|
|
| Stopper du? |
|
|
Hvor er det egenlig få mennersker der stopper på en mørk landevej. Er vi danskere så egoistiske / bange at vi ikke stoppe op, når vi ser en bil med katastrofeblinket tændt, for at høre om man har brug for hjælp? Jeg spør ikke fordi at jeg har stået i den situation at holde midt om natten på en mørk landevej, men det kunne jo ligeså godt have været mig, eller dig. Hvad gør du, eller hvad ville du have gjordt? Har det betydning for dig hvilken person det er, der står der og roder med bilen i mørke? Grunden til at jeg spør er at da jeg ved midnatstid var på vej hjem, stod der en kvinde i nattens mørke på landevejen, hvis bil var punkteret ikke én bil havde stoppet, og ingen gjorde det mens jeg var der. Hvad gør du? Eller har du oplevet at folk bare kørte forbi? (Okay, jeg har engang ønsket at folk bare kørte forbi mig da det jeg havde lavet var meget pinligt )
Ingen dag, uden morgenkaffe i stalden  Husk tavshed er sommetider det bedste svar ( Dalai Lama ) Bon Ami´s Lafayette, den smukkeste stjerne på himlen.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
nej - jeg må nok indrømme at jeg ikke ville stoppe... Synes man hører så meget om folk som er blevet overfaldet, berøvet mv. ... så nej, jeg er egoistisk og forsætter - dog med undtagelse af at der skulle være sket et uheld!
"Ingen hest har græsset forgæves" citat: Steffen Brandt ... Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived.. Libero-Lucky - den største stjerne på himlen! 4.6.1997 - 11.7.2007....R.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommer an på... |
| Forfatter:  |
Annemettems |
| Dato:  |
11-12-2007 01:29 |
|
.. så meget. Hvis det langt ude på bøh landet, må jeg indrømme at jeg kører videre, er ikke tryg ved kombinationen af ukendt person og langt fra andre... Men ellers hjælper jeg gerne hvis folk spørger om vej eller andet. Så sent som i Torsdag`s i skumringen tiden var jeg på vej ud til hesten, da jeg kørte forbi en bil med heste trailer, hvor der stod 2 heste og ejere ved siden af. Jeg kørte ind og spurgte om de havde brug for hjælp.. De havde dog styr på det, men blev vældig glade. En eller anden tumpe, var kørt lige ud foran dem, så de måtte bremse hårdt op, hvilket resulterede i at den ene hest blev skubbet frem under forbommen og havde fået en ordentlig flænge over kodeleddet. tumpen var bare kørt videre... Mvh. Anne Mette
Livet er en fest, når man sidder på en Fjordhest!! Tjek min hjemmeside WWW.123hjemmeside.dk/AnneMS Tænk ikke for andre, deres hjerner skrumper, og din eksploderer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Jeg har nok set for mange gyser film, nej jeg ville heller ikke stoppe, ikke fordi at jeg ikke vil hjælpe, men jeg føler mig ike tryg klokken bæ om natten og det er mørkt, næ tak, så ja jeg er nok lidt egoistisk, jeg har ikke lyst til at værre en i en eller andet statestik.
Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glade jul |
Spender |
11-12-2007 06:08 |
|
så en film med Reese Witherspoon og Kiefer Sutherland hvor han tog hende op, men faktisk var morder. Hold kæft den var da god. Er så vild med Reese!! Nå, til emnet, jo det tror jeg jeg ville. Tog også en blaffer op engang- og tænk jeg var alene i bilen. Men han lignede altså bare en flad 18 årig knægt, og det var han også. Normalt er der ikke plads i bilen til en ekstra, og støjniveauet ville nok hurtigt blive højt- men kunne vi se der var sket en ulykke ville vi stoppe. For ikke så længe siden stoppede vi ved en pige der så ud til at være faldet af cyklen.. Hendes mor var der, og det viste sig at være et astmaanfald. Vi var lige ved at tvinge dem ind i bilen for at køre dem hjem, men de ville altså ikke. tror vi har virket småpsykotiske, men vi har jo børn selv, og kan ikke holde ud at se andres børn have det dårligt.
Kærlighed giver livet mening
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvis jeg er alene, så nej. Det er jeg for forsigtig til. Men hvis manden og jeg er ude og køre, stopper vi tit og spørger om vi kan hjælpe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja altid.. |
inger christensen |
11-12-2007 07:05 |
|
den sidste der fik tilbud om hjælp var dsommer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stoppede forleden |
Midnight-s |
11-12-2007 08:16 |
|
da jeg kom kørerne på vej ud til hesten. Det holdt en heste trailer i vejkanten, og idet jeg køre forbi, sætter de katastrofeblink på: jeg stoppede bakkede tilbage og gik ud og spurgte om jeg kunne hjælpe. Det viste sig at begge hjul i den ene side på traileren var røget af, med 2 heste inden i. Tror kl var 15 30 og det var ved at blive mørkt. Jeg forsøgte at hjælpe dem med at skaffe en trailer så de ikke skulle ride hjem langs en meget trafikeret vej, i mørke. Det lykkedes,en god bekendt kom med hendes lastbil og vi fik læsset dyrene om, og hjem de kom. Var rigtig glad for at kunne hjælpe, for det kunne være gået grueligt galt. Heldigvis var begge heste menget rolige og stod bare lige så fint i deres egen trailer, og de gik lige op i lastbilen. Kan jeg finde på at stoppe?? Ja og gør det ofte, både i forbindelse med punkteringer og andet. Spøger altid om jeg kan hjælpe.
Karoline Som hverken er hellig eller frelst, men bare en god rytter. (som kan se sig selv i øjne hver dag, uden at få en grim smag i munden) Uden krone og bølge (& Jane Borlev)Du´r det ikke!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| både og |
|
|
regner med at folk selv gør opmærksom på at de har brug for hjælp, det vil sige vinke til forbikørene, dytte ect. De fleste har jo mobiltelefon nu om dage, så de selv kan sørge for hjælp. Ved ulykke vurdere jeg altid om jeg er den første, hvis jeg vurdere at der er nok til at hjælpe, køre jeg videre. Der er ikke nogen grund ´til at jeg også går i vejen. Det er der jo nok andre nysgerrige fjolser som gør.
Hilsen Rikke Buus Pedersen r.i.p Fru Lotte Jensen d. 4. feb. 2007 (hils amadeus)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stopper... |
monicasof *Majoren* |
11-12-2007 08:23 |
|
Nej jeg stopper ikke - og alligevel, hvis jeg mødte noget ala Karoline, ville jeg helt sikkert stoppe op. Desværre, ville jo egentlig gerne hjælpe, men den verden der udenfor er ikke altid til at stole på.
Mange hilsner fra Monica En rigtig hest - har 4 ben og en hale
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tør man stoppe? |
|
|
Jeg må nok sige at hvis jeg er alene, så stopper jeg altså ikke. Jeg tør ganske enkelt ikke. Jeg kunne godt finde på at stoppe og hjælpe hvis jeg havde kæresten med. Og ja, det har betydning for mig hvem det er der står der i vejkanten. Hvis der står en enlig kvinde, så kunne jeg måske stoppe, men hvis der står 4-5 bredskuldrede fyre, så stopper jeg bestemt ikke. Hvad skulle jeg kunne hjælpe dem med? Og igen... man har jo hørt så meget om folk der fakede at deres bil var brudt ned og når så folk stopper, så ripper de en for alt hvad man ejer og har i bilen, eller det der er værre. Det vil jeg ikke udsætte mig selv for. I øvrigt har stort set alle en mobiltelefon nu om dage, så mon ikke vedkommende alligevel får ringet efter hjælp? Dertil skal så siges at jeg ikke selv er den der gerne vil have hjælp, hvis jeg er strandet et eller andet sted. Så ringer jeg hjem efter familien og afventer deres hjælp. Igen tør jeg ganske enkelt ikke fremmede mennesker på en mørk landevej. Mistroisk... ja, men hvorfor tage chancen?
Venlig hilsen -miki- www.prettyfancy.ridesiden.dk -om krybbebidning og vævning HUSK: De mennesker du træder på på vej op af stigen er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
hestepige26 |
11-12-2007 16:17 |
|
jeg stopper normalt ikke , men gjore det da en ældre mand med trailer holdte i vejkanten , det kunne jo ha været han ik havede en mobil , men det havede han og han talte i den derfor var han kørt til side , bare midt i et meget meget dumt sving ... når jeg har været kørt i stykker er alle kørt forbi selvom motorhjelmen har været åben så ingen hjælp til mig... mit størreste mareridt ville være at køre i stykker en mørk aften , men alt det man hører om falske betjente og andte jeg ik vil udsættes for... man ska jo ik være parnoid men jeg stopper ikke for andre i mørke så ja jeg er jo selv lidt parnoid..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej vil ikke |
Ninkamus |
11-12-2007 18:01 |
|
Nej ikke en mørk nat om jeg vil stoppe, har lige hørt en af de der skræk historier om hvad der kan ske, så jeg bliver i min bil! Den historie jeg har hørt er sandfærdig - en af mine veninders skolekamerat - og vil gerne dele den med jer her: En ung pige er på vej hjem en aften hvor det er mørkt (fra hvad ved jeg ikke) hun køre ud af de små landeveje for at komme hjem, da hun ser noget ligge på vejen. Hun går ud for at flytte det for at kunne komme forbi - der kommer en anden bil som holder ind bag hendes. hun skynder sig ind i bilen og begynder at køre igen, bilen bag hende begynder at blinke og dytte. Bilen følger hende hele vejen hjem og holder ind i indkørelsen (de bor på en gård). Pigen skynder sig ind til sin mor, som går ud og åbner døren da det banker på. Manden som har banket på (der har kørt i bilen bag hende) skynder sig at sige at han ikke vil gøre dem noget ondt, at han er familie far og at hele hans familie sidder ude i bilen. Han vil bare sige at mens pigen var ude og samle det op fra vejen, var der en som hoppede ind bag i hendes bil - og da de går ud til bilen så er bagdøren ganske rigtig åben og personen er væk. Hvad personen vil vides ikke det kan der kun gisnes om - men hvor var pigen heldig at den anden bil gjorde opmærksom på deres tilstedeværelse og fulgte hende hele vejen hjem - hele sagen er selfølgelig meldt til politiet der desværre ikke kan gøre noget, men er så klar over at det kan forekomme! Så nej jeg holder ikke ind en mørk nat med min gode vilje!
Ninkamus -Som er glad for HN har lavet sine farver om på hyggen! Nu mangler vi bare at få ændret på SKrIftStøRreLSeN!(så det kan læses)
"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ville nok |
HeidiZ |
11-12-2007 18:06 |
|
bare lige rulle vinduet lidt ned, og så spørge om der var brug for hjælp..
-HeidiZ 
The trust between horse and rider creates a unique partnership
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ninkamus... |
99E |
11-12-2007 18:11 |
|
...den historie er en vandrehistorie.
Og ja, jeg har da taget en blaffer op (Han ville bare spare busbilletten...) og stoppet og spurgt en (mandlig) bilist om han havde "styr på det" (en tidlig morgen i snevejr - nederen!).
Det har så været i dagslys.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville |
|
|
aldrig stoppe en mørk aften, men jeg er også en af danmarks største kyllinger så snart solen går ned =) en gang stod der en ældre dame midt ude på vejen på bøhlandet, jeg flippede helt ud over at hun stod der, for hvorfor gjorde hun dog det.. jeg stor tuede da jeg nåede hjem, jeg får totalt nøjer på hvis noget er som det ikke burde når det er mørkt.. Hvis det var en kvinde, og jeg var sikker på der ikke var andre, ville jeg måske stoppe.. for låste døre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Måske |
Kerteminde |
12-12-2007 09:50 |
|
Hvis det er med danske nr plader stopper jeg... Har næsten altid min hund med i bilen.
Araber/fuldblod ønskes til leje m. forkøbsret. min LB i dressur-spring 156-164 cm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undrer |
Aulbjerg |
12-12-2007 10:20 |
|
jeg synes det er utroligt at der ikke er flere, der er villige til at hjælpe andre jeg tror det er de færreste der bliver overfaldet af polske bander bøhmænd og lignende... skal man virkelig have en hestetrailer bagpå, og en flok skrigende unger med, før at i tør holde ind til siden. som der er nogen der siger længere opppe i tråde, så kan man jo altså nøjes med at holde ind, og rulle vinduet ned. så kan man jo komme væk, hvis det virkelig er snyd og bedrag. det kunne jo være folk, der er blevet syge og dårlige og har akut brug for hjælp. ja jeg undrer mig ihvertfald over, hvor medmenneskeligheden er blevet af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Mig stopper |
Illum |
12-12-2007 10:39 |
|
Nej, ikke tale om. Men jeg ville ringe 114 og så kunne de tage derud.
Illum Nye farver.fx. . Pink Blå BrunGråTurkisLillaGrønRød Nye foto.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg må tilslutte mig |
Jasper |
12-12-2007 10:43 |
|
alle dem som ikke stopper. Jeg kunne ikke drømme om at stoppe. Den lille chance der er for, at det er de forkerte jeg stopper for - den er jeg ikke villig til at tage.
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Nu mega frelst og meget mere oplyst Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|