Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mirakelmiddel til ondt i halsen?
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 16:56

Nu har jeg haft ondt i halsen i over 14 dage, og jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre

Jeg har ikke feber og er stort set ikke snottet, det er kun de dumme mandler, der er hævet, hvilket giver voldsomme halssmerter, når jeg synker samt en irriterende tør hoste.

Det hjælper i en meget kort periode med varme drikke, men min krop er snart så fyldt, at der kommer skvulpe-lyde, når jeg går

På de gode dage har jeg lige et par timer omkring middag uden smerter, men så tager det til igen, og i nat kunne jeg ikke sove pga. det.

Jeg synes ikke, jeg vil gå til læge, når jeg ikke har feber, for så er det jo ikke halsbetændelse, og jeg ved, jeg bare bliver sendt hjem igen med besked om, at det nok skal gå over af sig selv.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er nogen, der kender et mirakelmiddel, der kan få det til at forsvinde ;-) eller evt. bare noget jeg kan gøre for at lindre smerterne.

Kom endelig med gode råd :-)

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård, avl af danske oldenborgheste. Besøg vores hjemmeside på www.vodagergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

heksebryg
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 17:15

Du laver en god stærk te af kamille, timian, ingefår og honning. Og drikker en masse af det.

Man må gerne overdosere c-vitamin i få dage hvilket booster imunforsvaret.

Spis masser af thaimad med tonsvis af ingefær og hvidløg i, samt citrussaft og peberfrugt.

og selvfølgelig har du allerede husket altid at have halstørkæde på.

Måske efter så lang tid, en tur til lægen ville være på sin plads?

Man kan jo få kold lungebetændelse, som er en alvorlig tilstand, som ikke bliver taget alvorligt grundet fravær af feber, ved ikke om man kan have kold halsbetændelse, men det synes jeg da du skal finde ud af

0
0
Svar på denne tråd

en god cocktail
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 18:17

Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er :) Men en god omgang te med struh-rom er altid godt. Ellers er propolisdråber også gode, og varm Ribena :)

Jeg brugte selv propolis og rom da jeg skulle tage min sang-eksamen. Jeg fik selvfølgelig ondt i halsen et par dage før og var møg-hæs. Jeg endte da med et 11-tal alligevel, så det virkede da efter hensigten :)

http://www.ynox.dk

Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)

Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 19:22

varm honningmælk lindre lidt.

Forøvrigt syntes jeg altså du skal opsøge din læge, min datter havde for år tilbage ondt i halsen i længere tid, uden at have feber, det viste sig at hun var hårdt angrebet af kyssesyge, det tog 1½ år inden hun var ovenpå igen, så afsted til lægen med dig...

God bedring

Helen.

R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 19:34

Tusinde tak for jeres råd :-)

Timian, ingefær og hvidløg er hermed skrevet på listen over, hvad der gerne må indtages mere af :-) Kamille og honning har jeg prøvet uden succes.

Og så alt med c-vitamin i :-)

Tørklæder husker jeg ALTID uden for, da det helt sikkert bliver værre, bare jeg glemmer det i få minutter, men inden for har jeg (i dag) taget en bluse det går op til halsen på. Problemet er om natten, hvor jeg sveder under dynen, men fryser over den.

Jeg har lidt mistanke om, at det er derfor jeg endnu ikke har fået skærmt hals-smerterne væk, da halsen ofte er iskoldt, når jeg vågner om morgenen, og jeg tør ikke sove med halstørklæde af frygt for at blive kvalt. Måske jeg skulle finde sommerdynen frem i stedet, og så sove med tøj på, så jeg er sikker på ikke at blive koldt, selv om jeg kommer til at smide dynen i søvne

Stroh-rom :-) Jeg har desværre intet, men det har mine forældre, så jeg må lige huske at drikke en kop the med rom i på torsdag, når jeg skal hjem til dem :-)

Propolis-dråber? Hvad er det, og hvor køber man dem? Virker de også bare mod smerter? For jeg har kun en lille smule kriller i halsen og kan sagtens tale "rent". Synge kan jeg ikke, men det kan jeg heller ikke, når halsen er frisk :-P

staldhestely: KYSSESYGE Det håber jeg virkelig ikke. Tror lige jeg prøver et par af de ovenstående råd, inden jeg smutter til lægen, for SÅ slemt synes jeg heller ikke det er.

Det er bare irriterende, når det ikke vil gå væk, men samtidig heller ikke, bliver hverken værre eller bedre :-(

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård, avl af danske oldenborgheste. Besøg vores hjemmeside på www.vodagergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Du skal da have såden
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 20:54

strikket gammeldags (halsedisse) som du kan have på i seng.

Jette K

"Hvis moral er godt, er dobbeltmoral så dobbelt så godt?

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 21:00

Nu du siger det :-) Jeg tror da faktisk, jeg har en liggende et eller andet sted.

Tak for rådet :-)

Jeg har iøvrigt netop drukket en stor kop "god nat the" med honning. Der er både kamille, humle, pebermynte og andre urter i theen, så jeg håber lidt det virker.

Derudover fandt jeg lige en c-vitamin brusetablet. Ikke så godt som "rigtige" c-vitaminer, I know, men bedre end ingenting.

Og i morgen står den på take away fra den lokale thai restaurant ;-)

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

honning
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 21:30

Jeg har lige haft sådan en tur som du har dig, men honning er nu et mirakelmiddel.

Du skal bare spise en stor teskefuld ren honning. Det er vammelt, kvalmt, sødt og du har ikke lyst til honning i mange dage bagefter, men det virker altså.

Honning er jo en smule bakteriedræbende, det er derfor man helst ikke må fylde det i helt små børn.

0
0
Svar på denne tråd

Zone....
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 21:32

Zoneterapi, det er super godt, det virker, og du mærker det, inden behandlingen er færdig, hvis det altså er en som ved hvad hun gør, som behandler dig...

Sagde zoneteraputen Vibeke

Hilsen Vibeke

Mangler du noget, så kig alt det vi har til salg:

www.123hjemmeside.dk/tingtilsalg

R.I.P Freykur, 8 År

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  02-11-2008 12:00

Gurgle i varmt vand med salt.

Go bedring til dig!

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

*Pusling - du var min lille, søde gave sendt fra himlen*

*Feb. '07 - 18. okt. '08*

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Propolis
Forfatter: 
Dato:  02-11-2008 12:21

Propolis kan købes i enhver helsekostforretning :) Min gamle svigermor havde en "klump" (tror jeg nok..), som lå i en lille flaske. Når flasken blev tømt, blev der tilsat noget spiritus af en slags - tror nok, at det også var rom. :) Blev selvfølgelig kun brugt som hostesaft/ondt i halsen-drik.

http://www.ynox.dk

Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)

Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd

Kulsyre
Forfatter: 
Dato:  02-11-2008 12:27

Hej Julie,

Jeg vil lige komme med et lille alternativ til det de andre har foreslået.

Prøv at drikke sodavand med meget kulsyre. Kulsyren bedøver halsen og virker stærk bakteriedræbende. Det gør … ondt lige når du drikker det. Men kort tid efter bliver smerten i halsen markant mindre. Det holder ikke evigt. Men sørger du for med jævne mellemrum at tage en slurk så kan det holde dine halssmerter væk.

Venlig hilsen Allan

Sometimes things don't go as planed - sometimes it goes better

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2008 14:12

Hold da op, hvor er det dejligt, at så mange prøver at hjælpe, når man sidder her og har det dårligt

Status er nu, at jeg ikke har sovet meget i nat, fordi jeg har hostet, drømt om mikroøkonomi (skal til eksamen i morgen) og mit venstre øje begyndte at svie og løbe i vand som en gal

I løbet af dagen har det været nogenlunde det sammen, bort set fra at halsen ikke gør helt så ondt mere. HELT sikkert fordi jeg sov med min halsedisse i nat (Tak Jette K ) og stadig har den på. Til gengæld er jeg blevet snottet og har lidt feber-symptomer, så jeg tror måske, det er en form for halsbetændelse, jeg har fået mig. Den har bare været længe om at tage rigtig fat.

Som tidligere nævnt står den på Thaimad i aften :-) og derudover forsøger jeg mig med flere af de råd, I kommer med.

Vibs 1: Jeg vil huske rådt til den dag, jeg ikke længere er på SU :-)

Photoopportunity: Pudsigt du skriver det. Jeg har drukket en Coca Cola i dag, hvilket jeg ellers sjældent gør, da jeg foretrækker Faxe Kondi. Det hjalp faktisk meget, jeg troede bare, det var fordi, der kom noget ned gennem halsen, men nu jeg tænker over det, er der jo temmelig meget kulsyre i en Coca Cola frem for andre mærker.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2008 14:42

Jeg købte på apoteket hexokain sugetabletter.... de er bakteriedræbende og lokalbedøvende. De kan kombineres med strepsil, som smører halsen....

God bedring

Hilsen Jette - nu med Gul(d)klumpen Tjalfe!

0
0
Svar på denne tråd

Mit middel...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2008 15:08

... som jeg bruger når halsen driller, er en kop te, gerne Earl Gray, og så et Ricola urtebolche i. Det gør underværker. I hver fald for mig.

** Trine **

Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan - nu som ridehest.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

Milan er til salg. Se her: www.123hjemmeside.dk/mrmilan

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm----
Forfatter: 
Dato:  02-11-2008 19:16

jeg døjer med samme problem.

da jeg var mindre spiste jeg nogle specielle urtebolscher (brune firkantede), der faktisk hjalp syntes jeg. De var i en speciel tyk gul pose med urter udenpå og hed vist også noget med 'herbs', men nærmere husker jeg det ikke :(

Den stolte ejer af Miss GiGi -> Fuldblod kåret i DH

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  02-11-2008 19:25

Catzelil,

Det må være Ricola urtebolsjer du tænker på.

www.lamai.dk/shop/ricola- urtebolsjer-daase-6679p.html

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

*Pusling - du var min lille, søde gave sendt fra himlen*

*Feb. '07 - 18. okt. '08*

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Som barn
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 08:41

Honning og små børn www.altomkost.dk/Services/Nyhedsrum/ Nyheder/2003/ honningogspaedboern.htm

Da jeg var barn lavede min mor en fæl drik der bestod af varm øl med pisket æg i Jeg blev meget hurtig rask ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 08:46

Jeg eeeeelsker Ricola bolcher og sørme om ikke, jeg havde en næsten urørt dåse stående i skabet :-) Heldigt!

Halsen har det også meget bedre. Det gør ikke længere ondt, når jeg synker, men jeg hoster en del endnu.

Er også blevet godt snottet og har fået noget, der ligner øjenbetændelse, så det går rigtig godt :-( Og så lige netop i dag, hvor jeg skal til min første eksamen. Typisk!

Jeg er rigtig glad for de mange gode råd, I er kommet med :-) De vil helt sikkert blive husket i fremtiden.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Vaccineret
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 17:27

Nu hvor du er i bedring vil jeg lige nævne en mere fremadrettet løsning.

Jeg vil anbefale dig at blive vaccineret mod influenza. Alle erfaringer viser nemlig at det også har en forebyggende effekt mod forkølelser og lignende virusbårne sygdomme. Det er ikke kun ældre og personer med et svagt helbred der kan få glæde af det.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 17:58

Photoopportunity: Umiddelbart er det en ganske god ide du kommer med :-) Jeg har bare altid haft et eller andet med den vaccine. Min far har fået den 2 gange i sit liv - og de eneste to gange han har fået den, er de gange han har haft influenza.

Jeg er udemærket godt klar over, at det ikke behøver ske for mig, det har alligevel gjort, at jeg endnu ikke har ville have den, selv om den er gratis på mit arbejde hvert år.

Måske jeg skulle overveje den til næste år alligevel

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

At turde
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 18:06

Tro mig - du vil ikke fortryde - og det kan nås endenu

De år hvor jeg har glemt det har jeg konstant rendt rundt og været forkølet

De år hvor jeg har fået prikket har der ikke været nogen problemer

Min læge skulle bare vide hvor meget jeg er villig til at betale for det

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider