Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

social-og sundhedshjælper
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 11:21

Hej alle.

Jeg vil bare lige høre, hvad i siger til mit valg af uddannelse.

Som overskriften viser, har jeg valgt social-og sundhedshjælper :)

Jeg var i erhverspraktik på Egebo plejehjem i Daugård. Der nød jeg virkelig at være, og det endte da også med at de blev så glade for mig, at de søgte ind til kommunen, for at spørge om, at selvom jeg var under 18, om de så ikke godt måtte ansætte mig som ungarbejder. Jeg sagde rigtig mange gange ja tak, og nu kommer jeg på Egebo 2 gange i ugen i 2 timer pr. gang. Det ELSKER jeg og jeg hygger mig meget med beboerne. Jeg dækker bord, spiser med dem, tager opvasken (somme tider) og spiller og snakker med dem :) Og nogle af beboerne kalder mig også lille skat osv. og siger hele tiden at jeg er så go til a hjælpe dem. :) det jo dejligt at få sådan noget at vide :)

- Skrev Natascha.

Landuc jeg elsker dig for evigt!

- You are here, where you belong landuc <3

0
0
Svar på denne tråd

Så længe du er glad
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 11:26

Så længe du er glad og tilfreds med det du arbejder med, så er det vel ligegyldigt hvad andre mener om dit uddannelsesvalg.

Vi er jo alle forskellige og det nogen vælger at arbejde med, er der andre, som syntes det er det mest kedelige i verden. Så heldigvis er vi alle forskellige.

Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

lisbeth K
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 11:28

Det er rigtigt, og det ved jeg, men ville være sjovt at høre hvad folk syntes om det ..

- Skrev Natascha.

0
0
Svar på denne tråd

job....
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 11:29

synes det er fedt når folk vælger det fordi det er deres "kald" og ikke bare fordi "et eller andet skal de jo lave"

personligt kunne jeg ikke have sådan et job da jeg ikke kan li' at være så TÆT på andre -her tænker jeg på hjælp med personlig hygiejne og andre personlige gøremål... det er slet slet ikke mig...

men til jer der gør en forskel for ældre mennesker...

I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

Ægte BURBERRY halstørklæde sælges BILLIGT

0
0
Svar på denne tråd

Et godt valg.
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 11:31

Selv om lønnen er "lausig", så er jobbet godt.

Jeg startede som ufaglært på et plejehjem tilbage i sept. 07, og jeg må indrømme at det er det bedste job jeg endnu har haft. -Og jeg har ellers haft mange gode.

Jeg starter på SSA uddannelsen her den 25 feb. og jeg glæder mig rigtig meget. Hvis man kan lide at arbejde med mennesker, så er det i hvert fald en uddannelse med mange forskellige muligheder.

-En ting er i hvert fald sikkert.... du får aldrig svært ved at finde et job .

Hilsen Anima.

Sød børnepony på max. 110 cm købes.

0
0
Svar på denne tråd

til yiip
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 11:49

jeg er glad for at du ser det på den måde. Blev ked af det her den anden dag, for jeg sagde til min far at jeg gerne ville være social-og sundhedshjælper, og så fik jeg bare den smidt i hovedet" haha, så skal du ned at tørre røv på de gamle", Ja det skal jeg, men det er kun en del af jobbet og når vi selv bliver ældre, vil vi jo også gerne have nogle hjælper os!

- Skrev Natascha.

0
0
Svar på denne tråd

årh det siger folk altid
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 12:28

Jeg har også været hjemmehjælper, dog uden uddannelsen.

Jeg møder også ALTID den dér med at "tørre røv".

Før jeg selv startede tænkte jeg da også på hvordan dét mon var, og det er nok også derfor folk ALTID skal pege på dét - altså fordi tanken skræmmer dem.

Men i virkeligheden er det jo bare en lille bitte del af det, og desuden har man handsker på, og det er virkelig ikke særlig slemt.

Så glem alle de fordomme du møder, 98% af dem vil komme fra folk der aldrig har været i nærheden af det, og derfor ved de ingenting, og deres udtalelser bygger kun på uvidenhed.

Jeg synes arbejdet er fysisk og pyskisk "hårdt" ment på den måde at man er "på" hele tiden, men til gengæld får man også rigtig meget igen. :-)

0
0
Svar på denne tråd

til hippo
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 20:38

en ting er sikker, jeg "skider" på hvad folk siger, jeg kan godt lide arbejdet, og jeg har sq ikke noget imod at "tørre røv" ssom idioter siger, og som du siger har man handsker på, og hvor lang tid tager det lige? 3-5 min i alt? altså. man skulle tro det var dem der var børn som siger sådan noget. Og desuden er det ikke mere ulækkert, end hvis man skifter en ble eller tørre en baby??? Her den anden dag da jeg var på arbejde, blev jeg VIRKELIG stolt, og rørt, for en beboer var faldet, og så hjalp jeg med at hjælpe hende op, og da min "kollega" var gået efter noget plaster og sådan, blev beboeren meget ked af det og græd. Og jeg fik helt selv trøstet beboeren, med et kram :D:D men blev også selv ked af det når beboeren græd. hader at se folk græde især ældre mennesker!

- Skrev Natascha.

0
0
Svar på denne tråd

Det er dejligt at høre .....
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:19

..... du lyder jo virkelig til at have sat dig ind i, hvad det arbejde består af

Jeg ville da gerne have dig som kollega en dag, jeg er som 47 årig selv gået i gang med den uddannelse, fordi jeg bare havde lyst til at realisere det ønske.

Jeg har arbejdet 8 måneder på 2 forskellige plejehjem og selvfølgelig skal de ikke vaskes bag i hele tiden

Vil din egen far ikke også gerne sikres god pasning, når han selv bliver gammel ???

Måske din far ønsker, du skal tage en uddannelse, hvor du tjener mere, men det skal han jo heldigvis ikke bestemme.

Du lyder som en pige, der bare har den rette indstilling til det arbejde

Mvh. Lisbeth

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

til lisbeth
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:24

Mange tak for de gode, og rosende ord er glad for at der endelig er en der forstår at jeg virkelig brænder for det her. Ved ikke lige hvorfor min far er sådan, men det er heldigvis ikke hans liv, og lønnen er fin til mig! jeg elsker arbejdet med ældre mennesker meget højt, så jeg kunne nøjes med 10.000 hvis det skulle være .. eller det kunne jeg jo ikke i sidste ende, men jeg er ikke en der arbejder/ passer de ældre mindre hvis jeg for lidt mindre i løn! er meget glad for mit job på plejehjemmet i Daugård, og det er da et kæmpe forspring at et plejehjem allerede syntes at jeg i en alder af 16 er helt klar til at hente beboerne fra værelserne og give dem mad og hygge og snakke!! det er jeg kanon glad for :) jamen hvem ved, måske kommer vi til at arbejde sammen en dag :) kunne da være vildt dejligt. bare hold udkig efter en natascha Raun ;)

- Skrev Natascha.

0
0
Svar på denne tråd

Du lyder på mange måder .....
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:31

..... meget mere moden og afklaret end en del af de 19-20 årige, jeg går på Social-og Sundhedshjælperskole med for tiden

Mvh. Lisbeth

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

Rette job til dig
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 22:11

og det er super dejligt at trives med sit job og havde sjælen med på arbejde.

Angående din fars holdning til dit personlige valg af job, vil jeg skyde på, bunder i uvidenhed. Men det er jo dit liv og dit valg, han burde da nærmere være stolt af dig, at du allerede nu ved hvad du vil med dit liv.

Vedr. løn og arbejdsindsats kan jo diskuteres i det uendelige, men ingen tvivl om at lønnen er for lav. Mon ikke den nærmeste fremtid byder på bedre løn for offentlige ansatte inden for plejesektoren.

Personligt gider jeg ikke arbejde for den lave kommunale løn, men lever udelukkende af vikarbureau.

Man gennemgår en stor personlig udvikling, når man tager uddannelsen og det er bestemt ikke til den dårlige side, men når man har været i faget i flere år ændrer ens holdning sig også til jobbet på forskellige måder.

Men når jeg har fri kan ældre damer meget nemt irretere mig, når de står ved kassen med en eller ligegyldig bagatel eller de står og tæller deres sirlige småmønter

Eller når farmorbilen ruller ud på landevejen og spærrer al trafikken ved kun at køre 40 km i timen, hvor du må køre 80 km

Team Oases Professional Horse Care:

Hestepension: Hestevelfærd og adfærd

Hestevikaren Prof. Horsecare: Hesteejernes eget vikarbureau

Horseconsult: Rådgivning

http://www.teamoases.dk

0
0
Svar på denne tråd

SSH...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 01:35

Hej Natascha

Du minder gevaldigt meget om en pige, som jeg gik på hold med, da jeg tog uddannelsen i 94/95.

Hun var også 16 og det var bare dét, hun ville.

Var super dygtig i praktikken og fik top-karakterer i teorien.

Så bare klø på Og husk, at alle dem, der kommer med "tørre røv"-kommentaren, nok vil være glade for, at vi er der den dag, at de har brug for hjælpen.

Held og lykke.....

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Championatsvinder Dressur 2007

Vestegnens Rideklub

Wintec Pro Distancesadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Du kommer..
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 07:08

at lave noget af det vigtigste i vort samfund. Synes det er rart at læse, at der er plejehjem der er rare at arbejde på. Der er så mange historier om det modsatte.

Du skal da følge dit hjerte. Min søster har studiejob på et plejehjem og hun elsker det osse det er utroligt vigtigt, at der kommer mennesker ud i disse stillinger, der virkelig vil de gamle og omsorgen, det samme gælder for pædagoger og dagplejere. Jeg har en fordom om, at uddannelsen ligesom pædagoguddannelsen har været brugt som et sted hvor man kunne "parkere" revalidenter m.m. fordi det er let at komme ind og der er så hårdt brug for jer på plejehjemmene. Det synes jeg er utrolig synd for den ældre, børnene og ikke mindst den uddannelsessøgende. Børn og ældre fortjener nogen der vil dem.

Jeg ville elske at blive passet af en med de holdninger som dig om 50 år ..

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

bliver helt rørt.
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 13:41

Hej alle.

Puha, det er lige før der triller en lille tåre. 1000 tak for alle de gode og rosende ord! er virkelig glad for at i syntes jeg lyder som en sød og god pige, og at nogle af jer ville være helt trykke ved at passes af mig! 1000 tak. Nu glæder jeg mig bare til at få afsluttet 9 klasse. så jeg kan begynde på social-og sundhedshjælperuddannelsen til august :)

- Skrev Natascha.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du skal gå i Horsens .....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 14:56

..... så ses vi da

Jeg skal i praktik 1 fra 19. marts og skal tilbage på skolen på teori 2 sidst i juli.

Mvh. Lisbeth

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

til Lisbeth :)
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 10:44

Ej ja det kunne da være sjovt :D jeg starter til August på grundforløbet :D:D

- Skrev Natascha.

0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 11:22

Held og lykke med din fremtidige uddannelse - bare klø på, der er mangel på din slags ;-)

Men husk samtidig, at både elever og faglærte har meget mere travlt end du har i dit "hygge-job", for det er DESVÆRRE ikke mange steder man har tid til at spille kort osv på en alm. arbejdsdag. Du kan ikke helt sammenligne dit job med det du vil opleve senere.

Jeg er selv ssh'er, men har valgt ikke at arbejde indenfor det område mere - simpelthen fordi forholdene for de ansatte er blevet så ringe her i området, at det ikke er det værd mere.

Mht. de mange kommetarer man får om, at "man tørrer røv" - så spørg folk, om det er det eneste de regner med at få brug for når de bliver gamle?

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

til Tina R
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 11:30

Hej tina. nej det job jeg har er jo det rene hyggearbejde. Men var en uge i praktik dernede som jeg skrev, og der kan jeg lige love dig jeg mærkede hvordan det var, men selvom det var hård, ja så nød jeg det ligeså meget som jeg gør bare at hygge med dem! Men en ting er sikker, jeg vil ikke være en af dem der køre ud til de ældre og hjælper dem i hjemmene, for der har man ca. max 5 min og så er det afsted igen. På et plejehjem går man jo og snakker med de ældre mens man fx. lægger dem i seng, eller gør rent (hvis de ser tv imens). Men glæder mig meget til at komme igang! mht. at "tørre røv" fatter ikke hvad folk har imod det??? man har da handsker på, og jeg vil godt vædde med at mange af dem der siger det har skiftet ble eller tørret en baby i "nummeren" det er da næsten det samme!! Og hvis de engang ender på et plejehjem vil de garanteret være glad for at der er nogle der vil tørre dem i "røven"!

- Skrev Natascha.

0
0
Svar på denne tråd

ja her hopper jeg også på vognen
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 17:27

Jeg er netop startet i job indenfor hjemmeplejen. Jeg skal dog først starte uddannelse om to år i samråd med min arbejdsgiver, de giver mig fuld løn under uddannelse og med 2 års erfaring og at jeg til den tid er 25 år, vil jeg kunne få merit og voksen elevløn.

Jeg er SÅ mange gange blevet opfordret herinde til at prøve denne branche, men jeg havde jo også hørt det med personlig pleje, meeen nu har jeg været med rundt med andre hjemmeplejere, og set tingene gjort i praktisk, det er jo virkelig ikke så slemt, det er da mest trælst for de ældre som jo er nødt til at få hjælp til den slags, men de sætter så stor pris på man vil hjælpe dem. Har været ude hos en som slet ikke kunne noget selv mere en lidt kraftig dame som skulle rejses op med lift og heller ikke havde styr på sin afføring osv mere, men det var godt at se den form for team work der virkelig er indenfor dette job, man har hele tiden mulighed for at kontakte kollegaer hvis man er i tvivl, og evt har brug for hjælp. Denne dame skulle man være to om at få op hver morgen og gjort ren. Jeg hjalp da også med af og påklædning.

Men det sjoveste var da næsten i mandags da vi var ude ved en ældre mand som skulle bades, og han siger så jamen det kan hende der da hjælpe mig med. Haha han var virkelig en lun mand, der var fuld af gas Må sige man virkelig bliver i godt humør af at hjælpe disse mennesker og se hvor glade de er for ens hjælp, har faktisk kun været ude for en enkelt som var lidt tvær i det, ellers har de alle været rigtig søde mennesker som sætter meget pris på en.

Jeg tror jeg endelig har fundet JOBBET for mig! Fra næste uge skal jeg rigtig igang med at køre aftenvagt, jeg er meget spændt men også temmelig nervøs. Det hele forgår via en tlf med computer i, hvor man skal finde kørelister, og skrive start og stop hver gang man har været hos en patient. Så der er virkelig meget man skal sætte sig ind i, og vi har fået en fed bil stillet til rådighed og har fået en vild sød kollega

Hilsen Linda

Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 17:45

arbejde som ferieafløser på et plejehjem. Har fået jobbet, skal så bare til samtale på mandag, så vi kan få styr på div ting, for jeg ville gerne starte allerede nu, og så havde det som weekendarbejde (går i skole). Er rigtig spændt på det, tror da det bliver noget af en udfordring på mange planer, men tror virkelig det giver meget igen. Bliver jeg glad for det, håber jeg at kunne blive indtil feb. 2009 som fuldtid, og så søge ind på min vidergående uddannelse der.

-HeidiZ :-)

2 billetter til lørdagens GALLASHOW i Herning købes!!

kontakt mig over PB

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider