Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Myrdet af mand versus myrdet af biltyve
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 12:20

Hejsa...

Blev glad da jeg hørte at kokkedalmordet var begået af hendes mand. Kan godt høre kynismen...

Men i modsat fald virker det meget mere skræmmende at nogle bryder ind i et hjem og slår beboeren ihjel som det skete ved en ældre mand på sjælland for noget tid siden.

Jeg har det godt hjemme hos mig selv, mit skjulested. Verden er mærkelig, men hos mig er der trygt. Jeg kan da heller ikke i min vildeste fantasi forstille mig at min mand vil slå mig ihjel - for ham kender jeg.

Tilgengæld skal der ikke meget til før mit hjerte sidder oppe i halsen hvis jeg hjemme fra og ser "mistænkelige mennesker".

Jeg syntes derfor at det er meget mere skræmmende at nogle bryder ind i private hjem og overfalder mennesker der kan ende i mord, end at det statistisk er synliggjort at langt de fleste mordere kender deres offer.

Hvad mener I??? Hvor er I trygge

0
0
Svar på denne tråd

Hvor jeg er tryg
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 12:23

Jamen det er jeg hvor jeg færdes, hvor jeg er.

Udsætter mig ikke for unødig risiko...

Illum

Jeg undskylder IKKE for stavefejl

.

manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it!

0
0
Svar på denne tråd

jeg er tryg
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 12:27

hjemme hod mig selv , hader derimod at køre på vejen i mærke man ved aldrig hvem er der med på vejen , har haft et par dårlige oplevelser på en mørk landevej..

men hjemme er mit sted og der har jeg "HELLE" der kan ik ske mig noget.. min første tanke var på det i kokkedal at det var manden selv der havede slået hende ihjel , men jeg ved det jo ik..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også mest tryg...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 12:32

... i mit hjem.

Generelt går jeg ikke rundt og føler mgi utryg, og de situationer hvor jeg ved at jeg KAN være utryg undgår jeg så vidt muligt.

Netop fordi ens hjem er ens trygge base er det jo enormt skræmmende når der er indbrud. Ofte er det værste jo ikke at der er blevet stjålet noget, men at indbruddet er et overgreb mod ens tryghed i hjemmet.

Når man så oven i købet hører om indbrud hvor ofrene også overfaldes, kan det nemt sprede endnu mere utryghed.

Det var der jo så "heldigvis" ikke tale om i dette tilfælde - så selv om det stadig er tragisk hvad der er sket, kan naboerne nu igen sove roligt (så meget som man nu kan med en morder som nabo - og det er jo nok ikke meget straf han får)

£isbeth & Baloo
*

Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 12:34

tryg de fleste steder hvor jeg færdes ofte.. Altså på arbejde, ude ved mine egne heste, ved frieserne og derhjemme plus mange andre steder..

I sidste uge fik jeg så fortalt en ganske sand historie.. En hjemmehjælper var på vej hjem fra arbejde, hun skal igennem en skov.. På vejen ligger der så en træstamme, hun går udad bilen for at fjerne stammen.. Bagved kommer der en bil der begynder at kippe med lys og dytte, hun sætter sig ind og holder ikke selvom bilen bagved bliver ved.. Bilen følger efter hende helt hjem.. Hun går op mod døren og manden der var i bilen bagved kommer op til hende og spørger hvorfor hun ikke stoppede??

Hun ville ikke stoppe, hun viste jo ikke hvad manden ville.. Han fortæller så at da hun var ved at flytte stammen, hoppede der en mand i på bagsædet af hendes bil, de går så ned og tjekker bilen og der står bagdøren åben

Siden har jeg altid tjekket bilen en ekstra gang..

HESTEKLIPNING TILBYDES I JYLLAND se præsentation for mere info..

0
0
Svar på denne tråd

annemette
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 12:41

puha en historie... bliver nu glad for at jeg ik har bagdøre , kun bagklap og fordøre... og de er faktisk altid låst når jge kører om natten.. men den nye bil jeg får har bagdøre og de vil også være låst , og ja jeg holder heller ik for nogle om natten , man har jo hørt så meget ...

0
0
Svar på denne tråd

Annemette...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 12:43

... den historie har jeg hørt i flere versioner i mange år - men aldrig set dokumenteret eller omtalt i medierne.

Den er vist en vandrehistorie (hvis udbredelse kan give gode ideer til potentielle voldsmænd - hvis de skulle have lyst til at ligge på lur i en mørk skov og vente på at der MÅSKE kommer en kvindelig billist forbi. Det lyder som en MEGET omstændig måde at finde et offer på!)

£isbeth & Baloo
*

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 13:04

Tror nu heller ikke den historie du har fået fortalt er sand. Som Lisbeth skriver er der flere historier over samme tema og de har været genfortalt igen og igen gennem mange år.

Mht. mordet i Kokkedal, synes jeg faktisk også det var en "lettelse" at høre at historien om indbrudstyvene ikke var sand. Dog er det jo ikke mere end godt en måneds tid siden at en ældre mand blev slået ihjel under et indbrud i parrets hjem i Smørum, der er min naboby.

Mit hjem er også min trygge base og hvis man ikke engang kan føle sig sikker i sit eget hjem, hvor kan man så?

Nu bor jeg i lejlighed og har hund, så er nok ikke det mest oplagte offer for natlige indbrudstyve.

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

Gammel vandrehistorie ...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 13:44

... er lige hvad det er, men ingen kan garantere, at det ikke er sket/kan ske i virkeligheden.

Hvis jeg var i hendes sted, så havde jeg vendt bilen og fundet en anden vej, men ville have ringet til Falck og fortalt om træstammen.

Mvh. Lisbeth

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 14:00

sjovt du siger det, når vi kender personen der kørte bagved.. Men okay, så er personen da noget syg.. hvis denne ligefrem finder trang til at fortælle det, samt hvem kvinden var..

0
0
Svar på denne tråd

Nu kan jeg..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 14:02

se i andre også siger det.. Jeg finder det bare underligt at denne person lige pludselig finder på at sige sådan noget, som aldrig før har fortalt sådan noget til os..

Og at han ligefrem udpeger kvinden..

Men første gang jeg hørte det, kunne jeg heller ikke få det til at stemme med at bagdøren jo blev åbnet og smækket?? Uden hun havde hørt det?? Men han sagde jo at det var ganske sandt, selv anden gang han blev spurgt..

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 14:03

Så skriver du da noget rodet...for i dit første indlæg lyder det som om historien er fortalt af kvinden

Men jeg kender altså også historien og den har godt nok vandret i mange år

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Nu mega frelst og meget mere oplyst

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 14:04

Har læst historien i ca. samme format, blot med en lastbil bagved, i en bog der hed noget med "Vandrehistorier", for mange år siden.

Derfor KAN din historie jo godt være sand, men den ER altså også en vandrehistorie, men som andre siger - kan jo være nogen har hørt historien og fået "inspiration" til at forsøge sig.

Ved ikke om det faktum at det er hendes mand som slog hende ihjel er betryggende, - det er da skræmmende at ens egen mand myrder en!? At den person som man har inde i sit trygge hjem, og man vel stoler på og elsker og tror man kender, så myrder en!?

Mvh. Julie Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

| Krogens.com - opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 14:08

Annemettes historie fik mig til at tænke på den ene sekvens i Urban Legend-filmen...

Så jeg tænker også vandrehistorie, men man skal jo aldrig sige aldrig...

Mvh Louise Hertz

*Queen Of F*cking Everything*

Citat "Mor til Franciska":

Louise Hertz - Queen of @!#$ Everything!

Sød pige med nogle gode holdninger!

-BASTA!!!

ACTION SPEED aka SPEEDY aka DYRET

0
0
Svar på denne tråd

Jamen..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 14:13

jeg indrømmer gerne at jeg havde min tvivl om historien, men da manden anden gang vi var ude og besøge dem, fortalte den igen, så mente jeg at den jo nok var sand nok.. For ligefrem at fortælle den to gange, er da lidt sygt, det var jo der man skulle have sagt at det var en vandrehistorie..

Men det eneste jeg ikke kan få til at passe er at hun ikke har hørt døren smække, det andet er vel egentlig realistisk nok, en der mangler et lift og tænker at det er nok det nemmeste..

Til mordet i Kokkedal, jeg ved ikke om jeg ville finde det betryggende at vide at det var manden, det bevidner jo bare endnu en gang at der findes syge ægtefæller.. Tænk at myrde sin egen kone, det forstår jeg nærmest mindre end hvis det var to tyve der havde gjort det, selvom det heller ikke hænger helt sammen for mig.. For hvordan skulle de vide hun var på 1. salen??

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 14:25

Kan være han havde glemt at han havde fortalt dig den og derfor glemt at sige "Haha"? :-)

- Læste nemlig historien, bare hvor en lastbil chauffør havde kørt bagefter den her kvinde hele vejen hjem til hende og blinket og "blændet" hende op i bakspejlet etc. og hvor lastbilchaufføren så fortæller at der havde været en bag i hendes bil.

Den historie husker jeg nemlig SÅ tydeligt for HVER gang jeg skal ud og køre i mørke alene blir jeg dødparanoid ;-)

Men er ret enig med dig mht. ægtemanden.

- Det er da mere skræmmende at ens egen mand myrder en, end nogle "klamme" fremmede som trænger sig ind udefra :(

Mvh. Julie Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

| Krogens.com - opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate...

0
0
Svar på denne tråd

Åbenbart...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 14:31

... er den med træet i skoven en dansk version.

De fleste andre versioner indbærer at hun skulle ud og have benzin på eller lignende

www.snopes.com/horrors/madmen/ backseat.asp

£isbeth & Baloo
*

0
0
Svar på denne tråd

Lettet...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 14:44

... underligt nok blev jeg også lettet, da jeg hørte det var hendes mand, hvilket jo er en underlig reaktion.

Annemettes historie minder mig også om "Urband Legends", scenen med den stakkels skumle fyr på tankstationen. Tvivler også på at det er mere end en vandrehistorie.

Tænk hvor mange gange en evt. overfaldsmand skal smide stammen ud på vejen, før det er en enlig kvinde der fjerner den. Forestiller mig en bitter overfaldsmand der står forfrossen i skovkanten, hvorefter han for 117. gang smider den stamme ud på vejen, som alle de forbipasserende mænd+ kvinder med påhæng har fjernet.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kom
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 14:56

også til at tænke på Urband Legends, da jeg læste den historie Annemette - tror altså ikke der er så meget i den ;-) Så kun lidt af overstående film, den var fandme klam! Der var jeg glad for, at jeg kun havde to døre i min bil, og bagagerummet kun kunne åbnes inde fra ;-)

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

hovsa...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 15:07

Urban Legends selvfølgelig

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 15:08

aldrig set Urban Legend.. Men jeg kom til at tænke på Mick Øgendahl, der gør grin med voldtægsforbryderen der sidder i en kælder og venter på sit offer

Men jeg er nu stadig lidt paranoid, jeg tjekker stadig bilen, selvom det måske kun er en vandrehistorie.. Men jeg ved så ikke lige hvad jeg ville gøre, hvis der så en dag lå en i bilen, skrige måske

0
0
Svar på denne tråd

Øhh...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 15:19

Måske det bare er mig.. Men så jeg nogen stige ind i en kvindes bil ville jeg måske følge efter og ringe til politiet- Men ikke ligefrem dytte og blinke. Så kunne denne mand da først "gå amok" og få mistanke om at han var opdaget..

Nå sidespring

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider