Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gode råd mod slem forkølelse?
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 10:11

Har du et rigtig godt råd eller opskriften på et vidunder-middel mod slem forkølelse? Så smid det straks af her, så jeg kan få glæde af det!


Jeg er simpelthen blevet så hamrende forkølet. Både bihuler og luftrør er fuldstændig fyldt op af snot og slim, så jeg bliver forpustet bare af at skulle trække vejret, og jeg kan ikke stå op i mere end et par minutter ad gangen, for så er jeg ved at dejse om af luftmangel. Jeg har brugt en hel køkkenrulle siden igår morges (snotpapir), og min ryg er ved at være helt smadret af alle mine krampagtige host


Normalt gør det mig ikke så meget at være forkølet. Så kan man jo bare putte sig under dynen på sofaen med en varm kop te. MEN den går ikke denne gang, for jeg skal til EKSAMEN PÅ ONSDAG! og jeg mangler stadig en hel del for at være klar


Så kære HN'ere: HJÆÆLP! hvad gør jeg?


katrine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Et par råd
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 10:21
DIN STAKKEL!!

Før i tiden var jeg rimelig tit snottet, og kan nikke alt for genkendende til dine symptomer!!

For det første så skal du sørge for at holde fødder, hals og overkrop varm, på med varme sokker, langærmet trøje og halstørklæde.

Så skal du på apoteket efter hostesaft der hedder Benylan, den røde eller blå afhængig af om det er tør hoste eller du hoster noget op.
Det skal du bare tage en ordentlig "skquis" af, det hjælper og så bliver man sådan lidt småfuld af det...så hold lige sengen...man sover hamrende godt!

Desuden skal du have fat i pebermynte te og honning, og så bare igang med at drikke.
Du kan også eksperimentere med pebermyntedråber i kogende vand og så sidde med hovedet over og få dampen, det løsner. Hvis du så har set filmen Crocodile Dundee, så kan du også være heldig at få grineflip ved tanken om ham narkomanen som Dundee lige "hjælper"...

Og hvis du har ondt i halsen, så skal du stik imod alles gode formaninger, IKKE have fat i alle de stærke Vicks og hvad de hedder, næh nej, du skal have fat i bolcher som Werthers Echte, de smører nemlig.. Jeg kan ihvertfald personligt ikke torturere min mund og hals med de skrappe sager når jeg har ondt i halsen.

Sidst men ikke mindst, så skal du ha nogen til at pusle lidt om dig og have en lille smule ondt af dig og varte dig lidt op.

Og så sov alt det du har brug for.

Nåh ja, og få så fat i nogle bløde snotklude, IKKE køkkenrulle, stakkels næse...

Rigtig god bedring.

Mvh

Winnie

To kvalitets westernsadler sælges
Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 22:35
Jeg føler med dig - der er nemlig en omgang forkølelse der er ved at snige sig ind på mig også, og der venter også mig en eksamen i næste uge. Øv, øv, øv. Hvordan kan sådan en lille næse være så produktiv??

Men jeg kan anbefale creamen 'eigth hour' fra Elixabeth Arden. Den er genial til små rifter, revnet hud, tørre læber og næser der løber. Den koster under 100 kr mener jeg.

- Rie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Opskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 10:21

Jeg var også engang snotforkølet og stod og skulle til stor firmafest dagen efter.

Så fik jeg dette råd af en arbejdskollega:


Pres 2 citroner.

Pres 2-3 fed hvidløg ned i citronsaften.

Rør rundt og drik det.

Forhold dig helt rolig, for det rumler godt i maven.


Vær i nærheden af en spand og seng eller sofa, for det er ikke sikkert at du kan holde det nede... , men hvis du kan så garanterer jeg for at det virker.


Jeg prøvede det. Det smager ikke godt med det hjælper.

Jeg kunne holde det i mig, men jeg lå også stille 1 halv times tid efter indtagelsen.


Det giver en stor varme og svedetur.


Held og lykke - også med eksamen


Helle




Der findes ingen problemer - kun løsninger
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider