Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forstuvet fod
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 13:42
Var så uheldig at vride om på min fod igår den hævede hurtigt og blen pæn blå nuance. Men er der nogen som har prøvet at have forstuvet foden hvor længe går der før man kan gå på den igen lige nu bevæger jeg mig kun for at komme på toilettet og det gør pænt ondt.
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg har..
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 17:10

For 5 år siden forstuvede jeg anklen, fordi jeg fik en hest ned over mig. Det var en meget slem forstuvning, gik på krykker i halvanden måned, og gik ikk ordentligt før efter 2½ måned. Det gør stadig ondt i den idag, altså 5 år efter..

Men det kommer selvfølgelig meget an på hvor slemt den er forstuvet, for hvis det ikke er så slemt, kan man nok gå igen efter 1-2 uger...

Mvh. Ditte

0
0
Svar på denne tråd

ikke optimistisk
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 19:10

Havde bare håbet at kunne nøjes med at ligge et par dage vandret. Æv det er så kedeligt. Jeg har ikke været på skadstuen med den da det skete på mit arbejde hvor vi selv har sygeafdeling men kunne da godt være jeg skulle gøre dt så jeg kan få et par krykker, så jeg ikke skal gå og støtte på den.

Det er bare så kedeligt bare ligge på sofaen.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 19:13

for 3 uger siden forstuvet min fod... efter ca. ½ uge kunne jeg humpe nogenlunde rundt og efter lidt over 1 uge kunne jeg gå nogenlunde dog gjorde det en lille smule ondt men ikke mere end jeg kunne holde det ud... Jeg havde støttebind på min fod indtil 14 dage efter jeg havde forstuvet den... jeg slog dog også hul på knæet og det skulle sys så jeg var rimelig handicappet fordi jeg ikke kunne bukke knæet.

Du skal holde foden højt (over hjerte-højde når man sidder ned siges der... hvordan det skal lykkes hvis man ikke er elite-gymnast ved jeg ikke...) og du skal have is på 2-3 gange om dagen indtil hævelsen er forsvundet...

Nu kan jeg bevæge foden op og ned uden smerter, men hvis jeg prøver at dreje fode om på siden gør det ondt... og de kloge siger, at man kan have "glæde" af en forstuvning mere end ½ år efter... dog tror jeg at det er ment på den måde at man godt kan gå osv., men at man stadig kan få lidt ondt indimellem ved f.eks. overbelastning...

Så du må vartes op de næste dage og evt. tage smertestillende og så håbe på, at det snart bliver bedre...

God bedring med foden.

Gitte

Nu billeder på præsentation :-).

Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

suk suk
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 19:23

Jeg har foden oppe på to puder og kæresten har hentet film, bøger osv. Vidste ikke man skulle blive ved med at have is på den men det vil jeg så lige gøre.

Jeg har fået sådan en støtte strømpe fungerer på samme måde som støttebind men fik advide jeg ikke måtte have det på, når jeg ligger ned.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 19:30

fik at vide på skadestuen, at jeg skulle have is på i hvert fald de to første dage... fik at vide at støttebindet skulle af i hvert fald om natten, men tog det også af når jeg sad med foden oppe...

Jeg fik også at vide, at jeg måtte støtte på den så meget jeg kunne for smerterne... og det blev hurtigt bedre, jeg forstuvede foden fredag aften og søndag blev det lidt bedre og mandag var det en del bedre...

Så op med humøret og nyd, at du har en god grund til at få kæresten til at varte dig op...

Krydser fingre for at din fod snart har det bedre!

I øvrigt skal du huske at genoptræne din fod igen så du ikke får nedsat funktionsniveau i anklen... søg på forstuvet ankel og genoptræning, jeg mener jeg fandt noget på nettet, men fik også en vejledning fra skadestuen... det skulle være godt at træne på sådan et balancebrædt...

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Det afhænger af...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 19:33

... hvor slem forstuvningen er.

Hvis det lige er sket så sørg for at få noget koldt på - en post frosne ærter virker fint uden på støttestrømpen.

Benet skal hæves så meget som du nu kan - både når du sidder og ligger.

Hold dig i ro og lad være med at prøve at belaste foden de første par dage - eller helst en ugestid eller to (afhængig af hvor slem forstuvningen er)!

Jeg har forstuvet fødderne flere gange, men den værste var for omkring 11 år siden - og desværre havde jeg for travlt med at komme tilbage på arbejde efter det, så jeg kom til at gå ganske lidt på foden efter kun 4 dage. Jeg prøvede at passe på, og blev kørt til og fra arbejde hvor jeg tilbragte hele dagen på en stol og med foden op - men det var alligevel for meget for min fod.

Jeg har stadig smerter i den fod mindst et par gange om ugen, jeg kan ikke løbe mere end 100 meter før det gør MEGET ondt og den er hævet. Da det som sagt er en 11 år gammel skade regner jeg med at have "fornøjelsen" af den for livstid.

SURT at skulle have smerter fordi jeg for 11 år siden var for pligtopfyldende og VILLE passe mit vikarjob.

Jeg håber at din forstuvning ikke er nær så slem - men mit råd er alligevel at give den GOD tid!

£isbeth & Baloo
*
*
HAR DU STEMT OM DE NYE
*
*
FARVER TIL RYTTERSNAK??
*
*
AFSTEMNINGEN ER PÅ FORSIDEN
0
0
Svar på denne tråd

heldigvis
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 19:41

Er min kæreste helt vildt sød til at varte mig op.

Vil helt sikkert prøve med is på den et par gange om dagen for min fod er meget hævet.

Vil søge på nettet efter genoptræning, håbr virkelig at jeg er i stand til at tage på job på tirsdag.

Tusind tak for opmuntring, det er jo lidt kedeligt at ligge her på sofaen.

0
0
Svar på denne tråd

Genoptræning
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 19:49

er dog først når foden ikke er hævet mere fik jeg at vide... så det skal du nok vente lidt med...

Min fod var også meget hævet... man kunne dårligt se knysten på ydersiden så hævet var foden... jeg blev helt nervøs, men kæresten har spillet fodbold og har haft en fod der var så hævet flere gange, så han beroligede mig...

Jeg tror næsten der gik 14 dage før hævelsen var helt væk...

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

en tur omkring
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 19:54

lægen mandag er ingen skade til hvis foden stadig er meget hævet... tror mig jeg snakker af erfaring, har haft forstuvet mine ankler mindst 15 gange ja den er go' nok, min læge siger at mine ledbånd er så slappe nu at jeg får svært ved at forstuve dem fremover

pøj pøj med foden og giv den ro... det er altså det bedste

Knus Nanna

som er super glad for sit nye job

mor til Sarah Amalie 120804 og moster til Oliver 180807

Sejr R.I.P 4/1 2007 (den dejligste fjordhest nogensinde)

0
0
Svar på denne tråd

Igang igen med det samme?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 12:47
Hej..

Sidste sommer forstuvede jeg foden dagen før jeg skulle have 20 unger med på ridelejr, ik særlig smart..

Jeg fik krykker fra skadestuen, men da det er pænt svært at rende rundt med krykker i en skov så tænkte jeg der måtte være en bedre løsning.. Jeg tog en bandage fra hesten og viklede min fod godt ind (den sidder skide godt fast pga det velcro der) og så ned i en kondosko der sad rimelig tæt pga bandagen, jeg red og det hele.. Så jeg fik alligevel redet mine 4 dage.. Da jeg kom hjem gjorde det ikke ondt mere, tror det er fordi man holder den totalt i ro. Det er umuligt at bevæge fod med bandage og i sko

Mvh Natasja Dvinge

og

Stenvænge Pola.

:)

0
0
Svar på denne tråd

Stadig hævet
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 12:59

Har stadig en ordentlig klump fod som er umulig at støtte på, men har is på 3-4 gange dagligt fif fra denne tråd og håber at det ser bedre ud imorgen.

Er dælme æv at ligge på sofaen og glo i det gode vejr. Kæresten har været ude og købe serier til mig og lejet film. Han kræser rigtig om mig, men ville egentlig hellere kunne gå.

0
0
Svar på denne tråd

Hævelse
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 15:35

Nu er det - så vidt jeg kan udlede af tråden - kun to dage siden du forstuvede foden... så du skal nok have liiidt mere tålmodighed... Der kan sagtens gå 2 uger før hævelsen er væk, men mon ikke du med lidt held kan begynde at humpe stille og rolig rundt i løbet af de næste par dage... sådan gik det i hvert fald da jeg forstuvede min fod, så bliv på sofaen en dag eller to mere og se, om ikke det hjælper...

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Humpende
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 22:26
Så er jeg humpende rundt, foden er stadig hævet og helt sort, hvilket skulle være naturligt. Så har også været på arbejde nu må der bare ikke komme nogen alarmer, så jeg skal løbe for det kan jeg ikke. Men skønt at kunne bevæge sig lidt rundt igen selvom man ikke kan gå ordentlig.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 22:42

Har præsteret at forstuve begge fusser samtidig (Mig og trapper kan ikke altid sammen ) Lå i 1-2 dage, hvorefter jeg kunne humpe rundt..

Er en mester i at forstuve en fod og synes egentlig, at det er bedst at gå ´det´ væk.

Så jeg ligger nok kun den første dag, derefter bliver der lagt støttebind på, med en lidt stram sok udenpå og så går det nok!!

I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr!

Kender I Shannons fortid? Købt af tidligere ejer i Nordsjælland, men ved hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for bille

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider