Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Erfaring med fly-transport af kat søges
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 15:16

Hej ænder.

Jeg vil høre om der er nogen af jer der har fået transporteret en (eller flere) kat/te med fly?

Sagen er den, at hvis alt går vel med min uddannelse, så rykker kæresten og jeg teltpælene op og flytter til Kangerlussuaq, Grønland om 3-4 mdrs tid. I den forbindelse vil vi jo gerne have vores dejlige katte med (er i fuld gang med at indhente de nødvendige tilladelser), og jeg mangler at høre lidt om hvordan og hvorledes med godkendte transport kasser, bundlag osv.

Jeg har snakket med flyselskabet som kunne oplyse mig om at kattene skal i lastrummet i vandtætte transport kasser med vand og mad, og der skal være en eller anden form for absorberende bundlag (ikke strå mv).

Er der nogen som har prøvet lignende?

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har fået
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 15:38

transporteret hund med fly og det der gælder der er at du skal have en IATA-godkendt transportkasse (kasse godkendt til flytransport) i passende størrelse (dyret skal kunne stå oprejst og vende sig uden problemer). Jeg plejer at sende dem afsted på et tykt vet-bed-tæppe specielt beregnet til dyr. Det absorberer evt. tis og holder oversiden tør, evt. kan du putte et lag aviser nedenunder.

Mht. vand skal der være vand tilgængeligt og jeg kan anbefale dig at fylde en af de vandbeholdere, der er beregnet til at sætte på gitterlågen (og normalt medfølger når man køber kassen - ellers kan de købes seperat) og putte den i fryseren så vandet dels ikke plasker ud med det samme og desuden holder sig koldt i lang tid.

Nogle flyselskaber tillader små dyr at rejse sammen med ejeren i kabinen. Der skal den selvfølgelig også være i bur, men man kan vælge en mere smart model, der mere ligner en sportstaske. Om det er muligt til Grønland ved jeg ikke, men det kan flyselskabet oplyse dig om.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

bfahdfhf
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 15:39

Hvad menes der med vandtætte kasser?

Min logik siger mig at hvis noget er vandtæt, ja, så er det også lufttæt??

Louise og Fasion

Humlekrogens Hestepension

man skal ikke forsøge at holde på noget man ikke kan holde mellem hænderne... ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Naja..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 16:35

Vi har haft katten med i kabinen i en alm transportkasse

Det var med SAS

Mvh Camilla

Tidligere Camilla80
0
0
Svar på denne tråd

Med vandtæt menes der nok ...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 16:39

... "kun" vandtæt i bunden Louise ... ellers kunne man nok lige så godt aflive katten med det

Mvh. Lisbeth

SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd

Med det samme ...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 16:40

... skulle der stå.

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Nej nej
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 16:41

med vandtæt mener de bare at bunden skal være vandtæt. En flygodkendt transportkasse er i vid udstrækning det samme som en alm. transportkasse, den er normalt bare lidt mere holdbar.

Den taske jeg transporterede min hvalp i var IATA-godkendt og det var som en almindelige sportstaske og kun selve bunden var vandtæt.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 17:14

Jeg siger tak for svarene.

Det er ikke muligt at vi får dem med i kabinen da vi skal have 2 (muligvis 3) katte med og man må kun have én kat med i kabinen per person (vi skal ikke rejse derop sammen) og max målene på kassen er meget små. (40x25x23 cm).

Louise E: vet-bed-tæppe? Dem kender jeg ikke, men det lyder da som et hit, hvor købes de henne? -Og tak for rådet med vandet i fryseren.

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Flyvende katte
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 20:40

Ja, det er korrekt at man ellers kan have dem med i kabinen.

Hvad skal du arbejde med på Grønland ?

Og det er heldigvis kun bunden der er vandtæt.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 20:47

Yuki jeg skal sidde i flyveinformationscenteret i Søndre Strømfjord. (infoflyveleder).

Ved ikke hvad jeg gør hvis jeg får afslag fra kommunen deroppe om at tage kattene med... Men jeg krydser fingre og håber, har fået ok fra hjemmestyret og fødevarestyrelsen herhjemme. Når tilladelsen er der fra kommunen skal misserne vaccineres mod rabies. 14 dage før afgang skal der udstedet et helbredscertifikat på dem og vi skal erklære at vi behandler mod bændelorm inden for 14 dage før afgang. Tidligst 13 dage før afgang kan vi sende alle papirer til hjemmestyret's kontor i København som så udsteder den endelige tilladelse som vi skal fremvise i lufthavnen. Puha...

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Naja..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 20:52

Sikke en omgang - jeg håber at I kan få dem med.

Det lyder spændende. Så giver du måske en kop kaffe, hvis jeg strander der pga dårligt vejr

0
0
Svar på denne tråd

Vet-bed
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 21:53
er bare sådan et "imiteret pels-stykke" med gummiagtig bagside. Du kan købe det i faktisk alle dyreghandlere. Det går under navnene vet-bed, pet-bed og sikkert også noget andet.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 14:57

Yuki: -det kan du tro jeg gør! Er det dig der er stewardesse?

Louise: Tak skal du have, jeg må ud og købe noget.

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

karantæne
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 19:56

Hejsa

Du er sikker på at de ikke skal i karantæne de små katte eller hvordan? Jeg skal have mine med til england og de skal 6 mdr i karantæne efter at der er taget blodprøve at for tjekke om rabiesvaccinen virker.
Kunne bare næsten forestille mig at Grønland også have skrappe regler på sådanne punkter.

Er der nogle der ved hvad de her godkendte fly transportkasser koster?

Opdræt af marsvin i ensfarvet chokolade og kæledyr

Se side om Rescue Marsvin

I don't work out - I mouck out :P

0
0
Svar på denne tråd

Naja...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 21:32

Det lyder godt.

Nej, ikke endnu. Men jeg begynder at flyve fra 1. april, når jeg er færdigtrænet

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 18:41

Hanne/Felix: De skal ikke i karantæne når vi skal til Grønland. De skal vaccineres og have lavet en sundhedsattest tidligst 14 dage før udrejse med attestation om at der ikke er tegn på at de er angrebet af ektoparasitter eller har tegn på at de lider af andre smitsomme sygdomme. Derudover skal de behandles for bændelorm indenfor 14 dage inden udrejse.

Når vi så får dem derop skal vi registrere kattene i kommunen.

Yuki: Det lyder spændende, du må glæde dig? Jeg er ved at være utålmodig efter at komme afsted nu.

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

god tur
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 08:18

Hej Naja

Jeg ville bare ønske dig en rigtig god tur, hvis vi ikke ses inden du rejser, det er jo noget tid siden jeg har været ude hos pernille.

Har i fundet en part til Fuxy?

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Hej Pernille
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 14:37

Mange tak.

Pernille har vist snakket med en om noget part, men jeg ved ikke rigtig om de har lavet nogen aftale. Jeg rejser ca. 1/6, så vi begynder at rykke tættere på nu.

Kunne da være hyggeligt om du kom og hilste på en dag.

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

farvel
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 19:38

ja det ville jeg også meget gerne, men tiden går hurtigt i øjeblikket.

Jeg er begyndt at ride nogle ponyer om onsdagen og jeg har lovet min søn, at vi skal op og sige farvel til vores gamle pony, som nok snart bliver aflivet . men jeg kommer nok snart ud og siger hej.

Forresten jeg så din tråd om Kitte, i mine øjne har i gjort alt hvad i kunne for den kat, så hvis du ikke i løbet af kort tid finder et hjem til den, så syntes jeg at i skulle tage til dyrelægen med den, men det er jo bare min mening

Hilsen pernille

0
0
Svar på denne tråd

Naja...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 20:48

Ja, det bliver spændende

Jeg har lige fået mit første skema idag. Jeg skal kun flyve 4 ture hele måneden - 3 ture til Narsarsuaq og en enkelt tur til Frankrig.

Hvornår får du svar på om I skal afsted ?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-03-2007 07:10

Hej igen Yuki.

Uha, Nasarsuaq ligger langt fra mig... Men jeg skal arbejde sammen med nogle stykker som har boet der. Vi har fået bekræftelse om at vores tilladelser til kattene er på vej med posten. Så er det alt dyrlæge-halløjet der mangler.

Som det er nu, så er vi færdige med simulator træning 25/5. Men består jeg ikke kommer jeg ikke afsted. Ellers kommer jeg afsted ca. 1/6.

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Naja...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 16:56

Ja, der er langt. Jeg skal også flyve til Kangerlussuaq, men bare ikke i april

Det lyder ellers spændende - hvor lanng tid tar uddannelsen ?

- Yuki

Med salathesten

Snart i luften

Kender du et godt sted på Sjælland til en avlshoppe ?

Med billeder på www.rigola.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:07

Yuki, jeg startede 23/10 og vi burde have været afsted ca. 1/5 men der var en masse opstarts-vanskeligheder med en ny ATS skole i Sverige og vi dumpede en masse eksamener så det hele blev skubbet en måned. Vi har ca. 3 måneder til at blive tjekket ud når vi kommer på on-job training i Kangerlussuaq.

Så lige knap et år tager det.

Hvor lang tid tager det egentlig at blive stewardesse, og hvilket firma flyver du med?

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Naja..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 08:20

Det lyder rodet.

Det er forskelligt afhængig af hvilket flyselskab man er hos.

Hos Air Greenland hvor jeg er, tar det 7 uger.

Og der er så 2 prøver man skal bestå - i førstehjælp og emergency.

- Yuki

Med salathesten

Snart i luften

Kender du et godt sted på Sjælland til en avlshoppe ?

Med billeder på www.rigola.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider