Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan gik det på Mors???
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 21:55

Ja, nu burde alle i der har været afsted til det store stævne på være kommet hjem :-)

Hvordan er det gået???

Har der været nogle skandaler, sjove ting eller lign.???

Jeg har hørt at ambulancen har været deroppe nogle gange, men ikke om det har været noget slemt???

Jeg har heldigvis ikke hørt om nogle alvorlige hesteskader i år, men jeg har heller ikke været der så meget, kun set nogle enkelte hestedressurklasser...

Men fortæl fortæl - var det godt og er i klar til at tage afsted igen til næste år???

Mvh

Rikke - der håber at komme til start næste år.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 22:51

Mors var jo som altid godt. Super hyggeligt.

JEg har ikke hørt om nogle slemm tillfælde, men ambulancen kom ja.

Og det gik rigtig godt for os Holstebro ryttere, 2 fik B ponyer og blev rullet i mudderet. og mange fik placeringer.

Selv fik jeg

4,9,12 plads i La

Og jeg startede min første og anden mb og fik den 1 0 runde- så mangler vi kun 2 mere før vi må starte landsstævner ;)

Skandaler, tjah. Du kunne være kommet, Der var ihvertfald godt gang i ryyterfesten. En berider havde været så fuld at hun måtte melde fra alle klasser søndag og alle dem der skulle have kørt med hende mtte også.

Men alt i alt, super godt :D

-

Nadia.

Med SUPERponyerne

Silver Sock

&

Penny Lane

-

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 23:49

Ja, nu red jeg ikke. Men kom blot derned til rytterfesten! men er der nogle der kan fortælle mig hvad jeg lavede efter kl 24 indtil jeg tog hjem, for i denne periode kan jeg ikke huske hvad jeg lavede. Hovsa.! Kan godt huske hvordan jeg kom hjem. Gik nemmerlig til Jesperhus.

Men har nu hørt at der var en slem hesteskade. En hest fik flenset noget af hovedet op, og det tog dyrlægen 1½ time om at sy det. Det skete i boksen. Det syntes jeg nu er slemt.

Men jeg ved ikke hvorfor, men syntes nu mors er ved og have en tradition for at mange falder. For forsatan mange røg en tur i græset, smagte det virkelig så godt?.!!! Altså selv min bedste veninde faldt af 3 gange!!!

Syntes også der var meget dårlig ridning, men også en del godt. Altså nu snakker jeg spring, så ikke dressur :P

Men jeg kom da til at rende rundt som hestepasser :P Hvilket også var meget hyggeligt.

/Lene

WOW! 2.G på HTX, 2 heste, undervisning 2-4 gange om ugen, stævner næsten hver weekend. (DOG kun en dag af gangen)

Det hele kan sgu lade sig gøre :D

0
0
Svar på denne tråd

well..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 00:22
Ja, mange er en tur nede og vende. Hørte nu hende der faldt af Torsdag formiddag, havde brækket ryggen - Dét er jo ikke heldigt. Problemet bliver også ved så mange starter, at rytterne i spring ikke har "tid", til at give deres hest en god tur. Det går jo dælme ligeså stærkt som til landsstævner, med at få sendt næste rytter ind - og det har mange bare ikke rutinen til at klare, og føler sig dermed presset. Og så skal "alt" hestemateriale bare slæbes med hvis det kan gå - derfor tror jeg man ser meget dårlig ridning. Men kan man andet med så mange starter? Der vil nok altid være nogen der skulle have holdt sig til rytterfest og tilskuerpladser.. Flere heste kom desværre til skade i stævneboksene, og træls det skulle til før de lærte at holde lågerne lukket. Ellers dejligt vejr vi havde i år, fint for alle hypperne. Ja, vi er altid klar til forlænget weekend på Mors. Det KAN være en god inspirationstur.

Sortbrun hoppe 7 år fra nordjylland - fortid søges

Kig gerne på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

boksskader
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 07:13

Skaderne i boksene sker når folk glemmer at spænde lågen fast. Den låge hestene kigger ud af skal endten være lukket, eller spændt fast med fx. grimen. Gør man ikke det kan den logisk nok smække i, og har hesten hovedet ude samtidig gør det meget av! Hesten kan ikke få hovedet tilbage for lågen, også panikker den.

Der hvor det gik rigtig galt var fordi selve splitten gik i hesten hals, og den rykkede hele fronten op.

16 sting kostede det.

0
0
Svar på denne tråd

boksskaden
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 08:48

Hesten der kom til skade stod overfor min Baldini. Ejeren besvimede på stedet da hun kom og så sin hest. Den er vist desværre ret ilde tilredt.

Min Baldini fik en flot 2. plads i LA1 om lørdagen. I går blev den 2. uplacerede i LA3 og de andre dage endte den sådan midt i feltet... Så vi er vældig tilfredse med den bette :)

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Vi var tilfredse...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 10:06

Det var vores første stævne på Mors og jeg var ret imponeret over tilrettelæggelsen! Ingen forsinkelser, og skulle der være 5 min., blev det annonceret i højtalerne (dressur).

Jeg havde ikke opstaldning, så oplevede ikke boksskader, men synes jeg hørte adskillige gange i højtalerne at boksfrontene skulle holdes HELT lukkede!

Det var synd for dem, hvis heste kom til skade.

Resultat mæssigt gik det rimeligt for O'Mally og jeg.

LA1 (torsdag) 64,5 % og lige udenfor placering.

LA4 (fredag) 60% endte langt nede.

LA3 (søndag) 62,3% og lige uden for placering igen!

Men hesten gik rigtig sødt og de få fejl, vi lavede, var min skyld..

Rytterfesten deltog vi desværre ikke i pga. familiefest, men hørte at det havde været vådt og festligt!

Men vi tager helt sikkert til Mors igen! Kan godt forstå det er blevet et "berømt" stævne.

0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 11:40

Det gik fint deroppe!

Amiro var sød, og han sov hele tiden i boksen og vågnede fuldstændig op når jeg trak ham ud på staldgangen Det er vidst det man kalder en stævnevant hest :)

Det gik fint og jeg var førsteuplaceret i tre klasser tror jeg nok, og jeg vandt en klasse med 66% så det var fint Jeg synes ikke helt han fik nok procenter, men skidt pyt. Han gjorde sine ting derinde og det var det. Søndag hvor jeg vandt fik jeg redet mere til og det fik jeg jo belønnet af dommerne.

Ang. hesten med bokslågen var fordi at den kløede sig, og så da den tog hovedet op hang den fast der hvor hovedet sættes sammen med halsen, tror det var ved den der "pølse" som hænger på undersiden af halsen! Så gik hesten i panik og trak bokslågen fri, og hev den lidt rundt i boksen. Den sku nok komme sig, men det kunne tage noget tid, da den måtte syes og der var nok nogle sener som var revet over!

Den havde også slået ryggen lidt. Ejeren gik desværre i panik, og det var forståelig nok fordi det så blodigt ud!

Stævnearrangørerne havde svært ved at få fat i ejerne, da de havde lavet fuldstændig om på stævneplanen. Satte hingste ved siden af hopper osv., og det gjorde at man ikke vidste hvis hest det var

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke rhea
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 11:52

Tillykke med i går Rhea - det var dejligt du også fik en sløjfe med hjem :)

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

fff
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 11:58

Ja det var dejligt! Dejligt at slutte på en god måde. Selvom jeg STADIG er trtæ af han ikke fik mere fredag

Tillykke med bette også! Har Pia sendt dig billederne som jeg tog deroppe?

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 12:05

Ja skønt at slutte af med at dommerne endelig kunne se hvor skøn Amiro er :)

Nå men Pia har ikke sendt mig billeder...

Kunne du ikke sende mig et par stykker af de bedste på mesu@avisen.dk ??

tak tak

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 16:23
Min hest startede 4 springklasser, og fik 3 sløjfer. Så det var fint

Venlig hilsen

Kongehøj

Dressur, spring: Nej tak

Jeg rider tur, man skal jo gøre det man er bedst til

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 16:56

Jeg ville bare lige fortælle at pigen der kom med ambulance torsdag IKKE havde brækket ryggen - hun havde bare slået den. Derudover slap hun med overfladiske skader og en hjernerystelse.

Jeg var der oppe som hjælper og stod kun 20 meter derfra. Rart så det bestemt ikke ud!

Rytterfest kom vi ikke til - vi var simpelhen for trætte!

Signe og prinsessen Nellie

-

Jeg elsker dig og jeg har et problem med det.

- Bu 06/07 <33

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 18:27

Hvis det er hende der faldt af i LC om torsdagen og kom med ambulance, har hun det godt. Hun var at finde på stævnepladsen søndag igen, dog uden hest. Hun er en af mine veninder

/Lene

WOW! 2.G på HTX, 2 heste, undervisning 2-4 gange om ugen, stævner næsten hver weekend. (DOG kun en dag af gangen)

Det hele kan sgu lade sig gøre :D

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 20:04

Hvor er det dejligt at høre i har været så dygtige og at det har været et godt stævne...

Det er jo så stort så man bare ikke kan følge med over det hele - jeg så primært de høje dressurklasser for hest og det var en blandet fornøjelse... dvs. både gode ridt og heste der burde være blevet hjemme eller stå hos en dyrlæge!!!

Hørte godt i højtaleren en del gange at der skulle lukkes "vinduer" så der ikke kom flere skader!!! fattede bare ikke hvad de mente.

Det værste jeg har oplevet deroppe, var for nogle år siden at en hest brækkede 2 ben i en kombination på springbanen, en af de allerførste klasser. Den blev aflivet på stedet... Stakkels pige og stakkels hest - siden da har jeg ikke rigtig set springning, for der kan bare SÅ hurtigt ske noget... gys - så hellere lidt hyggelig sandkasse-ridning :-)

Jeg vil glæde mig til næste år - så skulle jeg være at finde på banerne.. jubii :-)

Mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

ufff...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 02:10

Jeg sidder tilfældigt og falder over denne tråd.. og nu banker mit hjerte.. nærmest galoppere.. og jeg kan næsten ikke trække vejret...

Det var min hest der kom slemt tilskade i boksen...

Jeg har derfor et par rettelser jeg gerne vil føje til.

Hesten sprættede ganaschen op - lige der hvor hals og hovede mødes. Hesten fik ikke 16 sting, men 11 der skulle holde "sprækken" på dybe 7cm ned i svælget lukket. syningen tog 15 min.. det hele fra start til slut (dyrlægens besøg) 1 time. (mener jeg)

DER BLEV PÅ INGEN MÅDE ADVARET OM AT LÅGERNE IKKE MÅTTE ÅBNES FØR UHELDENE INDTRÅDTE!!!

Og jeg fremhæver dette, da jeg har døjet MEGET med dårlig samvittighed over denne hændelse...

Desuden er boksene YDERST farlige, da der er SKARPE tremmer der er blottede. Under al kritik.. men dette tages der nu hånd om...

Og så til indrømmelsen... jeg sov da det skete..

Blev vækket af min veninde der pustende, og i panik, meddelte mig at "Copperfield er kommet tilskade- og det er slemt.. meget slemt" imens jeg stadig var halvt i drømmeland..og hun braste ind i campingvognen og åbnede for sluser til det mareridt jeg selv ikke kunne have haft i søvne...

Derefter fulgte 4 timer, hvor jeg svævede i intetheden..

Jeg løb som i trance maraton i halvt strømpesokker og halvt sko op til stald B hvor han stod alt imens min hjerne kørte i samme spor.. Det her sker ikke.. jeg drømmer endnu.. det her sker ikke.. jeg drømmer endnu.. @!#$ @!#$ @!#$...

Jeg løber ind i stalden og kan da ikke mærke mine ben af adrenalinen og hører ikke andet end mit hjerte der hamrer som det skulle sprænge mig og blokerer mine ører... jeg kan lige knapt skubbe mig forbi en folkemængde og ind til synet af 3 falckmænd(tror jeg), en stald ansvarlig og en ung tapper pige der holder hans hovede mens blodet løber ned af hendes arme og hænder- og ikke mindst min stakkels elskede Copper, der står med sænket hovede og et åbent kødstykke, hvor han plejer at være så hel og fin.. et rødt dryppende kødsår lige DER, hvor man plejer at trykke næsen helt ind og mysse .. lige der, hvor alt hestens varme sidder... lige der hvor alt liv strømmer igennem... LIGE DER var min hest blevet spiddet af en tremme... spidet.. og nu alvorligt skadet..

Jeg får samtlige overtalt om, at jeg har styr på situationen og sagtens kan klare at se ham...

Alt hvad jeg tænker på, er at mærke ham trække vejret.. mærke det liv jeg faktisk troede ville strømme ud uden min tilstedeværelse hvis jeg ikke skyndte mig ...Mærke det liv som jeg ville gøre alt for at holde fast i..

Jeg kom forbi og ind til Copper der er helt varm og dirrer over hele kroppen.. jeg ligger hovedet ind til hans kryds og lukker øjnene.. lytter til pulsen og suger hans varme mens jeg tænker... kæmp kæmp... kæmp..

Så vender jeg hovedet og ser op til hans hals... og så ser jeg ham først rigtigt...

Så er det jeg begynder at hyperventilere..og så falder jeg om... Lige i det lille sekund gik det op for mig at jeg nu igen stod og lyttede til pulsen på min hest - for aller sidste gang inden jeg igen skulle miste...

Da jeg vågner ligger jeg svøbt i et dækken på jorden uden for boksen med 2 falckmænd omkring mig.. og en sygeplejerske.. Dyrlægen er der og falckmændende skygger for udsigten til min stakkels skat.. min lille babyhest på kun 4... og jeg begynder da at græde.. og får fremstammet om hesten bliver aflivet eller hvad de laver.. De ville sy ham- men intet love om følgerne...

Dyrlægen er væk efter at have fået min adresse og jeg får intet afvide af ham.. (han har nok tænkt at jeg alligevel ikke kunne opfatte det alligevel- og nok også ganske rigtigt..)

Ringer senere til dyrlægen, som fortæller, at det er kritisk..

Hestens symptomer "lover om" at hestens synkefunktion højest sansynligt er ødelagt og mange andre vitale sener, vener og nerver er revet over.. Gæt selv hvor den samtale fører henad..

Timerne går og de 12 lokalbedøvelser begynder at tage af..

Han gider ik mere.. min hest er aldeles væk.. Den står og fortæller mig med sit kropssprog, at jeg bare skal stoppe alt det her.. for det er bestemt ik sjovt..

Jeg tager min beslutning og læsser min hest i min trailer og kører ham 2,5 timer hjem til dens trygge boks.. Min mor tager tørnen omme bag i traileren hele vejen hjem, og inde i trailern- hele vejen- bliver han aet med hænder der frigiver håbets kærlighed og styrken til at blive stående.. han bliver sunget for med toner, der beroliger, og fører tankerne væk fra den yderst uvirkelige realitet der hænger tungt i den våde varme luft...

Copperfield kommer hjem.. Han kæmper.. han lider.. han trækker stærkt på hans "positive naivitet" og Cobber- han lever idag..

Gener... Lammelse i højre side af hovedet, stivhed, synkebesvær, blod der strømmer ud af både næse og mund, hævelser, stikken, hul langt ind i hovedet og smerter der bliver VED OG VED OG VED døjer han med HVER DAG!

Men han lever...

Og jeg er bare lettet... og værdsætter når hans ører fortæller mig at jeg er vellidt..

dog MEGET rasende..

Følgerne.. nu får vi se...

Morsø Rideklub ville ikke returnere noget, selvom jeg kun havde tilbragt 1,5 døgn der, men med nogen overtalelse besluttede de surt at give mig halv opstaldning tilbage med kommentaren- "vi har også omkostninger forbundet med det her stævne"

Ja- kære klub- DET HAR I... Stakkels jer.. håber I overlever de 450 kroner I gav mig tilbage ud af de 2000 jeg lagde for dette vidunderfuld stævne.. Så har jeg da lidt til at dække dyrlægeregningerne, der vælter ind og løber op, hvor mange ville give efter og sige "slut"! Håber I kommer jer økonomisk, og at det hele giver sig i den sidste ende.. nu har i jo trodsalt lejet stævne bokse for 300,- hos Nord vest boksudlejning imod de 700,- man alle andre steder giver for SIKRE BOKSE!

I har mine tanker og jeg håber da, at i har fået brgrænset jeres udgifter NOK.

Men tilbage til det der VIRKELIG betyder noget:

Copperfield- han bliver hos mig til evig tid.. han har nemlig bragt mig derud, hvor man virkelig indser hvad man har..

Og hvad man skal beholde...

Dette er historien.. den sande og ubeskårede historie..

Og jeg takker dig, der læste fra ende til anden.. det er min historie- mit mareridt.. og nu står jeg ikke med det alene...

Moeslund

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:12

Puha - jeg får helt gåsehud over at læse dit indlæg.

Kan ikke rigtig kommentere det - blot håbe at du træffer den rigtige beslutning på hans vegne og at han få et godt liv.

Mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 23:39

har lige fået syet en hest i benet kun 4 sting... og intet til sammenligning andet end at jeg da sidder og får helt tårer i øjnene og føler mig MEGET heldig, min hests sår sad nemlig blot 2-3 cm fra en pulsåre.

Jeg håber at du får bearbejdet sorgen og de forfærdelige billeder du går rundt med i dit hovede

trøstekrammer herfra!!!

Mvh. Kri§tin@

*EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG*

*EN RIGTIG PONY ER EN WELSH MOUNTAIN*

Mine billeder må ikke "lånes" uden tilladelse!!

0
0
Svar på denne tråd

stakkels hest
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 05:36

ved ikke hvad jeg skal skrive til dig, kan kun sige at jeg sidder her og små tuder.

håber alt godt for jer begge.

jette

0
0
Svar på denne tråd

Alle mine tanker...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 10:24

Til dig og din elskede Copper.

Jeg håber han må komme sig helt - hvordan ser hans prognoser ud?

Klubben burde have betalt dig alle dine penge tilbage - efter min mening. De burde have været forudseende - og allerede ved ankomst oplyst folk om de farlige låger!

Milla

Frøsanggård's A'Capo - en stjerne er på vej!
!
Nu med gårdens nye kronprinsesse - Frøsanggårds Grand Illusion!
0
0
Svar på denne tråd

hjdksfnj
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 10:46

kære Rikkebrun

Hvor er det bare en forfærdelig oplevelse du og din arme hest har været/er igennem...

Jeg sender jer begge en masse positive tanker og håber, at han må klare sig igennem til et godt liv efterfølgende.

Varmt kram fra Charlotte Bursche

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

clairvoyance på mennesker og dyr

læs mere: www.mindnsoul.dk

0
0
Svar på denne tråd

hovsa...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 10:48
For søren, opdager lige at jeg har taget fejl af navnene, det er selvfølgelig Moeslund jeg skrev til!! undskyld fejlen...

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

clairvoyance på mennesker og dyr

læs mere: www.mindnsoul.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 11:06

Det er meget overvældende..

Underligt at kun bogstaver på en skærm kan røre så meget rundt i en..

Men jeg er glad for jeres tanker og lykønskninger..

Men er vel altid lidt "out there" når det virkelig gælder så mon ikke de tanker hjælper på deres egen virksomme måde...

tak igen.

Michelle

www.m-hestesport.dk/shop

www.m-hestesport.dk

Danser med heste..

"Heste (og mennesker) skal mødes i øjenhøjde- også når de ligger ned"

0
0
Svar på denne tråd

Mors..
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 12:50

Hej Michelle. Jeg så tilfældig også tråden!

Det var mig der fandt din hest. Sammen med min far. Vi var på vej op og fodre Zeus (min hest) og jeg bemærker ikke rigtig noget. Jeg går hen til mit skab og vender først der retningen imod din boks. Og ser lige med det samme din hest stå der med hovedet siddende i lågen!! Min far får fat i lågen, jeg løber alt hvad jeg overhovedet kan ud efter nogle vagter der kan hjælpe med tåre ned af kinderne. Alt imens har min far og en anden mand fået lågen af boksen og hesten har den nu "kun" rundt om halsen.. Vagterne kommer og hjælper og de får det hele af meget hurtig og dyrelægen kommer. Resten af historien kender du selv.

ALDRIG nogenside har jeg været så bange i mit liv!! Jeg er så glad for at høre han stadig er i live. God bedring til jer begge.. Jeg tænker på jer

REBECCA

Med dressur hesten Zeus

Dressur ponyen Golden Gucci

Spring ponyen Smilla

Alt i alt team egbjerg, C16, we can do it.

0
0
Svar på denne tråd

En hver hestejers mareridt
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 13:05
Puha i 2 stakler.. Rigtig god bedring herfra..

Belgisk Varmblod, det store mysterie...

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan går det?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 22:50

Hej

Hvordan går det med hesten nu?

Har så frygteligt ondt af både du og hesten!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider