|
|
| Fy for f.. jeg er gal... |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
17-02-2008 11:39 |
|
Ja jeg er gal og utroligt skuffet over de personer, som igen i år arrangere det store fælles show for newforest dsp og dv på roskilde dyrskue. I et par år, red min datter jo med i showet, på den newforest hun havde som dressur pony. Da så herman, blev indkøbt, ja så fortalte vi jo at han var efter dv forældre, men lu brændt. Ingen problemer sagde arrangørene, vi mangler jo gode heste der kan opføre sig ordentligt, Hvert år, har jeg været aktiv med at lave dragter, bære ting ind og ud fra banen og hjælpe hvor der var brug for en ekstra hånd. Ikke et eneste møde har vi meldt fra til. Er altid mødt op til træningerne og deltaget aktivt i det hele. Sidste år, blev en del stævner fravalgt, for at herman ikke skulle køre surt i både stævner og træning til skuet. I vinter fik vi så, aller første indkaldelse til det første planlægnings møde. Vi mødte jo op, som altid, og fik her afvide at alle dem der var mødt op, var sikret en plads i showet. vi glæede os meget og jeg fik med mit arbejde arrangeret ferie i skue dagene. fik enda afvide, at det var dejligt vi igen ville stille op, for de kunne slet ikke undvære os og især min frivillige arbejdskraft. Lisa fik planlagt, hvordan stævne perioden skulle forløbe så ikke der blev for meget træning for hermen. så går vi rundt og med stor spænding, afventer plan for hvornår der skal syes dragter og laves rekvisister. Men intet hører man. Lisa forsøger mange gange at kontakte arrangørene, for underligt nok, har et par af de andre dv ryttere fådet mail om at de var med. vi undre os meget og så idag kom mailen. For f... hvor blev jeg gal og lisa, ja hun blev meget ked af det. Nu er vi åbenbart ikke mere fine nok, til at være med, for dv har besluttet at det kun er dem med dv brændemærke der må komme med. Hvorfor f.. kunne de ikke ha besluttet sig til det fra starten af, istedet for at love folk en masse. Man kan knagmer ikke være bekendt, først at sige at man selvfølgelig er med i showet, for de kan slet ikke undvære os, for bagefeter at skrive en mail om at nu er vi da bare alligevel ikke gode nok. Fyr for fan... hvor er jeg gal. Når ikke der er andre der gider stille op og lave så stort et frivilligt arbejde for DV, ja så er man god nok, både som hjælper rytter og frivvilg betaler til alle de udgifter der er forbundet med at deltage i showet, samt de dyre priser der er på at campere på dyrskuepladsen. Men når showet pludselig viser sig at være et kæmpe hit og et stort trækplaster, ja så er man bare ikke god nok. For nu vil andre dv ejere gerne være med og så er der jo ikke brug for os andre og Dv ja de mener vi ikke er fine nok. fy for fanden hvor skulle de skamme sig i DV og i den gruppe der står for dv på skuet. Det er helt ok, at man gerne vil ha dv brændte heste med i showet, men så bør man knagmer vente til næste år og så fra staren af fortælle det. Man gør der knagmer ikke først efter at man har lovet folk at de kommer med, så de bagefter kan få en over snuden og en lang næse. Der må sørmer være nogle der lige nu går rundt med en meget dårlig smag i munden. Fy for fanden hvor burde de skamme sig. Med øjeblikkelgit varsel er lisa udmeldt af Ung i DV, for niks om vi gider støtte om sådan en forening. øv hvor er jeg bare gal.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen Inger dog |
|
|
jeg bliver sku helt bange for dig... Hvem skulle tro, at du kunne blive så gal.... Når det så er sagt/ skrevet, ja så kan jeg godt forstå din galskab.... jeg ville godt nok også blive knotten over det, især når man ved, at man må planlægge (LÆS: til og fravalg af stævner)ned i mindste detalje for ikke, at hesten skal lide overlast.... til dig Inger for dine mange års frivillig arbejde og til DV
Hilsen Nanna Som søger part på fjordhest Mine Dejlige Drenge: Sejr 04/01 - 07 Brian 19/10 - 07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er |
anjen |
17-02-2008 11:53 |
|
Jeg ved jeg får huk for det her, men skriver det alligevel. Jeg synes det er synd for jeg I ikke kommer med, I har vist lagt en masse tid, og penge i det show.. Og så får I sådan en besked. Hvis jeg havde været jer, havde jeg også set rødt  Det er desværre ikke første gang jeg høere om sådanne hendelser fra DV side, og er bange for det heller ikke er sidste. DV har det med at skide på deres medlemmer, de mener vel der er så utrolige gode, at det ikke gør noget de træder på andre mennesker. Men de glemmer bare det er de personer der er deres bagland, og dem der holder dem oppe. Jeg har før set folk melde sig ud af DV af den ene eller den anden grund. Og de grunde har ikke alle været lige fine.. Så min respekt for DV som forening, kan ligge på et lille sted. Men derefra og så til at jeg ikke kan lide deres heste, er en anden sag. det kan jeg nemlig godt, synes mange af dem er skønne...
Hvor tindrer nu min stjerne, hvor bølger sig min skat, dig søger i det fjerne min sjæl ved dag og nat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inger... |
Hurricane ♥fleur♥ |
17-02-2008 11:54 |
|
kan godt forstå I er sure og skuffede. Hvad er det snart for noget snobberi det hele  Har lige et spørgsmål, hvad er et LU brændemærke egentligt?
Du siger din mening så må du accepterer jeg gør det samme Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke at |
|
|
det retfærdiggør det, men kan det tænkes at andre ryttere/medlemmer har fået ondt i en vis legemsdel over at folk med en "anden" hesterace deltager? Men ja, det er groft når i hidtil har lagt så meget arbejde i det og i første omgang har fået grønt lys til deltagelse. Forstår godt at i er både sure og skuffede.
(Tidligere Camilla Diesel) Få, hvad du kan, og behold hvad du har, det er den måde, man bliver rig på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja der skal meget til.. |
inger christensen |
17-02-2008 11:56 |
|
før jeg bliver rigtigt gal. Men når folk med deres smållighed og manglende respekt for andre mennesker, vælger at skuffe min datter på den skammelige måde, ja så bliver jeg gal. En ting er at man beslutter sig for at kun DV brændte må komme med, jamen det er da helt ok. men fa... ikke efter at man har haft det første møde og der tilkendegivet at de er med og slet ikke kan undværes. det gør man inden man indkalder til møde så ikke man skuffer folk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øøøh...igen... |
Hurricane ♥fleur♥ |
17-02-2008 12:49 |
|
hvad stå et LU mærke for 
Du siger din mening så må du accepterer jeg gør det samme Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også mig |
|
|
Ja jeg kan også godt forstå, at du/I er vrede og meget skuffede. Det tror jeg også, at jeg var blevet . Jeg håber virkelig,at du har givet udtryk for din skuffelse og harme til dem .
Mvh Graven Skøn Shetlændervallak 7 år, gives væk til et godt hjem med hestekundskab. Passere/ parter søges til 2 Oldenborgere . Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til Alvsbenyttelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så vidt jeg kan se |
|
|
er der kun en taber her.. nemlig DV... Jeg kan godt se at det kan være nødvendigt at sige at det kun skal være dem med "mærke" der skal med.. Men så skulle det ha været meldt rent ud fra starten. kommunikationen har det desværre nogen gange med at forsvinde. og det er ikke i orden.. ikke nogen steder.. Kan kun sige Inger at jeg da er ked af at din datter ikke rider PRE.. Ildsjæle som dig hænger ikke på træerne.. og du ville være et fund for vores forening!!!
Pura Raza Española www.staldrohan.dk Brun PRE hoppe sælges. Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| arj, jeg |
|
|
forstår da abselut godt at du bliver vred. du skrev vel tilbage til dem, at du syntes det er helt uacceptabel at de dropper jer, når de havde lovet guld og grønne skove? for mig virker det ikke som om de har haft helt styr på alting, for så havde de sagt det fra starten af, så i ikke skulle til at ændre planer.. 
Hilsen Søde Julia, - Der er klar over at hun skal passe på med hvad hun skriver, for hun kan da bare skrubbe tilbage til Polen, hvis hun er utilfreds eller vil ændre noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min datter |
inger christensen |
17-02-2008 13:38 |
|
har svaret tilbage på mailen at hun er meget skuffet over dem og at de ikke fra starten har meldt det ud. sidste år, var der da dv ryttere med, som ikke var med i dv. men det er åbenbart helt ok, at man ikke vil støtte forbundet men gerne ha det sjovt? Herman er jo super til sådanne shows, ikke engang den kanon der sidste år blev fyrte af til showet, eller brølende tyre og store landbrugsmaskiner, kan få ham ud af kurs. Jeg er ved at undersøge, om vi kan udstille vores forregister oldenborghoppe på skuet, for så tager vi hende og føllebassen med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov hov.. |
|
|
Altså, det er så ikke lige den besked jeg har fået.. Jeg har hørt: Dyrskueledelse har forlangt at der max kan deltage 14 stk. DSP, 14 stk. NF og 14 stk. DV.. Og hold så på hat og briller.. Der er tilmeldt 50 stk. DV heste.. så hurtigt hovedregning så er det 26 der ikke skal være med i showet.. Så den der arrangere showet gør jo ikke andet end at sige nej, til dem der ikke skal være med i showet.. Så ud fra denne meddelse jeg har fået, så kan jeg ikke se det er DV der har skylden, men derimod dyrskueledelsen.. Og hvis det endelig er DV, ja så forstår jeg dem godt, at man foretrækker DV heste frem for LU heste.. Jeg synes det er møg synd for jer begge, ham Herman var super sidste år.. Jeg støtter jeg fuldt ud i jeres holdning..
Team Dandanel "Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af "
Venter føl efter Blue Horse Hotline i 2008...
Jubii... fik billetter til Hingstekåring i Herning... kl. 04.59 mandag morgen d. 1/10-07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Hurricane |
|
|
I Danmark har de fleste hesteavlsforbund (undtaget bla.a. DV, DSAH, Trav, Galop) valgt at få Landskontoret til at foretaget registreringen (Stambogsføringen) af hestene/ponyerne. Det er det man kalder stambogskontoret. Så har nogle mennesker for flere år siden besluttet, at man ønskede at etablere et fælles forum, som kunne varetage interesserne for avlsforbundene kaldet LU (Landsudvalget for heste).
mvh
Helle
Kvinden der har alt; Maja 09.09.96 og Micas 24.03.07 mine skønne børn, Jens, min dejlige mand og drømmehesten Dia-Lex
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg blev også bange, Inger... |
|
|
... Det var store ord der kom på banen! Sørmer, Knagmer, Fy for fan.... Undskyld, men det lød bare sjovt. (Nej,ikke morsomt ) Jeg ved intet som helst om skuet, men forstår godt jeres skuffelse! Det er så ærgeligt at glæde sig forgæves. Jeg håber at i kommer afsted med oldenborgeren. 
Hilsen Christina med Madelaine af Nord-Als (Shet.) & Kanoa. (FRB) (Tidligere Kanoagaard)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan vel ikke |
|
|
undre nogen at DV er sådan. Min er efter 2 kårede forældre men da jeg ikke ønskede ham brændt, er han ikke længere en DV, har blåt pas og må ikke stilles til noget i DV regi. Synd for dem hvis han nu bliver rigtig god ( Men så får han nok dispensation, det er jo så moderne ) Karin
Køn, stor hoppeplag efter Kaiser Wilhelm sælges, morfar Parlør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er gal over |
inger christensen |
17-02-2008 21:43 |
|
at man på det første møde, lover at dem der er mødt frem også er med til showet og så bag efter ændre det. Man kan ikke være bekendt, først at sige velkommen du er endnu engang med og bag efter, nææ dig kan vi ikke bruge. Man er god nok, når andre ikke gider være aktive, men nu hvor der er kommet en hel del omtale af netop det show, ja så er det pludselig spændende at deltage. Hvem skuffer man så? , dem der har været med hele tiden og hjulpet med frivillig arbejdskraft eller dem der først nu gider være med. tjaa hvem tror i... Helt ok at man vil ha de " racerene" dvér, men man kan knagmer ikke tillade sig, først at fortælle det efter at man har lovet folk at være blandt dem der er med. Det pæneste ville ha været, at holde fast i at dem der mødte op og blev lovet de var med, kom i aller første række. Man skriver knagmer ikke til folk, du må ikke være med for din hest er ikke dv brændt, men hvis du vil kan du stå som reserve æhh, er man fin nok eller er man ikke fin nok. Mangler der pludselig ryttere, kan man åbenbart alligevel godt bruges. fy for fanden hvor det lugter langt væk af dårlig ånde..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Både og... |
|
|
Ja de skulle have meldt det ud fra starten af. Det er synd for din datter at tro hun er med og så blive kasseret. men kan nu egentligt godt forstå at hvis de kan fylde pladser ud i deres DV show med heste der er DV registrerede/brændte at de så vælger dem frem for LU heste. det er vel også lidt "snyd" at lade en LU hest gå med i et DV show og lade folk tro at det er en DV.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen det er da helt ok... |
inger christensen |
17-02-2008 21:56 |
|
at man vælger dv brændt, men knagmer ikke efter man først har lovet rytterne at de er med og man kommer heller ikke og siger de kan være reserve, for så er de jo gode nok alligevel når andre ikke møder op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inger... |
|
|
Det har du ret i. De kan ikke sige at de vælger DV heste frem for jer men at i gerne må være reserve det lugter lidt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja netop.. |
inger christensen |
17-02-2008 22:16 |
|
så nu er der gang i stævne planlægningen, for nu er der jo ikke noget dyrskue at tage hensyn til. Vi skal ikke bruge ferie dage på skuet, så dem kan vi gemme til senere. Jeg skal heller ikke betale for en dyr camping plads og heller ikke for udgifter til dragter og rekvisiter til showet. så der vil jeg spare omkring et par tusinde kroner. Jeg har også et par venner, der bliver rigtigt glade for at traileren er ledig i skue dagene og det samme gælder for vores campingvogn. men jeg har dog stadig væk en datter, der er rigtigt ked af ikke at skulle deltage med dejlige herman.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HelleVisbech |
|
|
... Jeg er ikke helt enig i din forklaring af hvad LU er, så her er min version. Landskontoret for Heste stambogsfører næsten alle danske racer - også DV. En hest, hvis forældre er avlsgodkendte i to forskellige forbund, har det man kalder LU-papirer/mærke. Den har altså stambog "blåt pas", men er ikke registreret i et bestemt avlsforbund. Det samme sker, hvis hesten er efter en avlsgodkendt hingst og en ukåret hoppe. Et eksempel på en LU-hest er Blue Hors Matiné, som er efter DV-mor og trakehner-far. Hun er så siden blevet kåret i DVs forregister og er altså officielt DV-hest nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men er der ikke forskel.. |
|
|
Dem der står for træffet kan vel ikke gøre for at man fra dyrskueledelsen pludselig ændrer mening og kun vil lade 14 stk. DV deltage.. Så er de jo nødsaget til at takke nej til nogle af dem, de var vel udvidende at de lovede jer at i kunne deltage.. Jeg har også hele tiden hørt at alle kan være med, men så sent som igår hørte jeg det med antal på rytterne.. så jeg sidder da også tilbage og er uviden om, om jeg overhoved skal ride.. Har meldt en DSP til.. Hilsen en, der stadigvæk synes det er en skam at nogle af rytterne fra sidst ikke kan deltage.. Men som de andre også er inde på, så foretrækker man vel en DV hest, frem for LU.. Men igen.. DV er en part i denne sag, dyrskueledelsen en anden part og til sidst dem der holder træffet/arrangementet som bare må bygge under for befalingerne fra dyrskueledelsen..
Team Dandanel "Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af "
Venter føl efter Blue Horse Hotline i 2008...
Jubii... fik billetter til Hingstekåring i Herning... kl. 04.59 mandag morgen d. 1/10-07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udmelder |
malloy |
17-02-2008 22:43 |
|
Stakkels Inger og Lisa samt Herman - Jeg forstår til fulde din vrede og kan fortælle at jeg nok lige har stået og manglet en god grund mere til at melde mig ud af DV og dette var dråben..... Fandenme nej om jeg gider at støtte sådan et snobforetagende. Min udmelding er sendt...... Føler med dig sagde Linda!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ud med DV |
|
|
De kan jo erstatte Dv´erne i showet,med heste uden noget smart brændemærke...."almindelige HESTE" De er sgu ofte lige så gode som "fine" heste, om end ikke nogle gange bedre.... Ejer af Oldenborg/trakehner uden noget som helst smart mærke, Brigitte
En rigtig hest er en oldenborg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brigitte ♣Martell♣ |
|
|
Hvorfor i alverden skulle de dog det  Et dyrskues grundessens er vel at udstille resultatet af det planlagte avl - så ville det da være fjollet at erstatte papirhestene med tilfældige blandinger? Ikke at der er nogetsomhelst galt i disse blandinger, de kan være lige så gode heste som papirheste, men de hører ikke til på et dyrskue - de må vises frem på stævnepladserne istedet  Inger: Jeg kan godt forstå du er sur/skuffet! Som dig forstår jeg fuldt ud hvis der kun kan deltage DV-registrerede heste, men de må gøre det fra næste år så de holder de indgåede aftaler. Eneste formildende omstændighed jeg kan se er, hvis der har været mere end de 14 deltagere som Ginni snakker om med til mødet, så der alligevel skal sorteres nogle fra mødet fra - i så fald skulle i have fået en besked med en ordentlig begrundelse og en stor undskyldning. Jeg håber det lykkes at få oldenborghoppen med istedet 
The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact. Thomas Henry Huxley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej der var ikke 14 til mødet |
inger christensen |
18-02-2008 05:27 |
|
det var newforrest og dsp folk, der var mødt op og så få dv folk. Desværre ser det ud til, at min oldenborg hoppe ikke kan komme med grundet afstamning kun er fr1. Men det er også helt ok, for vi er jo der` ikke blevet lovet noget som helst på forhånd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øvøv øv |
|
|
Det er desværre ikke kun DV der fører denne praksis, jeg har fået samme behandling fra knabstruperforeningen for nogle år tilbage, de ser heldigvis ud til at være kommet til fornuft nu.... Men øv øv øv, hvor var jeg blevet tosset, hvis det var mig, der havde gået længe og forberedt mig, for så at få at vide, at jeg ikke var god nok længere (eller rettere sagt hestens afstamning uanset dens øvrige kvaliteter)
Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesteshow |
|
|
Hold da op Inger, hvor kan jeg godt forstå din vrede  Man kan da ikke komme så sent og sige, at man forresten har besluttet, at det kun er dem med brændemærke, der kan komme med i showet  Og helt ærligt... Hvor mange af tilskuerne kan se brændemærket fra tilskuerpladserne?? Og hvor mange går i stalden og tjekker det bagefter ?? Det er godt nok synd for jer.... Selvom hesten ikke har et fint brændemærke og for nogens vedkommende en lang stamtavle, så kan de altså godt vise noget alligevel  Håber, at Lisa får en masse røde sløjfer til stævnerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LineHGL |
|
|
Det ved jeg sådan set godt... Det jeg skrev var sådan set ment som en kærlig opbakning.. For DV mente åbenbart at Inges datters hest ikke var "fin" nok til at repræsentere DV Brigitte
En rigtig hest er en oldenborg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det der er |
|
|
... det værste er jo sådan set, at DV ikke melder ud at planerne er ændret - men blot ignorere problemet, indtil de har fået så mange henvendelser, at de ikke længere kan tillade sig ikke at svare. Det er da tarveligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inger: |
|
|
Skammeligt at der ikke handles med mere respekt overfor andres tid og følelser  Ærgerligt det ikke går med hoppen. Bliver føllet registreret som oldenborg - for så må den jo blive en f2, og så kan det måske lade sig gøre at udstille den istedet for hoppen (som jo så nødvendigvis må komme med ) Brigitte ♣Martell♣ : Såvidt jeg har kunnet læse, så er der ingen der har nævnt at Ingers hest ikke er "fin" nok. Som jeg forstår det, mener DV "bare" ikke den er den bedste repræsentant for racen - hvilket jo er forståeligt nok, når den netop ikke er en DV-hest. Som jeg har skrevet, forstår jeg fuldstændig Ingers vrede (og jeg er meget enig med Louise Christensen), men jeg synes det er at lægge DV ord i munden, at sige de ikke mener hesten er "fin" nok... Jeg ved godt jeg kommer lidt ud på et sidespor her, men jeg synes tit jeg hører sådan noget fra ejere af papirløse heste (ikke møntet specielt på dig Brigitte ♣Martell♣, jeg ved ikke hvilken hest du har - hvis du har nogen). Jeg hører tit: "dommeren dømte min hest ned fordi den ikke har kronen i måsen" eller : "du tror ikke min hest kan nogetsomhelst fordi den ikke har papirer" og det synes jeg er noget vrøvl...
The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact. Thomas Henry Huxley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj .. |
|
|
Altså hvad pokker ! Hvor kommer de '50 DV heste' fra ? For vi var 5 på mødet, og der blev sagt til os at vi var sikret at komme med, og nu ser det sådan her ud. Jeg har heller ikke fået nogen mail, så jeg aner heller ikke noget som helst, det er sku dårlig service! De ved jo, at når de har givet de første besked, ved alle at en har fået besked, så se dog for pokker at svar alle, jeg har svært ved at se det skulle være så svært.. Og jeg har svært ved at se hvorfor Herman skulle sorteres fra, for i støtter forbundet ligeså meget som alle andre, og ingen kigger på hesten brand mærke.. Hvad er det for en verden, det føles sku som om det gælder om at lave mest rav i den...
Kærlig Hilsen Nadja Stalden med Kæmpen Lousianna , Klumserøven Donna , Sure Pony & Den skæve Polka Prik Desværre uden den brogede plet, men med Atterupgaards Lousianna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uvidende |
|
|
Jeg troede faktisk slet ikke, at der på skuet kunne komme heste, der ikke tilhørte et avlsforbund?
Julie Termin 17.april 2008 med barn nr.2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej altså |
|
|
nu havde jeg lige glædet mig til nogle hyggelige dage sammen med jer. Vi skulle jo sidde og drikke kølig hvidvin lige som sidste år. Hvor er det bare ærgeligt. Vi har intet hørt endnu, så det kan være vi også bliver sorteret fra. Så må de bare finde en anden grund end den de gav jer. Men gud hvor er jeg ked af vores heste-hygge dage ikke bliver til noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inger... |
|
|
hvor er det dybt skuffende fra DV`s side!! at de for det første lover guld og grønne skove og bagefter melder fra er i sig selv for lavt.. at de ikke synes Herman er god nok fordi han ikke er brændt på rumpen synes jeg endda næsten er lavere... DV rager til sig så snart de ser en god hest om den så er blandet med alt muligt er ligemeget men så får den da papir på hvad der er i den.. men de er et forbund for gode rideheste og ikke en race og derfor jeg står jeg fuldstændig udeforstående for deres valg af dette... jeg har lige snakket med Lisa da hun spurte om jeg ikke skulle deltage men jeg må indrømme at hvis de har fået næsen sådan i sky er jeg på ingen måde int i at støtte deres bolshe-butik og lægge min tid og penge hos dem... at det i realiteten er dem der mister noget ved at afmelde jer er så en anden sag... en LU ER jo en Dv... en blandet hest med papir bare uden stempel på den "tilhører" DV... puha hvor jeg tit ærgrer mig over at banditten ikke har fået elsdyret på rumpen i stedet for... jeg føler med jer og håber Lisa kommer ud og starter en masse stævner i stedet for...
Chihuahua hvalpe til salg (se præsentation) Opstaldning tilbydes i 4460 Snertinge. Dressurtante med de 2 stjerner !! * Hannibal & *Morning Star www.123hjemmeside.dk/staldhansen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen af Ingers |
|
|
Oldenborg afkom må udstilles, det er bare at læse vedtægterne til Roskilde dyrskue. Rigtig synd hun ikke skulle deltage alligevel, når i var blevet lovet det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| årh, typisk DV |
|
|
Inger ! jeg forstår jeg godt! det er fandme at blive trådt på dette du og din datter har prøvet! Jeg synes DV er ofte lidt FOR højrøvet efter min smag!!!!!!!!!! - Nej nu skal det kun være brændmærket DV der skal være med! ÅRG bliver helt gal på dine vegne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eksempel |
|
|
selv til hest og rytter i herning.. føler jeg at DV er ved at tage al magten! hvorfor være så snobbet bare fordi man har DV???? uhhh.. hader det!!!!! eksempel : Min lille søster var med til at lave junior opvisning til hest og rytter sidste år. (kørelse med ponyer) måske nogen så det?? - det trak virkelig tilskuere til! nå men , i hvertfald må junior inden for køresporten ikke lave opvisning i år , Det siger DV, da det tog mange af deres tilskuere!!!!! hold da kæft.. kunne juniorne ikke bare køre i samme hal som DV opvisning også i deres pauser? nej nej ingen sammenarbejde der!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej inger |
GitteEriksen |
22-02-2008 09:04 |
|
forstår godt du er skuffet, og det er da rigtig ærgeligt for Lisa... Men da vi var til mødet var det jo Lene fra NF der lovede at alle der var mødt op ville komme med til showet. På det tidspunkt vidste hun jo ikke at dyrskueledelsen ville sætte begrænsninger på. Og da det var sket blev de enige om at det skulle være avlsforbundene der bestemte hvem der skulle deltage.. Så man kan jo ikke bebrejde Lene for at hun har sagt at alle ville komme med, når hun har fået andre meldinger senere. Hun har også skrevet det på sin hjemmeside at alle var velkomne til at deltage, det var bare ikke alle der kunne være med på hest pga der var sat begrænsninger. mvh gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har selv været der |
|
|
Og ved nok rigtig godt hvad I føler, men det er jo en meget ringe trøst, at det også sker i andre avlsforbund. Et år til Landsskuet i Herning blev vi, ret sent, spurgt om vi ikke lige kunne tage ridehesten (hoppe) med så den kunne stille op i en lille op- og fremvisning sammen med en anden hoppe. Vi tøvede meget og var faktisk ikke så vild med ideen, for vi vidste nemlig, at det ville give mange praktiske problemer, både med en hest der skulle stå alene hjemme som vi skulle finde makker til, samt det faktum at vi så var nødt til at køre frem og tilbage til Herning flere gange for at kunne få alt med (vi havde også forretning med). Og ikke nok med det, så skulle rytterne jo have trænet lidt program inden - og de boede 1 times kørsel fra hinanden. Det var bestemt ikke fordi vi ikke havde lyst men simpelthen at der var mange ting at få styr på. Foreningen argumenterede dog så godt for deres "sag" at vi "overgav" os og lovede at komme. Vi fik med hiv og sving klaret alle de praktiske problemer og træningen, og glædede os ellers til dagene deroppe. Så kun et par dage før skuet, blev der ringet fra avlsforeningen, hvor vi fik besked på, at vi alligevel ikke "behøvede" at komme, for de havde fået fat i en rytter der red på et lidt højere plan og hende havde de så inviteret i stedet. Hold da k*ft hvor var jeg også gal. Jeg var nok lige så rasende som dig Inger. Og vi har aldrig siden sagt ja til at deltage i nogen af deres arrangementer der indbærer at vi får ekstra arbejde ud af det. Det er simpelthen manglende respekt for andre mennesker, deres engagement og arbejdsindsats. Jette K
"Hvis moral er godt, er dobbeltmoral så dobbelt så godt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lånehest |
|
|
Nu kender jeg hverken til dyrskuets eller DV's regler, men jeg har da en prulle med krone på rumpen, I gerne må låne. Masai er sød og nem og jeg skal nok køre ham til pladsen. Syntes det er synd, at skuffe folk på den måde.
Mvh Sille Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring. For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest. Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zéusen... |
CarolineR |
22-02-2008 15:17 |
|
Zeusen: Nu er det jo Dansk Varmblod der rent faktisk holder hingstekåring i Herning og ikke " alle mulige andre..."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øv øv.......... |
|
|
hvor surt for jer. Det kan DV sku ikk være bekendt.  Men hvad med Silles tilbud ??? kunne i ikk låne hendes pru??
Sagde Jane Pedersen Lev som om du skulle dø i morgen, lær som om du skulle leve for evigt. Gandhi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|