|
|
| EFTERLYSNING- VIGTIGT |
| Forfatter:  |
Moeslund |
| Dato:  |
12-06-2007 10:28 |
|
VAR DU TIL STÆVNE PÅ MORSØ?! Så læs videre.. 1. Ved du hvis hest det var der torsdag d. 17 kom lettere tilskade i en boks.. ? Min egen kom slemt tilskade om Fredagen, og nu står jeg og skal have kontakt til vedkomne, hvis hest var uheldig Torsdag. 2. Tog du nogle billeder af din hest, da den stod i en af stævnestaldene?! Hvis- kan jeg så få lov at låne en kopi? 3. Var du tilstede på noget tildspunkt, da hændelsen med min hest fandt sted- så hører jeg MEGET gerne fra dig.. der er så mange ting der står uklart for mig som gerne skulle kortlægges... 4. Familien "Jansby"- kender du dem? De har været et lys i mørket i al virvaret.. Nu vil jeg gerne have lov at sige tak... 5. Ved du hvem manden var, som fik tremmen viklet ud af halsen på min hest? Han havde vist 2 piger med til stævnet og var omkring de 40.. Og sidst men ikke mindst, hører jeg gerne fra folk om hvad de har hørt vedr. denne hændelse.. Jeg skriver nu dette inlæg i håb om, at det når "vidt omkring". Jeg er taknemmelig for al den hjælp i kan give, og håber i vil sprede ordet "hvis i kender nogen som kender noget der ved noget". Som det fleste nok har "lugtet" så er det her gledet over i en sag advokater imellem.. og der er mange ting vi skal have klarlagt. Og hvad andet sted at nå langt ud end her på HN.. Håber i kan hjælpe os med at kaste lys over hvad der egentlig skete.. På forhånd mange tak! Michelle Moeslund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad drejer det sig om |
|
|
Jeg var der ikke, men hvad drejer sagen sig om. Der står oftest i proportionerne at stævnet ikke vil stå til ansvar for heste eller ryttere under stævnet. Håber da at jeres heste er blevet raske igen.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kazell.. |
|
|
selvom opstaldning er på eget ansvar skal boksene jo være i ok stand. lyder som en kedelig sag jeg håber der får afklaring på. karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hændelsen.. |
Moeslund |
12-06-2007 11:37 |
|
Hvad sagen drejer sig om er nok lettet at belyse ved at henvise til dette link hvor jeg i mit indlæg lidt nede beskriver forløbet... www.heste-nettet.dk/forum/1/1426684/ 1412576/ Nu ved jeg ikke hvordan det går med den anden hest, og kender ikke omfanget af dens skade.. Overhørte bare staldpersonalet omtale uheldet med den anden... Min har det ganske ok nu.. men er desværre skadet for livet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| karina.. |
Moeslund |
12-06-2007 11:41 |
|
Du har helt ret.. Der er tale om uforsvarlige bokse med skarpe blottede ender.. Og når uheldet er ude for hele 2 heste, på kun 2 dage, skal der altså tages affære.. Vi skal nok få det afklaret - lige nu mangler vi bare nogle nøgle-vidner og billeder af de lejede bokse... Det er bestemt en rigtig kedelig sag...:( Specielt for hestene..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michelle |
|
|
Sikke en Forfærdelig historie !  Håber det løser sig for dig. Vi ses senere i dag. Knus fra Perle og Clara
Mvh. Clara, Perle og Mons. :)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da hårdt |
|
|
jeg håber ikke den er skadet så den ikke kan bruges, men jeg tror ikke på retssystemet, så jeg tror heller ikke du kommer igennem med din klage.
Rideklubben kan jo henholde sig til at det er dit ansvar.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Line Rønn |
12-06-2007 11:52 |
|
Moeslund: Jeg kan desværre ikke hjælpe dig da jeg ikke var med til stævnet. Jeg læste lige din historie og ville bare fortælle at jeg føler med dig og ikke mindt hesten. Sikke en tapper hest du har. Jeg håber at han snart bliver frisk igen. 
Line Rønn ejer af Norddalens Ronaldo og Woodstock XX Djurslands Rideklub, distrikt 12 En rigtig hest har 4 hvide sokker  Tilridning/ridning tilbydes. 1000 kr. pr. måned
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kazell... |
Moeslund |
12-06-2007 11:53 |
|
Kan sagtens følge dig... det er simpelthen en SÅ LANG energikrævende proces man går ind til.. som i sidste ende har "suget" mere end man vinder på det... Men i dette tilfælde må jeg indrømme, at min @!#$ som koger driver værket... Jeg har heldigvis fået en bulldog af en advokat, som tror 100% på sagen og som aldrig tager en sag uden at være sikker på at det falder til hans side... De bokse skal erklæres uegnede af DRF og IKKE UD TIL stævner eller andet igen hvis det står til mig... Desuden er det jo ikke "bare" en almindelig offentlig advokat der skal slå igennem i det offentlige system...( Som jeg vil give dig helt ret i er super sløvt og MEGET tamt) TÆNK - hvis det var DIN hest som fik boret en jernstang ind i halsen!!?? Jeg tror fuldt på den her sag... og flere advokater har sagt, at den er lige til højrebenet... så jeg prøver at bevare min tro og mit håb.. ikke kun på hesten.. men også på sagen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krydser alt for det lykkedes |
Vibs 1 |
12-06-2007 12:00 |
|
Hvor jeg syntes det er skide godt at du gør noget ved sagen, det skal du virkelig have ros for.  Ikke mange mennesker har det mod og overskud til at ville gøre som du, jeg håber virkelig at det lykkedes dig. Samfundet mangler flere af din slags, så var der ikke så meget uretfærdighed og dårlige ting her... Håber du holder os orienteret...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line og Vibs... |
Moeslund |
12-06-2007 12:08 |
|
Tusind tak for jeres pæne ord og omtanke... Tiltider er det svært af finde ud af om man syntes at "glasset er halv tomt eller halv fuldt"... Men selv med så simpel støtte, som i her igennem HN giver, tilfører min optimisme et let pust opad! Og ja.. jeg skal nok kæmpe sagen ud...og hesten skal nok komme sig... Som dyrlægen så smukt meldte ud.. "Den hest har skadet, hvad den skade kan... - og den har overlevet..nu kan det kun gå fremad.."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha... |
Heidi (Heidi) |
12-06-2007 12:13 |
|
Puha det er en hård omgang at læse Jeg håber din hest klarer sig og kommer igennem sygdomsforløbet uden mèn. Om ik andet, uden nogen kritiske mèn, hvis du forstår... Jeg håber og krydser fingre for sagen snart vil blive afklaret og du går derfra som vinder. Kan simpelthen ik forstå hvordan sådan en boks er lovlig! Føler med dig og din hest og alt held og lykke herfra samt god bedring.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nejnejnej |
|
|
Hvor lyder det bare som det værste marreridt for enhver hesteejer! Jeg forstår bare ikke hvordan sådanne bokse kan være lovlige uden TYDELIG advarsel! Alt held og lykke til både dig og hest frem over! Håber virkelig i kommer jer oven på denne oplevelse begge to.
Lækker newforest pony + hyggehest sælges !! STALD BRATTENSBORG -Mellem Odder og Skanderborg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
puhaa. sikke noget.. jeg føler med jer.. det må da være uendeligt svært at stå med.. og så lige et sidespring.. jeg sys jeg kan huske at når man lejer stævneboxe hos et firma, så har alle delene et nr hos firmaet..fx box nr 1, 2 , 3 osv.. både firmaet og rideklubben har derfor en kvitterind(el. faktura) hvor det fremkommer hvilke box-dele der er lejet og evt opsat til pågældende stævne.. hvis nogenaf dem har været istykker eller af for ringe kvalitet, burde man nemt kunne finde frem til dem igen.. held og lykke.. sys det er super at du ikke bare sidder og tuder, men at du gør noget.. 
meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 5500.- eller bud billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vfgregsrg |
|
|
Nej da! Det var da forfærdeligt. Tænk hvor mange livsfarlige bokse der faktisk findes rundt omkring...det er trist. Jeg synes klart du skal føre den sag, og forstår da slet ikke folk der synes, at det er dumt at føre sag. -Man vinder jo ingenting på at give op! Hvis det var min hest var jeg da også fuldstændig oppe i det røde felt. Det er da en ganske brutal oplevelse. Keep going!!!
Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig! Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Moeslund |
12-06-2007 12:33 |
|
Candymann: Desværre var det faktisk alle boksene der var lavet med "den farlige detalje"..! Så det eneste vi behøver, er bare et billede/billeder af en tilfældig boks fra netop den udbyder... Ellers en meget relevant detalje!... Men jeg ville nok heller ikke kunne finde den store hjælp fra Morsø rideklub jf. deres udtalelse i indlæget i den anden tråd.. men også fordi de åbentlyst har valgt at IGNORERE min henvendelse iform af et anbefalet brev... og så er der jo lige den detalje at jeg nu holder dem ansvarlige... Og til din sidste sætning om at jeg ikke bare sidder og tuder.. tro mig.. der er s*u ikke flere tårer tilbage.. nu jeg bare gal.. MiR: tak for dine tanker... Det er/HAR været en oplevelse, der endnu giver genlyd i min grundvold.. bare tanken tilbage giver en knude i maven og ringen i ørerne... Men alt dette forsvinder jo igen, når man står i stalden og trykker næsen ind i ens dejlige hest.. og kan mærke pulsen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
jeg var der ikke til stævnet, men synes det er superflot du tager kampen op... om ikke andet så for at dæme din egen skyldfølelse (som du ikke skal have efter min mening, det var ikke din fejl) men det er da under al kritik at bruge sådanne bokse til at stævne...
Vores største had tilhøre de mennesker vi holder allermest af, for de er, de eneste der kan give os alt, og alligevel nægte os det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| var ikke selv |
|
|
nu var jeg ikke selv til stævne men kom til at tænke på om du havde mulighed for at efterlyse nogle af de startende ryttere ud fra evt startslister og resultatlister?? der må have været en del til start med med "kendte" hestenavne sådan så nogen måske kender nogle af dem der har starte så du kan finde frem til dem på den måde?? var bare en mulighed jeg kom til at tænke på... til sidst ville jeg lige give dig mine medfølende tanker det er så grum en oplevelse du har været igennem og jeg håber virkelig din hest klare sig.. hvodan går det med ham og hvordan ser hans fremtidsudsigter ud?? de dybeste medfølende tanker her fra...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stides... |
Moeslund |
12-06-2007 13:27 |
|
Det var faktisk rigtig godt tænkt... Bestemt en mulighed.. der må jeg også kunne finde frem til jansby'erne... Tak for det! Faktisk er dte først idag vi er begyndt "efterforskningen" efter endnu et møde med advokat igår.. og sådan som det går nu skal det nok gå tjept! Copperfield har det faktisk godt nok! Hans store kløft efter tremmen er ved at hele op..det vælter ud med betændelse, men det ser faktisk ud til at blive et super flot ar! (tænk at jeg nogensinde skulle sige det:/ ) Han spiser og drikker uden de store problemer.. men der er nu altid en del tilbage i krybben.. men ingen dehydrering og han er blevet benævneligt pænere den sidste uge! Min massør mener, at han kun lider muskelsmerter i ryggen og ingen desideret knogle skade.. men intet er jo sikkert uden en skanning.. men lige nu skal han bare komme sig.. Svælget er nogenlunde helet.. dvs. han bløder ikke ud af næse og mund mere... (det yderst sjældent..!) Hævelsen er nogenlunde plan.. der er dog stadig et "æg" ved ganaschen.. Hans lammelse er der stadig.. men mit optimnistiske øje syntes at ane en lille forbedring dag for dag.. men vigtigst af alt.. så er han super optimistisk, glad og sommerfrisk.. Hans fremtid er uklar... det afgørende bliver når jeg kommer på ham igen... kan ryggen holde.. hvordan er han i munden... er der plads nok i ganaschen til "æget" af arvæv... vil han kunne bøjes og vil det overhovedet være fair over for ham... Men som jeg ser det skal det nok gå.. Han heler helt utroligt og han er jo tydeligvis en lille mirakelmager- han lever så fint op til hans navn...;)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lige en ting mere |
|
|
lige en lille ting mere... ofte står der på listene hvad klub de startende kommer fra også kan du kontakte klubben derfra og få tlf. nummer og ligne også til jensby´erne håber det hjalp og super god bedring til din pruhh hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Held og lykke |
10vildeheste |
12-06-2007 14:17 |
|
Det er dog en frygtelig historie Michelle. Du har min dybeste medfølelse, og jeg krydser fingre for både Copper og den sag, som jeg er sikker på du nok skal vinde. Sådan noget må ikke ske en gang til. Virkelig flot, at du orker at tage kampen op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Moeslund |
12-06-2007 20:07 |
|
Mange tak majbritt... Det er virkelig en svær tid lige pt... Men fra en anden vinkel kan jeg jo så prise mig lykkelig for at han er i live.. Jeg skal nok få min vilje i den her sag.. Der er nogle ting i livet hvor man bare VIL.. de lykkedes altid.. og den her sag er iblandt disse... Også til dig Tina.. tak fordi du belyser en så åbenlys mulighed for mig;) Nogle gange kan man jo ikke se skoven for bare træer.. og dette var så eet af de tilfælde... Jeg skal nok holde opdatering i sagen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er det |
|
|
forfærdentligt for dig, kan slet ikke forholde mig til sådan noget.. Men håber ikke du lader ham lide, sådan som du beskriver i den første tråd, så håber jeg at du er dit ansvar voksen og lader ham få fred hvis han virkelig lider så meget som du skriver..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pigen-22 |
Moeslund |
12-06-2007 22:22 |
|
Kan godt forstå din bekymring! Men han lider ikke mere end det er "humant".. Det vi tvivlede på var om hans synkefunktion var ødelagt.. Dette er ikke tilfældet, og derfor lever han idag. Forløbet den første uge efter var han under dagligt smertestillende og led ikke andet en psykisk.. Efter 1,5 uge mente dyrlægen så, at nu var det tid til at han skulle kunne "klare sig selv" og der tog vi smertestillede fra ham.. han havde tydeligt ondt.. men spiste på trods af dette.. så vi vurderede, at han var klar til at afstå de indsprøjtninger som han hver dag hadede mig for.. Jeg ville aldrig lade ham lide unødigt.. det elsker jeg ham for højt til.. men han var en "livsnyder hest" og jeg er af gammel opfattelse.. vil den leve- kan den leve.. Desuden ved jeg indeni mig selv at jeg har taget det rigtige valg når jeg ser ham den dag idag.. var den følelse der ikke, lod jeg ham selvfølgelig afgå...Så vær bare ganske rolig.. Hesten lever i- begrænset- men bedst muligt velgående... og han nyder dagen, selvom der er visse barikader.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay.. |
|
|
det er godt at høre. Det var bare synd at skulle holde ham i live hvis det for det juridiske/forsikringsmæssige aspekt, for det stilles jo desværre nogen gange som krav... Kan kun sige - det er forfærdentligt for jer det her...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uff nej.!!! |
Moeslund |
12-06-2007 22:54 |
|
Ville aldrig holde ham i live for det!!!  Og ja.. det er ganske grufuldt.. men det har været en god realitets og "tilbage til nuet" rusker... Og det KUNNE have gået værre.. Vi skal nok komme videre.. er allerede godt på vej!  Og takketvære alle jer aktive HN'er er jeg allerede nået et langt stykke vej ned på mit "to do" papir fra advokaten. TAK for alle jeres private som offentlige beskeder, gode ideer, medfølelse, tanker og konstruktiv kritik! Mangler desværre stadigvæk billeder af boksene.. og kontakt til hende hvis hest også kom tilskade.. Så er der nogle der står og skal til stævne hvor der er bestilt stævnebokse hører jeg gerne fra jer! Samt, hvis i kender den anden uheldige sjæl selvfølgelig.. Men igen.. Tusind tak for den forløbige hjælp! *smiley, der frigiver et lettende suk* 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Lene Dodensig |
12-06-2007 23:00 |
|
Af hvad jeg har hørt stod din hest og knuppede sig op ad bokslågen. Lågen går i, i det at den har hovedet nede. Altså at lågen ikke er sat fast på nogen måde. Det syntes jeg er uforsvarligt.!!! For lågen skal altså bindes fast!!! Jeg syntes du går forvidt med advokat og det hele. For det første er det ikke Morsøs skyld, da de lejer i en god tro. Syntes heller ikke man kan give Nord-Vest skylden! Hvor mange bokse har de ikke lejet ud? Og hvor mange skader har man lige hørt om??? Det er i minimum. Jeg skriver ikke dette for at gøre dig ked af det eller noget. Men når uheldet er ude, kan sådan noget ske. Det er trist. Og jeg ved godt det er hårdt og stå med sådan en hest. Har selv stået i næsten samme situation! Min hest sad fast i boksen herhjemme og måtte skæres fri, vi troede øjet var gået. Men en hest kan vende øjet, så den kom ikke mere til skade end små skrammer! Nu vil jeg så ikke høvles ned over min mening!!! /Lene
WOW! 2.G på HTX, 2 heste, undervisning 2-4 gange om ugen, stævner næsten hver weekend. (DOG kun en dag af gangen) Det hele kan sgu lade sig gøre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha... |
|
|
Ganske ganske forfærdeligt. Såsan noget MÅ bare ikke ske. Tager hatten af for at du orker kampen. Held og lykke. Jeg håber de ender med en stor erstatning dem der er ansvarlige for de bokse. Og god bedring med hyppen. Godt han har dig. Jeg ville sådan ønske jeg kunne hjælpe. Er der et sted man kan se startlisterne fra stævnet, for så kan jeg da se om der skulle være nogen jeg kender, som jeg kan kontakte ang. et evt. billede?
Hilsen Mette Med Korsvangs Salina og Luna Kender du en der skal giftes? Tylstrup rideklub tilbyder ridetime ifb. med polterabends. Se min præs.for pris og info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene... |
Moeslund |
12-06-2007 23:22 |
|
Bestemt skal du ikke høvles ned over din mening! Ligesom jeg selv, har man ret til at have en mening/holdning til tingene. Desuden er vi jo i et debat-rum. Og jeg havde faktisk ventet mere konservativ modstand på min "opførsel/handling" end som så...blev dog meget positivt overrasket. Grunden til, at min hest komme i klemme vides ikke. Den blev fundet af en ung pige, hvor den bare stod og rystede og VAR kommet tilskade (læs: havde tremmen inde i halsen og bare stod oig hev den længere og længere ind) og hun slog alarm.. hendes far var ham, der fik tremmen ud- ham jeg nu søger. Så den side af sagen står uopklaret hen.. MEN MEN MEN.. Om så min hest slår koldbøtter, øver passage, spiser sit foder eller klør sig i boksen, skal det IKKE på nogen måde være muligt for den, at blive spidet af en fritlagt, skarp og blottet tremme. Jeg har igen og igen til stævner bundet bokslågen fast med træktove, der på "underlig og mystisk" vis forsvinder af og hen til en anden plads hvor det fungerer som "holder".. også denne gang var det tilfældet.. Alt andet lige kan det ikke være rigtigt.. Og du benævner så at det sker YDERST sjældent.. 2 heste på 2 dage.. den benævelse er nu ændret til ofte. Måske hører vi ikke om det, fordi folk ikke tør tage kampen op.. jeg regner da bestemt heller ikke med, at jeg er populær i ridesporten efter dette stunt, hvor jeg lægger arm med en stor kanon, der garanteret har et hav af "vigtige kontakter".. Men jeg er sådan set R*v ligeglad som det ser ud nu.. jeg er GAL.. og Skuffet over at Morsø slækker på sikkerheden for at spare penge OG den behandling jeg efterfølgende fik! jf. mit tidligere indlæg i en tidligere tråd.. Måske er jeg hysterisk.. måske er jeg overdrevet gal.. Men havde jeg bare modtaget human behandling og i det hele taget svar fra både rideklubben og nord vest, så havde jeg nok heller ikke været så sur og gal i min krop.. Facten - at de også bare skulle få lov til at fortsætte udlejninge af disse LIVSFARLIGE bokse er da galmatias!!! isåfald skal der ADVARSLER på ALLE bokse.. for ikke alle er så gamle i gaden som du lene.. ikke alle kender konsekvensen af at lade lågen så åben.. og det VED jeg.. for samtliige låger stod åbne uden at være fastspændt på mors.. SELV EFTER de adskillige advarsler... De bokse skal destrueres ELLER laves om, så de er "skudsikre" og "idiotsikre" og det skal jeg nok få skruet igennem om jeg så skal smide hele min energi og alt mit overskud efter det.. Kald mig hysterisk og overdreven... så er jeg det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Lene Dodensig |
13-06-2007 07:44 |
|
Moeslund: Du kommer med mange positive ting. men jeg syntes stadig ikke at man kan stille Morsø til ansvar. Men for at nok at gøre dig mere gal. Kan jeg fortælle at min vennides hest blev opstaldet i din boks efterfølgende. /Lene
WOW! 2.G på HTX, 2 heste, undervisning 2-4 gange om ugen, stævner næsten hver weekend. (DOG kun en dag af gangen) Det hele kan sgu lade sig gøre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du er sej |
|
|
Moeslund - Jeg tager simpelthen hatten så meget af for dig en så sej pige som dig skal man lede længe efter, du er enorm velformulerende, og realistisk - din måde at svare Lene Dodensig på, så pænt - ja det er jeg ikke sikker på at jeg kunne. så klap på skulderen fra mig til dig. Jeg føler med dig og din hest, jeg håber han kommer sig helt 100%. Jeg er imponeret over at du ikke har givet op, både med hensyn til din hest, og med hensyn til kampen. at du trods store dyrlæge regninger og usikker fremtid, fortsætter.  Ingen ord kan beskrive dine følser, ingen ord kan trøste. Men mine tanker går til dig og din hest, jeg håber virklig at i begge kommer ud af det her med skindet på næsen. Lige en side bemærkning - jeg vidste ikke at lugen skulle bindes fast. Det ved jeg så nu, og det vil blive med hængelås 
Mvh Marianne Kombi sadel søges - 16 tommer med medium bom, kilepuder og bom uden for meget svej. Gerne en Trainers, stubben, kieffer el andet med uldstoppning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stævnebokse |
|
|
Min holdning er, at når man lejer en stævneboks til 700-1000 kr for en weekend, skal boksene være forsvarlige! Jeg var ikke på Morsø, og kan ikke udtale mig om boksene der. Men jeg har oplevet et andet stævne, hvor boksudlejningsfirmaet ikke havde sat nogle sikkerhedssplitter på til at holde dem sammen med. Det kunne også have gået grueligt galt. Og der var alle, incl den arrangerende klub, enige om at det ikke er den enkelte hesteejers ansvar. Det er i første omgang klubben og derefter udlejningsfirmaets ansvar. Ment på den måde, at hesteejerne selvfølgelig kunne komme til klubben med problemet og klubbens ansvar at få det afhjulpet. Det var jo klubben, hesteejeren havde lejet ved. Derefter kunne klubben så gøre udlejningsfirmaet ansvarlig, og at det i den sidste ende var dem, der skulle betale, hvis en hest kom alvorligt til skade. Heldigvis skete der ikke alvorlige skader, før fejlen blev udbedret! Jeg er en pylremor og kan altid forestille mig de værste ting, der kan ske. Derfor binder jeg også lågen fast, hvis den kan åbnes, - også uden at der er nogen, der har fortalt mig det. Men der må og skal da ikke være skarpe kanter nogen steder, hvor hesten kan komme til! Og det vil jeg da gerne lige gentage! Men der må og skal da ikke være skarpe kanter nogen steder, hvor hesten kan komme til! Det forlyder jo også her, at hesteejeren netop havde bundet det fast med et træktov, men at der var en, der havde 'lånt' det! Håber vedkommende læser dette, og fremover tænker sig om, inden man lige 'låner' noget af de andres udstyr!
SÆLGES Variant trailer 2½ år gammel Komfur 1½ mdr gammelt - hvidt med glaskeramiske plader
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
bineline |
13-06-2007 10:03 |
|
jeg ville selv blive tosset hvis jeg gav så meget for at leje en box en weekendt og den så ikke er sikker og det er de boxe jo ikke.. hvis lågerne skal bindesjamen så skal det da stå på boxen så man ved at dette er tilfældet.. men uanset hvad så må der ikke være skarpe kanter.. sig mig er det noget i ville tillade hvis det var den box jeres hest stod opstaldet i hver dag? nej det ville i ikke og hvorfor så finde sig i at nogle firmaer udlejer disse boxe til stævner? ja jeg ville ikke finde mig i det for især når hesten er ude til stævner og er lidt oppe og køre samt det er en ny box ja så er det nemmere for hesten at komme til skade..Jeg syntes det er dejligt at en i danmark tør tage kampen op mod disse box udlejere så vi kan få nogen til at tænke sig om før de lejer billige boxe til stævner.. sikkerhed fremfor alt.. Moeslund havde bundet sin låge! ergo hun havde forsøgt at afhjælpe at hendes hest kom til skade idet hun viste at dette var en god ide... men helt ærlig hvad med dem som kommer ud for første gang de ved ikke disse ting! disse skader burde ikke kune opstå..Disse boxe burde slet ikke være at finde .. Men hvorfor er det ikke sådan inden for ridestævne verdenen at rytterne kan finde ud af at stå sammen og tør stille sig op mod disse mennesker som udlejer disse eller mod dem som lejer dem til stævner for så herefter at udleje dem til jer!! Udlejerene gemmer sig under en regel om at i opstalder på eget ansvar, men helt ærlig så har de så altså også en forpligtigelse til at opsætte nogle boxe som er forsvarlige... Ja jeg kan kun sige hvad min personlige mening er, og jeg ville godt nok også klage hvis det var min hest... og slås med næb og klør for at dette ikke skulle ske for andre ... og to heste som kommer til skade på to dage ja det siger for mig at de boxe ikke er sikre.. Klubbens behandling af sagen ja den kan jeg kun sige at de burde ha været mere hjælpsomme .. og de burde ha været gået med i at klage over boxene.. idet at de sikkert har lejet i god tro men boxene har vist sig at være noget @!#$.. men i og med de ikke går ind i at hjælpe de personer som har fået deres heste skadet og lige som fejer det ind under gulvtæppet, ja det gør dem så i mine øjne skyldige eller skal vi sige ligeglade... og gi mig bare tur for mine holdninger jeg kan ta det,og jeg ville til hver en tid også ta kampen op mod disse mennesker, som udlejer boxe og det være sig både firma og stævneklub og gøre dem ansvarlige for deres handlinger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
13-06-2007 10:32 |
|
Der må da være nogen der kender nogen der har været med til Morsø stævnet?? Kæmp Michelle.. Det skal nok lykkes Kram
Led mig ikke ind i fristelse - (Jeg kan sagtens selv finde vej) Dansk Varmblod - det eneste der dur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| var deroppe |
|
|
Jeg var selv på Mors, og min hest stod på gangen til venstre for din. Jeg løb også op i stald B, da jeg hørte at der var sket noget deroppe, og var deroppe inden hverken dyrlæge eller falckfolk kom, der var kun de staldfolk der havde opdaget det. Jeg må sige at jeg var lidt betænkelig ved at have min hest til at stå der resten af weekenden, efter at din kom til skade. Lågen indtil min hest var i hvert fald lukket resten af tiden. Nu står min hest ikke ret langt fra steffens gård, hvor jeg hørte at din står, og har hørt fra folk at den har det fint. Fortsat held og lykke med den, håber den kommer sig. Håber der via din advokat-sag, kommer nogle restriktioner på anvendelse af disse stævnebokse. Ellers skal vi jo være nervøse oover at lignende ting kan ske hver gang vi skal til stævne- det ville jeg da ikke have det godt med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Moeslund |
13-06-2007 10:48 |
|
Lene: ...jeg kan ikke blive mere gal end jeg iforvejen er.. så facten at din venindes hest efterfølgende bliver opstaldet i den boks hvor blodet stadig drypper ud af enden på tremmen når man åbner og lukker lågen- det kan jeg kun undskylde over for hende.. Hvor du vil hen med at prøve at gøre mig mere gal, det ved jeg ikke - kan kun fortælle dig, at hvis dette passer- så har du netop givet mig endnu et juridisk stærkt kort mod klubben... så Lene- bliv du blot ved. Jepsem: - Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal "sige".. Det er helt utroligt pæne ord.. som man på underligvis tager helt ind.. TAK! Det er for mig ikke svært at svare Lene pænt, for ligenu er min verden bare for stor til, at jeg kan hænge mig i bagateller. Der skal megen viden til at forstå, hvorfor jeg faktisk KAN drage klub og nord-vest til ansvar- viden som jeg simpelthen ikke gider til at opremse. Hvemsomhelst: Du fremlægger det præcist som min advokat- bare uden alle de juridiske "tillægsord". Du har fat i alle de rigtige ender og sidst men ikke mindst REALITETSSANS. Så tak for en konstruktiv vurdering af det faktiske i sagen - det giver bestemt et friskt pust! Bineline: Tak for din forståelse. Du ser sagen præcist som jeg gjorde, inden jeg blev RIGTIG gal! Du har fat i noget spidsfindigt omkring at stå sammen i rideverdnen... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Susan og linda. |
Moeslund |
13-06-2007 11:01 |
|
Linda: Det skal jeg nok!!  Susan: Ja.. har godt hørt at "rygtet" om Copperfield når vidt omkring.. Og ja.. han har det jo faktisk rigtig godt omstændighederne taget i betragtning..Han heler så flot op og opfører sig som om intet var hændt.. (hvilket til tider godt kan give nogle underlige udfald, når hesten jo er lam i højre side af mulen ) Jeg er slet ikke i tvivl om at der nok skal komme positivt udfald af denne sag.. igen.. jeg har altså fundet en advokat der ikke helmer før små hestpigers mundvige vender opad igen.. så bare rolig.. men indtil da så må du da gerne underrette hvis du skulle komme ud til et stævne med disse bokse- så kommer jeg partout rendende og knipser de billeder jeg skal bruge. Dette gælder også alle jer andre HN'er.. Hvis i vil underrette mig, ville det hjælpe stort!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moeslund |
|
|
smiler - godt at høre. Ja kæmp alt hvad du kan, jeg krydser alt hvad jeg kan, for at det lykkes dig.
Mvh Marianne Kombi sadel søges - 16 tommer med medium bom, kilepuder og bom uden for meget svej. Gerne en Trainers, stubben, kieffer el andet med uldstoppning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moeslund. |
|
|
Først og fremmest held og lykke med projektet, og hatten af for sådan en som dig, der kæmper videre for retfædighed. Selvfølgelig skal det have en eller anden konsekvens for boks udlejnings firmaet, da sikkerheden i boksene åbentbart ikke er i orden. Jeg har ikke tjekket de øvrige svar, og ej heller ved jeg om du har gjort det, så undskyld hvis jeg gentager de overnævnte svar, eller foreslår noget du allerede har gjort.  -Men måske det var en ide at oprette en lign. tråd på JHN. Jeg kunne nemt forestille mig en masse ponypiger, der lystigt har taget billeder af deres ponyer i stalden, med deres mobil telefoner. -Måske de netop har "fanget" det objekt du søger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anima. |
Moeslund |
13-06-2007 11:46 |
|
Det er helt iorden ikke at kunne overskue denne tråd som den er nu!;) Der er ingen, der før har forslået dette- men såvidt jeg har forstået er det "ulovligt" at oprette samme tråd 2 steder her på HN... Ellers en SUPER ide... det er jo nok "målgruppen" når det kommer til billeder! Tak for din tanke!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg synes du skal prøve at kontakte en moderator og spørge om du kan få dispensation til at oprette tråden flere steder end her, da sagen er så alvorlig som den nu engang desværre er. Held og lykke med hele projektet, og jeg håber virkelig din dejlige hest klarer sig igennem strabadserne. Mvh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undtagelser |
|
|
Der er vist undtagelser. Der er ofte den samme tråd på Junior og så på et af de andre fora. Så det var da faktisk en ganske glimrende ide.  De unge piger er jo i overtal deroppe, og de tager ofte billeder med deres mobiler.
SÆLGES Variant trailer 2½ år gammel Komfur 1½ mdr gammelt - hvidt med glaskeramiske plader
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kæmp Moeslund |
|
|
Puha sikken væmmelig oplevelse. Jeg har netop læst din historie fra linket du satte ind, og efterfølgende læst samtlige svar på indlægget her. Jeg har ikke været til stævnet, og kan derfor ikke hjælpe med billeder, men vil da fortælle dig at jeg tænker på dig og din stakkels hest. Historien fik tårene til at trlle ned af mine kinder, og jeg er er så glad for at du har modet til at tage kampen op. Nu er der jo mange hestefolk der ikke færdes på HN (hvor skrammende det end lyder) jeg tror du med fordel kunne ligge din historie ind på andre hestesidder. En anden ting du kunne gøre, var at kontakte fx Ekstra Bladet, der jo specialisere sig i skrækhistorier. Du bør dog nok snakke med din advokat inden du gør dette da jeg ikke lige kan gennemskue evt. juridiske konsekvenser af dette. En ting er sikkert, Din historie bør udbredes. Som skræk og advarsel. En ting er hvad loven kan dømme boksudlejningsfirmaet til, men dommen fra kunderne er langt højere. Hvis hesteverdenen kender din historie, vil folk forhåbenligt ikke bruge dem til leje af boks. Og stævneryttere vil forhåbenligt trække sig fra stævner der udlejer disse dødsfælder! Et sidste ord til dig Moeslund: Kæmp, kæmp alt hvad du orker. Det er det værd. Jeg synes du gør det så godt! Held og lykke med kampen. Hvis der er noget jeg kan gøre for dig, må du endelig skrive!
Det gælder ikke om at være verdensmester - men om at mestre verden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej... |
|
|
hvilket boksudlejlingsfirma er der egentlig tale om? bare så man kan undgå at støtte dem på nogen som helst måde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| moeslund |
|
|
Først vil jeg starte med at sige at mine tanker er hos dig og din hest. Har du fundet dem som fik din hest fri, for i det link du giver, hvor du fortæller hvad der er sket er der jo en pige der skriver at det var hende og hendes far der fandt din hest? Hilsen Katrine
Utrolig flot 3 års hoppe efter Solos Landtinus sælges. Rigtig lækker 6 års efter Michellino sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moeslund |
|
|
Hej Moeslund Pigen der fandt din hest har svaret i den anden tråd, hvor du beskriver forløbet. Her er et link til hendes præsentation www.heste-nettet.dk/lodge/103289/ Fortsat held og lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Lene Dodensig |
13-06-2007 15:35 |
|
Moeslund: Jeg vil ikke rigtig nogle steder hen med det. Andet end at jeg mener du skulle have haft mere opstaldning tilbage når de nu sætter en anden hest ind i boksen! Og kan kun give ret i at der stadig var blod på boksen. /Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| strips |
|
|
Nu var jeg ikke selv med til stævnet, og har derfor heller ikke set boxene.. Men rideklubben tjekker vel alle boxe inden der komer heste i.. Eller det burde de, så er det vel ikke sværre end at binde dem fast med strips så de ikke kan åbnes.. Alle med en normal tankegang kan vel se om der er skarpe kanter.. Det tager ikke lang tid, og koster dem næsten ingen ting.. Så er de sikker på ingen heste kommer til skade.. Jeg synes det er dybt uansvarligt af rideklubben at stille sådanne boxe til rådighed.. Alt held og lykke her fra mht. retssag, og god bedring til hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| endnu et forslag |
|
|
Har du tjekket ham Rene som var der oppe og tage billeder eller ridehesten ??? Jeg ved at det er enormt mange billeder at skulle bladre igennem på ridehesten - men måske du er heldig Vi hørte en del om det over højtalerne - men hørte ikke at der var to heste der kom til skade. Held og lykke med din hest, der lyder som lidt af en fighter. Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej |
|
|
Hvor er det bare en grusom historie. Kan slet ikke forestille mig at skulle igennem et sådant forløb, hverken som hest eller hesteejer. Jeg synes der er SÅ flot, at du kæmper - Bliv endelig ved. Det er bestemt ikke overdrevet. Det viser tværtimod en hesteejer, der er sig sit ansvar bevidst. Jeg kender ikke de pågældende bokse, men det kan simpelthen ikke være rigtigt at låger skal bindes fast med et træktov for ikke at være livsfarlige  Jeg håber du vinder sagen, og at sikkerheden bliver strammet op- til glæde for mange heste. Jeg er altså også målløs over klubbens reaktion- tænk, at de bare fralægger sig ansvar... Da det jo er dem, der har lejet bokse, burde de vel gå videre med det til udlejer? Held og lykke med sagen, og rigtig god bedring med din hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering. |
Moeslund |
13-06-2007 18:05 |
|
Så er det vist tid til at opdatere. Jeg har fået SÅ mange henvendelser! Og har nu fundet flg.: - Faderen som fik Copper fri. - Billeder af boksene. - Andre med hest-E- der er kommet tilskade i Nord-vest bokse. - Øjenvidner som er villige til at stå frem - andre negetive erfaringer med Nord-vest. Og udover det har jeg bare fået SÅ meget uforventet støtte, at jeg slet ikke kan fatte det. Det er i mine øjne så urealistisk at så mange har taget sig deres tid, til at skrive mail/PB'er/ indlæg mm som endten kommer med enorm støtte og forståelse eller ideer til tilføjelser til sagen. Copperfield ville føle sig MEGET priviligeret (ligesom jeg), hvis han vidste det!  Og jeg føler mig bare overvældet.. kan slet ikke sætte ord på den styrke jeg føler, når jeg tænker på AL den medhold, som jeg nu har. Det er en brændende følelse, der starter i "lungerne" og breder sig ud som en varm glæde.. Tak skal i altså have, alle jer ,der har gjort bare den mindste indsats. Jeg føler mig virkelig udrustet til at få bragt denne sag til ende og næste gang jeg tager Copper og andre med ud, føle en Positiv nostalgi ved at sætte ham ind i en SIKKER boks! Og nyde roen ved at gå igennem staldene og se på alle de andre heste med velbehag,- for da er de på ingen måde i fare for sig selv! Igen.. er meget ydmyg for den store hjælp, jeg de sidste par dage har modtaget! TAK! MDN: Dine indlæg rørte mig særligt dybt.. Tak fordi du tager sådan hånd om det hele.. og for dine velmenende "spark bagi"!! - og yderste velplacerede ord.. Heidi sørensen Jeg har allerede snakket med Rene - Lfoto- det gjorde jeg faktisk allerede på selve "helvedsdagen".. Men ellers godt "set"!!.. for den mand er jo helt utroligt oplyst;) Ps. Copper ER en fighter.. han forstår virkelig at sætte ting i perspektiv.. Tak for de pæne ord! Lene D: Tja... jeg mener bare det er lidt makabert, at de sætter en anden hest ind i den boks - specielt når den er så "medtaget".. Men tak for oplysningen og undskyld hvis jeg blev lidt skarp før..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| noget andet er |
|
|
... har du husket at få taget billeder af Coppers skader? og syninger. Tror det kunne være godt at have som bevismateriale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise.. |
Moeslund |
13-06-2007 20:09 |
|
NEJ.. desværre... kunne også godt grave mig selv langt langt ned nu!!! _*smiley der banker hovedet ind i en mur*_
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skaden |
|
|
mon ikke dyrlægen og falck vil være behjælpelige med at beskrive skadens omfang, hvis det skulle blive nødvendigt.hvis de bliver indkaldt som vidne så har de i hvert fald ikke noget valg. tanja
Kloge Frode maj 2001 charmerende Alfred februar 2004 lynet Gorm juli 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt... |
|
|
Hvor er det super at høre at der er fremskridt i sagen mht. både vidner og billeder af boksene. Jeg håber så meget at denne sag bliver ført til ende og igen har jeg så dyb respekt for at du tager kampen op for både din, men også andre kommende stævnerytteres skyld. Du har ihvertfald min fulde opbakning og jeg ville bare ønske jeg kunne vise det mere end blot ved et indlæg her på HN. Hold os endelig opdateret med sagen ...
Hilsen Mette Med Korsvangs Salina og Luna Kender du en der skal giftes? Tylstrup rideklub tilbyder ridetime ifb. med polterabends. Se min præs.for pris og info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Morsø... |
|
|
Michelle: En grim oplevelse for din hest og dig. God bedring med ham. Vi var til stævnet på Mors og havde 2 ponyer der stod i de omtalte stævnebokse. Jeg er heldigvis ligesom Hvemsomhelst en pylremor og kan altid forestille mig de værste ting, der kan ske. Vores ponys bokslåge var kun åben få gange (hvor vi var der) og når lågen endelig var åben havde jeg bundet den fast både med grimen og en træksnor. Om natten var den lukket. Jeg bliver lidt grint af når jeg begynder med alle mine forhåndsregler. jeg ser da også spøgelser alle steder. Men da vi hørte at der var 2 heste der var kommet galt af sted på boksene var jeg glad for at jeg har det sådan. Min mening er klart: Bokse med en låge som kan åbnes skal være forsynet med en ellers anden form for lås til brug når man vil åbne lågen. Held og lykke med sagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Lene Dodensig |
13-06-2007 23:37 |
|
Moeslund: Du har bestemt ikke været skrap Men jeg mener selv det er forkert at de sætter en hest ind i en boks, hvor en anden er kommet til skade /Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har jeg... |
|
|
Fulgt med i denne tråd, og vil bare lige tilkende give, at jeg tænker på dig og din hest... Jeg vil gerne sige, at selvom jeg på ingen måde ved hvad du går igennem i øjeblikket, tror jeg på, at du er ligeså meget en figther som Copper.  Og jeg vil ønske jer held og lykke med sagen. Tusinde knus og trøstekram til dig  Hvor er det i øvrigt dejlig, at du modtager så meget hjælp, og at du er så taknemlig. Jeg har en god mave følelse med dig og denne sag  Kram Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering |
|
|
Hej Moeslund, jeg har tænkt en del på dig de sidste par dage, hvordan skrider det hele frem???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det samme her |
|
|
det samme her hvordan går det med Copper og humøret?? ved godt sådan noget advokat halløj tager tid men hvordan står siyuationen til? håber virkelig det falder ud til din og Coppers fordel hvis ikke vil jeg da godt nok mene at der er noget helt galt i retsystemet  varme tanker her fra  ps. sadlen kommer nok mandag glæder mig stadig som et barn til jul 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trist... |
|
|
Hej Pu ha en trist sag.. Held og lykke med hesten i fremtiden.. De bedste ønsker lene
Halvpart på hest søges Salg af alle matreialer til fremstilling af 3d kort, se min butik på linket.. www.lenes3d.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
18-06-2007 11:32 |
|
Tror vi er flere der gerne vil høre hvordan det går. 
Led mig ikke ind i fristelse - (Jeg kan sagtens selv finde vej) Dansk Varmblod - det eneste der dur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MDN... |
Moeslund |
18-06-2007 11:44 |
|
Faktisk har jeg GODE nyheder!  Det utrolige er hændt og det er en STOR fordel for os. Min advokat- Uffe Steffensen- har en sekretær, som ikke kun er hesteinteresseret, men som OGSÅ var tilstede til stævnet!- Hvad er odds'ne! Det er for os en kæmpe fordel, fordi hun jo kan bidrage på mange måder, og nu er på helt andenvis indblandet i alt det her. Vi står ret stærkt nu. Jeg har fået fat i alt det materiale jeg skulle- nu mangler jeg bare massør- og dyrlæge- udtalelser, så skulle sagen være klar til at blive for sat igang- for alvor. Uffe tager fat i Dansk Rideforbund og forventer at der sideløbende med sagen, vil blive opsat "restriktioner" for hvilke bokse- med visse sikkerhedsforanstaltninger- man kan leje til stævner under DRF. Så det stoler jeg på;) (Nu skal DRF for alvor stå deres prøve i mine øjne.. det er jo altid svært, når der er så meget "netværk" i sporten) Uffe udtaler yderliger omkring sagens sværhedsgrad: "Det er en gemen erstatningssag" hvilket på mig virker som om, han ikke har yderligere tvivl om, hvor vi ender.. Men nu tager jeg det bare dag for dag.. for dag for dag... Copper har det godt.. han heler virkelig flot, og jeg har nydt hans optimiske selskab hele weekenden  Der er nu gået en måned og nogle dag siden uheldet og hans eksterne skader er nu næsten i det omfang at jeg kan ligge trense på.. faktisk kunne jeg godt gøre det idag.. og igår.. MEN.. jeg tør ikke.. simpelthen.. er hunde ræd for, at jeg når jeg gør det, finder ud af at lamheden ikke kun ligger i mulen, men også i det indre, så bidet nu er uden effekt.. Har skubbet det dag for dag.. bliver ved med at finde dumme undskyldninger for hvorfor jeg ikke skal gøre det... Hvordan brækker man lige den barierre ned? Ligenu lever jeg i lykkelig uvidenhed og prøver ikke at tænke på konsekvenserne af de skader, der nu næsten er usynlige- men inderst inde har jeg en kæmpe knude i maven.. Og vil det ikke også være dumt at "fjerne" den "bedringsglæde" som jeg nu lever stabilt på, ved at finde ud af den er non-funktionel i munden og så gå helt i brædderne? Stides: HUH- Du skulle da have haft den i lørdags! syntes nok det var lid underligt at jeg ikke hørte fra dig- vil jo gerne høre om "det andet" passer;) Men se det fra en anden vinkel- så har du jo fået lov til at føle dig som et barn juleaften- EN HEL WEEKEND!  Lene: Tak.. og ja.. en ret hård omgang.. men kunne nu have været meget mere barsk!! Tak for tanken!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
1000 tak for din store indsats, som kommer os allesammen til gode.  Kan du ikke alierer dig med en super god rideveninde, som du er 100% tryg ved og så lade hende lægge trense på. Enten mens du klapper og opmuntre eller mens du lige henter noget et andet sted. Alt efter hvad du har det bedst med. Så har du en som du kan dele glæden med hvis alt går godt, men også en at dele sorgen med hvis det ikke går så godt. Vil lige fortælle dig, at vi havde en pony engang, som efter et dyrlægebesøg blev lam i den ene side af hovedet - og han blev helt normal igen. Held og lykke.
Hilsen fra Pony-mor. Som har 4 mentorer til hesten. Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay... |
Charlotte ♣Chico♣ |
18-06-2007 11:57 |
|
Helt forfærdeligt uheld du har været ude for! Og kun dejligt at din hest er ved at komme sig! Jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er for et metalstykke den har fået i halsen/ganascen? Selv var jeg ikke til stævnet, men jeg var bl.a. til landsstævnet i Suså den første weekend i maj. Jeg ved ikke hvilke bokse de brugte, og fred være med det. Men jeg kan virkelig UNDRE mig over, at folk fra starten ikke tænker på sådan en simpel ting som lågen hvor hesten kan stikke hovedet ud af. I suså havde de også sådanne låger som ikke kunne være åbne - så skulle der bindes en grime/træktov eller lignene fast. Selvom det var mit første sted hvor jeg lejede en boks, var det altså ikke nødvenigt at der var nogen til at fortælle mig at lågen skulle sættes fast hvis hesten skulle have lov til at kigge ud. Også til dette stævne var der en hest som blev "sat fast" mellem bokstremmerne og lågen - men den fik vist fristet sig fri. Ved ikke om der skete yderligere med den, det håber jeg virkelig ikke. Også først efter denne ulykke, som dog ikke var nær så slem som din, blev det annonceret. Men som sagt, så undrer jeg mig virkelig over at folk ikke lige kigger boksen igennem en gang inden man sætter hesten ind - det er ikke noget man skal forvente klubben gør. Dette er overhovedet ikke møntet på dig, moeslund! Men er bare min generelle opfattelse. Og endnu engang stakkels dig, og håber ellers at det går godt med din sag 
Mvh Charlotte Horses Are Like Potato Chips You Can't Have Just One
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan går det nu? |
Jhez |
15-07-2007 18:10 |
|
Er det muligt at få en opdatering?
Knus, Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Håber det |
HeidiZ |
15-07-2007 18:43 |
|
er gået godt for jer.
Sikke en forfærdelig historie. Var det min hest det var sket for, ville jeg dælme også drage dem til ansvar for det.
Sådan noget må bare ikke kunne ske, de bokse skal bare være sikre!!!
Jeg ved da heller ikke lige, om det egentlig ville være det første jeg tænkte på, at min hest kunne komme sådan til skade?
VH HeidiZ DRESSURHEST SØGES TIL LÅN PR 1.9.2007 OG CA 1 ÅR FREM! SE PRÆSENTATION! ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moeslund |
|
|
dejligt at høre at det går fremad, jeg har haft mine tanker hos dig tit. Igen vil jeg gerne fortælle dig at jeg tror du må være super kvinde, godt gået at du slåsser så meget  Held og lykke med det hele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
kunne vi andre se et billede af de bokse der var sat op? mere sådan at vi kan være ekstra opmærksomme på hvilke bokse der er tale om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bokse. |
|
|
hej. jeg kunne også meget godt tænke mig at se et billede af disse bokse.. jeg ved nemlig slet ikke hvad der er tale om?? og hvis det er, kunne det være en idé at sætte et billede ind af dem i en ny tråd hvor du advarer? jeg håber du vinder din sag og at det bliver super med dig og din hest igen  vh.Stephanie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op!! |
|
|
Moselund: Mine tanker er ved dig - jeg havde uden tvivl gjodt det samme som dig, jeg havde nok bare ikke kunne bevare det fornuftige sind Du får 13 af mig, håber din baby kommer sig, og at det værste er over!!! Varme Tanker herfra.
HUSK at værdsætte det du har! Mange i denne verden Misunder DIG!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan går det |
|
|
vil også rigtig gerne høre hvordan det går med den lille hest nu...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har lige |
|
|
læst hele tråden - også den tråd Moeslund henviser til... Puha, sikke da en grim oplevelse. Jeg håber, Copper kommer sig helt, og jeg håber så meget, at retsagen falder ud til jeres fordel. Selvfølgelig skal de bokse, man lejer til stævner være sikkerhedsmæssige forsvarlige. Hatten af for dig, Michelle. Varme knus og tanker herfra.
Nu med hundepension Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering. |
Moeslund |
16-07-2007 16:36 |
|
Puha... Tænk at man stadig kan finde støtte og opmundring selv så lang tid efter!? TAK- og sat'me stærkt gået af jer Hn'er!! I formår stadig at give mig et sug i maven af taknemmelighed... og lidt våde øjne.. Man skal ikke undervurdere styrken af det her medie, - har jeg så erfaret... Men til det vigtige- og det som alle nok venter på... opdateringen... Det knap så gode først. Sagen kører stadig- og det tager laaang tid...! Men Morsø Rideklub har anerkendt deres ansvar og har sendt sagen videre til deres forsikring.. og nu gælder det bare om at få bestemt erstatningsstørrelsen.. Sagen med Nord-vest bokse kommer til at trække tænder ud.. Mange tænder... Ejeren har hverken givet respons på mit eller min advokats henvendelser.. Han er mildesttalt R*V ligeglad som det ser ud...Men vi giver ikke op.. vi har aftalt at gå hele vejen og det gør vi sku!! Nu er det blevet en principsag og han skal have nogle tørre klaps- SPECIELT når han nu bare er ligeglad. Vi hiver DRF ind i det og målet er samtidig at få opsat sikkerheds-krav for stævnebokse brugt/lejet til stævner under DRF. Så kommer han ikke den ene vej- så spænder vi bare ben den anden vej!  Og så de gode nyheder.. Copperfield- min babymule - er helet...  Og han er blevet EKSTREMT fin... der er kun et lille tyndt ar på 3 cm i længden og 2-3 mm i bredden. Derudover folder huden lidt efter "strækningen" af huden. MEN det er groet sammen udover alle forventninger!- og der er kommet hår på. Han ryg er nu også ok.. Og som prikken over iét er hans lammelser ved at fortage sig! Hvad jeg lige har gjort for at fortjene sådan en fremgang ved jeg ikke.. men "han" er bestemt glad for mig deroppe!!  Og så lidt til dem som gerne vil have hele historien: Den dag jeg besluttede mig for at tage trensen på var nok den grimmeste og på samme tid mest skønne dag i mit liv... Jeg brugte hele dagen på at gå og sætte mig op til at skulle smide den på ham.. prøvede at være optimistisk pessimistisk... i know... hvordan gør man lige det... klokken blev 22 om aftenen inden en veninde nærmest tvang mig igang...  Jeg striglede i laaang tid... (utroligt at hesten stadig havde hår, da jeg var færdig ) Lagde så gamacher og sadel på.. Kan huske jeg havde ekstremt ondt i maven da jeg gik ind for at hente trensen.. og mine ben summede og nærmest vaklede under mig i min forkvaklede gang hen til hesten igen... kan huske jeg havde svært ved at trække vejret.. ja, kan faktisk helt genkalde følelsen, som jeg sidder her og skriver..  Men den kom på... og jeg trak ned mod hallen... ind i hallen og lukkede porten helt til efter mig.. og så var jeg ellers alene med mine tanker.. min hest.. og mit på det tidspunkt værste mareridt.. trak lidt rundt.. satte høj musik på... og kunne mærke at tårerne trykkede på... Tog så fat i mig selv og begyndt med tanker som at nu skulle jeg lade være med at være svag og alt det der...Og så hoppede jeg op... Sad bare et øjeblik og ventede på at han måske ville bukke i smerte eller andet.. men intet skete. Og så red jeg... Han travede med ørerne fremme og sprang velvilligt an i galop efter et par runder... Tårerne løb ned af mine kinder, og jeg kunne knapt se hvor jeg red.. Men jeg var simpelthen så glad- det kan ikke beskrives.. Aldrig har jeg nydt at ride så intenst som den aften.. de 6-7 minutter glemmer jeg ALDRIG.. Han har stadig nogle småskavanker, som jeg nok bliver nødt til at skjule lidt ved at omlægge min ridning lidt.. men intet værd at nævne.. Alfa omega.. han er rask.. og stærkere end nogensinde!! Så Dressurbaner- watch out  Endnu engang tak for opmærksomheden omkring alt det grumme noget.. jeg sætter et billede ind på min profil, hvor man kan se boksene og jeg skal nok lige få det redigeret, så I kan se hvad man skal holde øje med! Og så skal jeg nok sørge for at være bedre til at opdatere fremover  Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michelle |
|
|
Hvor er det godt at høre  Herligt at det trods alle genvordigheder ser ud til at ende godt, krydser fingre for at I får stukket en kæp i hjulet for boksudlejer så det er slut med farlige stævnebokse mvh Naja
Endnu en af de ambitiøse, manipulerende ponymødre,som lige nu har en god grund til at spise masser af is!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ÅH NEJ!!! |
|
|
Står og hygger mig ved at se på billederne fro Dorthealyst, indtil mit øje fanger navnet på rejsestalden: Nord Vest Bokse!!! Vi må håbe der ikke sker noget i løbet af ugen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha... |
|
|
Uha Michelle... Jeg får tårer i øjnene.. Over den grimme hændelse du og din elskede Copper måtte igennem, over den seje tapre kamp du kæmper for dig selv, din hest og for alle os andre og vores elskede heste, over at din livsglade hest er ved at komme ovenpå igen og over den første ridetur du lige beskrev(hvor jeg virkelig græd tårer af glæde for jer)... Puha.. Sikke en omgang for jer, på mange måder, men hvor er i seje BEGGE TO.. Held og lykke til jer, med sagen, med at heles fysisk og psykisk og ikke mindst på dressurbanerne fremover.. I kan kun være uovervindelige jer to, sammen  Masser af tanker fra Louise
Uddannet Reiki-healer. Behandling af heste og mennesker tilbydes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
|
|
Det er første gang jeg har læst så lang en tråd uden at kede mig undervejs  Fantastisk at det går godt med ridningen. Glæder mig til at høre resultatet - men opret lige en ny tråd  Jeg er også af den overbevisning at stævnebokse skal være idiot-sikrede!!!
Naja 14.01.2002 Emil 31.01.2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyhhh... |
|
|
Det var godt med en opdatering, især omkring din hest. I har godt nok været i mine tanker tit. Og nu sidder jeg med tårer i øjnene, fordi det bare går fremad for ham. Men han kan da heller ikke andet, end trives, med èn som kæmper så hårdt for ham. Godt gået - du er simpelthen for sej 
Ann & Otto van der Zar Hvornår ligger der 4 meter -og 100 kilo hund på gulvet? Når Barbie & Batman er udvoksede! Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krydser fingre. |
Chelle ♥Little Light♥ |
17-07-2007 00:26 |
|
Nu har jeg sat her og læst hele inlægget. og ja , jeg har godt nok også fået tårer i øjnene af det.  Men jeg tager virkelig hatten af for det du gør, både for Copper, og for alle de andre heste, der kunne ske at sidde fast i disse bokse.  Godt med den lille hest, at han er kommet sig så godt, håber han kommer herfra med ingen varige mén ! - Jeg følger med herfra (:
Linka - Vi glemmer dig aldriig ! Nu med LittleLight - den lille 3'års hest Akademisk ridekundst - Nogen omkring Vejle?? www.Jelling-Ridecenter.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meningen... |
Moeslund |
17-07-2007 15:33 |
|
Var nu ikke at frembringe flere tårer... Men syntes godt nok også de smitter lidt af lige i tiden...  Alligevel er det på sin vis rart.. For jeg må have opnået det, der var meningen, nemlig at dele hvad jeg føler med jer.. Kan slet ikke skrive tak mere, uden at jeg syntes det ser dumt og "ladt" ud.. Men tænker det nu alligevel hver gang, jeg ser en ny kommentar.. MEN igen og så lige en sandhed.. Tak for alt jeres ros... jeg vil gerne tro jeg er stærk og sej..men helt ærligt, så føler jeg mig inderst inde- lige modsat...Jeg kan kun kæmpe som jeg gør, fordi jeg har en advokat, der holder det hele kørende og en SUPER mor, der også tager en KÆMPE tørn af hele kampen... Så tak for rosen- men alt er relativt.. Og tag lige historien og stakkels Libero - ble hesten- for ikke at tale om ejerns liv lige nu.. Derfor føler jeg det måske lidt uberettiget og vildledende, at I alle tror jeg lider så ekstremt meget.. for det gør jeg ikke...mere.. Underligt indlæg - jeg ved det.. Men ligesom så meget andet de sidste par måneder- så skulle det bare ud...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering |
|
|
Så er det vidst snart tid til en opdatering? Jeg tænker stadig på jer, og håber at der er godt nyt i sagen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| moeslund |
|
|
jeg giver dig ret. Uanset hvad hesten foretaer sig i boksen skal den være forsvarligt konstrueret!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lene dodesig |
|
|
at din veninden vælger at sætte hendes hest i en boks der er direkte farlig for at hest at opholde sig i, siger vist en del mere og dig og din veninden end om boksen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michele... |
|
|
Sidder og skriver opgave og ville lige lure på HN... og nu sidder man så med en klump i halsen og en knude i maven... Sikke en oplevelse du har haft, og det burde ingen overhovedet opleve. Synes også det er vældig stærkt af dig at du går videre med det her. Jeg var også blevet rasende!! Tak skæbne at din hest stadig er i live?? Held og lykke med alt... Tror vi er mange der følger spændt med, da du gør mange herinde en stor tjeneste... mvh Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Morsø stævnet 2007 |
|
|
Nu har jeg læst de fleste indlæg her på HN omkring denne sag dog ikke alles. Nu kunne jeg bare konstatere dette også kigge videre på siden men synes alligevel jeg lige ville skrive.. Jeg var selv til stede da dette sker med din hest, var en af de første, da jeg selv er underviser på morsø rideklub, og alle os som havde vagten blev tilkaldt. Er ked af det der er sket med din hest, og meget uheldigt. Er også ked af at hører den ikke bliver helt god igen. Men jeg var der selv da dette var sket og så vidt jeg mener er det et hændeligt uheld, selvfølge et meget træls af slagsen. Ja boksene kunne åbnes men kan de jo til ALLE stævner distriks eller lands osv. Dette ville ikke have sket hvis du havde lukket dit vindue som vi anbefalede over højtaleren allerede onsdag, fordi de også står og bider efter andre og derved kan slå hovedet op ligesom i almindelige bokse. Men sådan kan man jo altid kigge tilbage selvfølgelig. Da vinduet ikke er så stort burdes det bare holdes lukket, der er ingen grund for andet. Det eneste man måske kan sige er at boksene i dag burde laves uden dette vindue, da der ingen grund er til at have det til stævnerne. Men jeg vil bestemt ikke tages nogens parti, og hvis du mener de ikke er i orden, må vi se hvad retten mener, hvilket jeg også synes er fint. Glæder mig til at høre hvad det er endt med. Og håber ikke jeg har sagt noget forkert, for var bestemt ikke meningen.. Hvordan ser det ud med din hest den dag i dag ? Mvh Zabbi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min egen måske |
|
|
Dog skal det lige siges at hvis det samme var sket for min hest og jeg ville jeg også gøre meget for at finde ud af om boksene var i orden, og de måske skulle laves lidt om. Er så træls når sådan noget sker Er ked af det på dine vegne, og håber i snart for klarhed omkring forløbet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Opdatering.. |
lunaOgJacko ♥PoffiogGazellϖ |
12-10-2007 00:22 |
|
Efter og ha læst hvad der er sket for dig, vil jeg udtrykke min største medfølelse for dig og ikke mindst din hyp.. og endnu et stort klap på skulderen til dig, fordi du kæmper for det du tror på. BLIV VED med det.. ;o) Hvordan har han det idag?? og hvordan skrider sagen frem?? Jeg håber for jer begge at i igen kan nyde at ride, og er ved og ha lagt det her uheld bag jer, og at sagen er ved at være der hvor du kan ånde op igen og se fremad.. Jeg tænker på jer.
Livet byder på små mirakler, jeg har 3.. Frederikke 16-02-98 Benedicte 18-01-03 Alberthe 15-06-07 Sommergræs 2008, tjek profil/annonce BabyDan bæresele sælges... se profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forfærdeligt |
Tine85 |
12-10-2007 00:46 |
|
sikke en historie og en desværr grim hendelse for jer begge! Kan sige at jeg udemærket ved hvordan du havde det i netop det øjeblik hvor det gik op for hvad der var sket! Jeg prøvede selv med "min" hest i vinter 2006...havde netop sat ham ind i boksen hvorefter jeg går ud i sadelrummet med sadlen og så høre jeg en masse høje bankelyde fra staldgangen...jeg kigger ud og op af gangen og der ser jeg pigerne der var i stalden løber hen mod hans boks og råber...rooolig rooolig...jeg fatter ikke helt hvad der sker så jeg nærmer mig hans boks, og der ser jeg så at han har forsøgt at rulle sig inde i hans boks og ligger fastklemt op mod bokslågen...han paniker naturligvis da han ikke kan komme tilbage og sparker voldsomt mod lågen...en af pigerne forsøger at åbne bokslågen men i det øjeblik kommer hans ene bagben i klemme mellem lågen og væggen og så er lågen umulig at åbne da han heletiden forsøger at trække hoven til sig...pigen får den åbnet og jeg står bare og græder...jeg går stille hen mod boksen og hun siger...det ser sku ikke for godt ud det der! jeg kigger ind til ham og kan se at hans ene baghov er flået næsten af!!! Jeg panikker og kan slet ikke tage mig sammen til noget som helst...pigerne er hurtige til at kontakte dyrelæge og ejer og dyrelægen kommer på nul komma fem og der er bare ikke noget at gøre...han skulle aflives med det samme!!! Jeg kan slet ikke holde ud at se min skat blive trukket ud med den forfærdelige smerte han måtte føle så jeg stille mig ind i sadel rummet og håber bare på at det hele er en ond drøm! de får ham trukket stille ud af stalden og der får jeg taget mig sammen til at sige farvel til ham og give ham det sidste kys på mulen! Jeg går ind igen da dyrelægen giver ham den beroligende sprøjte...og høre så en masse larm da han giver den anden...min skat forsøgte at kæmpe sig ind i stalden til den tryghed han kendte da han kunne mærke der skete noget inde i ham som han ikke selv kunne kontrolere! Det var simpelthen det værste syn at se ham ligge der...helt væk! Den værste dag i mit liv!!! Jeg ønsker dig held og lykke med det hele og nyd dine dage med den dejlige hyphest du har 
M.V.H Tine ***Vær dit eget ikon*** (") (") ('.' ) (")-(")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha... |
|
|
Sikke en grim historie.. Held og lykke med ham! Kom lige til at tænke på, om det er det samme firma, som lejede bokse ud til Baltic Cup på Capacity!? Det var jo heller ikke i orden. Dengang jeg red landsstævner var der ofte de dér dumme låger, der ikke var sat fast og det har altid undret mig, at de er konstrueret på den måde! Der burde være en funktion, der kunne fastgøre vinduet, så det kunne stå åbent uden, at man selv skal bruge træktov osv for at holde det sammen. Det kan umuligt være erfarne/fornuftige hestefolk, der har udtænkt de bokse!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moeslund |
|
|
Jeg har ikke læst alle indlæggende, men pigen der fandt din hest, har skrevet i det indlæg du linker til.. Det er jo hendes far du søger, så mon ikke du kan få kontakt igennem hende? Varme knus herfra!
Knus Krestine Med Kataniegårds Golden Guy -Nu ER det med Freja, men uden FREJ;(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering på vej??? |
|
|
Hej Moeslund, Jeg tænker stadig regelmæssigt på dig og din hest. Hvordan går genoptræningen? -og er der kommet noget nyt i forhold til udlejerne af stævneboksene???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke en oplevelse |
|
|
Først må jeg sige... hold da k... du skriver godt! Altså jeg følte helt at jeg var der. Og her sidder jeg så med tårerne der presser sig ud over øjenlågene! Jeg synes virkelig det er godt du gør noget ved sagen, for nogen må tage ansvar! Go vind herfra Mvh Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hest |
|
|
Kommer ALDRIG i en stævne boks igen, han stod som 4 års til dsa semifinalen i sådan en og før det første var de MEGET små til en hest på 178, dvs hans øre ragede op i telt dugen der blafrede op og ned boksene var sat op på en mark, så da jeg kom dagen efter havde han næsten gravede sig ud under fronten, jeg har aldrig set noget lignende, han stod som om han stod i knæ så langt ned havde han gravet... han skulle bare ud, og havde jeg vidst det havde han fået lov at stå i sin trailer den kender han da i det mindste, men summa sumarum så står han kun i faste bokse hvis vi skal overnatte ellers starter vi simpelthen ikke.. håber din smukke hest kommer sig og hold gejsten oppe, de bokse skal UD mvh Katja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu spørger |
|
|
jeg muligvis dumt.... Men hvordan kan det lade sig gøre, at den kan få en tremme gennem halsen? Er de tremmer ikke svejset fast i en form for ramme, der lukker af for tremmernes ender? Det er da en forfærdelig oplevelse der beskrives... Både for hest, ejer og de som har hjulpet. Håber du finder dem du søger, så du kan få sendt dem den tak du ønsker....
Zamangah Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg elsker dig Lasse. <333 |
LilleChelle |
12-04-2008 16:30 |
|
Ja, Moeslund. Vi vil have en opdatering.
- hvordan går det med fyren? - og hvordan går det med sagen?
»Lasse's Chelle« ¬ Nu uden Vestergaards in-zeit ! Linka R.I.P Jeg er ikke teenagehysterisk - jeg er blot psykisk nedtrygt ! Lasse, jeg ved lægerne kan gøre dig rask, så vi kan være sammen forevigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OPDATERING |
Moeslund |
14-05-2008 22:28 |
|
Først og fremmest mange tak - igen- for jeres tanker og interesse! Der er sket rigtig meget i det år, der er gået siden ulykken. For at starte fra en ende af, så begynder vi med sagen.
Den kører STADIG for fuld hammer. Nord Vest bokse har ENDELIG givet respons- d. 10 Maj 1008. Over 1 år efter ulykken.. Han har sørme endelig taget os alvorligt og har nu anskaffet sig en advokat!!  Han vil ikke tage ansvar og skyder det over på Morsø Rideklub. Desværre ser det ud som om det er dem der ender op med ansvaret, da de i deres kontrakt med ham ved leje af alle boksene påtager sig hele ansvaret...Men nu må vi se! Men imellemtiden har jeg jo beriget mine dage i selskab med kære Copper... Det jeg skriver her, kan meget vel mindske den erstatning jeg har udsigt til, da man af dette kan uddrage at skadeslidte ikke har de vilde mén.. men jeg føler virkelig for at komme ud med det hele... Han har siden ulykken været en hel del igennem som følge af dårligt imunforsvar tror jeg... Influenza, hævede ben, 0-energi osv osv... men efter dec. vendte det hele og vi kunne begynde træningen igen.. Og dette må siges at gå RIGTIG godt. Jeg mærker næsten ingenting.. Han har nogle problemer med øvelser på venstre volte specielt, men det virker til at kunne afhjælpes med masser af smidighedsridning.. såsom shenkelvigning v. hovslag og versader samt generelt mange volteskift og buer.. Nu må vi se..
Så snart der er noget som helst nyt i sagen som jeg på ret vis kan berette åbent om her, så skal jeg nok få det i tråden ! 
Håber det var nok opdatering for denne gang. Endnu engang mange tak for alle jeres søde og betænksomme breve..endda også alle de mange på BP.. det er virkelig behageligt at der efter så lang tid stadig er folk der skænker Copper og hans skæbne en tanke;)!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Ja jeg håber også det kommer til at ende godt, og det lyder det til at det allerede er ved at gøre.. fik du fat i hende her "teamTR »Rebecca B«".. Hun skriver jo at det var hende der fandt din hest.. Og bare klø på.. Det kan ikke være rigtigt at du ikke vinder den sag..
Hilsen Stine Stutteri Rø
Super lækker 2 års welsh sec A hoppe sælges. Efter Riederlands Nevado
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt at høre... |
|
|
Hej Michelle hvor er det dejligt at høre at han har det godt... mindes din tråd da du lavede den - men lidt i en tåge over sorgen over mit tab af Ble-hesten .... Hvor må det være skønt at være kommet ud på den anden side - bare hold fast i din erstatning, omend han er ridehest nu vil det altid følge jer!! Håber i får skovlen under boks udlejeren! Kh Vivi
"Ingen hest har græsset forgæves" citat: Steffen Brandt ... Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived.. Libero-Lucky - den største stjerne på himlen! 4.6.1997 - 11.7.2007....R.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering? |
|
|
Hej Moeslund, hvordan går det med jer, og hvordan skrider sagen frem? Jeg tænker stadig på jer, særligt nu her op til morsø09... håber de har lært af det... Mine bedste tanker og håb til jer begge...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MDN... |
|
|
Hejsa .. Jeg kender ikke Michelle eller hesten .. men jeg kan se de er på startlisterne til aarslevgaarden i næste weekend. Så det går nok fint med dem .. hvilket jo er dejligt efter sådan en omgang ..
/mette.
...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er selvfølgelig |
|
|
super tragisk det der er sket, især når det sker for 2 heste på en weekend. Men derefter vil jeg lige tilføje, at jeg har haft langtidslejet 2 stævnebokse fra pågældende firma og jeg har ALDRIG oplevet at mine to heste er kommet til skade eller har hængt fast på nogen måde, og de stod endda med grime på i boksen. Jeg har også haft lågerne til at stå åbne og har aldrig skænket det en tanke, at de kunne komme galt afsted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Stelmach: Det er dejligt at høre at hun er kommet ud på stævnepladserne igen... hvis du tilfældigvis støder på hende, må du meget gerne sige hende, at der er nogle inde på HN der savner en opdatering... Future sportspony 4 life: Du har ret, det er super tragisk. Måske ligger jeg for meget i dine ord men jeg læser dem som om du mener at man ikke behøver at være bekymret over at bruge boksene fra pågældende udlejer. Hvis det er tilfældet er jeg meget uenig med dig... Groft sagt ville det jo svare til at sige at man sagtens kan køre over for rødt for nu har du gjordt det to gange uden der er sket noget... okay det er nok at sætte det lidt på spidsen men pointen er at det kan ske hvis man er uheldig, -og forhåbentlig vil de fleste hesteejere være enige med mig i at man bør gardere sig imod så voldsomme skader når det er mere end blot end teoretisk fare. Og jeg synes bestemt at to skader på en weekend tyder på at det er mere end blot teoretisk, og der endog faktisk skræmmende ofte kan ske uheld -forhåbentligt ikke nær så slemme, men det kan ske, og det burde det ikke kunne. Forhåbentlig kommer sagen hele vejen for retten, og forhåbentlig vil de her dømme til moeslunds fordel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|