Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hedeland..Nogen levnede gps´-ere? *G*
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 01:15

Halløj allesammen :)


Ja vi rykker jo til Tune 1 November, og så kommer jeg endelig til at skulle opleve Hedelands efter sigende fantastiske natur at ride i...Men...Der er altid et men..


Jeg aner faktisk slet ikke hvad jeg har i vente...ved ikke hvordan det ser ud, hvor stort det er eller lign..

Er der også skov, søer og lign oder??


Nogen der rider der eller har gjort, som kan dele ud af deres erfaringer fra området, og måske nogle som endda kunne tænke sig at ride med mig en gang imellem og vise mig rundt? :)


Håber nogle venlige sjæle melder sig :)




Lykkelig ejer af Smukke Mule, den skønneste fuldblod .. :-)
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 01:17

Hvad skete der for overskriften egentlig *G*


Der skulle stå "Nogen levende gps-ere"


Tillægsspørgsmål: Hvordan er der at ride om vinteren, tænker på underlaget osv? :)




Lykkelig ejer af Smukke Mule, den skønneste fuldblod .. :-)
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hedeland...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 06:46

Hej Jeanette.


Du skal glæde dig!!!


Hedeland er et fantastisk område at ride i. Jeg rider der selv flere gange om ugen og kompinerer det med dressur-træningen.


Hedeland er et I/S selsskab og formanden (eller hvad det nu hedder) hedder Erik Juul. Det er et stort område der har været flere år undervejs, men især her i år synes jeg man kan se hvor smukt og tilvokset det er blevet. Som navnet lyder er det jo et hede-område som er blevet opført. Der er altså ingen skov for jorden er lidt grov så det er vist ikke så let at få alt muligt frodigt til at gro der. Med der er masser af buske, små-træer, søer osv. Man kan opleve et fantastisk dyreliv som harer, fiske-hejrer og rå-dyr.


Det stækker sig fra Tune, Vindinge og til Hedehusene. Mener der er 35 km ridesti. Man kan ihvertfald ride mange timer. Terrænet er bakket og kuperet nogle steder og flat andre steder. Lige til en god galop tur eller en afslappende skridt tur.


Om vinteren er det lidt blandende. Man må kun ride på de anlagte ridestier som er lavet af slagger. Dette kan godt klumpe en del om vinteren og der kan ligge is på stierne. Jeg rider ikke derude om vinteren da min hest har sko på.


Jeg er ret sikker på hedeland har en hjemmeside hvor du kan se flere informationer, men håber du kan bruge det jeg har skrevet til noget :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 09:00

Hej


Hedeland har hjemmeside www.hedeland.dk


Men glæd dig ! Der er dejligt at ride i - og jeg savner det enormt meget.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Forholdvis nemt at overskue
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 09:23

da grusgraven stadig er aktiv og kun dele af Hedeland er tilplantet. Det virker lidt "månelandskabs-agtigt" store dele af Hedeland, andre steder færdes man nærmest uden at kunne se noget som helst andet end lige den natur man rider i.


Spændende område, ikke særlig godt vedligeholdte ridestier og mange stier med skærv (halvstore sten).


Nyder ofte stedet med mine hunde - og lejlighedvis hestene. Du kan sagtens finde rundt vil jeg mene. Farer man vild må man op på en af kanterne og se sig om efter pejlemærker :-)


Mvh Gitte
Mor til Tera 2½ år + dreng i maven termin 14/12




0
0
Svar på denne tråd
 
 kommer
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 11:27

der også... ;-) Det er en skøønt natur, der er ikke skov, men et smuk landskab og søer, som hestene kan bade i ;-) Dog skal du lige få at vide, hvilken en sø det er ;-)


Jeg fortrakker, at ride udenfra Hedegården ( der står hesten ) og så ned mod Hedehusgården, da der er mere flat ;-) Eller turen rundt om vindinge - der kan man ikke fare vild :-D


Mange venlige hilsner

Maria
OBS: HJEMMESIDE: www.123hjemmeside.dk/LauraVanB
Billeder af Van Basten, Laura & Papaya på min præsentation. Husk GB :D
OBS: Salg af 2 DV'er - se hjemmeside for mere info
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hedeland
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 16:21

Som alle de andre skriver, er Hedeland et lækkert område at ride i. Du skal dog være meget opmærksom på standarden af ridestierne, når du er i Hedeland. De er desværre ikke så godt vedligeholdt længere, som de hvide stier. De mange store regnskyl, vi har haft i området har gjordt, at der er kommet nogle ernorme huller og store sten er kommet frem på stierne.


Vh Tanja

0
0
Svar på denne tråd
 
 hedeland
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 18:08

om vinteren kan stierne være meget glatte og belagt med is, så man skal være noget forsigtig! Men ellers er det et skønt sted at ride ud...

Dog skal man lige være lidt på vagt hvis man rider i sommerperioden om søndagen hvor veterandamptoget kører - det er ikke alle heste der bryder sig om at møde det Det har givet mig et par ufrivillige galopture...


Patricia

Heldig ejer af den vidunderlige Pilgaards Queen

Interesseret i at blive working student på et varmblodsstutteri i Canada?

Se www.ewsz.com eller se min profil/send mig en besked for nærmere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd
 
 hedeland
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 18:13

Hedeland er et skønt sted at ride, når man først har stået ved hedeland, er det svært at flytte fra.

Hvor i Tune skal du stå?

Kommer selv fra nordgården, oppe hos Aage.


Hilsen Louise.

Min Hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 00:27

Okey det lyder godt nok som en lidt blandet fornøjelse :)


Men tror bare jeg vil glæde mig, og se stierne an..Men håber da ihvertfald mig og Muffe får en masse dejlige timer derude..Også uden at fare vild


Og hold da op, hvis der lige var en sø man kunne bade med hesten i næste år, ville jeg næsten ikke kunne få armene ned igen af glæde




Lykkelig ejer af Smukke Mule, den skønneste fuldblod .. :-)
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hedeland
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 14:33

Der er skam søer at bade i :) det er rigtig hyggeligt (fiskerne bliver dog ikke så glade da det skræmmer fiskene væk )

Men glæd dig, det er et skønt sted at ride og der er mulighed for at ride masser af forskellige ruter hvilket jo også er rart - og hjem, ja det finder man før eller siden


Patricia

Heldig ejer af den vidunderlige Pilgaards Queen

Interesseret i at blive working student på et varmblodsstutteri i Canada?

Se www.ewsz.com eller se min profil/send mig en besked for nærmere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når du er klar
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 19:52

så sig til, så skal jeg nok være guide for jer...jeg kender området rimelig godt...




Freedom rides....on a Quarterhorse


" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 22:16

at vi engang kom forbi Hedeland.. Skal man ikke betale for at komme ind?? Jeg mener at kunne huske at der ligesom var nogen bomme - el. noget men skulle passere.. Ja, jeg troede det var en form for betaling..

Når jeg kigger på Hedelands hjemmeside, snakker de om at der er anlagt en bane for islandske heste, er det så en bane kun til islænderne??

Altså området ser rigtig fedt ud, og jeg ku da personligt godt tænke mig at tage der til en gang og ride en god tur..


TINKER METTE & MISS I´WILL

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvide bomme
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 22:57

Ved ikke noget om islandshestebanen, men de hvide bomme er simpelthen bare for at forhindre biler, hvilket jo er skønt, da bomme er lidt mere effektive end et "indkørsel forbudt" skilt


Patricia

Heldig ejer af den vidunderlige Pilgaards Queen

Interesseret i at blive working student på et varmblodsstutteri i Canada?

Se www.ewsz.com eller se min profil/send mig en besked for nærmere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 00:04

Takker for jeres svar :)


Jørn: Det ville være super, også fordi det er hyggeligt at være mere end bare sig selv på tur nogen gange

Muffe må klart tænke jeg trænger til noget terapi af en art, eller samtalegruppe, med al det jeg lukker ud nogen gange når vi er afsted alene

Ehhh ikke ment at jeg taler som et vandfald non stop...Men du ved..nogen gange kunne det være hyggeligt man fik respons på sine sætninger :D


Patricia: Haha, du må for guds skyld ikke fortælle min mand, at man kan fiske i Hedeland, så ser jeg ham aldrig mere


Ihhh nu kan jeg slet ikke vente med at komme igang med at udforske det sted!! Håber virkelig vi får en vinter, hvor det er til at være 50% udendørs rytter i :D


Louise: Vi flytter ind på Tune Ranch lige overfor Tune Sportsrideklub :)

Er det i nærheden af hvor du står? Kender slet ikke området..





Lykkelig ejer af Smukke Mule, den skønneste fuldblod .. :-)
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Patricia B
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 09:18

Ja, men hvis man ikke må køre der ind med bil og trailer - hvor syv sytten skal man så parkere???

Jeg kommer jo sådan "ude fra" - og kan jo ikke bare holde op på en hovedvej..

Hvor skal man parkere hvis man kommer anstigende på den måde??

Jeg har fået vildt meget lyst til at komme til Hedeland og ride tur nu - så hjælp mig venligst, hvor må jeg parkere med bil og trailer??


TINKER METTE & MISS I´WILL

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan parkere
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 13:45

bl.a ved indkørslen til motorcrossbanen, lige ved rundkørslen ved betonfabrikken (ved Vindinge)der er en parkeringsplads lige inde til venstre på grusvejen, og så mener jeg du kan køre ind ved grusgraven overfor Reerslev, der er en parkeringsplads helt nede i bunden...




Freedom rides....on a Quarterhorse
www.dkqha.dk/



" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ok mange
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 17:15

tak for oplysningen.. Der skal vi da prøve at ride en dag..


TINKER METTE & MISS I´WILL

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider