|
|
| Bjarne Riis - dopet?? |
|
|
I dag kommer det jo ud om Bjarne var dopet da han vandt Touren i 96. Umiddelbart tror jeg at sandheden kommer frem i dag; siger han at han ikke har gjort det har han ikke. Men jeg tror at han kommer med en indrømmelse og så ryger respektet fra min side. Med det pres han er under kan det kun være sandheden der kommer frem.. Hvad tror I? Var han på doping eller ej?
M.V.H. Riderlykke 
Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min umiddelbare... |
|
|
... opfattelse er at det er de da mere eller mindre allesammen. Det er ikke en konkurrence om hvem der er bedst, men om hvem der har den bedste læge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps,, |
|
|
jeg tror at han var dopet, min respekt til ham ryger bestemt også. Han var jo helt firkantet omkring Basso, da han blev taget for doping. Utroværdig må man sige, hvis han ikke selv har ren mel i posen.  Jeg vil se det, spændende hvad han siger ikke?? Jeg havde nu lidt ondt af Zabel igår, han kunne jo næsten ikke snakke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dopet.. |
|
|
Jeg tror desværre at han var dopet...Og hvis han siger andet så tror jeg stadig at han lyver. Han har ikke været så god at Zabel måtte dope sig for at følge med!!! Rådden sport...ærgeligt som fairplay-kulturen er røget sig en tur indenfor cykelsport!! Hvem skal nogensinde tro på et ærligt cykelløb??? Mvh Kamilla
RODEO ER STOPPET PÅ DANSK GRUND!
Through your eyes the world was burning, please be gentle, i´m still learning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sort humor |
|
|
Måske man skulle lave dopingen lovlig og så i stedet for at satse på hvem der vinder kunne man satse på hvem der først falder død om.. 
M.V.H. Riderlykke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah... |
|
|
Jeg kan udemærket forstå hvor vanskelig en situation manden han har været i den gang for 11 år siden. Især nu hvor det er kommet frem at over halvdelen af holdet dengang var dopet. Jeg kan ikke se at man skal miste respekten over for ham på grund hans håndtering af Basso sagen. Havde han ikke handlet som han gjorde, ville han jo miste CSC som sponsor. Og jeg synes ikke man kan sammenligne på den måde. Der kan nå at ske mange ting på 10 år. Husk bare at der blev råbt dyreplager for ti år siden hvis man nævnte Tina Lund på grund TV2's doku, og i dag bliver hun dyrket som et idol. Jeg synes ikke man bør miste respekten for folk på grund af noget der er sket for så mange år siden. Istedet bør man respektere at indrømmelserne kommer frem, så der kan blive arbejdet frem mod en dopingfri cykelsport, hvilket eksperten forudser vil forekomme inden for de næste ca. 10 år, da der træder langt hårdere og strengere kontrolleringer i kræft i denne tid.
Camilse og Looksen
JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder Tjek vores HP www.camilse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt enig Camilse |
|
|
 Hilsen Sif - som også godt kan se det sjove i Riderlykkes forslag 
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALLE er dopet! |
| Forfatter:  |
JumpingGirl |
| Dato:  |
25-05-2007 12:32 |
|
I mit hoved er de sgu alle dopet, måske er der 20 % af et tour felt der ikke er, og det er jo så dem der kravler rundt helt nede som nr 180, eller hvor mange der nu er med i sådan et felt, ergo: de er sidst. Der er mange grunde til de doper sig, resultater, pres, penge, medierne og seernes pres - det er jo ikke fedt at alle danskerne ligger sidst vel. Det er nu top 10 der er sjovest at følge, de der eksploderer på bjerget og kan sætte de andre, som så senere kan kæmpe sig tilbage. Det er da derfor jeg ser tour! OG sådan her er det i MIT hoved. Hvis 80 % er feltet er dopet giver det jo sig selv, at man skal være det hvis man skal "være med". En dansker som kyllingen f.eks. - det er da sjovest når han ligger i toppen, og sikke de forventninger vi har til ham. Det er da aldrig sjovt at skuffe - der er jo et kæmpe forventningspres alle sider fra, og da også fra en selv! At så kun NOGLE bliver taget, synes jeg er unfair. At folk ser sig sure på dem, fordi de enten bliver taget - eller faktisk indrømmer, og folk "mister respekten" for dem ...det er der bare ikke noget der hedder i mit hoved for her er de alle dopet. Selvfølgelig mener jeg ikke at doping er "fedt" eller godt, det er jo farligt. Men fakta er jo, at folk bruger det, mange flere end de der indrømmer. Hvorfor mon de venter med at indrømme til de er færdige med sporten og gået på "pension". Jeg er 100 % sikker på at Riis, såvel som så mange mange andre - har været dopet. Naturligvis vil manden ikke indrømme, ja jeg tror ikke han indrømmer i dag, det ville (kunne) jo få store konsekvenser for hans hold - og dermed også hans levebrød! Jeg ved ikke hvad man skal gøre, men når nu de alle (fleste) doper sig alligevel - kan man vel lige så godt lovliggøre det i en vis grad! Det har jo altid været brugt, men gudskelov er det ikke udbredt i alle sportsgrene! ...Håber jeg da ikke!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift.. |
|
|
Ja, jeg har nu aldrig opfattet ham Bjarne som andet end en kæmpe-egoist, der tit og ofte opførte sig usandsynligt barnligt når han blev interviewet.. Og ja, hvorfor skulle han som den eneste (næsten, ihvertfald) IKKE have været dopet?.. Om han så kommer med sandheden denne gang må man jo bare vente og se.. Han har jo tit og ofte hårdnakket påstået at han aaaldrig har taget noget som helst.. Trist, at sådan en kæmpeflok af "topatleter" (lol), kun kan klare sig med sådanne midler.. Og endnu mere trist at så mange millioner bliver brugt i støtte folk, der jo egentlig er en flok "narkomaner", og endnu mere trist at de, som har været forbilleder for så mange cykelryttere VISER sig at være "narkomaner" som åbenbart slet, slet ikke kan præstere det, de gør "i virkeligheden"..  Særligt lagde jeg i TV mærke til den sædvanlige børnehave-kommentar fra en af tyskerne, var det vist: "Jamen, de andre gør det også"..  Trist, men godt at de (tilsyneladende) er ved at have opbygget no*** til at stå ved det.. men mon ikke også bare det er på grund af det pres, de er udsat for nu? Mvh. Michael
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle... |
Tine (Ib) |
25-05-2007 12:43 |
|
... jeg tror at de alle er/var dopede inkl. Bjarne Riis, om han indrømmer eller ej ved jeg ikke.
Vh Tine Hestens Urtehave- kig ind 
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv. Deltag i konkurrencen på vores hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh.. |
|
|
selvfølgelig var han dopet. han er aldrig haft min respekt, så jeg er sådan set ligeglad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er utroligt så |
|
|
kloge folk er herinde. er det kun for cykelrytterne at ordsproget"Uskyldig til andet er bevist" ikke gælder? Der er godt nok mange der er gode til at kaste med sten. Der var en tråd tidligere på året hvor en bruger der var cykelrytter skrev at det var noget pjat at være af den opfattelse. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at der er lige så mange problemer i andre sportsgrene. Det er muligvis ikke så intenst, da det er de færreste sportgrene det er så fysisk udmattende som en cykeltur på et par hundrede kilometer kan være. Kroppen kan trænes til at klare flere ting end hvad man lige muligvis skulle tro. Men er alle på fitnesscentreret så også "dopehoveder"?
Camilse og Looksen
JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder Tjek vores HP www.camilse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad skal |
|
|
vi bruge det til, om de har dopet sig eller ej??? Det er fortid, og nu sidder de og tudder på stribe. Ta en tudekiks eller to. Hvorfor kan cykelsporten ikke bare komme videre, og arbejde på at fjerne doping i fremtiden. Griner hvis pressemødet slet ikke handler om doping.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cykling |
|
|
Ang. om man kan bruge deres indrømmelser til noget eller ej; jeg mener bestemt man skal bruge indrømmelserne kontruktivt og tage ved lære osv. Dem der har indrømmet deres fejltrin har været presset ud i det (efter deres egen forklaring) og jeg mener cykelsporten skal tage det meget serisøt og arbejde fremad mod en bedre sport.
M.V.H. Riderlykke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cykling |
Lisab |
25-05-2007 13:00 |
|
Altså tænk at nogen gider og se cykling når hele bundet er dopet, sikke en sportsånd, hvorfor så stille op hvis man ikke kan uden epo  på den anden side så var hele feltet sikkert dopet og så er det vel fair nok NOT
Hilsner Lisab. Tobias 170402 Patrik 151203 Amalie 181206
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| camilse (Looksen) |
|
|
fordi at diverse læger siger at kroppen slet ikke kan holde til sådan en præstation - uden doping.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maeh... |
|
|
Jeg vil da meget gerne se de udtalelser, for jeg er ret sikker på at en sportgren der af flere læger betragtes som værende umulig for den menneskelige krop, slet ikke ville være på det olympiske program. Freja (1982): Det er da bestemt også det de gør.
Camilse og Looksen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Doping. |
Katrinen |
25-05-2007 13:27 |
|
De var allesammen dopet - læs jesper skibbys bog. Og de står frem for at lette det KÆMPE pres det er at leve med løgne. Men husk de er kun mennesker og de skal ikke lastes for hvad de gjorde for 10 år siden. Han kørte for at hold der altid var med fremme og alle presser på for at de skal blive fremme - så kommer man ud på et sidespor. Tiderne skifter og nu vil de virkelig gerne ud af dopings skygge. Jeg tager hatten af for Bjarne Riis, og mister ikke respekten for ham. Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridderlykke |
|
|
Ja, du har da ret. Man kan jo ikke gøre noget, hvis ikke man ved problemet er der. Men som stort set alle skriver i denne tråd: "vi ved jo at alle doper". Ergo er problemet jo blevet belyst i ekstrem grad.
Derfor kan jeg på ingen måde se hvad vi skal bruge det til, at der er flere der står frem. Hvad er det de vil opnå NU??? Det var noget andet hvis det var omkring alt det med Basso.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| katrine |
JumpingGirl |
25-05-2007 13:35 |
|
giver dig ret... Det er også sådan jeg ser det. Mht. "tiderne skifter" - så mener jeg at da de nu ikke er på samme niveau og har en karriere at passe, kan og vil de gerne indrømme. Men jeg tror at top 10 som er aktive nu kan man aldrig få til at tilstå, først senere. - Det ville jeg da også selv gøre, hvis det var mig. Der er jo så meget mere i det end "bare" at tilstå.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| camilse (Looksen) |
|
|
nu er det ikke bare fordi det er hårdt - men fordi det er så hårdt i så lang tid i træk. ingen af de olympiske sportsgrene er så langvarige som tour de france.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig |
10vildeheste |
25-05-2007 13:41 |
|
Selvfølgelig var han dopet. Om han indrømmer det eller ej ændrer ikke på, at jeg aldrig har haft respekt for ham. Jeg synes det var for mærkeligt at var SÅ sej ét år og så var det det. Året efter var det så Jan Ulrichs tur - og han viste sig jo at være dobet, så der er ikke megen tvivl i mit sind. Jeg tror slet ikke man kan klare sig på topplan i den sport mere uden at være det - derfor undrer det mig også at tv mv ikke boycotter det. Det er i mine øjne cykelsportens eneste chance - når pengene forsvinder, så kommer sporten tilbage og så kan man starte på en frisk...eller forfra om man vil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mig igen |
JumpingGirl |
25-05-2007 13:51 |
|
Jeg tror også, som maeh siger, at touren er alt alt for hård til at den kan genemføres uden doping... Altså, i hvert fald hvis man skal være blandt de første og ikke sidde i "bussen" - eller hvad det er de kalder den. En mulighed var vel at lave touren nemmere, kortere etaper, flere hviledage og måske ikke hele 3 uger. Mht. det med at boycotte, det er jeg sikker på medierne ikke vil! De guffer sig jo også, til dels, over gode historier og skandaler. Så ved ikke om det kunne blive en mulighed det du nævner 10vildeheste, men tanken er god nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er ligeglad |
Sonjas ♥Hannah♥ |
25-05-2007 14:00 |
|
jeg er ligeglade om han var eller ikke...det ændre ikke mit liv...jeg vil ikke sidde og tude eller grine eller rynke på næsen af ham eller de andre jeg gidder ikke engang se det...og jeg kan slet ikek fatte hvorfor der skal rippes op i det nu efter 10 år...det er ski da fuldkommen ligegyldigt...der er så mange andre ting her i verden der trænger kraftigt til mediedækning og til opmærksomhed. Hvorfor hulen gå så meget op i en person et menneske der så vidt jeg ved er god ved sin familie og for det meste bare passer sig selv...han gør ingen fortræd... Det er HANS krop lad ham gøre med den hvad han vil... Tit syns jeg at "menigheden" går lidt for meget op i hvad farve naboens græs har istedet for at bruge deres energi på eget ukrudt.  Bare lidt sprutten herfra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig |
|
|
Selvfølgelig var han dopet, siger han nej i dag så tror jeg simpelthen ikke et ord på hvad han siger. Ligegyldigt om han var dopet eller ej, så har han mistet min respekt. Det har hele cykelsporten mere eller mindre, de er dopet stort set allesammen. I mine øjne kunne de lige så godt droppe Tour de France som den er i dag. Der er jo ingen sportsånd over det mere, når man ved at mange af dem er dopet. Skal Tour'en forsat bestå så bør man virkelig tage op til overvejelser, hvorfor rytterne doper sig på den måde. Det er da et synligt tegn på, at den for hård sådan som den er i dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke lastes for... |
Roksi 1 |
25-05-2007 14:02 |
|
noget det har gjort for 10 år siden? - jo, det mener jeg rent faktisk godt man kan, og jeg mister fuldstændig respekten for de der er dopede. Det er voksne mennesker med et ansvar for sig selv og deres omdømme, det er voksne prof. sports atleter som vi har fulgt og støttet, rost, været stolte af og har givet en nærmest kongelig velkomst når de er vendt tilbage fra deres "sejre". Vi har børn og unge som har været trofaste fans og har haft de løgnagtige narkomaner som forebillede. Hvor er moralen? - skal disse unge mennesker lære af deres idoler at det er ok at snyde, bare der går lang tid før det opdages, for så vil befolkningen klappe dig på ryggen og sige; "flot du tør indrømme, guttermand"?? Flere cykelryttere har tidligere været på skærmen og fordømt deres kolleger for doping, nu indrømmer selvsamme ryttere at de selv har været dopede og at de løj om deres egen person. Helt ærlig, jeg føler mig simpelthen r..rendt af disse personer som åbenbart har glemt deres selvrespekt og moral, i kampen om sejer. Undskyldninger som;"jammen de andre gjorde det også" kan jeg ikke bruge til noget, kan du ikke være med på toppen pjuske, så find dig en anden sport!
Pigetøj str.50-62 sælges se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ajhkasdhk |
Anna-S |
25-05-2007 14:04 |
|
Jeg tror han var dopet og Armstrong ligeså. Men Riis vil ALDRIG indrømme det - det er han for dum til  Folk vil ikke tro ham når der kommer flere og flere tilståelser. Tilgengæld vil han hvis han indrømmer kunne gå ind og sige: Okay jeg gjorde noget forkert og det er jeg klar over. jeg ønsker det bedste for sporten så der er nultolerance på mit hold for doping." Så ville min respekt stige væsentligt til manden! Men som sagt efter min mening har han ikke opfundet den dybe tallerken så han holder sig hellig og benægter 110%. Hilsen Anna
Anna og Flicka - Et broget makkerpar ! Målet er en tur på ryggen af Flicka Startvægt 1/4-07 : 78,5 kg Mål: Under 70 kg Tabt: 1,9 kg Vægt nu: 76,6 kg 28/4-07 Stop Rodeo i DK - SKRIV UNDER NU! www.anti-rodeo.underskrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roksi1 |
10vildeheste |
25-05-2007 15:05 |
|
Roksi 1 - jeg synes godt nok bølgerne går noooget højt, når man kalder hr. Riis for "pjuske" , som jeg husker det blev han kaldt gribben fra herning fordi han ikke havde så meget hår tilbage 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| doping... |
yiip |
25-05-2007 15:07 |
|
yes, jeg tror han var på dop da han vandt... kan ikke li' den mand... han er som en klam ål der altid sniger sig rundt om sandheden...
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ting til lille hund sælges... se min præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu ved jeg ikke.. |
|
|
.. så meget selv om det. Men min bedre halvdel der er cykelrytter han har fortalt mig at cykelsporten er den sport der har de strengeste krav med hensyn til doping. Dvs. de må ikke så meget som tænke på en kop kaffe eller andre tilforladelige ting inden de skal være med i et løb for så bliver de testet positive. Selv sådan noget som høfeber piller må de ikke tage? Så tror umiddelbart også at før man dømmer nogen burde man vide hvad det var de havde taget? Men igen der er jo altid brodne kar allesteder:( Og må indrømme at Skibby vil altid være min favorit pga hans skønne kommentarer og at han var dopet, ja at han kunne være så dum troede jeg ikke men det må han om. Og om Bjarne er? Tja muligvis nok men har aldrig rigtig brudt min om ham så er egentlig også ligeglad. Hov lige en fodnote, der var en der nævnte fitness. Og ja der vil jeg påstå der er ligeså mange der er dopet hvis ikke flere. Jeg kender (desværre) alt for mange mænd og kvinder der tror det er smart at proppe sig med alt muligt så de bliver større:( Men i takt med at de bliver større forsvinder hjernecellerne også, har jeg erfaret:( Tina
Tak for sangen og tak for alt. Floating in a sea of darkness, days turning blue, a vivid fantasy, a vision of you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et lille |
|
|
spørgsmål: Hvor ved alle fra at dette pressemøde kommer til at handle om hvor vidt Riis var dopet? Kunne det måske tænkes at han havde noget andet at sige - måske om holdets fremtid? Det kunne jo være at han lukker holdet ned pga. manglende sponsorer eller hvad ved jeg. Bare lige en tanke...
Ingen kender dagen før solen går ned......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BR dopet |
|
|
Selvfølgelig var han da det-med den indsats han leverede dengang,ville han have været et overmenneske,hvis han ikke var dopet. ¨ Og som flere af jer også skriver: Det var hele bundet jo(og de er det desværre stadig) Jeg har kun en arrig fnysen tilovers for ham At påstå hårdnakket gennem 11 år at han ikke var,tænk at lyve i fuld offentlighed den ene gang efter den anden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 10vilde heste.. |
Roksi 1 |
25-05-2007 16:20 |
|
rigtig godt argument !! Nu var det cykelryttere i al almindelighed jeg gav titlen "pjuske", tror faktisk slet ikke jeg fik svaret på det oprindelige spørgsmål i mit indlæg, om hvorvidt jeg tror BR var dopet. Mit svar er; aner det ikke, hvis han var dopet og han indrømmer, har han med sin indrømmelse ikke vundet min respekt. Derimod ville jeg mene at det ville være klogest at holde sin K...! Benægter han; tror jeg ikke på ham alligevel, men respekterer ham for at holde den pinlige løgn for sig selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ja "surprise"... |
Mette J |
25-05-2007 16:37 |
|
..så har han indrømmet. Det tog så også nogle år for ham 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
10vildeheste |
25-05-2007 16:38 |
|
AnetteK - hjemme ved os synes vi nu mere han ligner en grib... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
10vildeheste |
25-05-2007 16:40 |
|
AnetteK - hjemme ved os synes vi nu mere han ligner en grib... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flot Bjarne!!! |
Roksi 1 |
25-05-2007 17:05 |
|
 Du følte ikke du havde behov for at komme frem med din løgn før, for du havde ikke svært ved at leve med løgnen, du har bare "som så mange andre gjort noget ulovligt". Du er heldigvis stolt af dine præsentationer, for du har slidt for dem og du håber også at vi danskere stadig syntes vi fik en god oplevelse.  Så syntes jeg da bare at du burde have beholdt løgnen for dig selv, så vi der jublede når du vandt, kunne beholde vores barnetro på at "vores Riis" på ærlig vis havde fået sejeren. Skam dig Bjarne!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tjah... |
JumpingGirl |
25-05-2007 17:44 |
|
der kom da en tilståelse, men kun om fortiden. Tror at det ikke kun er den enkelte der ved det/bruger det, men at hele teamet står bag og sportschefen udemærket ved det. Dvs. Riis også ved det på hans hold. Det kan godt være han vandt på ikke helt lovlig vis; men det gjorde så mange andre jo heller ikke, og hans nærmeste konkurrenter har da helt sikkert også været dopede. Jeg synes stadig det var en god og stor oplevelse dengang, og er stolt af at være dansker. Tjaah, hvad mere er der at sige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Daav... |
CJessen (StarBoy) |
25-05-2007 18:09 |
|
Jeg tror ALLE cykelryttere har prøvet doping, om de vil det eller ej. Ingen kan da vinde tour de france uden doping. Lance Armstrong burde også tale sandt, for er 99% sikker på at han også har taget doping. Man kan ikke vinde tour de france 7 gange uden doping Men han tør nok ikke indrømme, for så for han hele USA på nakken for de mister da deres stolthed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er helt uenig! |
|
|
Jo da - gu var han dopet! Det var de allesammen i det årti. Men han står frem som den første tourvinder nogensinde og erkender sit misbrug. Under pres måske, men vælger at fortælle sandheden, og HELE sandheden omkring sig selv. Han nægter kategorisk at udlevere andre ryttere, medhjælpere m.v. og svare på formodninger om deres misbrug af stoffer. Han tilkendegiver at "det hele" er et skråplan og at han i kraft af sin stilling vil være med til at præge fremtiden. Hvad vil I ha' - en gabestok på Rådhuspladsen!? KÆMPE HURRA FOR RIIS OG THUMPS UP FOR HANS GENTLEMANSHIP!!! KH:)
Annette rigtige piger rider hver dag boks udlejes i lille privat stald - direkte til skov...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| På en eller |
HeidiZ |
25-05-2007 19:24 |
|
anden måde kan jeg ikke rigtig dømme ham. Som andre skriver, så var alle jo sikkert dopet, og dem der ikke var, var nok ikke med så langt.
Det er ikke ok at tage EPO, ligemeget hvilken sportsgren man er i. Men jeg tror bare, at når man bevæger sig deroppe hvor han har været - så har han bare ikke kunne indrømme det. Ja gu'faen har han løget i mange år.. Men hånden på hjertet, hvor mange af os ville ikke have gjort det? Det er jo en kæmpe bombe han ville have smidt!
-HeidiZ Som til en hver tid sætter hestens velfærd først!! ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Spender |
25-05-2007 19:49 |
|
Synes altså godt nok det er lidt ekstremt somfolk bliver personlige i deres udtalelser omkring en person de ikke kender.. At Bjarne Riis skulle være uintelligent mm. kan jeg altså ikke finde belæg for at påstå? Har aldrig fattet cykelsport alligevel, og skulle jeg drøne rundt dernede på cykel skulle de sksime overdope mig OG spænde motor på... MAND hvor er det da sygt at cykle i 3 uger i BJERGE!!? Fatter ikke de gider  Måske kunne jeg overtales til at køre i følgebil... MÅSKE!? Men det er vel det de vil, så fred være med det- og hvor fedt er det lige at ligge sidst i sådan en felt hver eneste dag? Jamen så beviser man for sig selv man kan..Whatever.. Det er sgu da kedeligt at blive nummer sjok  At jeg så ville overveje om jeg BURDE starte dressur hvis jeg blev sidst hver gang, er en anden sag.. ville ikke begynde at dope mig selv (ha ha- måske med chokolade), eller hesten for at præstere bedre.. Men hvad gør en cykelrytter hvis de gerne vil, men ved at alle tager præstationsfremmende stoffer? Selvom de alle siger at det ikke var noget de snakkede om, at de BESTEMT ikke vidste NOGET SOM HELST om andres brug af "sjove sager" eller mangel på samme.. Jeg er altså lidt forvirret faktisk?  Hvorfor var det så så vigtigt at dope sig, hvis man ikke vidste de andre gjorde det? Hmmm.. jeg er lykkelig bare jeg slipper for at cykle..  Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vile lige sige nogle ting. |
|
|
De har interviewet bjarne, og mht Basso svarede han at han var i nær kontakt med ham 60 dage om året. Passer det, så er det muligt at han ikke har kendt til dennes planer om misbrug og ej heller Hamiltons. Der er nogle der siger at det er umuligt at kører touren fordi mange vælger at dope sig. New Flash. Doping finder sted i alle sportgrene, OGSÅ ridning! man vidste ikke med sikkerhed hvad mødet ville handle om, men efter alle indrømmelserne der er kommet i løbet af ugen fra BR's tidligere holdkammerater gættede man sig frem til dette. Om han var presset. Det ved jeg ikke. Han siger jo selv at det ikke var en svær beslutning at tage. Desuden har de netop på TV2News offentliggjort at man gennem nogen tid havde planlagt en indrømmelse. Hvorfor Bjarne indrømmer nu og ikke tidligere. Det svarede han vist fint på til pressemødet.
Camilse og Looksen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| min også |
|
|
- helt intakt...omend ikke styrket - Kloge, gennemtænkte, velbegrundede, ærlige og respektfulde svar han præsterede til en blodtørstig hob af pressefolk... Stadig - Hatten af for Riis... KH:)
Annette rigtige piger rider hver dag boks udlejes i lille privat stald - direkte til skov...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bjarne Riss dopet |
Per Jørgensen |
26-05-2007 08:36 |
|
Mange prof. cykkelrytter har brugt doping, mange er forarvet over disse top prof. cykkelryttere, hvad så med alle de unge mennesker der hver weekend fylder sig alt muligt lige fra amfetamin til extacy pga. det er sjovere, at være oppe, at køre end at være sig selv og klar i hoved. jeg har selv prøvede en del af tingene i midten af 1980, jeg peger ikke finger af nogen, men er det ikke for nemt, at stille sig på sidelinien og spille hellig. Jeg er da lige glad om disse mennesker fylder sig med alt muligt, det er deres liv såvel som jeres/mit liv, vi tager selv ansvar for vores handlinger, nogle mennesker er åbenbart villig til, at dope sig og udsætte sit helbred for denne risiko der er ved, at indtage Epo. eller hvad de nu bruger, hvad så med jer selv eller jeres venner er i/de hel klar over hvad et er de indtager af underlig ting i weekenden. Jeg har igenne årene måtte konkludere at jeg er et menneske der har det best med, at være klar oven i mit hoved 1 glas vin eller 4 er nok til mig i venners hyggelige samvær. Jeg har prøved Hash, coke og amfetamin op til flere gange, men jeg føler ikke det skal være en del af mit liv, jeg har ikke noget at bruge den virkning til som stofferne frembringer, den side af mig selv som kommer frem under påvirkning af et stof kan godt være fasinerende, men jeg menneske bliver ikke gladere eller lykkeligere af den grund, derfor ser jeg ikke nogen grund til, at indtage nogen form for stoffer. Dette er ikke skrevet for at komme med en løftet pegefinger ej heller morarlensvokter, gør hvad i finder bedst i jeres liv. venlig hilsen Per Jørgensen
Tro på dit hjerte og følg din sunde fornuft.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Respekt!! |
Katrinen |
26-05-2007 08:51 |
|
Jeg er HELT eing med Adian og Greve. En velovervejet indrømmelse og som jeg skrev før - jeg har overhovedet ikke midtet respekten for Bjarne. Han bruger hans erfaringer fra dengang til at lave et rent cykelhold idag. Han skal IKKE stå til ansvar for Ivan eller Tyler, det er ikke hans opgave. Til alle jer hellige køer - hvad lavede i for 10-15 år siden som I skal lastet for idag?? Det er ligemeget om det var at i stjal æbler eller om BS tog epo, det er forkert på det niveau man er. Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|