Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Matematik i word
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 09:18

Er desværre sendt til tælling (igen igen) så må aflevere en skoleopgave via computer. Problemet er bare at jeg aldrig har lavet matematik i word så jeg aner ikke hvordan jeg opløfter et tal. Altså i stedet for at skrive 10^24 så skal der jo helst stå 1024 (har kopieret det fra et andet sted) men det aner jeg virkelig ikke hvordan man laver.

Så hnænder - nogen der vil hjælpe?


"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?"
Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej!
Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
0
0
Svar på denne tråd
 
 der findes en
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 09:19

knap i word, som kan opløfte (og lave dem små nedenunder).

Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men når man åbner for at redigere sin værktøjslinie, kommer den frem. -Og den giver sig selv idet der er billed af det.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 09:25
Herligt fandt den! Takker.

"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?"
Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej!
Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
0
0
Svar på denne tråd
 
 det nemmeste
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 09:31

Det er rigtigt at der findes sådan en "opløfteknap" i word - hos mig bliver skriften sænket når jeg trykker Ctrl og = (hvilket i praksis betyder du skal trykke på Ctrl, Shift og 0) og den bliver hævet når jeg trykker Ctrl og +.


Hvis du skal lave matematikopgaver er det dog nemmest at bruge programmet equation editor til word. Når du har det, kommer der et lille ikon på din værktøjslinie der viser et kvadratrodstegn med et alphategn under. Der kan du lave de fleste matematiktegn, der enten er for besværlige at lave i word, eller også findes de slet ikke. Jeg tror programmet kan findes gratis på nettet hvis ikke dit word allerede har det - jeg mener de nyere udgaver af word alle er udstyret med det naturligt.


To try and fail is at least to learn. To fail to try is to suffer the loss of what might have been.

- Benjamin Franklin

0
0
Svar på denne tråd
 
 Equation editor
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 09:33

Alle word programmer har faktisk et tilføjelsesprogram der hedder equation editor. Den kan opløfte (både oppe og nede), sætte brøkstreger (og brøkstreger i bøkstreger), har de græske bogstaver osv.

Den skal bare tilføjes: vælg funktioner -> tilpas -> kommandoer-fane -> indsæt -> find equation editor i listen.

Nogle gange skal man bruge sin word-cd for at den kan, andre gange ligger den i forvejen. Når den er tilføjet ligger den oppe i bjælken ved siden af "hjælp".


Med venlig hilsen


Camilla - som har afleveret mange mat-afleveringer på den måde, men det tager tid.

0
0
Svar på denne tråd
 
 word...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 09:56

Det var godt du fandt ud af det.


PÅ gymnasiet fik vi faktisk et program som man kunne ligge ind i word. Så åbnede man programmet op inde i word, lavdede de regne stykker man skulle med de matamatiske tegn der nu var nødvendige, hvorefter der var en knap hvorpå der stod noget med at vende tilbage til word og indsætte samtidig.


Så blev det regne stykke man nu have lavet sat ind i billede format og man kunne flytte på det frem og tilbage som det nu skulle passe med ens tekst.


Jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder men det var bare rigtig smart.


Ninkamus
-Som er glad for HN har lavet sine farver om på hyggen!

"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 11:16

Tak Camilla. Skulle faktisk til at spørge hvordan man lavede brøker også, men det kunne jeg da heldigvis finde ud af da jeg havde fået equation editor til at virke.


"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?"
Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej!
Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
0
0
Svar på denne tråd
 
 Var så lidt
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 22:37

Jamen, selv tak da.

Godt du fandt ud af det. Det er ikke helt let at forklare hvordan den findes på skrift


Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider