 dage...



Gerd Heuschmann Seminar KVL 15. november


Heste træning på hestens præmisser både biomekanisk og psykologisk tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 orker det ikk
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 17:24

diskuterede med hende og ga hende en stor skideballe og forklarede hende hun tydeligvis ikk vidste en skid om heste... men jeg fik bar pænt tilbage at jeg var dum og hesten nu var hendes... så hun bestemte... og hun så jo heller ikk hendes tidliger heste og det generede ikk hende


har virkelig taget fejl af hende! håber virkelig hun har lyttet til de råd jeg har givet hende undervejs ellers stakkels stakkels hest... de ville købe dækken til ham hvilket jeg med det samme sagde var dybt udnødvendig da han jo har dejlig tyk pels allerede, de ville igang med og tilride ham... hvilket jeg os dybt frarådet dem... de ku måske ligge en let sadel på hvis det endelig sku være og vænne ham til hovedtøj men ellers vente! de ville ikk sætte ham på fold de første par dage hvilket jeg virkelig os sys er synd da han er så ung og er vant til og være ude en hel dag


part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 17:29

WHAT?


Vil de igang med at tilride en 2års??????


Ja det er jo let at være bagklog, men allerede der havde jeg fravalgt denne køber.


Hvis det står i kontrakten at du vil/skal komme og besøge hesten så er det SÅDAN det skal være. Alt andet kan vil være kontrakt brud.


Er der egentligt ikke noget med der er 14 dages fortrydelses ret fra både køber og sælgers side?



Gerd Heuschmann Seminar KVL 15. november


Heste træning på hestens præmisser både biomekanisk og psykologisk tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 kender ikk reglerne
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 17:47

kender ikk reglerne desværre... lige nu orker jeg ikk den kamp... for ved den ville blive lang og sej sådan som hun opføre sig... det står desværre ikk i kontrakten men har det i en sms fra hende at vi har en aftale om jeg skal besøge ham osv!


de sagde at de havde fået af vide at det måtte man godt og forklarede så at det var dumt... folk kan jo bilde en meget ind så lod bar tanken gå videre indtil nu hvor hun har skrevet og svinet mig til:-(


part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 18:10

Det kan jeg godt forstå du ikke orker. Det er ikke nemt at handle med heste. Og har man ikke alt på en kontrakt så kan man intet stlle op.


Jeg håber det hjalp dig at komme ud med din frustration. Jeg vil råde dig til ikke at tage telefonen eller svare på købers sms'er fra nu af. Med mindre hun skriver hun vil lade handlen gå tilbage selvfølgelig.


Mere kan hverken jeg eller du stille op.



Gerd Heuschmann Seminar KVL 15. november


Heste træning på hestens præmisser både biomekanisk og psykologisk tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 18:16

er forhåbenlig os sidste gang jeg sælger en hest!

men ja hjalp en hel del bar det at skrive det og høre det ikk er mig der er noget helt galt med!


men ja som du siger så ikk svare hende og lade hende sejle i hendes egen grav og be for min lille bailey hver nat om der ikk sker ham noget


part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider