|
|
| skoletræt !!! |
| Forfatter:  |
Natascha1 ♥landuc♥ |
| Dato:  |
19-02-2008 18:10 |
|
Hej Hestenetter. Jeg er en pige på 16 år, der har lidt under et halvt år tilbage af folkeskolen, men jeg er fuldstændig skoletræt. Dvs. har lyst til at blive væk hver dag, og hvis jeg bliver tvunget afsted har jeg ikke overskud til at lave noget i skolen. Jeg kan mærker at nok, er nok nu!! en af mine veninder på skolen, var også skoletræt, og pjækkede i 5 uger. . . nu har hun så fået lov til at komme i praktik en uge, og i skole en uge, og i praktik en uge osv. Hun er blevet meget gladere og vil meget hellere i skole. Sådan ville jeg også have det, men jeg er ikke den der hårde type der bare tør blive hjemme hvis ens forældre ikke vil have det, og sådan var hun. . . men jeg er meget sur og negativ i hverdagen, over at skulle i skole , hvad gør jeg??? jeg kan ikke holde et halvt år mere ud på den her måde !! ingen gang én måned mere! håber i kan hjælpe/har nogle forslag!
- Skrev Natascha. Landuc jeg elsker dig for evigt! - You are here, where you belong landuc <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm ... |
|
|
Altså ville mene der ikke er så meget andet at gøre end at knibe ballerne sammen og klare det sidste halve år! Det er spild at lade det hele falde på gulvet nu! Ellers så tag en snak med dine forældre og se om du kan få noget lignende samme tur som din veninde, at blive væk hjælper ikke på noget! Jeg har kun et halvt år tilbage af 3.g. og gider virkelig heller ikke mere, det gør næsten ondt i hele min sjæl når jeg sidder oppe i timerne og holder koncentrationen og prøver at få sagt noget! Det er hårdt, men desværre nødvendigt. Til opmuntning er der heller ikke helt et halvt år, i får vel læseferie først i juni, og vi er sidst i februar!! Den er der næsten 
Nath, Sisse og Fønix
Der findes lige så mange holdninger som mennesker 
I am not in the middle of nowhere, but I can certainly see it from here!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pony-nathalie |
Natascha1 ♥landuc♥ |
19-02-2008 18:57 |
|
Det er rigtigt ja, men kan virkelig ikke klare én måned mere! og mine forældre vil ikke samarabejde med det praktiknoget 
- Skrev Natascha. Landuc jeg elsker dig for evigt! - You are here, where you belong landuc <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tag dig sammen.. Det er ikke engang et halvt år. Jeg går ud fra du lige har haft vinterferie, så kommer påsken snart og derefter alle de andre helligdage. Og før du ved af det står du midt i eksamen, hvor du forresten også får tidligere "sommerferie" kaldet læseferie Der kan du jo selv bestemme hvor meget du vil gøre ud af det. Jeg har været skoletræt siden 8. klasse, men tog 10. med OG jeg tog en 3. årig HHX bagefter.. Det kan lade sig gøre..
Hilsen Suzi "Tvivl er begyndelsen til visdom"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suzin ... |
Natascha1 ♥landuc♥ |
19-02-2008 19:02 |
|
Jeg kan virkelig ikke holde til det mere ! har virkelig prøvet at hive mig selv i nakkehårene, men nu er det nok! både min krop, og hjerne har sagt stop! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen så må du jo lade være... |
|
|
nej vel?! Vi kan jo ikke hjælpe dig. Du vil ikke mere, men dine forældre vil ikke samarbejde med praktik... Så har du kun et valg, og det er at blive ved.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det er FOLKESKOLEN! Hvad har du tænkt dig bagefter? Bare at dalre rundt.. Du skal vel have en uddannelse/arbejde.. Så slemt har jeg meget svært ved at tro det er du skal jo bare møde op, hvor mange? 5-6 timer om dagen?? Har svært ved at have ondt af dig. Sorry. Men det har jeg  Efter jeg startede på arbejde har jeg fundet ud af at skolen var REN ferie  Og når det er UNDER et halvt år er det vel liiiiige til at overskue Hvis ikke du har andre problemer må du være et meget lykkeligt menneske 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| susanne-sedoj- |
Natascha1 ♥landuc♥ |
19-02-2008 19:09 |
|
Det var ikke ligefrem en god trøst . . ved jo ikke hvad jeg skal gøre . . hvis det kan lykkes for min veninde, så kan det da vel også for mig ?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvis du ellers trives i din klasse og har gode kammerater skulle det jo ingen sag være bare at møde op i det mindste..  Hang in there
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suzin .... |
Natascha1 ♥landuc♥ |
19-02-2008 19:11 |
|
hvis gerne du vil vide det suzin så er det IKKE ren ferie for mig!! kan godt ske det var for dig, men så er vi nok ikke ens som ingen af os jo er . . Bagefter skal jeg være social-og sundhedshjælper, og ja der komme skole, men det er nogle fag jeg går op i så !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suzin ..... |
Natascha1 ♥landuc♥ |
19-02-2008 19:12 |
|
det har jeg, og kunne nemt møde op ......... hvis undervisningen ikke var SÅ hård !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen undervisningen... |
|
|
bliver ikke mindre hård på den uddannelse, som du vil have. Jeg har haft en veninde, som også valgte den uddannelse, og hun knoklede r*ven ud af bukserne. Din veinde kan have nogle ting, som hun ikke fortælle åbenlyst, der gør at hun kan få den ordning. Jeg har aldrig hørt om den før... Angående trøst, så hjælper det jo ikke, at jeg siger, at det er synd for dig. Du bliver nødt til at gå i skole, og så er den bare ikke længere. Jeg kæmpede selv med skoletræthed siden 7. klasse, og kom igennem både 8. og 9., hvorefter jeg stoppede. Foråret er den gode tid - masser af helligdage og småferier. Men ellers så snak med din studievejleder og hør om dine muligheder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| susanne sedoj |
Natascha1 ♥landuc♥ |
19-02-2008 19:32 |
|
hun vil også bare sige at det ikke nytter hun er så skrap 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen så.... |
|
|
må du jo til lægen... Hvis du virkelig har det så skidt, at hverken hjerne eller krop kan klare en måned mere, så må lægen kunne hjælpe dig med en sygemelding eller en afklaring med skolen. Men det er jo heller ikke sikkert at den løsning, som din veninde er på, virker for dig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| susanne igen |
Natascha1 ♥landuc♥ |
19-02-2008 19:42 |
|
det tror jeg, for det at tænke på: okay det er kun lige denne her uge, og så en uge i praktik .. det tror jeg virkelig ville hjælpe!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her gennem |
|
|
niende klasse, synes jeg virkelig også det har været hård og jeg gider bare ikke mere. Men man bliver bare nød til at se lidt positivt på det. Vi har tidlig påske ferie d. 15 marst, så kommer der alle helligdagene og så læseferie i starten af juni og så sommerferie .. Man bliver sgu nød til bare at tage sig sammen, selvom det er svært. Jeg skal i tiende bagefter, men det gir nok også et nyt pust til klassen, med nye elever og sådan.. Men ja det er hårdt og til tider mere end hårdt. Jeg har fri 14.30 fire dage og den sidste dag 13.45 hvor vi ind til vinter ferien også havde en dag hvor vi havde fri 12.45 og den dag arbejdede jeg.. nu har jeg så svært ved at nå arbejdet, men det går og så kommer man bare først op til hyppen ved halv otte tiden og så lektier og SNORK .. Men det er kun en halvt år og har man en god velfortjent ferie..
Med den dejlige traver, Face The Feat - som bare kaldes Findur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anna .... og findur :) |
Natascha1 ♥landuc♥ |
19-02-2008 20:01 |
|
det hjalp lidt på humøret, men jeg har stadig ikke lyst til at tage afsted imorgen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| piv piv |
|
|
Se folkeskolen som et middel til at nå den uddannelse du gerne vil, det er vigtigt så synes du skal klare de sidste måneder selvom du ikke gider. Tror du vil blive glad for det fremover!! Må indrømme jeg ville elske en tur tilbage i folkeskolen efter at have prøvet gymnasiet, for det var da ren ferie i forhold til nu! 4 uger til påskeferien (minus to dage) og så er der bededag, pinse, kristihimmelfart...
Nath, Sisse og Fønix
Der findes lige så mange holdninger som mennesker 
I am not in the middle of nowhere, but I can certainly see it from here!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan du så stramme ballerne ..... |
Lisbeth Sejberg |
19-02-2008 20:14 |
|
..... Natascha !!!! .... hvad er der lige blevet af den fornuftige, velformulerede og målrettede pige, der startede denne tråd for få dage siden ??? >>>> www.heste-nettet.dk/forum/1/1647948/ 1640397/ Jeg tror, du er helt fastlåst i, at ville have gennemtrumfet det samme som veninden, men hvem siger, det er det rette for dig ?? Mvh. Lisbeth
Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tag dig sammen.. |
|
|
Jeg synes du skal hanke op i dig selv. Hvis du virkelig synes 9.klasse er så hård, så vil det bestemt ikke hjælpe dig kun at være der halvdelen af tiden. der er 4 uger til påskeferien og før du får set dig om får du læseferie. Og tro mig 9. klasse er en leg i forhold til det du kommer ud i bagefter.
A good horse is never a bad colour. mine dejlige "ponyer" Katinka og Thor. <3 *Akademisk*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til lisbeth |
Natascha1 ♥landuc♥ |
19-02-2008 20:21 |
|
hun er der stadig, men orker simpelthen ikke skolen mere !! kan slet ikke andet i min hverdag.. enten kommer jeg hjem og har flere tonsvis af lektier for, så jeg ikke når ud til min hest, og ellers er jeg så smadret, ondt i hele kroppen og en dunkende hovedpine at jeg heller ikke kan komme ud til min hest .. og kan slet ikke følge med i timerne mere ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm-.-. |
Hopla |
19-02-2008 20:23 |
|
Natascha1 ♥landuc♥ : det suzin mente med at folkeskolens undervisning er ren ferie, er at undervisnings niveauet er meget meget højere og sværre på efterfølgende uddannelser, hvis du har svært ved at holde modet oppe i folkeskolen, så får du lidt et problem sidenhen. Det er heller ikke alle fag inden for den uddannelse du gerne vil have, som vil interesseret dig fuldkommen, det er tungt fagligt stof, som kræver at du sætter dig dobbelt så meget ind i det og skærper dit fokus. Tag nogle fridage hjemme, måske fra tirsdag til og med torsdag og kom i skole fredag. Det kan man godt gøre én gang i folkeskolen uden det gør forfærdelig meget. Brug lidt tid på noget du kan lide, hvil dig og så læs lektierne til du tager i skole igen, så du er oplagt til at prøve at deltage i undervisningen. Hvis man sætter sig ind i fagene bliver det MEGET lettere og sjovere at gå i skole. Jeg taler af erfaring. Jeg plejede at stene i biologi, kedede mig noget så grusomt, men så besluttede jeg mig for at læse lektien grundigt igennem og jeg får rene 12-taller i biologi nu. Det handler simpelthen om selvdiciplin, men når man er ung vil man så mange ting, man keder sig let. Jeg går i 2g på gymnasiet nu, og der er lektier hver dag, og flere opgaver om ugen. Det hjælper SÅ meget at have nogle gode venner, og så fester jeg næsten hver weekend for så har jeg brændt mit krudt af , og så kan jeg bedre fokusere i timerne - self. laver jeg også lektier i weekenderne, men det er jo også om aftenen man fester 
©°MOA°© ¤The Winning Team¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til hopla |
Natascha1 ♥landuc♥ |
19-02-2008 20:28 |
|
jeg prøver at koncentrere mig, og var til forældresamtale igår, hvor jeg fik meget ros, fordi jeg ligger i midten i næsten alle fag dvs. 8-9 efter den gamle skala.. men alligevel er jeg ikke "tilfrds" i hverdagen og den er som et helved! heldigvis har jeg da nogle venner, og det hjælper rigtig meget!! men ja det er den lorteundervisning!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen dog. |
|
|
Jamen jeg kender det alt for godt. Jeg er i gang med 3.g nu, og blir forhåbentlig student til sommer. Man kan virkelig ikke gøre andet end at tage sig selv sammen. Folkeskolen var en let sag for mig - jeg lavede rent ud sagt aldrig lektier, fik gode karaktere, kunne sagtens følge med og havde det bedste venner. På gymnasiet, er man simpelthen nødt til at lave lektier hver dag, følge med konstant, lave afleveringer i et kæmpe virvar og knokle for at få bare middelkaraktere. Puha, det er hårdt! Jeg tænker sådan, de afleveringer jeg laver nu, er de sidste jeg skal lave i hele mit liv, og det er virkelig en god tanke. Så ved jeg at jeg får læseferie omkring den 7 maj, dvs, jeg ikke har mere end 2½ mdr tilbage - huha det bliver dejligt  Tænk fremad, folkeskolen er en let sag i forhold til det virkelige liv 
Mvh. Regina Sørensen Nu med RDH hoppe, Wega Staldjob søges pr 1. August 2008 og året frem, med mulighed for at kunne medbringe egen hest. Kontakt mig via PB, hvis du kender til noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gggfdgds |
|
|
Ved ejg desværre ikke.. jeg er ikke skoletræt endnu (: går på en super god skole (:
•°..Skrev Frk. Krid..°•
©©hende med Tessa & Sera©© JHN's rekordliste: Højeste spring kat 3, Mindste rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klar det... |
|
|
Bid tænderne sammen og hold ud.
Jeg ved godt at det nok ikke hjælper dig meget, men jeg har været virkelig skoletræt siden slutningen af folkeskolen. Jeg har ALDRIG haft lyst til at stå op og gå i skole - der har i hvert fald været virkelig langt mellem dagene.
Og nu, 6(!) år efter er jeg stadig super skoletræt - og tanken om 3 måneders opgaveskrivning før jeg kan kalde mig selv bachelor til sommer er ret uoverskuelige. Men jeg har altså klaret gymnasiet og universitetet selvom jeg ikke bryder mig meget om at gå i skole.
MEN! der er bare nogle ting som man SKAL klare her i livet.
Du har altså ikke et halvt år tilbage - det er KUN lidt over 3 måneder, medmindre din skole er helt speciel og I først har eksamen i slutningen af august?
Prøv at skrive dagene ned... der er faktisk ikke ret mange dage - der er påske, helligdage osv.
Sæt kryds for hver dag du klarer, det skal nok gå. Du SKAL. Sig det til dig selv.
Hilsen fra Lise
Kongelundens Rideklub - www.kongelunden.com - glad for at være barselsvikar på det røde springdyr Diabloo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ramiro |
Natascha1 ♥landuc♥ |
19-02-2008 20:50 |
|
det hjalp meget din besked! mange tak jeg har ikke fået hele lysten tilbage, men tror jeg kan "holde ud" til påskeferien nu og så få slappet godt af der! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til lise |
Natascha1 ♥landuc♥ |
19-02-2008 20:53 |
|
Hej lise. SUPER råd, det vil jeg prøve gud ja der er ingen gang et halvt år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror på dig Natascha .... |
Lisbeth Sejberg |
19-02-2008 21:15 |
|
..... som jeg også skrev i tråden om SSH-uddannelsen  Der er heller ikke noget unormalt i, at blive skoletræt/forårstræt på denne årstid, hvor det har været koldt og mørkt i flere måneder. Når du egentlig ikke har nogle problemer som sådan i skolen, så ville det da være hamrende ærgeligt, hvis du endte med et halvslattent resultat. Mvh. Lisbeth
Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Find tre gode ting ved hver dag... |
|
|
et råd, som jeg fik, da jeg gik ned med depression, var at finde 3 gode ting ved hver dag. Ofte kunne jeg faktisk finde flere. I stedet for at fokusere på l*rteundervisningen, som der er en del af i folkeskolen, så find min. 3 gode ting ved hver skole dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er der er der ikke... |
|
|
Jeg vil som de andre sige at du SKAL klemme ballerne sammen og holde fast! Og du skriver at du gerne vil ha det ligesom din veninde. Men hvad er det EGENTLIGT hun har fået? Hun er der kun det halve af tiden, hun må være meget splittet og hvor må det være træls aldrig rigtigt høre til nogle steder og hvad med gruppearbejde? -Det kan hun da tit ikke være med til? Og hun må da tit ikke have lavet lektier? OG OG OG!!! Hvad der fungerer for din veninde fungerer ikke nødvendigvis for dig!!! Husk det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skoletræt.. |
Charlotte ☻Springer Jack☻ |
20-02-2008 09:15 |
|
Hej Natascha Hvor er jeg bare trist over at høre at du er så ked af at gå i skole. Jeg ved godt at det er totalt uoverskueligt at tage sig sammen nu " bare" fordi der er et halvt år tilbage, for det er jo nu det er hårdt, ikke om et halvt år. Har du prøvet at snakke med nogen af diine lærere om dit problem? De er jo mindst ligeså interesseret i at du skal bive færdig som du og dine forældre er, sær når du nu er så fagligt dygtig som du er. Måske kunne i finde en løsning sammen som kunne gøre det nemmere for dig at gennemføre... Jeg tror ikke du skal sætte næsen op efter den der praktikordning, for nu er det snart så sent på året så skolen nok ikke synes det er en realistisk mulighed. Men jeg er sikkert på at der er andre muligheder. Måske du kunne lave en aftale med din lærere om at det var okay hvis du gik ud i timerne en gang i mellem når det hele blev for uoverskueligt. Bare lige ud og få noget frisk luft, det hjælper mere end man skulle tro. Eller måske skulle du til at holde et møde med en af dine lærere en gang i mellem hvor du kunne få en ordentlig PEPTALK, som kunne få dig til at se lidt lysere på det hele. Der er masser af løsninger på skoletræthed, og lærerne er bekendt med problemet, og uddannet til at prøve at hjælpe en skoletræt elev! Det vigtigste er at du er åben og samatbejdsvillig, ellers nytter det ikke noget. Rigtig meget held og lykke med det hele Natascha
Sagde Charlotte med springer spaniel hvalpen jack. - Jeg tror altid det bedste om folk-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puuha..... |
Moni |
20-02-2008 09:24 |
|
Det er svært, kan godt forstå det!! Men det bliver slet slet ikke nemmere at komme ud på arbejdsmarkedet! Der knokler man også, og ville ønske at man er tilbage på skolebænken igen, og især folkeskolen! Jeg har været på arbejdsmarkedet i nogle år! Og er nu i gang med at tage en HF, og jeg nyeder det! Godt nok er der mange lektier (ca. 14-15 timers lektier om ugen), og større skriftlig opgave lige nu! Men jeg nyder det! Men glæder mig dog også til eksamenerne er overstået her til juni (hvor jeg til september skal i gang med sygeplejerske uddannelsen)! Og social og sundheds uddannelsen er bestemt ikke nem.. Har en meget god veninde der har taget den.. Hun kunne så ikke holde til arbejdet, efter uddannelsen, så hun kan ikke bruge uddannelsen til noget.. Jeg ved det kan være svært, men tag dig sammen og få afsluttet de sidste par måneder, med gode eksamenskarakterer! Ellers vil du fortryde det! Og om nogle år, når du er under uddannelse eller på arbejdsmarkedet, så vil du ønske at du gik i folkeskolen.. Mvh Monika
Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006. Besøg vores hjemmeside, klik her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kort sagt |
TSB |
20-02-2008 10:04 |
|
Ingen afgangs eksamen fra 9 klasse = ingen uddannelse overhovedet. Ingen uddannelse er = en mindre løn når/hvis man får arbejde. . Men efter som du er 16 år går jeg ud fra det er 10 klasse du er igang med. Og med mindre du vil pynte på dine karakter fra 9 klasse kan du jo bare stoppe. Kan lige se det for mig på dit komne CV. Hvad lavede jeg i år 2007-2008 Tog en halv 10 klasse, hyggede mig med vennerne og var hos hestene. Det viser virkelig en der vil noget i sit liv, og er enhver chefs drøm om en god ansat. . Så er det vist bedre at tage sig selv i nakken og holde de par måneder ud, evt på mindre aktiv måde (uden at forstyre de andre). Få sit bevis, og finde sig en uddannelse der ikke kræver meget skolegang. . Hvad vil du forresten gøre senere i dit liv når du bliver træt af dit job og ikke kan finde andet som er interessant? Hvor vil du så få penge fra? Det er da ikke sådan at jeg springer ud af sengen om morgene for at komme på job, men jeg bliver nød til at arbejde for at få det økonomiske til at rende rundt. Ville da hellere hygge med hestene, lave noget på huset osv. Men det giver bare ikke penge til maden. Og for den sags skyld er det dejligt at komme ud og se andre mennesker. Pt går jeg på barsel og har ingen bil hjemme, derfor ved jeg hvad jeg taler om med hensyn til at være "lænket" til hus og hjem uden kontakt til omverdenen. . Jeg håber for dig selv at du tager dig sammen og overlever de sidste ca 70 skoledage der er i dette år.
Med venlig hilsen Lena GRATIS RIDNING TILBYDES I 8464 OMRÅDET se min præsentation www.minimule.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hjulæææææø' |
|
|
Jeg ville ønske jeg kunne skrue tiden tilbage til folkeskolen, af mange årsager. I 10 klasse var jeg så træt af mobninger m.m at jeg blev væk halvdelen af tiden, men havde det ikke været fordi jeg fik et arbejde i en hestestald, havde jeg heller ikke holdt ud. Men prøv at tænke på alle de børn i fremmede lande, hvor forældrene ikke har mulighed for at sende deres børn i skole? Du har den mulighed, og ja det kan til tider være hårdt. Men tænk så videre, hvis du gerne vil have uddannelse efter, og job, så nytter det jo ikke noget du bliver væk fra job bare fordi det bliver for hårdt. De få måneder der er tilbage inden du får læse/og sommerferie, synes jeg du skal prøve på at holde ud. Bagefter kan du så rose dig selv, at du holdt ved og det kan give dig et godt skub i den positive retning. Fordi du holdt ved, og kan være stolt af dig selv. Hvis alt går galt, så snak med din skolelærere, en af dem du stoler/føler dig mest tryg ved, sig at du føler dig træt og ked af det. Og måske kan du når det går galt lige tage 5 -10 min. ude fra klasseværelset, lige ånde lidt op i fred og ro og så tilbage til timen. Få noget hjælp i timerene, så du ikke køre mere træt i det. Få dine forældre eller en god veninde til at hjælpe med lektierne, ikke at de skal lave dem for dig, men sid og lave lektier sammen, for så sidder du ikke helt og forsumper i dine egne tanker. Men har det samtidig hyggeligt med en veninde, samtidig med I laver lektier sammen. Jeg synes du skal vise dine forældre denne tråd. Nogle gange er det lettere at folk læser end at man siger tingene til dem. Måske dine forældre den vej kan forstå dig lidt bedre. Dine forældre har jo også været unge engang, og selvom man som ung synes ens forældre er dumme, så forstår de altså mere end man lige som ung går og tror  At din veninde har fået frie tøjler med praktik i en uge og skole i en uge, kan meget vel have hjulpet hende. Jeg synes det for nogle er en god ordning, da det kan give et vis pusterum, så man ikke køre helt skoletræt, og så ellers klø på i 10 klasse. Dermed er det jo ikke sagt det også er løsningen for dig. Hvad med at vente med uddannelse, men tage et år på efterskole? Der bor du jo ikke hjemme og er kun hjemme engang imellem. Der får du støtte, muligheder og lære at være mere på egne ben med ansvar og den vej blive rustet til livet i fremtiden. Håber alt det bedste for dig. Hilsner Dorthe
Vejen frem vælger man selv, bede om støtte og kærlighed, er ikke at være en kujon.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej alle |
Natascha1 ♥landuc♥ |
20-02-2008 12:30 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skolen skal hjælpe |
20-02-2008 17:07 |
|
Hej igen Natascha Hvis dine lærere ikke vil hjæle dig kan du gå til din studievejleder, eller til skolens rektor og spørge hvad du skal gøre. For det er OGSÅ skolens problem at du er skoletræt, og det kan sku ikke være rigtigt at du skal få dårligere karaktere før der er nogen der tager dig alvorligt!
Sagde Charlotte med springer spaniel hvalpen jack. - Jeg tror altid det bedste om folk-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad er du træt af |
20-02-2008 17:20 |
|
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det er konkret du har svært ved? Er det at komme op om morgenen? Er det at få lavet lektierne? Er det at følge med i timerne? Er det at holde koncentrationen i timerne? Er det at holde dig vågen i timerne? Er det alle timerne der er svære/kedelige eller kun nogen? Er det kedeligt/svært om morgenen eller om eftermiddagen? Kan der være andre årsager til at du er træt af at gå i skole? Er der nogle lærere du har problemer med? Er der nogen af dine kammerater du har problemer med? Er der noget uden for skolen som gør dig ked af det? Familie, venner hest - anything? Er der nogen fundamentale forhold der gør at du ikke er oplagt til at tage i skoel? Får du nok søvn? Nok at spise? Sørger du for at lave sjove ting sammen med dine klassekammerater UDEN for skolen? Jeg vil gerne vide alt dette, fordi skoletræthed være kommet af så mange andre ting end bare skole. Og hvis problemet ligegr i skolen, så er det så vigtigt at du finder ud af hvad det er der gør dig træt/ked af det, for ellers risikere du at tage den dårlige erfaring med dig videre til din næste uddannelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
HeleneJ |
20-02-2008 18:07 |
|
Jeg går i 10. klasse. Jeg er også skoletræt. Men dog ikke ligeså meget som dig. Jeg be´r om at komme i praktik, min skolevejleder sørger for det også kommer jeg i praktik. I det her skoleår har jeg været i praktik i uge 38 (september), uge 46-47 (november) uge 2 (januar) og nu, fra uge 8-11 (februar). Men det er på grund af min uddanlse at jeg er så meget i praktik. Be om at komme i praktik, og sig at det er pga. af den uddannelse du vil have, at du vil i praktik.
Citat: Spirit: Sometimes a horse has got to do what a horse has got to do. R.I.P marsvinet Martha *4. febuar 2007 Død d. 9. maj 2007 R.I.P katten Felix F. 1989 Død d. 11. Feb. 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det det hele |
Natascha1 ♥landuc♥ |
20-02-2008 20:24 |
|
det er det hele jeg har problemer med. komme op om morgenen, manglende energi i timerne, og manglende koncentration, og ja der er faktisk en lærer jeg frygter så meget at jeg ikke vil gå til de timer.. Jeg er direkte bang efor hende. jeg kan ikke selv snakke med min vejleder eller lærer, når minde forældre ikke er med på at hjælpe for skoletrætheden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du har da ret til ..... |
Lisbeth Sejberg |
20-02-2008 20:29 |
|
..... at snakke med en af de lærere, du har et godt forhold til. Du skal da have taget hul på problemet med den lærer, du er bange for .... har du fortalt om det til dine forældre ?? Hvis du har, vælger de så bare at overhøre det ?? Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fortalt |
Natascha1 ♥landuc♥ |
20-02-2008 20:34 |
|
jeg har fortalt det til mine forældre, men de siger at de desværre ikke kan ændre på hende... vi har snakket med læren en gang og hun lovede det ville blive bedre, men jeg er en følsom pige som hurtig bliver ked af det, så hun har fundet ud af at jo mere hun skælder mig ud jo mere bange er jeg for hende, og så TROR hun at jeg laver mere , men jeg laver mindre fordi jeg e4 bange for hende .. og i de andre timer kan jeg slet ikke følge med, og holde koncentrationen . . Kom fra en skole hvor man absolut ingenting lærte og gik og dallede den f, til den skole jeg er på nu, hvor alle eleverne får 12, og jeg har svært ved bare at få 4 og 7, hvor jeg normalt på den gamle fik 12 !! tror også det har gevet minus'ser på selvtilliden . . og det gør det ikke bedre atr det er så svært når jeg er træt af skolen!! du virker virkelig rar lisbeth!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så må du gribe til et andet middel .... |
Lisbeth Sejberg |
20-02-2008 20:39 |
|
..... nemlig at snakke med en venindes forældre, eller en anden voksen. En lærer skal fanden galeme ikke misbruge sin rolle på den måde !!! Hvordan gør hun dig bange ? Prøver hun på at gøre dig til grin for klassen eller hvordan opfører hun sig ? Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skoletræt |
|
|
Jeg kan sagtens følge dig, - jeg har også været skoletræt i mange år, og jeg ved godt det er vejen til en uddannelse og alt det yada om at folkeskolen er piece of cake i forhold til arbejdsmarkedet er da også rigtig nok - men når man ikke har andet at sammenligne det med, så synes jeg også folkeskolen var slem nok!!! Jeg sluttede 8. klasse med et fravær på over 30%, min 9. klasse tog jeg på en efterskole og det var både godt og skidt mht. skoletrætheden. Tror det er vigtigt at finde noget der motivere en, - hvis man har nogle fag man er gode til, så fokusere på dem. Det giver en opture og dét har man brug for i skoletiden, ja hvis ikke altid! Man skal passe på ikke at fokusere så meget på hvordan andre klarer det, er vigtigt at finde en løsning som passer til dig. - Har du overvejet at få noget lektiehjælp? Ved ikke om I har en lektiecafé på din skole, men kunne da være en mulighed? Har desværre ingen gode råd, tæsker mig selv for at få læst min HF og jeg har 2 år endnu 
Mvh. Julie Rollo - Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt... | Krogens.com - marsvin til salg! | RolloPigen.dk - min hjemmeside |
R.I.P. ♥ 08/07-88 - 27/04-06 † Alme'ti Z; My soulmate...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til lisbeth |
Natascha1 ♥landuc♥ |
20-02-2008 20:52 |
|
Nej, men hun er bare sindsyg sur, og her den anden dag var der 2 stykker papir, som jeg HAVDE lavet , men som var blevet væk for mig, fordi vi har så mange papire at holde styr på, så gik jeg op og sagde det, og hun blev bare mega sur og spurgte rigtig snerbert: hvilken en skal du have ?!!! så sagde jeg stille og roligt, dem begge, men hørte hun vist ikke så hun sagde igen: hvilken en?!!! så bliver jeg den der bange pige, og kom til at sige at jeg havde den ene af dem, så jeg skulle bare have en af dem, og nu mangler jeg stadig den ene, men tør ikke spørge hende om den, venter bare på dommedag hvor vi skal vise den frem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla..... |
|
|
okay, hør her. Jeg fik problemer med min klasselærer i første klasse, faktisk sad jeg på gangen i mange af hans timer - og jeg var ikke et støjende barn, han kunne bare ikke lide mig. Og jeg har gået gennem alle folkeskolens år kun med venner i klassen i meget få perioder. Jeg har haft én klasselærer, der ikke har været efter mig, i et enkelt år. De to andre har været meget ubehagelige. Jeg HADEDE min skole, jeg kunne ikke holde ud at være der. Jeg husker specielt en episode, hvor en dreng rejste sig, gik over og slog mig i hoved med en af gyldendals ordbøger, mens læreren STIRREDE på det. Og da jeg rejste mig, for at gå ud skældte hun mig ud, ham sagde hun intet til. Jeg er gået grædende hjem, fordi jeg ikke kunne mere. Og ved du hvad, jeg fuldførte altså, jeg forventede aldrig, at jeg bare kunne køre lidt på frihjul og så gik det nok. Helt ærligt, måske har du problemer med læreren, men sådan er nogle lærere bare - de er ski på alle skoler, og der er intet at gøre ved det. Man må bare knibe ballerne sammen og forsøge at gøre, så de ikke er efter en. Selvfølgelig er det ikke i orden, at de er sådan, men det er altså ikke en god idé, at lade hende ødelægge din fremtid.
- Katten Michellino'er kan og vil! TANZ ♡ min dygtige lille dressurbasse (: hvor der er vilje, er der en vej Billeder af Musen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til katten |
Natascha1 ♥landuc♥ |
20-02-2008 20:56 |
|
men hun ødelæggermig, hvis ikke der bliver gjort noget!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla..... |
|
|
muligvis, men det er der også andre der vil gøre, hvis du ikke finder ud af, at håndtere det. jeg vil foreslå dig, at finde en, du kan snakke med om det og diskutere det face to face. sørg for at få det ud en gang i mellem, så du aldrig kommer helt derud, hvor du ikke kan følge med. få evt. en lektiehjælp, hvis du føler dig usikker i hendes timer. men det er vigtigt, at du selv gør noget, i stedet for at give op. lad være med at forvente, at der altid tages specielle hensyn til dig og kom selv lidt ud af røret. det er svært og det er hårdt, men jo mere du synker ned i selvmedlidenhed og svælger i det, jo værre er det. det ER sk*dehårdt, det er f*cking uretfærdigt, og den eneste måde at slå igen på er at gøre det bedste man kan. Hvis 100% ikke er nok, må der 110% til.
- Katten Michellino'er kan og vil! TANZ ♡ min dygtige lille dressurbasse (: hvor der er vilje, er der en vej Billeder af Musen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| katten |
Natascha1 ♥landuc♥ |
20-02-2008 21:10 |
|
kan du sagtens sige, du ved vist ikke helt hvordan hun er . .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla..... |
|
|
nej, men jeg tror nok at jeg har prøvet værre, og jeg tror nok andre har prøvet meget, meget værre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blablabla |
Natascha1 ♥landuc♥ |
20-02-2008 21:20 |
|
kan da godt ske, men alle mennesker er altså ikke lige stærke!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der skal findes en løsning |
20-02-2008 21:50 |
|
Jeg er virkelig ked af at høre at du har sådan et frygteligt forhold til din lærer. Og jeg tror ikke at det er en løsning bare at knibe ballerne sammen og holde ud. For et halvt år er usandsynligt lang tid på den måde. Men du har ret i at du ikke kommer langt uden dine forældre. Så du må virkelig prøve at få det til at indse at de skal hjælpe dig med det her. For nej de kan ikke ændre din lærer men de kan være med til at ændre din sutuation. Hvis ikke de kan forstå det når du siger det til dem direkte, så skal de måske have det afvide fra anden side. Har du nogen i din familie du er fortrolig med som du kan snakke med om dine problemer? en moster eller onkel? Eller måske bare en venindes mor, som så kunne snakke med dine forældre og fortælle at de SKAL hjælpe dig, for når skolen ikke vil samarbejde så er de de eneste der kan ændre på din situation. De må kontakte forældrerådet på skolen, eller måske endda kommunen hvis det er nødvendigt. Jeg forstår godt du ikke vil i skole når det er sådan. Du er ikke skoletræt, du er snarer angst for skolen, og det kan nemt udvikle sig til en generel præstationsangst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til charlotte: |
Natascha1 ♥landuc♥ |
20-02-2008 22:01 |
|
JA både angst og skoletræt. for i det hele taget gider jeg ikke i skole,kan ikke holde energien og koncentrationene i skolen ! :( men er glad for din/jeres hjælp!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid hjælpe |
20-02-2008 22:05 |
|
Der er altid nogen herinde der gerne vil hjælpe.. Men i sidste ende er det kun dig der på den ene eller anden måde kan løse problemet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja selvfølgelig |
Natascha1 ♥landuc♥ |
20-02-2008 22:06 |
|
Det ved jeg, men kan jeg iik uden råd .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså Katten for katten da ..... |
Lisbeth Sejberg |
20-02-2008 22:07 |
|
.... den form for trøst med "at jeg har prøvet noget, der var 117 gange værre, så det du oplever, er ingen ting" .... hvad kan hun lige bruge det til ?? Jeg læser ingen steder, at hun vil have særbehandling af nogle lærere, bare en fair behandling. Selvfølgelig bliver en lærer ved med at være sådan, hvis ingen for alvor siger fra over for hende  Voksne skal ikke finde sig i lede og modbydelige chefer, der bare venter på at dolke deres underordnede, hvorfor hulen skal skoleelever bare bide tænderne sammen og gøre det ?? Underlig holdning at have. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natascha... |
Revel |
21-02-2008 00:11 |
|
Jeg har ikke læst alle svar, så undskylder på forhånd hvis jeg skriver noget, som er blevet skrevet før.. Men vil forsøge at komme med lidt råd til dine problemer.. Først og fremmest - bestem dig for at du vil og skal afslutte 10. klasse! Lav nedtællings-"skemaer" til næste ferie - så føler du pludselig det går stærkt, især her i foråret Få dig en snak med dine forældre, nævn ikke ordet skoletræthed, men forklar dem det, du har skrevet heri, mest af alt din frygt for din lærer! Du kan evt. vise dem denne tråd - jeg er meget enig med at du bør gøre en indsats NU overfor din "følsomhed", det kan godt være det er svært, men tro mig - det bliver ikke lettere senere i livet! Der findes masser af læger (derfor sikkert også din egen), lærer, soc. medarbejde osv, som er villige til (og ansat til) at hjælpe folk der har det svært... Jeg syns virkelig det er super vigtigt at du får taget fat op dit "følsomheds" problem hurtigst muligt! Find en lektie hjælp... Sæt evt. en annonce i lokal avisen (ja eller herinde.. ) Det koster jo selvf. lidt, men igen, tal med dine forældre om det... Det bedste forsvar er jo som sagt angreb, og i dette tilfælde kan det bruges som "jo bedre du er forberedt til timerne, jo mindre "udsat" vil du være, og vil derfor opleve at du føle dig utilpas, mest af alt overfor hende den "onde" lærer)... Hm... det var lige lidt gode råd, jeg vil da ønske dig held og lykke med det hele, det er bestemt ikke nemt at stå i en situation hvor man ikke kan overskue noget som helst...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen dog.. |
|
|
du skriver en masse om hvad du ikke kan magte pga du ingen energi er skoletræt.. ikke at jeg ikke forstår du skoletræt og i det hele taget ikke rigtig kan komme igang med noget..hvad med om du fandt ud af hvad du kan magte/har lyst til i stedet for. Sæt dig nogle holdbare mål sammen med dine forældre så du ikke hele tiden har dårlig samvittighed over alt det du ikke magter.Så må du stramme ballerne og bevise overfor dine forældre de godt kan lave aftaler med dig og du voksen nok til at holde dem.. MVH Karin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jesus Christ.. Tag dig sammen  Jeg gik i 3 forskellige klasser i 9. og jeg var eddermukkerme også skoletræt - det er jeg stadig, går i 1.g og har været i 10. også. Så må man jo bare tage sig sammen, i stedet for at tude sådan!
Signe og prinsessen Nellie - Jeg elsker dig og jeg har et problem med det. - Bu 06/07 <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla..... |
|
|
det var nu heller ikke ment som en trøst, men som et "wake-up" - for det er i bund og grund det, der skal til. det handler om at indse, at nej, mor kommer ikke og fikser alting, nogle gange skal man selv gøre en indsats. og jeg mener ikke en indsats for at slippe for at lave noget. og det er jo ikke et halvt år, det er et par måneder med diverse ferier.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| først til katten: |
Natascha1 ♥landuc♥ |
21-02-2008 20:06 |
|
Det er altså ikke alle mennesker der har brug for et "wake up" men istedet lidt hjælp til hvad jeg kan gøre. skrev jo ikke tråden for at få a vide hele tiden at jeg er dum og åndsvag og bare tuder over ingenting . . har fandem prøvet, har gået på 6 skole, og er ret "splittet" mht. skoler, for der er en masse jeg ikke har lært!! Jeg er en meget følsom pige, som IKKE har brug for "så tag dig dog sammen" for det har jeg ved den sødeste grød prøvede, men nu er det bare nok!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til signe |
Natascha1 ♥landuc♥ |
21-02-2008 20:08 |
|
Det er flot klaret af dig, men det er ikke sikkert jeg er så stærk og udholdende som du er!! Jeg har gået på 6 forskellige skoler, så har lært noget på den første, og næsten det hele på de andre skoler har været ren gentagelse, derfor har jeg IKKE lært meget, idag fik jeg 00 i samfundsfag, og det giver ikke ligefrem et pift til selvtilliden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla..... |
|
|
okay. eftersom du har prøvet at slippe udenom skolen, er der kun tilbage, at prøve at få det bedre i skolen. som jeg læser det, er det primært selvtilliden, der er dit problem - måske er det endda de dårlige karakterer, der tager lysten til skolen fra dig? jeg tror stadig, at lektiehjælp ville være en god idé - det plejer at være muligt, at finde en på et nærliggende gymnasie, der vil tjene lidt penge på en nem måde. prøv at køre ud og sætte et opslag op, eller måske der endda er nogen i din vennekreds, der kan sætte dig i forbindelse med en. lektiehjælp er altså guld værd, hvis det kniber lidt med selvtilliden. mht. din øv-lærer er der jo muligheden for, at hun vil være knap så negativt indstillet, hvis det går op for hende, at du virkelig prøver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| katten |
Natascha1 ♥landuc♥ |
21-02-2008 20:29 |
|
ja selvtilliden er meget "sårbar" og lav! og jeg sætter meget store forventninger til mig selv . har skrevet til min vejleder idag, så håber lidt hun trækker mig til side imorgen så vi kan få snakket face to face .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt initiativ |
21-02-2008 21:09 |
|
Jeg ville bare lige sige at det er et rigtig godt initiativ at du har taget kontakt til din vejleder . Håber virkelig at du kan få lidt hjælp der.  Og så luk ørerne over for alle dem der siger at du "Bare" skal tage dig sammen. Jeg kan se at du kæmper en brav kamp for at finde en måde at komme igennem det næste halve år på. Du kan mere end du tror, du skal bare finde ud af det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu du snakker om karakterer |
Charlotte »Centibetia« |
21-02-2008 21:41 |
|
så prøv at stille dig tilfreds med noget lavere. Selvom du inderst inde håber på noget højere end det du får, så prøv at gøre dig klar til noget mindre. Forvent noget mindre af dig selv. Selvfølgelig er det vigtigt at nå sine lektier hver dag. Men er det virkelig nødvendigt, hvis det ødelægger dig så meget? Så hellere lav halvdelen af lektierne, og få lidt mere tid og luft. Selv er jeg perfektionist. Det kan aldrig blive godt nok. Men efterhånden er jeg blevet afslappet fx omkring karaktererne - jeg er den jeg er, og jeg har valgt at prioritere tiden på den måde jeg har. Hvis det vil sige, at jeg kun får lavet mine skriftlige afleveringer i den ene uge, så må det være det - men jeg må deraf også forvente, hvad karakterene senere hen kan blive, hvis jeg ikke har været aktiv nok i timerne. Jeg ved også godt, at jeg måske ikke får lavet alle mine lektier, hvilket også påvirker mit aktivitetsniveau. Men jeg prioriterer tiden sådan som jeg gør - om omprioriterer den, hvis der skal gives en skalle i skolen (hvilket bl.a. er hvad jeg gør nu, går i 3.g og har pt fridage til at lave noget der hedder AT - og den opgave skal bare blive god ) Selvfølgelig er 00 i samfundsfag ikke optimalt. Næste gang, så bare arbejd på at på 02. I stedet for at tænke 02 ikke er en god karakter, så tænk "jamen det går den rigtige vej". Prøv at tænke på det positive i at gå i skole. I stedet for at tænke på lorteundervisning, så tænk på den konstruktive (eller måske ikke-konstruktive) du kan få ud af det. Kan du ikke koncentrere dig, så burde du måske lade dig falde tilbage i dine egne tanker i 10 min, og så prøve igen og se om du kan komme tilbage og arbejde koncentereret. Selvfølgelig ved jeg det ikke, men jeg tror at det vil være et godt udgangspunkt at forvente mindre af dig selv. Det vil også gøre dig mere afslappet, og måske netop få dig til at yde det mere end du kan nu. Nogen vil måske sige, at det er et forkert tidspunkt at forvente mindre af sig selv - men måske har du ikke andet valg. Jeg håber du kan bruge nogle af mine råd, selvom jeg et eller andet sted også har mest lyst til at sige, at du skal knibe ballerne sammen. Men indtil videre har du mere eller mindre fralagt dig selv et hvert ansvar for at hjælpe dig selv (her tænker jeg psykologisk!!! og ikke ved at snakke med forældre, studievejleder mv), derfor jeg prøver at hjælpe med det ovenstående (det kan være meget svært at acceptere at man fralægger sig ansvaret, og undskyld hvis jeg virkelig tager fejl). Ja, råd er gode at få. Men det er kun en selv, der kan ændre en selv. Men prøv at undgå at se dette som en kæmpe opgave. Tag et skridt af gangen. Og start med at tænke positivt. Hvis det er nødvendigt, så kig på lærerens sjove høgenæse, eller deres absolut forkerte tøjstil. Find det sjove i hverdagen. Jeg ved godt, at undervisningen på nogle folkeskoler kan være rigtig dårlig, desværre. Men har du overvejet, om det er dig der er dårlig til at tage imod undervisningen pga din indstilling? Mht den lærer du er bange for. Prøv at tage en snak med hende. Evt få klassen (hvis i er enige om det) med på den. Men tænk positivt, positivt, positivt! Alt andet ødelægger hverdagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til charlotte med springerjack |
Natascha1 ♥landuc♥ |
21-02-2008 21:49 |
|
1000 tak for de søde ord. Ja jeg føler selv jeg kæmper, men nu har det hele bare sagt stop, og der er åbenbart nogle herinde der tror det bare er for at slappe af og slippe for skolen so det overhovedet ikke er! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til den anden charlotte |
Natascha1 ♥landuc♥ |
21-02-2008 21:51 |
|
Jeg smider altså ikke bare ansvaret og siger nu kan jeg ikke mere, men når både min krop siger fra, og jeg er ked af det hver dag pga. den skole, så er der da noget i vejen . . Jeg er glad for dine råd, nu må vi se om min vejleder tager fat i mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er jo helt enig med ..... |
Lisbeth Sejberg |
21-02-2008 22:11 |
|
..... de to Charlotter oven over  Jeg tænker lidt på Natascha, om der er en sammenhæng mellem den manglende opbakning, du skriver om i tråden om dit uddannelsesønske (sosu-hjælper) og så den "mur" du er rendt ind i med skoletræthed ? Er der andre, der også nedvurderer dine planer og medvirker til din krise ? Bliver der fra skolens side set lidt ned på dem, der ikke f.eks. vil direkte i gymnasiet efter 9. kl. ? Det er ikke rart, når andre ikke anerkender ens planer og man ikke føler opbakning. Lige hvad samfundsfag angår, så bliver det også et fag, der fylder en del på sosu-hjælper uddannelsen, så prøv at få så meget ud af det som muligt, du får brug for det  En del af de unge på mit hold giver udtryk for, at det er svært. Måske er det svært, fordi de bare har set det som et tørt fag i folkeskolen. Men social- og samfundsfag som det korrekt hedder på sosu-skolen, ER et vigtigt fag. Det er der, man kommer omkring hele grundlaget for vores samfunds opbygning, hvordan folks levevilkår ændres, hvordan lovgivningen på det sociale område er skruet sammen m.m. Skal du forresten besøge skolen i begyndelsen af marts ? Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er helt sikkert |
Charlotte »Centibetia« |
21-02-2008 22:18 |
|
noget i vejen. Og jeg vil heller ikke sige at det ikke er skolen skyld (selv har jeg ikke selv har været på en "uheldig" folkeskole, men kender en del andre der har), for der findes desværre de der folkeskoler som nok ikke helt lever op til ansvaret. Men kroppen følger hovedet, og reagerer på den måde som man føler - og (til dels) er det noget man selv kan styre (det er denne del jeg prøver at få fat i). Jeg kan godt se at du gør noget med at snakke med vejleder/lærer/forældre mv. Men det psykiske aspekt bliver somme tider glemt, og er vigtigt. Og man nedbryder sig selv, sin selvtillid når man konstant tænker negativt - og især negativt om sig selv. Hvis det lysner lidt på det hele for dig: Jeg kan ikke huske hvornår jeg selv sluttede i folkeskolen. Men vi 3.g'ere har kun ca. 47 skoledage tilbage (du har vist højst en uge mere så vidt jeg husker). Det er altså under 2 måneder, da to måneder jo er mere end 60 dage Håber dette vil lysne lidt. I øvrigt må det da også hjælp lidt at du ved hvilken uddannelse du vil tage. Det må være rart at vide allerede (selv vidste jeg det ikke på det tidspunkt) og se det som guleroden, at når dette er overstået om under 2 måneder, så er der ca. 2 måneders ferie og så ellers igang med den uddannelse som man kan li 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TIL ALLE: |
Natascha1 ♥landuc♥ |
23-02-2008 11:47 |
|
Hej alle. Min vejleder kom hen til mig den anden dag, og tog rundt om mig og sagde at vi lige skulle snakke, så på mandag skal vi snakke lidt sammen. Bare lige til alles orientering.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|